Auteur Topic:  M2 Competition  (gelezen 9822 keer)

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: M2 Competition
« Reactie #120 Gepost op: 11 augustus 2018, 18:03:24 »
Als je via idrive de keuze hebt om het stuur en / of de ophanging harder te zetten... Is het een virus dan? Ik zeg u dat de optie er is en ik het uitgetest heb.
Met 7000 km rijden in 5 weken zal ik waarschijnlijk wel het verschil merken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Klopt, je kan dit in de menu aan of afvinken...maar geloof me; dit doe echt niets met de ophanging. Is gewoon de menu van de M3/M4. Waarom ze dit menu niet hebben aangepast op M2 is niemand duidelijk. We hebben het toch over een M2 he? Maar als jij dit zo aanvoelt, dan des te beter...in realiteit is het gewoon zo dat de standaard M2 en M2 comp een vaste ophanging heeft en elke "andere" M2 eigenaar dit zal beamen.

Offline nico

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #121 Gepost op: 11 augustus 2018, 18:05:43 »
Klopt, je kan dit in de menu aan of afvinken...maar geloof me; dit doe echt niets met de ophanging. Is gewoon de menu van de M3/M4. Waarom ze dit menu niet hebben aangepast op M2 is niemand duidelijk. We hebben het toch over een M2 he? Maar als jij dit zo aanvoelt, dan des te beter...in realiteit is het gewoon zo dat de standaard M2 en M2 comp een vaste ophanging heeft en elke "andere" M2 eigenaar dit zal beamen.
Heb er een foto van genomen.
Lees de tekst en kijk ook naar de aftekening van de wagen rechts, wat is er rood? De vering. Is dus aanpasbaar.
Als je onderstel kiest, rijdt deze voelbaar nog harder. Niet enkel mijn gevoel.
Weet niet of je zelf een M2 lci rijdt, test het anders maar eens op een slechte weg.
Ik heb het over een 10km getest, je merkt degelijk verschil. Ook het stuur, of is dat ook maar mijn gevoel?

« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 18:09:21 door nico »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #122 Gepost op: 11 augustus 2018, 18:26:24 »
Yep exact dezelfde menu als in mijn M2...en eender welke M2...in elke M2 kan je dit aan of af vinken. Maar we zijn beide blijkbaar in een repeat functie terecht gekomen ;)

Los van het feit dat de M2 hier technisch echt niet mee uitgerust is, heb ik in de 50x M2 reviews die ik destijds heb gelezen ook geen enkele review gelezen die beweerde dat er een instelbare ophanging was 🤷🏼‍♂️

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #123 Gepost op: 11 augustus 2018, 18:37:56 »
Yep exact dezelfde menu als in mijn M2...en eender welke M2...in elke M2 kan je dit aan of af vinken. Maar we zijn beide blijkbaar in een repeat functie terecht gekomen ;)

Los van het feit dat de M2 hier technisch echt niet mee uitgerust is, heb ik in de 50x M2 reviews die ik destijds heb gelezen ook geen enkele review gelezen die beweerde dat er een instelbare ophanging was ‍
Wel hier lees je een review van iemand die er zelf mee rijd en zelf uitvoerig heeft getest en zelf heeft ondervonden dat hij meer botst en stuitert op de weg als je het inschakeld in sport.
Ik zeg gewoon dat je ze in sport harder kan zetten of normaal kan laten staan.
Maar no problem.
No hard feelings

« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 18:41:45 door nico »

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #124 Gepost op: 11 augustus 2018, 20:30:31 »
Wel hier lees je een review van iemand die er zelf mee rijd en zelf uitvoerig heeft getest en zelf heeft ondervonden dat hij meer botst en stuitert op de weg als je het inschakeld in sport.
Ik zeg gewoon dat je ze in sport harder kan zetten of normaal kan laten staan.
Maar no problem.
No hard feelings

