Heb deze nu enkele weken, dus tijd om hem voor te stellen.
Na de E46 ///M3 te kopen in 2012, en die volledig naar nieuwstaat te brengen, was het tijd voor een nieuw project. Aangezien ik al vele jaren gek was van een E34, moest het dus deze worden. Mooi meegenomen was alvast dat deze als oldtimer kon worden ingeschreven, want een 2de wagen als de M3 met dito taksen zag ik niet zitten. Ik doe met de M3 1500-2000km/jaar, en vind het sowieso al schandalig dat ik daar volle taks op moet betalen. Maar dat is maar zo.
Het venster om een E34 M5 echt goedkoop te kopen was natuurlijk al efkes dicht, dat wist ik. Ze stijgen momenteel al even. Maar dat is maar zo. Ze zijn nog net betaalbaar voor een project.
Wat de staat betreft : die ziet er op de foto’s ok uit, en is dat misschien ook wel, maar de bedoeling is die opnieuw helemaal naar nieuwstaat te brengen, zowel mechanisch (prioritair) als optisch. In ieder geval : de wagen is perfect rijklaar en gaat als een speer

Het is een totaal andere ervaring dan de E46. Wat zwaarder natuurlijk, maar toch verrassend wendbaar. Het zotste aan de wagen is dat die zo hard blijft doortrekken in die LANGE versnellingen. Zalig. Is ook een Jekyll and Hyde wagen. Je kan er rustig mee rondcruisen in 4de aan 50, of de beer loslaten.
Wagen heeft niet zo veel opties, maar dat wens ik ook niet in een oude wagen. Wel de juiste. Manuele zetels : eens die goedstaan : dikke cava. Ik ben toch de enige die met de wagen zal rijden. Extened leather is wel een toffe optie. Hier en daar een gaatje wss van schroeven in te draaien voor een telefoonconsole. Dat zal mooi gefixed worden met colourlock vloeibaar leder. Allemaal werkjes waar ik naar uitkijk. Open dak werkt perfect. Mooi meegenomen is dat de wagen een Nurburgring E34 brake kit heeft. 4 pots dus.
Het kleur : het MOEST een Daytona Violet zijn. Ik ben namelijk gek op dat kleur voor 90ties BMW’s.
Jammer genoeg zijn de schorten en onderspoilers ook in het Daytona gespoten. Dat komt op termijn weer in het OEM zilver natuurlijk. Ondertussen begin ik het totaalplaatje te waarderen. De kans dat alles in Daytona Violet blijft is reëel

De wielen zijn echt in nieuwstaat, door de vorige eigenaar gekocht van iemand die ze volledig laten perfect zetten heeft, en de randen liet polieren.
In ieder geval : ik heb er nog heel wat plannen mee