Auteur Topic:  2015 - Jaguar XF 30d Portfolio  (gelezen 2415 keer)

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: 2015 - Jaguar XF 30d Portfolio
« Reactie #30 Gepost op: 20 maart 2018, 11:13:39 »
Jaguar F-Type R V8
BMW M4
BMW X5 45E keukenmixer

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #31 Gepost op: 20 maart 2018, 11:22:23 »
Ik ben ook als 5 rijder naar de XF gaan kijken, maar vond dat toch wat “minder” vanbinnen.
Natuurlijk dat is smaak, maar voor mij leek het allemaal wat goedkoper en “ouder”.

Maar... veel succes ermee en jij moet het mooi vinden en ermee rijden. Maar met die motor zal dat zeker meevallen 😁

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #32 Gepost op: 20 maart 2018, 13:33:37 »
Nice! Dikke proficiat :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Gizmoke

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #33 Gepost op: 20 maart 2018, 17:44:23 »
Die knop komt omhoog bij starten van de wagen, daarna is het simpelweg in de juiste versnelling zetten door eraan te draaien.
Onder die ronde knop zitten nog de knoppen om tussen de rijmodi te wisselen ...

Dat is het coolste aan heel de wagen :D Kan niet wachten tot ik mijn XE heb in juli/augustus

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2019, 07:34:15 »
Hoog tijd voor een update in dit topic.
Ondertussen is deze katachtige al een dik jaar mijn daily, en om eerlijk te zijn bevalt me dat wel!
Voornaamste reden is eigenlijk terug te brengen tot het prachtige 'stuk metaal' dat voorin de wagen terug te vinden met als beste troef de 700Nm koppel.

Vergelijken met de voorganger is vermoed ik iets wat je altijd doet, in het begin had ik de indruk dat de 320d toch niet echt zo veel trager was, ook vond ik de sportzetels wat beter zitten.
Maar na een tijdje met de XF te rijden moet ik mijn mening toch herzien; het verschil in pk's is toch zeer duidelijk te merken, máár je moet er wel op letten, het gaat namelijk allemaal zo eenvoudig.
Waar de voorganger zich duidelijk laat horen als het wat sneller moet, gaat het in de Jag zonder dit te laten merken, enkel een blik op de snelheidsmeter laat weten dat je 'vooruitgeschoten' bent.
Uiteraard heeft een 3-liter wat meer dorst, maar zonder als een slak te moeten rijden kom je met 7 a 7.5 liter toe voor 100km.

Qua zithouding heb ik wel wat langer tijd nodig gehad om aan te passen, de BMW sportzetels zijn wat mij betreft echte toppers; na jaren dit gewoon te zijn en met zo veel instelmogelijkheden vind je altijd de sweet spot.
Ik heb toch een tijdje aan het zoeken geweest voor ik in de XF mijn draai had gevonden qua zetelpositie, maar ondertussen heb ik hier ook geen klagen meer.

Zeer tevreden op vlak van comfort, aangenaam vertoeven binnenin, en op de (adaptieve) ophanging is niets aan te merken, mooie demping maar toch strak genoeg.
Binnenin genoeg gimmicks om je niet te vervelen, stuurverwarming is een prachtige optie voor de koudere dagen, evenals de verwarmde voorruit.

Enige minpunt is wat mij betreft de navi/boordcomputer; touchscreen is al geen goede keuze vind ik, en voor een wagen van 4 jaar oud is deze veel te traag, reactietijd bij klikken van een knop zit rond de 1 seconde.
Er is een betere versie te verkrijgen als optie, maar gezien ik toch meer mijn smartphone gebruik, is dat geen upgrade waard.
Maar een pluspunt is nog altijd het feit dat je amper XF's in het straatbeeld ziet, niettegenstaande dit een mooi alternatief is voor de 13 in een dozijn BMW/Audi/MB's ...

Hier een paar pics van een aantal maand geleden op 19" winterrubber.

Offline Geert

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #35 Gepost op: 5 juli 2019, 10:08:53 »
Is ook gewoonweg een mooie auto.
Moet lekker rijden met dat koppelblok, lekker relax... :thumbsup:
2012 - Porsche Cayman R

Offline erq

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #36 Gepost op: 16 juli 2019, 15:26:50 »
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline GunSpeed

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #37 Gepost op: 18 juli 2019, 10:21:02 »
Ben nu al een paar keer met Jurgen meegereden en moet zeggen dat die motor wel heel soepel en krachtig is. Dat zal zeker in de XF nog veel meer tot zijn recht komen!  :clap:
Enjoy!!!  :exited:

Offline henotteke

• Premium Member
  • World Champion
  • Jaguar F-Pace / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
« Reactie #38 Gepost op: 18 juli 2019, 21:47:25 »
Als ik alle punten hier lees die je aanhaalt merk ik net diezelfde dingen die mijn doen kiezen hebben voor de F-pace/jaguar tov BMW.

ben ondertussen al eens op onderhoud geweest bij Frits, dus ondertussen kennen ze daar ook alles van die motor. Of ga jij bij de dealer ergens?

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #39 Gepost op: 19 juli 2019, 06:49:40 »
Is ook gewoonweg een mooie auto.
Moet lekker rijden met dat koppelblok, lekker relax... :thumbsup:
Inderdaad geen stress, maar toch vlot genoeg als het nodig is.

Ben nu al een paar keer met Jurgen meegereden en moet zeggen dat die motor wel heel soepel en krachtig is. Dat zal zeker in de XF nog veel meer tot zijn recht komen!  :clap:
Enjoy!!!  :exited:
Meer pk's hoeft wat mij betreft eigenlijk niet, en de F-pace zal zeker niet veel trager zijn doordat deze RWD heeft.

Als ik alle punten hier lees die je aanhaalt merk ik net diezelfde dingen die mijn doen kiezen hebben voor de F-pace/jaguar tov BMW.
ben ondertussen al eens op onderhoud geweest bij Frits, dus ondertussen kennen ze daar ook alles van die motor. Of ga jij bij de dealer ergens?
Goed om weten dat Frits dat ook doet!
Voorlopig nog bij dealer hier gezien de garantie, half volgend jaar ben ik 'vrij'.

Offline BimmerFan

• World Champion
« Reactie #40 Gepost op: 19 juli 2019, 17:57:33 »
Prachtige auto ! Ik ben echt fan van Jaguar  :thumbsup: