Auteur Topic:  2017 - F20 - M140i - Estoril blue  (gelezen 5363 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1003
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #30 Gepost op: 13 september 2018, 21:56:57 »
Misschien een domme vraag.
Vervalt de bmw garantie wanneer je een downpipe plaatst?
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track VERKOCHT
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

2016 - F31 - ALPINA B3 Biturbo Touring Allrad  DAILY
2010 - E92 - BMW 325i                                   FUN

Offline kietekiet

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 844
  • I Made full circle! Never going back for less.
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #31 Gepost op: 13 september 2018, 22:24:40 »
Misschien een domme vraag.
Vervalt de bmw garantie wanneer je een downpipe plaatst?
Wat denk je zelf?  :D  das juist hetzelfde als geraak ik door een dopingtest op epo..
Alle tuning met betrekking tot meer vermogen heeft invloed op motor garantie..
Originele Downpipe van bmw heeft een lambda sonde net na de eerste cat.. word deze verwijderd dan krijg je foutmelding in ecu. Deze foutmelding word opgeslagen in de harde schijf van de ecu..bij motorschade word deze opgeslagen info doorgestuurd naar Bmw duitland om uw fabrieksgarantie te kunnen bekomen..
Ahaha zegt de top ingennieur van Bmw er klopt iets niet! Ich kan nicht versten das dier tuning heft gemacht op ons produckt.... :toofunny:
« Laatst bewerkt op: 13 september 2018, 22:26:57 door kietekiet »
My car history! 2000: Opel kadet GSI - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suzuki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suzuki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1003
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #32 Gepost op: 13 september 2018, 22:32:48 »
Wat denk je zelf?  :D  das juist hetzelfde als geraak ik door een dopingtest op epo..
Alle tuning met betrekking tot meer vermogen heeft invloed op motor garantie..
Originele Downpipe van bmw heeft een lambda sonde net na de eerste cat.. word deze verwijderd dan krijg je foutmelding in ecu. Deze foutmelding word opgeslagen in de harde schijf van de ecu..bij motorschade word deze opgeslagen info doorgestuurd naar Bmw duitland om uw fabrieksgarantie te kunnen bekomen..
Ahaha zegt de top ingennieur van Bmw er klopt iets niet! Ich kan nicht versten das dier tuning heft gemacht op ons produckt.... :toofunny:
Ik dacht wel dat het een domme vraag was ::) ;D
Stom dat ik dan zit te wachten tot oktober om 4 jaar garantie te hebben.
Ik ga no way zolang kunnen wachten om het een en ander aan te passen :thinking:
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track VERKOCHT
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

2016 - F31 - ALPINA B3 Biturbo Touring Allrad  DAILY
2010 - E92 - BMW 325i                                   FUN

Offline Phantom Five

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5243
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #33 Gepost op: 14 september 2018, 03:42:03 »
Ik dacht wel dat het een domme vraag was ::) ;D
Stom dat ik dan zit te wachten tot oktober om 4 jaar garantie te hebben.
Ik ga no way zolang kunnen wachten om het een en ander aan te passen :thinking:
Indien ge toch aanpassingen wilt doen die de garantie in het gedrang brengen is het inderdaad volledig overbodig om tot oktober te wachten om die 4 jaar garantie te hebben.
Voor andere zaken/onderdelen zou het dan wel weer nuttig zijn.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Online midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3260
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #34 Gepost op: 14 september 2018, 08:55:50 »

Indien je motorische aanpassingen zou willen doen heeft wachten op eender welke waarborg toch geen zin hoor!
Het wordt gewoon herkend bij BMW indien ze het geheugen uitlezen van één of andere stuurdoos.
Wie aanpassingen wil doen moet dat risico maar nemen vind ik.  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1003
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #35 Gepost op: 14 september 2018, 09:17:24 »
Indien je motorische aanpassingen zou willen doen heeft wachten op eender welke waarborg toch geen zin hoor!
Het wordt gewoon herkend bij BMW indien ze het geheugen uitlezen van één of andere stuurdoos.
Wie aanpassingen wil doen moet dat risico maar nemen vind ik.  :thumbsup:
Ochja, voor die laatste 2 weken ga ik nu wel nog kunnen wachten en dan heb ik 4 jaar garantie.
Kan ik maar een jaar wachten met aanpassingen, so be it  >:D