Doe je motorkap eens open & kijk eens naar de voorste dempers. Zie je bedrading aan je dempers? Ik denk het niet. Zonder bedrading kan je niet regelen. Conclusie? Zie de post van @Franzino :)
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 20:32:16 door Fiets »
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupť - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #125 Gepost op: 11 augustus 2018, 20:42:25 »
Doe je motorkap eens open & kijk eens naar de voorste dempers. Zie je bedrading aan je dempers? Ik denk het niet. Conclusie? Zie de post van @Franzino :)
Ik denk dat ik met een auto kan rijden, een auto kan aanvoelen en weet wat ik van verschil voel. Doe gemiddeld 50 000km per jaar en ben er nu 45.
Vraag me niet hoe een auto in elkaar zit. Ken ik niets van.
Maar ik zeg je, er is een groot verschil als je op een slechte weg rijd en je speelt met de instellingen in sport.
Vraag me niets van draden of wat dan ook.
Ik stel wel voor, voor diegene die een M2, laatste model hebben zelf de test te ondergaan (nogmaals in sport stand)
Als je het maar hebt gelezen op een forum of wat dan ook... Dan moet je niet spreken vind ik.
Dus heb je zelf een M2, doe de test.
Heb je er geen, wil ik je gerust zelf eens meenemen in de mijne. Heb ik gelijk... Betaal me dan een gin tonic

« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 20:46:52 door nico »

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #126 Gepost op: 11 augustus 2018, 21:16:45 »
Nog wat opzoekwerk gedaan. Zie foto.

Volledig artikel....
https://paultan.org/2017/10/27/f87-bmw-m2-coupe-lci-now-in-malaysia-rm536k/

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #127 Gepost op: 11 augustus 2018, 21:36:08 »
LoL een review van een MaleisiŽr die ook als 1 van de weinige ter wereld heeft ondekt dat er stiekem een adaptieve ophanging op zit, maar dat BMW dit wel verzwegen heeft tegen de rest van de wereld. Hij zal waarschijnlijk verward zijn omdat de setting in de iDrive inderdaad aanwezig is, maar dat dit echt gewoon maar een copy is van de M3/M4 menu en technisch niets doet. Zo zie je maar hoe goed sommige reviews zijn gedaan.

No hard feelings sowieso dat uw mening hier anders over is. Ik vind dit wel een grappige discussie, want elke andere M2 eigenaar op dit forum weet dat er geen adaptieve ophanging in zit. Nu als jij dit wel zo aanvoelt, dan ben ik sowieoso zeer blij dat jij uw M2 anders ervaart als ik mijn M2....en jawel ik heb zelf een Pre LCI M2 en vorige week heb ik toevalling ook nog een tijdje met een LCI M2 gereden ter vergelijking met de mijne (zelfde verhaal daar ze, geen adaptieve ophanging).

Ik vind het echt straf hoe ons brein ons om de tuin kan leiden, door iets aan te vinken in een menu en dit dan ook gewoon te ervaren zonder dat de functie er technisch is. Of misschien geeft het zwaardere stuurgevoel in sport u dat hardere gevoel...omdat uw stuur zwaarder is? Maar dat zou op zich ook wel straf, want zo veel zwaarder is dat stuur nu ook niet in sport. Ik ben maar luidop aan het denken wat het kan zijn, dat u dit gevoel geeft? Het grote BB mysterie van 2018 ;)

Offline Eri///M4

• Race Legend
« Reactie #128 Gepost op: 11 augustus 2018, 22:00:28 »
m2 heeft geen adaptive susp.
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #129 Gepost op: 11 augustus 2018, 22:10:21 »
LoL een review van een Maleisiër die ook als 1 van de weinige ter wereld heeft ondekt dat er stiekem een adaptieve ophanging op zit, maar dat BMW dit wel verzwegen heeft tegen de rest van de wereld. Hij zal waarschijnlijk verward zijn omdat de setting in de iDrive inderdaad aanwezig is, maar dat dit echt gewoon maar een copy is van de M3/M4 menu en technisch niets doet. Zo zie je maar hoe goed sommige reviews zijn gedaan.

No hard feelings sowieso dat uw mening hier anders over is. Ik vind dit wel een grappige discussie, want elke andere M2 eigenaar op dit forum weet dat er geen adaptieve ophanging in zit. Nu als jij dit wel zo aanvoelt, dan ben ik sowieoso zeer blij dat jij uw M2 anders ervaart als ik mijn M2....en jawel ik heb zelf een Pre LCI M2 en vorige week heb ik toevalling ook nog een tijdje met een LCI M2 gereden ter vergelijking met de mijne (zelfde verhaal daar ze, geen adaptieve ophanging).

