Auteur Topic:  2013 - F11 - 520d [S.Geuens]  (gelezen 1327 keer)

Offline S.Geuens

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
2013 - F11 - 520d [S.Geuens]
« Gepost op: 29 mei 2018, 18:10:31 »
Hallo iedereen,
Bij deze ook even de opvolger van mijn E60 voorstellen.
Ik heb enkele weken geleden een BMW F11 520d 12/2013 gekocht bij Bayern Motors.
Kwam de auto op internet tegen en was meteen verkocht.
Zoals mijn voorgaande BMW's deze ook weer handgeschakeld, zwart met beige lederen interieur.
Ondertussen al wat rijplezier beleeft en ben tevreden tot zover :), op ding na dat deze moeilijk in 2de versnelling ging (vooral bij sneller optrekken) gestopt bij mijn garage en na testrit bleek dat hij dus last heeft van gekend versnellingsbak probleem, dus zou andere versnellingsbak in moeten.
Om deze onder garantie valt Bayern Motors gemaild (zoals in hun garantie voorwaarden stond) en al snel mailtje terug dat ze morgen contact opnemen voor correcte afspraak. Dus hopelijk gaat alles vlotjes en netjes geregeld worden (Wat ik wel aanneem bij deze vriendelijke verkoper :) )

Heb me ondertussen al een setje OEM 351 styling aangekocht en er onder gezet als ook ramen laten blinderen.

Offline Betonklinker

• Qualifying
Re: 2013 - F11 - 520d [S.Geuens]
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2018, 18:22:08 »
Mooie wagen en gelijk al mooie upgrades  :thumbsup: en die VW bus is ook NICE  8) 8)
F11 - Imperial Blau - M-pakket - 20" style 312

Offline Robin-H

• Qualifying
  • Sheer Driving Pleasure
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2018, 18:27:26 »
Die velgen en getinte ruiten maken hem af! Proficiat met je aankoop!  :thumbsup:
BMW F20 114I

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2018, 03:59:44 »
Proficiat met de aankoop van deze F11 die al dadelijk aangepakt werd met mooie upgrades  :thumbsup:
Ik wens u veel veilige en zorgeloze kilometers ermee.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline S.Geuens

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2018, 14:18:50 »
Bedankt allemaal voor de leuke reaties.

Vandaag mijn auto terug kunnen ophalen.
Na de verkoper gemaild te hebben kon ik auto zeer snel binnen brengen die zaterdag meteen al.
Hij ging deze toen meteen binnen brengen bij vrb in houthalen voor versnellingsbak revisie.
Ik zou hem ten laatste week later kunnen gaan ophalen. Zaterdag erop nog niets gehoord zelf nog eens achter gehoord en laat hij weten dat revisie bedrijf verkeerde tandwielen besteld had en deze maandag pas binnen kreeg. Nu ging hij me maandag wat laten weten, maandag afgewacht niets gehoord dinsdag middag zelf nog eens achter gehoord liet hij weten dat ze hem in elkaar aant zetten waren. Paar dagen later nog steeds niets gehoord, zelf weer eens info gaan halen zei hij dat het 100% zeker zaterdag ging klaar zijn. Vanmorgen gevraagd hoe laat ik hem kon gaan halen. kreeg ik antwoord dat ik deze om 13u kon gaan afhalen bij revisie bedrijf zelf.
Daar ben ik net deze wagen gaan afhalen,

MAAR nu merkte ik met naar huis rijden dat als ik vanuit stilstand vertrek deze in 1ste en 2de in lage toeren paar sec. brommend geluidje maakt. Nu vroeg ik me af is dit normaal na een revisie (moet dat nog ingereden worden ofzo, of klopt er toch weer iets niet?)?

Grtjes

*Update*
Ok laatste probleem opgelost, na de verkoper gecontacteerd te hebben bij hun werkplaats laten na kijken en meteen opgelost (uitlaat goot die uitlaat raakte) Alles netjes opgelost! :)

Offline S.Geuens

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2018, 20:34:24 »
Hallo iedereen,

Ik was eens aan het rond kijken voor een mooi wintersetje (nog niets definitiefs).
Nu had ik mijn oog laten vallen op replica alpina setje 19",
Nu mijn vraag iemand ervaring welke beste combi?
Velgen zouden voor 8,5j zijn achter 9,5   Keuze uit ET 37 voor beide(voor & achter), of de ET20 voor en ET24 achter
En welke banden maat beste?
Alvast bedankt voor degene die me daaromtrent meer info kan geven! :)

Grtz

Offline Nico83

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2018, 14:24:11 »
Als je graag licht getrokken banden ziet zou ik opteren voor:

Vooras: 235/35/19
Achter: 265/30/19

Maar deze maat wijkt te veel af voor de keuring
« Laatst bewerkt op: 14 december 2018, 14:25:47 door Nico83 »

Offline S.Geuens

• Qualifying
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2019, 19:33:30 »
Hallo iedereen,
Ik wou 1 van dees mijn zomer wielen terug leggen.
Nu had ik met mijn zomervelgen (M351 breedsetje)
Nu waren bij de achter wielen aan de binnenzijde de rand holuitgesleten...
Nu zitten deze tot op sommige plekken ijzer dus worden andere banden.
Nu is mijn vraag wat is hier de oorzaak van en valt er eventueel wat aan te doen?
Als de velgen en banden er onder liggen raken ze niets. Als dit nu buitenkant zou zijn zou je denken raken de kas maar hoe zit dat aan de binnenzijde?
Niet dat ik elk jaar andere banden moet steken...   ??? (ofja elk jaar is mss overdreven maar toch :D )

(Op foto: bovenste band onderzijde)