Voor de rest ga ik het topic niet bevuilen. Dus  :ontopic:
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track VERKOCHT
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

2016 - F31 - ALPINA B3 Biturbo Touring Allrad  DAILY
2010 - E92 - BMW 325i                                   FUN

Offline Fiets

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1556
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #36 Gepost op: 14 september 2018, 10:30:09 »
Ze zien veel, als ze willen & als ze er naar zoeken.
Ik heb 3x een EGR klep en 1x de EGR koeler laten vervangen van een gechipte wagen. Nooit wat van gezegd geweest.
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 597
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #37 Gepost op: 24 september 2018, 12:20:50 »
Vorige week een set winterwielen gekocht bij  https://www.werksraeder24.de. Ik heb de 436M gekozen met nieuwe winterbanden en RDC ventielen.
Daar is keuze in zowel occasie als nieuwe originele BMW velgen met occasie of nieuwe banden aan goede prijzen vind ik.

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 597
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2019, 11:30:45 »
De boordcomputer van mijn M140i geeft aan dat ik in februari op onderhoud zou moeten gaan. Momenteel heb ik 18400 km, dus ik veronderstel dat dit een klein onderhoud zal zijn?
Om garantie en Assistance te behouden zal ik bij een officiële garage moeten gaan zeker?
Welke garages raden jullie aan in de buurt van Lummen?

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9517
  • Enjoy life !
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2019, 18:49:29 »
De boordcomputer van mijn M140i geeft aan dat ik in februari op onderhoud zou moeten gaan. Momenteel heb ik 18400 km, dus ik veronderstel dat dit een klein onderhoud zal zijn?
Om garantie en Assistance te behouden zal ik bij een officiële garage moeten gaan zeker?
Welke garages raden jullie aan in de buurt van Lummen?

Zal zijn omdat hij 2j wordt zeker dan ?

Onze 225XE geeft aan binnen 9000km 02/2019 en heeft bijna 27000km.

Zal idd een klein zijn.

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 597
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #40 Gepost op: 30 september 2020, 20:05:20 »
Klopt het dat je de tractiecontrole niet kan afzetten in Sport en Sport+? Tractiecontrole uitzetten en springt alles terug in Comfort.
Dat is niet aanpasbaar?

Offline Goesting

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 209
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #41 Gepost op: 30 september 2020, 20:55:16 »
Klopt, DSC OFF is enkel compatibel met Comfort modus. Staat ook in deze tabel: http://members.multiweb.nl/carlebur/Drivingmodes.png

Geen idee of je dat kan coderen.
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline Denniske

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 284
    • www.dennisnoten.com
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #42 Gepost op: 1 oktober 2020, 08:58:18 »
Mocht dit te coderen zijn, laat het me weten B.!

Offline ThomasD

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 770
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #43 Gepost op: 1 oktober 2020, 14:48:11 »
dsc off is de enige manier om met volledige vrije map te rijden zonder dat de dme of andere computers in de auto gaan ingrijpen
op het vermogen .

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 597
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #44 Gepost op: 26 maart 2021, 12:29:08 »
Ondertussen staan er 38000 km op en ben ik voor de eerste keer naar de keuring moeten gaan.
Tot nu toe nog heel tevreden van de M140i, maar zoals bij velen stoort de ophanging mij wel. Die trekt eigenlijk op niet veel, zeker niet op de B-wegen, Ardense wegen enz. Dus ik ben aan het twijfelen om er iets anders op te zetten. Het MPerformance sper is al gereserveerd bij PSG, maar voor de vering ben ik er nog niet uit.
2 pistes: ofwel zo weinig mogelijk veranderen zodat er geen attest nodig is op de keuring, ofwel naar een schroefset gaan.
Ik heb al redelijk wat goede reviews gelezen en gezien over de Birds en Motech kit, dit zijn Bilstein dempers (met specifieke demping) in combinatie met Eibach veren. Maar als je ander veren gebruikt, is er al een attest nodig.
Dus mijn eerste piste is: een Bilstein B8 met de standaard veren.
Piste 2 zou een KW v3 zijn waarschijnlijk. Ik zou liever een Ohlins R&T hebben, maar die hebben geen GOCA attest. Ik heb wel eens een mail gestuurd naar Ohlins met de vraag of ze dat zouden kunnen leveren.
Uiteraard een redelijk prijsverschil tussen die 2 pistes: 700 EUR tov 2200 EUR.

