Auteur Topic:  2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur  (gelezen 6632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+2)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 230
Re: 2009 - E92 - ///M3 Mineralweiss & fuchsrot interieur
« Reactie #30 Gepost op: 31 maart 2018, 23:20:20 »
Werkt die ene bank nu al? Welke plannen heb je met deze? Lukt de inschrijving?

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Mineralweiss & fuchsrot interieur
« Reactie #31 Gepost op: 1 april 2018, 00:14:39 »
Werkt die ene bank nu al? Welke plannen heb je met deze? Lukt de inschrijving?

Bank-probleem
Had ik dat probleem van de linkse bank hier al vermeld ?

Neen, heb dat probleem met de linkse bank nog steeds spijtig genoeg... al ben ik wel dichter aan het komen bij een oplossing hiervoor..
Ik zat eerst te denken dat het waarschijnlijk lag aan vonk, benzine en/of luchttoevoer aan de cilinders omdat het een hele bank was dat niets meer deed.. Maar deze zijn normaal gezien in orde.

Uitlezen werd ik niet veel wijzer door dus ben er stilletjes aan aan begonnen om motor zelf even te checken of alles met de valvetrain nog in orde is... maar dat zal voor na het weekend zijn.

Wat ik wel al heb gedaan is hem volledig eens mooi opgekuist... (was een werkje van 2 volledige avonden om hem weer toonbaar te krijgen). Veel kleine schades zoals vliegenkakskes of zwarte vegen op de wagen en lichte krasjes.
Die zijn er wel grotendeels al uit. Als ik volgende week mijn poliersetje eens bovenhaal zal het weer een nieuwe zijn.

Plannen
- Herspuiten voor en achterbumper
- Motorisch op punt zetten
- Lagerschalen reviseren
- Invoerwerk starten
- Koplamp xenonopstart module fixen en klepje koplamp kopen, ontbreekt nu en heb erdoor condens in mijn koplamp).
- Navigatie aanpassen naar EU
- Groot onderhoud

Wat ik zou willen doen : (lange duur)
- Supercharger, maar dat wil ik pas doen vanaf ik vermogen gewoon ben.


Invoeren
- invoeren ga ik pas mee beginnen als de auto op punt staat, maar hier heb ik geen schrik voor ... 2 weken ga ik hem kwijt zijn, en 1 of 2 tripjes naar duitsland...


Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2120
  • Waarom
Re: 2009 - E92 - ///M3 Mineralweiss & fuchsrot interieur
« Reactie #32 Gepost op: 1 april 2018, 15:37:41 »




Plannen
- Herspuiten voor en achterbumper
- Motorisch op punt zetten
- Lagerschalen reviseren
- Invoerwerk starten
- Koplamp xenonopstart module fixen en klepje koplamp kopen, ontbreekt nu en heb erdoor condens in mijn koplamp).
- Navigatie aanpassen naar EU
- Groot onderhoud


Kunnen deze koplampen erin blijven, bij een F30 kon dit niet, koplampen zijn niet Europees toegelaten bij mijn weten, weet nie hoe dit zit bij E92

MVG
Low Budget

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Mineralweiss & fuchsrot interieur
« Reactie #33 Gepost op: 1 april 2018, 21:15:16 »
Kunnen deze koplampen erin blijven, bij een F30 kon dit niet, koplampen zijn niet Europees toegelaten bij mijn weten, weet nie hoe dit zit bij E92

MVG
Low Budget

Ik ga voor de keuring sowieso EU koplampen erin hangen.. maar zou liefst deze er nadien terug in plaatsen omdat ik ze wel nog iets hebben vind, die US koplampen en achterlichten...

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #34 Gepost op: 1 april 2018, 22:14:29 »
Uploaden lukt niet bij dit topic, bij andere topics wel.....

Hoe komt dit ?

1 foto of 4 foto's .. niets werkt !

Offline fonny

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3336
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #35 Gepost op: 1 april 2018, 23:05:50 »
Uploaden lukt niet bij dit topic, bij andere topics wel.....

Hoe komt dit ?

1 foto of 4 foto's .. niets werkt !

Te groot formaat.
Live your life.

