Auteur Topic:  201x - F87 - ///M2 + M240xdrive  (gelezen 7403 keer)

Offline nico

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
201x - F87 - ///M2 + M240xdrive
« Gepost op: 28 mei 2018, 19:00:19 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:41:33 door nico »

Offline KITO

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
Re: Na 15j quattro, mijn eerste (en 2de) bmw. M2 + M240xdrive gekocht
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2018, 20:14:52 »
welkom!
https://www.facebook.com/PDMMotorsport/
BMW e90 ///M3 -  BMW e92 ///M3 - BMW e46 ///M3 - Hyundai i30NP

Online gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2018, 20:20:45 »
Welkom hier Nico  :thumbsup:

Die mannen van bij D’Ieteren ga je niet meer zien denk ik want eens de bimmer-microbe heeft gebeten  >:D

M240i en M2 dat kan al tellen... 8)

Ik had misschien toch ook beter mijn vrouw meegenomen toen ik ging tekenen voor de M140i xDrive  :thinking:

Online Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2018, 20:21:42 »
Welkom!
 Dus als ik het goed begrijp, heb je een m140 besteld, een m240 besteld en al een M2 gekocht? En deze laatste ga je dan weer ruilen als je m240 geleverd is?
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Online gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2018, 20:27:12 »
Welkom!
 Dus als ik het goed begrijp, heb je een m140 besteld, een m240 besteld en al een M2 gekocht? En deze laatste ga je dan weer ruilen als je m240 geleverd is?

Neen die M140i ging hij bestellen maar zijn vriendin, die mee was naar de garage, vond het maar een vrouwen-auto ... dus werd het de M240i xDrive...

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2018, 20:27:41 »

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:42:20 door nico »

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2018, 20:31:21 »
.

« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:42:33 door nico »

Offline juve

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2018, 21:06:41 »
Welkom op BB!

Een M2 als inlopertje nemen, er gaan er u niet veel dit nadoen  :bow: In elk geval 2 goede keuzes qua wagen.

Wel raar dat je geen testrit te pakken kreeg, ik ben bij Ceulemans in Leuven binnen gesloft, prijs/configuratie laten maken en er is er ene van de garage 3 dagen later met mij naar Everberg gereden omdat de piloten de eerste maand niet vrij waren (en mij kenden ze enkel van een A3 1.9 TDI firmabak). Op dat vlak niet te klagen, maar voor de rest niks dan miserie en korting om van te huilen.

Enjoy the  :///M: en trek een paar zwarte strepen als je D'Ieteren passeert met de middenvinger omhoog :neener:
F48 X1 20D X-drive
F20 118i -- Sold
F80 M3 CP

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2018, 21:42:50 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:42:53 door nico »

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2018, 22:33:50 »
Bij mijn levensstijl  past nu eenmaal maar 2 pedalen  :toofunny:
Wat is dat juist een levensstijl die maar 2 pedalen verdraagt?  ;D

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2018, 22:37:37 »
.

« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:43:06 door nico »

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2018, 05:58:11 »
Welkom hier.
Ja dat kan al tellen hoor.
Naar BMW voor een M140xdrive te kopen en zo goed als besteld, dan plots een volledige ommekeer doordat uw vriendin het een vrouwenwagen vond en dan een M240xdrive in de plaats besteld met alle nodige toeters en bellen die je wou.
En zo even tussendoor voor de zomer door te komen even een demo M2 facelift kopen  8). Er zullen er inderdaad niet veel zijn die u dit na doen.
Maar wat een idioten bij Audi die nu een vaste klant verloren zijn die ettelijke goed aangeklede nieuwe Audi's gekocht heeft in het verloop der jaren.
In ieder geval welkom in de BMW wereld, en zoals men heel vaak zegt is het een microbe die u te pakken krijgt waar ge niet meer vanaf komt  ;).
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2018, 06:07:32 »

« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:43:33 door nico »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2018, 14:05:31 »
Hahahaaa... Dikwijls file (daarom ook het genot van automatische cruise)
Als je dan altijd met je linker voet moet werken, dikwijls wel kramp.
En in de bergen vind ik het zalig om met de peddels te werken. Beide handen aan het stuur. Leuker gevoel.
Allemaal persoonlijk natuurlijk.

Yep is inderdaad zeer persoonlijk en ik snap zeker uw keuze. Ik zit ook soms af en toe in file (wie niet), maar ook regelmatig niet (ik werk niet op regelmatige uren en niet op vaste locatie's). Als ik eens heel veel file moet doen, dan kan het soms wel eens zijn dat ik DKG zou willen (heb ik nu misschien 4-5 keer gedacht op 1,5 jaar rijden). Die twijfel momenten zijn dus eerder zeldzaam bij mij en ben persoonlijk zelf heel blij dat ik na lang twijfelen toch voor manueel ben gegaan destijds. 95% van de tijd ben ik superblij dat ik een manuele heb genomen en nu 37.000km later ben ik er zeker van dat ik DKG bij dagelijks gebruik wat saai zou gevonden hebben. Ik heb eens een e92 DKG M3 V8 gehad voor een week en na 1 dag was ik zelf schakelen met de flippers als wat beu en reed ik gewoon in D (wat ik maar wat saai vond voor een M). Ook de vertraging telkens bij vertrekken uit 1 en bij parkeren wisselen tussen D and R vond ik moeilijk wennen. Op circuit vond ik DKG wel echt graaf en uitblinken in het zeer snel schakelen..maar ja; ik kom maar een 8 tal keer per jaar op circuit...de rest is gewoon straat.

Ik heb destijds test gereden met DKG M2, DKG M4, Manueel M2. Ik vond het motorkarakter van de S55 motor beter passen bij de DKG en bij de N55 vond ik dan weer manueel fijner (is puur persoonlijk). Op een huidige M3/M4 zou ik DKG nemen en geen manuele...en op de M2 comp (ook met S55 motor) zou ik nu toch ook weer zwaar twijfelen en misschien ook wel DKG nemen (moet ik test rijden). Een groot nadeel bij de gewone M2 met DKG vond ik dat je het DKG schakelgedrag niet individueel kon instellen. Ik vond het stuurgevoel en "M-dynamic" DSC het aangenaamste in sport +, maar dit was dan steeds in combinatie met de meest agressieve DKG schakelstand. Die verre van aangenaam is en zo agressief is dat je bij schakelen gewoon de wagen in onbalans kreeg door de overdreven agressieve shocken van de overbrenging (vond ik echt irritant).

Bij de M2 comp kan je het schakelgedrag van de versnellingsbak los instellen van de DSC en stuurgevoel (zoals bij M3/M4), wat zeker een meerwaarde is. Wat ik wel een voordeel vond van de DKG op de gewone M2 is dat door het sneller schakelen (en door de 7 versnellingen) je minder het turbogat gevoel had (dat meer aanwezig is op een manuele M2). Vermits de DKG 7 versnellingen heeft heeft hij op de autostrade ook een lager toerental en minder geluid bij cruisen over zeer lange afstanden. Wat soms wel wat vermoeiend kan zijn in 6de over lange afstanden (en ik heb dan zelfs nog de standaard uitlaat).

Ik heb nu 37.000km met mijn M2 gereden en ik blijf het een fantastische dagelijkse wagen vinden die enorm veel fun + gebruiksgemak heeft. Ik heb nog geen enkele keer spijt gehad van mij keuze! Elke dag dat ik er mee rijd ben ik echt super tevreden met de aankoop (en ik rijd er letterlijk elke dag mee). Op straat is hij top, in de bergen is hij top, op Nurburgring is hij top (met remaanpassingen) en hij kan perfect ook nr de supermarkt of eender wat doen. Als ik maar 1 auto mocht hebben; dan blijft mijn "one car to do it all" keuze resoluut de M2...de fun in combi met het gebruiksgemak voor die prijs is in mijn ogen gewoon de beste keuze voor mij. Ik rijd zo veel en zo graag met mijn M2, dat ik mij stilaan afvraag of het nog wel nut heeft om mijn Z4M bij te houden...en daar misschien wel iets extremer kan voor in de plaats komen  :iono:

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2018, 11:01:38 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:44:18 door nico »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 2 juni 2018, 12:01:30 »
Als 4 wielaandrijving een must is of ik zou zeer veel in skigebieden zijn, dan zou ik persoonlijk veel meer neigen nr Audi Quattro dan X-drive... Lijken mijn beter voor deze doeleinden en ook betrouwbaarder (Audi heeft daar natuurlijk ook veel meer jaren ervaring in dergelijke zaken). Maar Audi heeft blijkbaar afgedaan bij u.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #16 Gepost op: 2 juni 2018, 12:09:51 »

« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:44:36 door nico »

Offline midas

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 2 juni 2018, 12:59:52 »

Ik heb veel jaren met allerlei VAG-produkten gereden en durf gerust zeggen dat er niets boven een Audi S en RS gaat met een écht quattro systeem.Rijd als een trein en heeft een hoge bouwkwaliteit.
Maar wie écht rijplezier wilt moet dan weer wel bij BMW zijn,ondanks de wat mindere afwerkingskwaliteiten.Aangaande de prijszetting is Audi merkelijk duurder dan BMW mede door de lange optielijsten.
Het sakhir monster in actie

Offline r1sthebest

• Grand Prix Winner
« Reactie #18 Gepost op: 2 juni 2018, 20:02:42 »
Ik heb verschillende 4x4's gehad (golf rallye, delta integrale EVO, impreza gt, lancer EVO X) en als ik aan het uitkijken was voor een M235i was ik ook eerst van plan om een xdrive te nemen. Maar hier op het forum had ik al verschillende minpunten tegen gekomen (zoals het minimum aan bandenprofiel verschil, sterbanden, enz...) En dat heeft mij doen besluiten om toch voor een rwd M235i te gaan, en ik heb er nog geen moment spijt van. Ik moet wel zeggen dat ik deze winter ook de wagen mogen achterlaten heb in de sneeuw omdat ik niet meer verder kon. Maar toen zat er nog geen LSD op en de michelin pss zaten er nog op.  ::)  de M235i heeft wel stage 2 ondergaan dus gaat wel iets beter dan standaard maar dat had er niets mee te zien. Nu heb ik op mijn standaard wielen winterbanden en steekt er een M Performance LSD onder, en ik denk dat ik in de winter niet echt veel problemen meer zal ondervinden.

Offline r1sthebest

• Grand Prix Winner
« Reactie #19 Gepost op: 2 juni 2018, 20:06:43 »
En wat manueel of automaat betreft: ik ben eerst met een M2 manueel gaan rijden, en ik heb dan besloten om voor een automaat te gaan. En heb er nog geen moment spijt van!

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #20 Gepost op: 2 juni 2018, 20:12:24 »
?

« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:45:06 door nico »

Offline r1sthebest

• Grand Prix Winner
« Reactie #21 Gepost op: 2 juni 2018, 23:08:41 »
Hahahah hou me op de hoogte.
Ik had al besteld toen ik pas alle negatieve zaken van xdrive ontdekte... Gelijk je zegt, een minimum aan verschil in bandenprofiel... Wat sportief rijden en je mag om de 6 maand 4 nieuwe banden leggen omdat de achterste wat minder hebben 😳🤣
Met je stage 2, hoeveel heb je nu?
Merk je in normaal weer (bochten) merkelijk verschil van baan valsheid door de lsd?