De vraag is nu: gaat een B8 demper een voldoende verbetering geven?
Of zou ik sowieso naar een schroefset moeten overstappen om de ophanging voldoende te verbeteren?

Feedback over B8 met standaard veren:
https://babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=107441
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2021, 13:00:00 door Capitol »

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6852
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #45 Gepost op: 26 maart 2021, 15:36:26 »
Kan je niet eerst piste 1 proberen? Indien het je niet bevalt verlies je op en al 300€ :iono:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 748
2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #46 Gepost op: 26 maart 2021, 17:19:55 »
Ondertussen staan er 38000 km op en ben ik voor de eerste keer naar de keuring moeten gaan.
Tot nu toe nog heel tevreden van de M140i, maar zoals bij velen stoort de ophanging mij wel. Die trekt eigenlijk op niet veel, zeker niet op de B-wegen, Ardense wegen enz. Dus ik ben aan het twijfelen om er iets anders op te zetten. Het MPerformance sper is al gereserveerd bij PSG, maar voor de vering ben ik er nog niet uit.
2 pistes: ofwel zo weinig mogelijk veranderen zodat er geen attest nodig is op de keuring, ofwel naar een schroefset gaan.
Ik heb al redelijk wat goede reviews gelezen en gezien over de Birds en Motech kit, dit zijn Bilstein dempers (met specifieke demping) in combinatie met Eibach veren. Maar als je ander veren gebruikt, is er al een attest nodig.
Dus mijn eerste piste is: een Bilstein B8 met de standaard veren.
Piste 2 zou een KW v3 zijn waarschijnlijk. Ik zou liever een Ohlins R&T hebben, maar die hebben geen GOCA attest. Ik heb wel eens een mail gestuurd naar Ohlins met de vraag of ze dat zouden kunnen leveren.
Uiteraard een redelijk prijsverschil tussen die 2 pistes: 700 EUR tov 2200 EUR.

De vraag is nu: gaat een B8 demper een voldoende verbetering geven?
Of zou ik sowieso naar een schroefset moeten overstappen om de ophanging voldoende te verbeteren?

Feedback over B8 met standaard veren:
https://babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=107441
Ik ben zeer te spreken over de Bilstein B12 Pro-kit. Had dat op mijn Z4 en ook op mijn huidige 530d. Fantastische kit!! Als je die kan vinden voor je 140i - niet twijfelen. Kost normaal rond de 970€ ongeplaatst. Ik zie de kits (Eibach veren + Bilstein dempers) nu hier en daar in promo voor rond de 830€ - ongeplaatst. Dus geplaatst rond de 1000€. Gewoon effe PSG in Geel bellen - ben daar zeer tevreden van.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2021, 17:25:15 door Canonball »
Porsche Cayman 981 2.7 PDK (Indischrot, PSE, Bose audio, 20" Carrera S wheels, Indian Red dials & seat belts)

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 597
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #47 Gepost op: 26 maart 2021, 18:26:15 »
Maar met een B12 Pro kit, zit je weer met het attest en keuring verhaal. Dat zit dan weer zo tussen piste 1 en piste 2 in vind ik.
De prijs van die B12 Pro zit dan wel niet zo ver van alleen 4 dempers B8 precies, want die zitten rond de 700 EUR.

Ondertussen antwoord van Ohlins, er komt dus een R&T kit aan met GOCA attest.
Many thanks for your request.

Yes, there will be a kit for this car, it´s just in the production and the first batch will be available around July.

We will also make the german approval and building up on that the GOCA, this will be earliest available by end of the year.

The kit will be the BMS MU00. Here you can find our dealers in Belgium:

https://www.ohlins.eu/en/products/automotive/dealer/belgium/?f=Dealer

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 748
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #48 Gepost op: 26 maart 2021, 19:17:12 »
Maar met een B12 Pro kit, zit je weer met het attest en keuring verhaal. Dat zit dan weer zo tussen piste 1 en piste 2 in vind ik.
De prijs van die B12 Pro zit dan wel niet zo ver van alleen 4 dempers B8 precies, want die zitten rond de 700 EUR.

Ondertussen antwoord van Ohlins, er komt dus een R&T kit aan met GOCA attest.
Many thanks for your request.

Yes, there will be a kit for this car, it´s just in the production and the first batch will be available around July.

We will also make the german approval and building up on that the GOCA, this will be earliest available by end of the year.

The kit will be the BMS MU00. Here you can find our dealers in Belgium:

https://www.ohlins.eu/en/products/automotive/dealer/belgium/?f=Dealer
Prijs/kwaliteit is de B12 Pro-kit onklopbaar vind ik. Öhlins is top - maar veel duurder. Voor beiden moet je geometriekeuring laten doen maar geloof me - you’re gone be happy
Porsche Cayman 981 2.7 PDK (Indischrot, PSE, Bose audio, 20" Carrera S wheels, Indian Red dials & seat belts)

Offline kietekiet

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 844
  • I Made full circle! Never going back for less.
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #49 Gepost op: 26 maart 2021, 19:50:35 »
Lees ik german aproval ?  Zie dat ze het Belgische goca attest bezorgen, Mij hebben ze ook zo liggen gehad met de ac schnitzer rs kit op mijne ex M140i. Een heel geloop voor de juiste papieren, Duits aprovel opgestuurd naar goca Vlaanderen, en bijna 3 maanden moeten wachten voor ik het Belgische validatie verslag opgestuurd kreeg via Davo, en dan nog het montage attest verkeerd ingevuld ook nog ... een heel geloop voor die stomme keuring.
My car history! 2000: Opel kadet GSI - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suzuki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suzuki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5137
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #50 Gepost op: 26 maart 2021, 20:41:14 »
Maar met een B12 Pro kit, zit je weer met het attest en keuring verhaal. Dat zit dan weer zo tussen piste 1 en piste 2 in vind ik.
De prijs van die B12 Pro zit dan wel niet zo ver van alleen 4 dempers B8 precies, want die zitten rond de 700 EUR.

Ondertussen antwoord van Ohlins, er komt dus een R&T kit aan met GOCA attest.
Many thanks for your request.

Yes, there will be a kit for this car, it´s just in the production and the first batch will be available around July.

We will also make the german approval and building up on that the GOCA, this will be earliest available by end of the year.

The kit will be the BMS MU00. Here you can find our dealers in Belgium:

https://www.ohlins.eu/en/products/automotive/dealer/belgium/?f=Dealer
Die Goca voor F20 Öhlins beloven ze al lang, maar het zit er idd wel aan te komen.
Voor Öhlins + plaatsing & uitlijning/corner balance kan je zeker bij ons terecht  :thumbsup:

Offline kietekiet

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 844
  • I Made full circle! Never going back for less.
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #51 Gepost op: 26 maart 2021, 21:01:43 »
@Boin is het een Belgisch goca attest dat je bij een öhlins R/T mee krijgt geleverd?
Of sturen ze vanuit de Öhlins fabriek eerst een zweeds of Duitse Tuv goedkeuring mee op, en moet ik daarna het Belgische zelf aanvragen?
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2021, 21:07:56 door kietekiet »
My car history! 2000: Opel kadet GSI - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suzuki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suzuki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5137
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2021, 10:27:55 »
@Boin is het een Belgisch goca attest dat je bij een öhlins R/T mee krijgt geleverd?
Of sturen ze vanuit de Öhlins fabriek eerst een zweeds of Duitse Tuv goedkeuring mee op, en moet ik daarna het Belgische zelf aanvragen?
Voor de M2 komt de Öhlins kit wel met Goca.
90% vd Road & Track kits komt met Goca.
De F30 kit is niet ontwikkeld geweest door Öhlins zelf, maar door een Öhlins service punt. Hierdoor heeft de kit geen specifieke homologatieprocedure doorlopen, waardoor er dus geen Tuv is, en dus geen Goca kan opgevraagd worden. De F30 kit bestaat al een 5-tal jaar, maar Öhlins of tot nu toe nooit moeite gedaan om de kit te homologeren (te weinig afname/interesse wellicht). Maar nu zouden ze dit dus wel doen, en zou er dus ook Goca komen voor de F30 kit.

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 597
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #53 Gepost op: 29 maart 2021, 09:09:09 »
En ondertussen heb ik ook een richtprijs ontvangen van Ohlins:
I assume it will be between 2500€ and 3000€.

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 597
Re: 2017 - F20 - M140i - Estoril blue
« Reactie #54 Gepost op: 8 april 2021, 10:26:07 »
Dinsdag bij PSG een MPerformance sper laten plaatsen en het was direct ideaal weer om te testen :) Alé op het nat toch al. Hopelijk binnenkort ook eens een goede test op droge baan.