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #36 Gepost op: 2 april 2018, 00:44:53 »
Afhalen van mijn M3 met mijn werkpaard  :razz:
« Laatst bewerkt op: 2 april 2018, 21:34:48 door Animal »

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #37 Gepost op: 2 april 2018, 00:46:38 »
nog meer foto's bij afhaling in de haven
« Laatst bewerkt op: 2 april 2018, 21:34:28 door Animal »

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11073
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #38 Gepost op: 2 april 2018, 08:05:31 »
 :drool:
 :drool:

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #39 Gepost op: 26 april 2018, 06:51:27 »
update ...

Motorisch echt een tegenvaller.. draaide bij aanvang maar op 4 cilinders.
Ik hoopte op een elektronisch klein mankement, maar bleek dat het vanos distributie-tandwiel los was gekomen van de nokkenas..
Hoogstwaarschijnlijk door een incapabele mecanicien die er geen benul van heeft om nieuwe bouten te gebruiken en die op het juiste moment te torquen..

Achja geluk bij een ongeluk want ik heb dan bij 'Bjorn Syx' in het verre west-vlaanderen een nieuwe 2dehands blok op de kop kunnen tikken voor een redelijke prijs.
Daar heb ik dan direct de lagerschalen van laten reviseren omdat dit toch wel de achilleshiel is van de s65 blokjes..

Blokje sinds vorige week opgehaald ... en ben gisteren begonnen met de uitbouw van de oude blok en zal dit weekend het nieuwe blokje inbouwen.



Waarom een nieuwe blok kopen voor zoiets ?
Die S65's stukken kosten echt stukken van mensen, pakkingsetjes, rekbouten, kleppen, pistons, ... alles is bij deze motoren echt wel M(aal)3  :razz:
En het nieuwe blokje heeft 42.000km aantoonbaar bij bmw zelf. (Heb ik opgevraagd en het hele blokje ziet er ook echt gewoon nagelnieuw uit!

Ik zorg voor foto's in de loop van de dag ! en i'll keep you guys posted over de (hopelijke) vooruitgang


GRT ANIMAL

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2004
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #40 Gepost op: 26 april 2018, 06:57:28 »
update ...

Motorisch echt een tegenvaller.. draaide bij aanvang maar op 4 cilinders.

Klote zeg,   dat is spijtig.
Het nadeel als je een kar koopt waarmee je op voorhand niet gereden hebt....  ik zou dat niet durven.

Veel plezier ermee!
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 7209
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #41 Gepost op: 26 april 2018, 08:15:09 »
Ik zou dat toch ook niet doen,wagen vanuit de US laten komen waar je nog nooit mee gereden hebt,je ziet wel hoeveel kosten je kan tegenkomen :-\

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #42 Gepost op: 26 april 2018, 08:47:24 »
Ik zou dat toch ook niet doen,wagen vanuit de US laten komen waar je nog nooit mee gereden hebt,je ziet wel hoeveel kosten je kan tegenkomen :-\

Gohja, ik pak al eens graag een risico, en ben niet vies van wat werk..
Je moet wel rekenen dat ik op het eind van de rit wss evenveel betaald zal hebben als een europese.
Alleen ben ik wel van alle onderdelen die ik vernieuwd heb er zeker van dat ze gedaan zijn..
(Zoals bv lagerschalen, nieuwe motor, nieuwe koppeling, ... alles zal tip top zijn)

Klote zeg,   dat is spijtig.
Het nadeel als je een kar koopt waarmee je op voorhand niet gereden hebt....  ik zou dat niet durven.

Veel plezier ermee!

Dankje, en gohja komt wel goed he!
Bloed zweet en tranen... maar vanaf ik hem echt eens zal horen brullen zal het het allemaal wel waard zijn geweest

Groeten

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #43 Gepost op: 26 april 2018, 10:16:18 »
Hier het nieuwe blokje met 42.000km - en gereviseerde lagers

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #44 Gepost op: 26 april 2018, 10:20:16 »
Wat zijn de meningen hierover ??


Denk dat ik me wel eraan zou durven wagen !

https://www.g-power.com/news-de/

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13374
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #45 Gepost op: 26 april 2018, 10:33:42 »
Kompressor is niet echt keurbaar in BE, of ga je die jaarlijks uitbouwen?
Ik zou eerder eerst zien dat je de wagen in BE ingeschreven krijgt ...