Ik vind het echt straf hoe ons brein ons om de tuin kan leiden, door iets aan te vinken in een menu en dit dan ook gewoon te ervaren zonder dat de functie er technisch is. Of misschien geeft het zwaardere stuurgevoel in sport u dat hardere gevoel...omdat uw stuur zwaarder is? Maar dat zou op zich ook wel straf, want zo veel zwaarder is dat stuur nu ook niet in sport. Ik ben maar luidop aan het denken wat het kan zijn, dat u dit gevoel geeft? Het grote BB mysterie van 2018 ;)
Je hebt zelf geen lci?
Je hebt er overlaatst gewoon mee gereden?
Heb je dan bewust in sport een tijd met deze instelling zitten spelen of heb je het gewoon gevraagd, of ga je er gewoon van uit? Eerlijk.
Ach, een journalist van Maleisië is niet goed genoeg ... Ik heb gewoon even Google gedaan.
Toon mij dan een artikel (geen forum) waar ze zeggen dat het niet kan stijver gezet worden.
Weet je wat, kom naar Brugge en we doen de test. Voel je het verschil, g&t voor mij en uw ervaringsverslag hier op het forum... Indien niet, dan excuseer ik mij voor gans de groep en heb je 1 tegoed van mij.
Ik zeg niet dat er automatische veren of adaptief of wat dan ook onder zitten (ken echt niets van mechaniek) ik zeg ook niet hoe ze het doen, zeg gewoon dat er een opmerkelijk verschil is in sport als je met deze instelling speelt .
Ik daag gelijk wie uit

« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 22:12:56 door nico »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #130 Gepost op: 11 augustus 2018, 23:44:31 »
Geloof het of niet...de test met de LCI was een test puur voor de ophanging, omdat er een geluidje aan mijn M2 ophanging was en ze bij BMW niet wisten of dit normaal was. En jawel; we hebben alle settings met de LCI vergeleken om de test goed te kunnen doen. Uiteindelijk bleek er een probleem met mijn achterste diff dat onder garantie geregeld is.

Citaat
Ik zeg niet dat er automatische veren of adaptief of wat dan ook onder zitten (ken echt niets van mechaniek) ik zeg ook niet hoe ze het doen, zeg gewoon dat er een opmerkelijk verschil is in sport als je met deze instelling speelt

Ik was onder de indruk dat deze discussie vooral ging over het al dan niet aanwezigheid zijn van een adaptieve ophanging op de M2. Er is inderdaad een verschil in rijgevoel in sport stand...100% correct; dat is het stuurgevoel en de gasrespons dat je kan aanpassen.
Thatís it.

Online Hyy

• Grand Prix Winner
« Reactie #131 Gepost op: 11 augustus 2018, 23:53:29 »
Toch wel straf dat men een ophangingsverschil voelt bij een wagen met vaste ophanging :)
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #132 Gepost op: 12 augustus 2018, 04:51:09 »
Toch wel straf dat men een ophangingsverschil voelt bij een wagen met vaste ophanging :)
Toch wel straf dat er dan niemand op mijn uitdaging durft in te gaan.
Ik weet nog steeds heel goed wat ik voel.
Nu ik laat het voor wat het is.
Nogmaals, ik heb een voorstel gedaan, ik zie wel wie durft.

Offline Eri///M4

• Race Legend
« Reactie #133 Gepost op: 12 augustus 2018, 09:58:19 »
Toch wel straf dat er dan niemand op mijn uitdaging durft in te gaan.
Ik weet nog steeds heel goed wat ik voel.
Nu ik laat het voor wat het is.
Nogmaals, ik heb een voorstel gedaan, ik zie wel wie durft.

Van welke kanten ben jij?
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #134 Gepost op: 12 augustus 2018, 11:05:09 »
De M2 heeft idd geen adaptief onderstel zoals hier gezegd er is al genoeg over geschreven denk ik:

https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1497961

En zelfs de M baas van BMW zegt duidelijk vd competition: ď This is the main reason why we didnít add a carbon fiber roof, adaptive suspension or ceramic brakes to the M2 Competition. We really wanted to make sure that the M2 differentiates itself from its bigger brother both on specification level and price tag. ď

Komt van dit artikel: https://www.bmwblog.com/2018/04/17/bmw-m2-competition-interview-with-the-bmw-m-boss/

Dus neen Nico, soms zit al snel iets tussen de oren bij ne mens ...  :iono:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #135 Gepost op: 13 augustus 2018, 12:17:08 »
Mijn 340i is een xDrive dus een standaardophanging,als ik in dat menu ga kijken in de Idrive bij sportmodus configureren dan kan je inderdaad selecteren "onderstel" en ook bij mij kleuren de dempers en het stuur rood,maar in werkelijkheid doet dat niets aan de ophanging,zit in het koppeke.Toegegeven soms lijkt het wel iets te doen maar dat zal vooral door de besturing zijn die strakker is.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #136 Gepost op: 13 augustus 2018, 12:33:49 »
Is dat niet alleen het stuur dat veel strakker wordt en daardoor dat Nico gevoel krijgt dat alles stijver is?

