Auteur Topic:  akrapovic B58  (gelezen 580 keer)

Offline dendimi

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
akrapovic B58
« Gepost op: 20 mei 2018, 21:16:01 »
Zou graag een akrapovic downpipe willen voor mijn B58 voor een snellere turbo respons.(300 cell ipv 600 cell standaard,  CE gekeurd = ok voor de keuring, garantie bij bmw vervalt)
Zoals bekend is akrapovic een premium merk met oog voor detail.
Helaas daarom ook duur.
Hierbij een oproep voor anderen die ook geïnteresseerd zijn zodat wij misschien samen een offerte kunnen aanvragen om de prijs te drukken.

« Laatst bewerkt op: 20 mei 2018, 21:25:09 door dendimi »

Offline vince_dom

• Nieuw
  • *
  • Product Genius bij BMW
Re: akrapovic B58
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2018, 12:43:09 »
Beste

Betreft dit een 340i model? De downpipe hiervoor kan ik nieuw aanbieden aan 1469 btw Exc. De prijs kan natuurlijk nog besproken worden. Wij zijn erkend Akrapovic dealer.

Voor meer info kan u mij altijd bereiken op 0475505020 of vincent.dom@psmets.net.bmw.be
For more information: vincent.dom@psmets.net.bmw.be

Cars: Ford Fiesta: The Starter - Sold - Audi A4 2.0TDI Avant: The Miler - Sold - BMW 320d berline: The first RWD experience - Sold - BMW 520d berline: Eleonor - Sold - BMW 330e: The Charger

Offline midas

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2018, 17:21:42 »

En toen bleef het stil bij @dendimi …………. :thinking:
Het sakhir monster in actie

Online Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2018, 23:46:39 »
Is dit dan met behoudt van garantie aangezien het via een BMW dealer is?

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2018, 05:30:21 »
Dat vroeg ik me ook juist af aangezien dendimi zegt garantie bij BMW vervalt :thinking:

Offline Alexx

• Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2018, 07:19:29 »
Ik heb op mijn M2 een sportcat van Akra. Aangekocht en geplaatst door P Smets. Met behouden van garantie.
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

Offline midas

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 8 augustus 2018, 08:13:07 »

De waarborg blijft behouden als het stuk (de stukken) gekocht én geplaatst worden bij de dealer. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2018, 12:13:48 »
Het blijft toch maar een grijze zone,in de waarborgvoorwaarden( https://www.bmw.be/content/dam/bmw/marketBE/common/agency/PDF/services/Waarborgvoorwaarden_BMW_2017.pdf.asset.1511966732855.pdf ) staat bij uitsluiting van garantie vermeld dat garantie vervalt wanneer "in de wagen een of meerdere onderdelen worden gemonteerd van vreemde afkomst of BMW onderdelen op merkvreemde wijze worden veranderd of de wagen niet originele softwareaanpassingen zoals chiptuning heeft ondergaan, zelfs indien deze ingrepen worden uitgevoerd door een concessie, agent of service partner."
Misschien dat de dealer zelf de garantie op zich neemt als er iets zou mislopen,maar dat is misschien niet bij alle dealers zo.

Offline dendimi

• Nieuw
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 8 augustus 2018, 17:31:52 »
Ik had een pb naar vince_dom gestuurd met enkele vragen maar deze had gisteren pas gereageerd wegens verlof.
Van deze moest ik contact opnemen met Kevin van psmets hetgeen ik nog ga doen.

Mijn vermelding "garantie vervalt" komt na info van BMW st-truiden die mij uitdrukkelijk erop wijzen dat bij elk onderdeel geplaatst op de wagen -niet origineel BMW-  er geen garantie meer van toepassing is op de hele wagen!

Deze "garantie vraag" heb ik ook gesteld aan psmets maar zoals hierboven vermeld moet ik mij richten tot Kevin, dus in afwachting...

Offline dendimi

• Nieuw
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2018, 18:00:41 »
Ik heb op mijn M2 een sportcat van Akra. Aangekocht en geplaatst door P Smets. Met behouden van garantie.
Merk jij verschil in reactietijd spoelen turbo en het extra vermogen (17,9 ps volgen akrapovic), Deze vermogenwinst lijkt mij veel?
Mijn vorige wagen was een megane RS,  en met sportcat merkte ik duidelijk verschil, maar dat was een 200 cell.

Offline Animal

• Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #10 Gepost op: 8 augustus 2018, 18:06:21 »
Ik begrijp niet goed waarom je een sportcat zou plaatsen?

Imo, ofwel een downpipe (lege kat) ofwel stock-cat?

Waarom zou je zoveel geld willen ophoesten om maar enkele pk's te winnen?
downpipes doen echt HEEL veel bij turbomotoren...

Sportcats heb ik geen of weinig ervaring mee maar ik zou precies direct opteren voor een DP

Online Blue

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2018, 18:35:25 »
Een goeie sportcat geeft normaal zelfde resultaat als een open dp maar kan blijven zitten voor de keuring.

Offline Animal

• Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #12 Gepost op: 9 augustus 2018, 16:11:36 »
Een goeie sportcat geeft normaal zelfde resultaat als een open dp maar kan blijven zitten voor de keuring.

Kan toch nooit dezelfde flow geven als een DP ?

zoals hierboven staat 600 cell naar 300cell ... maar verschil met geen enkele cell zal toch nog wel vrij groot zijn niet ?

en zo een werkje is het toch niet om die er voor de keuring even af te (laten) halen ?

Online Blue

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 9 augustus 2018, 16:14:18 »
‘T is een sportcell voor iets he.
Vandaar dat die ook zo duur zijn. (Alle merken trouwens!)

Offline Alexx

• Grand Prix Winner
« Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2018, 10:35:05 »
Merk jij verschil in reactietijd spoelen turbo en het extra vermogen (17,9 ps volgen akrapovic), Deze vermogenwinst lijkt mij veel?
Mijn vorige wagen was een megane RS,  en met sportcat merkte ik duidelijk verschil, maar dat was een 200 cell.
Absoluut wel.
Vermogenwinst lijkt me ook veel, maar icm met de Mperformance uitlaat ( met kleppen open straight) wie weet...
Belangrijkste is dat je het verschil voelt. Echt top.
HJS zou 10% minder flow hebben dan een catless, maar zonder de “nadelen”, snel gekozen dan.
Ik was ook eerst bang dat 300 cell te “gedempt” ging klinken.. rij er wat km’s mee en ik kan je garanderen. NIEMAND die mijn auto te stil vindt.
Sportcat + Mperformance uitlaat op een M2 klinkt echt SUPER.
Topkwaliteit die downpipe. Ik zou niet twijfelen. Ik moet wel bekennen dat ik voor deze akra sportcat heb gekozen omwille van garantie. Anders had het een Wagner Sportcat geweest, meer als de helft goedkoper.
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16