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 516
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #46 Gepost op: 26 april 2018, 14:35:18 »
+1

Ik zou dat toch ook niet doen,wagen vanuit de US laten komen waar je nog nooit mee gereden hebt,je ziet wel hoeveel kosten je kan tegenkomen :-\

Offline RDH

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1462
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #47 Gepost op: 26 april 2018, 15:11:46 »
nu ook niet echt de moeite voor 500 pk, beter beetje meer uitgeven voor +600

Offline Janske21

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1568
  • Grts
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #48 Gepost op: 26 april 2018, 15:19:19 »
nu ook niet echt de moeite voor 500 pk, beter beetje meer uitgeven voor +600
Ook mijn gedacht. 3000€voor 80pk meer vind ik toch wat veel.
Ge kunt mms eens luisteren bij @Bwati wat hij gedaan heeft met zijn  :///M:

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #49 Gepost op: 26 april 2018, 16:18:56 »
Ook mijn gedacht. 3000€voor 80pk meer vind ik toch wat veel.
Ge kunt mms eens luisteren bij @Bwati wat hij gedaan heeft met zijn  :///M:

Gohja... Ik wou eerst eventuri intake (1000+euro, mapping €1000 +-, en x pipe doen) maar dan zit je ook aan 3000 euro, terwijl je voor 3000 dan ook wel echt ineens 100pk wint (std m3 haalt bijna nooit 420 pk he)

+ 80pk is toch niet niets voor een m3 he :p met de bovengenoemde mods die ik eerst wou doen aan de M3 dan zit je snel aan hetzelfde bedrag en heb je (hopelijk) de vermeldde pk's die de m3 eigenlijk van het fabriek uit zou moeten hebben...


nu ook niet echt de moeite voor 500 pk, beter beetje meer uitgeven voor +600

600pk kitjes gaan snel richting de 8000 euro he
Dat wil ik er niet meer aan geven eerlijk gezegd... + ook iets teveel extra belasting imo.
500pk is net genoeg om toch net dat tikje sneller te zijn als de std M3's

(zo denk ik erover)


Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #50 Gepost op: 26 april 2018, 16:20:12 »
Kompressor is niet echt keurbaar in BE, of ga je die jaarlijks uitbouwen?
Ik zou eerder eerst zien dat je de wagen in BE ingeschreven krijgt ...

Inschrijven in belgie is niet echt een probleem hoor, gaat via duitsland gaan, komt goed ! maak ik me nog het minste zorgen in !  :thumbsup:

En jaarlijks uitbouwen zeker he ;)

Offline Bwati

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3045
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #51 Gepost op: 26 april 2018, 19:19:25 »
Kompressor kit van 500 zou ik niet direct kiezen omwille van het kleine verschil.
Je moet ook is kijken op de site van Ess, kwalitatief zeker evenwaardig aan g power.
G power maakt bij de grotere kits gebruik van intercoolers en Ess van watergekoelde inlaatcollectoren ook is de omvang van de compressor anders.
Meerdere boardsponsors hebben hier ervaring met opbouwen van compressors enkel Ess dacht ik wel.
Als je verdere inlichtingen wil stuur me maar een Pm 😉.
Toy:  E-92 M3+
Daily:  E-70 X5 550D M
Track en Drift:  E-36 M3
Project:  Audi S2
Oldie project: Chevy 3100 Pick up 1953

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2004
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #52 Gepost op: 26 april 2018, 20:05:41 »
Wat zijn de meningen hierover ??


Denk dat ik me wel eraan zou durven wagen !

https://www.g-power.com/news-de/

Zorg eerst dat je hem aan het rijden hebt,  wie weet wa komt ge nog tegen.....
En om eerlijk te zijn,  als die 420 pony's nu al niet genoeg zijn....  enfin,  just my 0.20cents....

Ik kan enkel dromen van een ///M en mocht ik er eentje hebben zou ik m liever tot in de puntjes in orde hebben ipv zo'n charger spel op te zetten.....   
Een onverprutste atmo V8, velen dromen er van......   

Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Bwati

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3045
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #53 Gepost op: 26 april 2018, 21:33:17 »
Ik heb het al enkele keren gezegd maar elke keer dat ik met een stock S65 rij is het hetzelfde als voor een knuffel naar de hoeren gaan 😜.
Toy:  E-92 M3+
Daily:  E-70 X5 550D M
Track en Drift:  E-36 M3
Project:  Audi S2
Oldie project: Chevy 3100 Pick up 1953

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2004
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #54 Gepost op: 26 april 2018, 21:42:04 »
Ik ben nog nooit naar de hoeren geweest (betalen om er het beste van mezelf te geven??  nope)
En ik reed nog nooit met een S65...

 :gayfight:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #55 Gepost op: 26 april 2018, 22:11:48 »
Zorg eerst dat je hem aan het rijden hebt,  wie weet wa komt ge nog tegen.....
En om eerlijk te zijn,  als die 420 pony's nu al niet genoeg zijn....  enfin,  just my 0.20cents....

Ik kan enkel dromen van een ///M en mocht ik er eentje hebben zou ik m liever tot in de puntjes in orde hebben ipv zo'n charger spel op te zetten.....   
Een onverprutste atmo V8, velen dromen er van......

Ik begrijp je mening volledig !
En in orde komen komt hij helemaal hoor, moet je geen stress voor hebben.. We blijven gaan tot hij tot in de puntjes in orde is

MAAR, ik wil net dat ietsje meer.. nu niet voor het een of het ander maar ben al veel (misschien iets teveel) gewoon.

Een van mijn beste maten heeft samen met mij zijn e92 m3 ook gekocht en heb er nu al redelijk wat mee gereden en rijdt echt wel goed maar toch echt nog nét dat tikkeltje te weinig (voor mij dan).


Ben een beetje verwend door mijn vroegere job als privechauffeur..
Heb echt met veel mooie en snelle autos mogen en kunnen rijden, maar daardoor weet je wel wat je wilt.. en wil ik mss ook net iets meer als iemand anders.

Een s65 komt echt ook echt pas helemaal opt einde van zijn toeren, dat maakt het voorspelbaar en je moet er voor werken maar echt bruut voelt dat niet, daarom dat ik op zoek ben naar iets meer !

De eerste keer dat ik trouwens met een e92 m3 reed was mijn gevoel dat er te weinig motor voor het chassis en remmen was, dus 25% pk en koppel verhoging zie ik enkel als iets positiefs

+ je verliest het atmo karakter van het blokje niet met een supercharger.. dat vind ik ook zo positief

Ik hoop dat je mij nu een beetje beter kan volgen ?  :-X

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #56 Gepost op: 26 april 2018, 22:13:44 »
Ik heb het al enkele keren gezegd maar elke keer dat ik met een stock S65 rij is het hetzelfde als voor een knuffel naar de hoeren gaan 😜.

Haha schone vergelijking !

Je kan het inderdaad zo stellen maar chassis is gewoon te goed voor de pk’s die ze maar leveren!

Wat zijn de specs van jouw wagen @Bwati ?

Groet

Offline Bwati

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3045
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #57 Gepost op: 27 april 2018, 12:34:24 »
Pm  ;)
Toy:  E-92 M3+
Daily:  E-70 X5 550D M
Track en Drift:  E-36 M3
Project:  Audi S2
Oldie project: Chevy 3100 Pick up 1953

Offline Animal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 433
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #58 Gepost op: 28 april 2018, 12:58:15 »
UPDATE :

Ben gisterenavond begonnen aan de motorswap...


blokje eruit met subframe en complete voorste ophanging, momenteel alles aan het overbouwen van blok 1 naar blok 2
nieuwe motor met 42.000 km ziet er echt net uit,

Wat een jobke  :thinking:

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2004
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: 2009 - E92 - ///M3 Alpinweiss & Fuchsrot interieur
« Reactie #59 Gepost op: 28 april 2018, 13:49:26 »
Ik hoop dat je mij nu een beetje beter kan volgen ?  :-X

'n klein beetje ja  >:D >:D


UPDATE :

Ben gisterenavond begonnen aan de motorswap...


blokje eruit met subframe en complete voorste ophanging, momenteel alles aan het overbouwen van blok 1 naar blok 2
nieuwe motor met 42.000 km ziet er echt net uit,

Wat een jobke  :thinking:

Fijn dat je dat zelf kan...   ik volg dit draadje  :)
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13