Offline Eri///M4

• Race Legend
« Reactie #137 Gepost op: 13 augustus 2018, 13:01:52 »
Mijn m4 heeft adaptive ophanging. Ik moet maar 10 meter ermee rijden en ik voel dat direct of het tussen de oren zit of niet.  :razz:
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline Alexx

• Grand Prix Winner
« Reactie #138 Gepost op: 14 augustus 2018, 08:17:42 »
Stuur wordt zwaarder, klep in uitlaat gaat open en gasrespons wordt wat feller. Thatís it.
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #139 Gepost op: 15 augustus 2018, 10:48:14 »
Kan iemand me zeggen of dit display standaard is ?  :thinking:

Ik dacht dat de M2 toch ongeveer zelfde display had van de F20 ?  :iono:

Of staat dit verkeerdelijk bij een artikel over de M2 en is het een M3/4 ?

Die gele decorlijsten lijken me alvast niet vd M2  :jpshakehead:
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2018, 10:51:22 door gfk807 »

Offline Junni

• Pole Position
« Reactie #140 Gepost op: 15 augustus 2018, 13:15:07 »
Dat klopt volgens mij niet :thinking: De F20 & M2 hebben een andere display en is niet echt digital zoals bij de F30 of hoger.

Ik vind het wel mooi!  :clap:
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2018, 13:18:44 door Junni »

Offline fonny

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #141 Gepost op: 15 augustus 2018, 13:56:10 »
Moeten de dempers niet groen zien om de instellingen te kunnen aanpassen? Rood lijkt me eerder dat het niet beschikbaar is al zit de software er wel in.
Live your life.

Offline Eri///M4

• Race Legend
« Reactie #142 Gepost op: 15 augustus 2018, 16:01:08 »
Dat klopt volgens mij niet :thinking: De F20 & M2 hebben een andere display en is niet echt digital zoals bij de F30 of hoger.

Ik vind het wel mooi!  :clap:
Fuck digitale tellers.
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline Motorsport88

• World Champion
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #143 Gepost op: 15 augustus 2018, 21:51:35 »
Fuck digitale tellers.
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Offline S62M

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #144 Gepost op: 17 augustus 2018, 14:04:36 »
Mijn M2 heeft xDrive met driftmodus.  :wiggleyes:
De fun zit in het sperdifferentieel!!!

Offline Dirk9700

• Qualifying
« Reactie #145 Gepost op: 18 augustus 2018, 15:15:14 »
Op 31 Augustus krijg ik een rondleiding bij BMW Leipzig  waar ze de  :///M: M2 maken ;)

Groeten,
Dirk

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #146 Gepost op: 8 september 2018, 11:52:59 »
Gaat de M2 Comp dan ook het crank hub probleem hebben?
Of hebben ze hier nu een def. Oplossing voor?

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #147 Gepost op: 8 september 2018, 12:46:13 »
Gaat de M2 Comp dan ook het crank hub probleem hebben?
Of hebben ze hier nu een def. Oplossing voor?

Aangezien bmw het probleem negeert, zal er nog niets veranderd zijn.

Offline tirex

• Trade Count: (+7)
  • World Champion
« Reactie #148 Gepost op: 12 september 2018, 23:56:40 »
Aangezien bmw het probleem negeert, zal er nog niets veranderd zijn.

ik ga het zeker veranderen.. ;-)
Transporter T6 (2016) - Audi RS4 b5 RS700 (2001) - Bmw f11 (2010) - Ducati Pangale 1299S (2017) - Bmw M2 (2017) - Bmw M2 Competition @ Soon

Offline tirex

• Trade Count: (+7)
  • World Champion
Re: M2 Compitition
« Reactie #149 Gepost op: 13 september 2018, 00:00:46 »
Zal dus wss bij u ook 17/9 zijn want naar het schijnt is dit de officiele release datum en mogen ze niet voor deze datum geleverd worden...

30 augustus al geleverd ;-)
Transporter T6 (2016) - Audi RS4 b5 RS700 (2001) - Bmw f11 (2010) - Ducati Pangale 1299S (2017) - Bmw M2 (2017) - Bmw M2 Competition @ Soon