Ik heb hem nog niet op de bank gezet dus ik weet niet hoeveel vermogen de wagen nu juist heeft. :iono: hij rijdt zoals een M2 standaard ZOU MOETEN rijden vind ik. Hij rijdt allesinds redelijk wat beter dan een standaard M2. Onlangs met een M2 die bijna dezelfde upgrades had samen gaan rijden en de mijne was iets sneller van 0-100km/u maar boven de 140km/u was de M2 iets sneller. In de regen (En minderde omstandigheden) merk je zeker het verschil met het LSD, maar op het droge op het limiet ook wel hoor. Je gaat natuurlijk nooit hetzelfde gevoel hebben als bij een 4x4. En daar wringt het schoentje bij mijn vrouw als bijrijder. Zij reed liever mee met de 4x4's. En wat betreft winterse omstandigheden: ik heb met de EVO X ook nog héél moeilijk gehad om te vertrekken bij een vriend vroeger (hij mocht ook duwen). Schaamde mij toen wel een beetje!  :-[ stond toen op een ijsplek en ook met zomerbanden  ::)
Maar ik ben er vrijwel zeker van dat je van beide wagens héél tevreden zult zijn!  :thumbsup: :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2 juni 2018, 23:45:10 door r1sthebest »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 3 juni 2018, 15:37:52 »
Ik heb hem nog niet op de bank gezet dus ik weet niet hoeveel vermogen de wagen nu juist heeft. :iono: hij rijdt zoals een M2 standaard ZOU MOETEN rijden vind ik. Hij rijdt allesinds redelijk wat beter dan een standaard M2. Onlangs met een M2 die bijna dezelfde upgrades had samen gaan rijden en de mijne was iets sneller van 0-100km/u maar boven de 140km/u was de M2 iets sneller. In de regen (En minderde omstandigheden) merk je zeker het verschil met het LSD, maar op het droge op het limiet ook wel hoor. Je gaat natuurlijk nooit hetzelfde gevoel hebben als bij een 4x4. En daar wringt het schoentje bij mijn vrouw als bijrijder. Zij reed liever mee met de 4x4's. En wat betreft winterse omstandigheden: ik heb met de EVO X ook nog héél moeilijk gehad om te vertrekken bij een vriend vroeger (hij mocht ook duwen). Schaamde mij toen wel een beetje!  :-[ stond toen op een ijsplek en ook met zomerbanden  ::)
Maar ik ben er vrijwel zeker van dat je van beide wagens héél tevreden zult zijn!  :thumbsup: :thumbsup:
Ik stond deze winter aan de oprit van een garage, de X5 naast mij (zonder winterbanden) geraakte er niet op....mijn M2 met winterbanden was niet echt een probleem. zoals je zelf aanhaalt is het grote verschil al dan niet winterbanden hebben in de winter.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #23 Gepost op: 3 juni 2018, 15:41:07 »
Mijn absolute favoriet voor 1 wagen gans het jaar door, blijft toch wel de RS4.
Gelukkig ben ik er nog nooit 1 in het echt tegengekomen.
Negatieve reacties lees / zie je er wel niet over.
😂😂😂
Hmmm over de RS4 B8 zijn de meningen toch verdeeld hoor... Eind 2015 was mijn interesse gewekt in de RS4 B8 Avant (lichte vracht). De RS4 B8 is een prachtige en onopvallende auto! Hij was zeer snel met een mooi V8 geluid, maar met amper emotie en rijbeleving. De wegligging was zo veilig en zeer saai. De gripgrens lag zeer ver en je moest al extreem snel rijden om iets van sensatie te hebben. Het stuurgedrag was zeer gevoelloos en het grootste minpunt aan heel de wagen. Heel veilig, heel snel, heel mooi, heel saai en zonder stuurgevoel...dat was de RS4 B8 voor mij.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #24 Gepost op: 3 juni 2018, 16:23:15 »
[quote author=Franzino li
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:45:32 door nico »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2018, 16:25:42 »
👍👍 Een bergpas overgaan in volle sneeuw is natuurlijk nog iets anders dan een oprit van een garage oprijden 😂😂

Sowieso en 100% gelijk, maar een simpele oprit niet kunnen oprijden met een 4wd X5 omdat je zomerbanden hebt steken vond ik toch al wel straf. Ik dacht dat 4wd een groter verschil maakte; ook met niet aangepaste banden.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #26 Gepost op: 3 juni 2018, 16:27:51 »

« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:46:01 door nico »

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #27 Gepost op: 3 juni 2018, 16:31:49 »
.

« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:46:14 door nico »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #28 Gepost op: 3 juni 2018, 16:51:02 »
Heb deze winter in Italië een 20 min gereden met de rs5. Was zo'n promotie tour in de skigebieden van audi.
In die korte tijd merk je niet echt veel natuurlijk. Herinner me gewoon dat het super goed klonk.
Zeer veilig en zeer snel... Zijn toch 2 woorden die altijd welkom zijn in een zin over een auto 😉😉😂😂

Een 3.0d is ook zeer veilig en zeer snel....daar moet je geen RS of M voor kopen om die 2 zaken te hebben in een wagen. Als je een RS of M wagen koopt...moet daar voor mij wel een soort van beleving/excitement meerwaarde zijn..maar dat is misschien iets zeer persoonlijk. Gewoon een wagen die snel is, zonder veel beleving is niet zo mijn ding... Eerste generatie Nissan GTR was 1 van de snelste wagens waar ik eens mee had gereden, maar qua rijbeleving en betrokkenheid had ik het gevoel dat ik op mijn Playstation aan het spelen was.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #29 Gepost op: 3 juni 2018, 17:32:50 »
[
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 06:46:32 door nico »