Auteur Topic: [ALG] F80 remschijven upgrade of niet?  (gelezen 1061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Friettreffen

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 267
[ALG] F80 remschijven upgrade of niet?
« Gepost op: 9 maart 2018, 18:49:37 »
Bad luck happens, kromme remschijven... nu a h twijfelen om gewoon terug OEM's te plaatsen of wa? Het is mijne daily met nu en dan es wa fun op 't circuit....
Graag enkel reacties van mensen die effectief ervaring hebben  ;)

Offline Brigante S

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 548
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2018, 06:14:16 »
Ik heb om die reden de keramische genomen.

Zou in uw geval gewoon andere remblokken steken + ander type remolie
Racecars shouldn't be confined to racetracks.

Offline jvc

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 77
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2018, 12:32:00 »
Ik heb om die reden de keramische genomen.

Zou in uw geval gewoon andere remblokken steken + ander type remolie

Helpt dat om minder snel kromme schijven te krijgen?
2018 BMW 318d
2013 Renault Megane RS

Offline Brigante S

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 548
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2018, 20:34:28 »
Schijven de eerste kmís goed inrijden, geen bruuske remacties doen. Eens ze ingereden zijn, go lose
Racecars shouldn't be confined to racetracks.

Offline Friettreffen

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 267
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2018, 23:31:43 »
eigenlijk ook wel geen idee wat die remolie gaat veranderen aan het al of niet krommen van de schijven...Blokken kan ik inkomen...

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3501

Offline Brigante S

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 548
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2018, 19:53:34 »
De remolie; gewoon voor zijn remmen meer uithoudingsvermogen te geven. Weet niet hoe de huidige standaard remmen op de Mís zijn, maar mijn vorige M3 en mijn daily 3 serie waren naar mijn inziens heel pover. Zeker voor een sportwagen...
Racecars shouldn't be confined to racetracks.

Offline svandamme

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 77
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2018, 15:41:19 »
verleg je veel je velgen?
doe je dat zelf?
en worden die netjes aangespannen?

dus 1 3 5 2 4 zacht
en dan 1 3 5 2 4 op moment aanspannen met momentsleutel?

slagmoer sleutel is prima om los te maken, maar vasttrekken, hij mag echt niet hameren.


Stijn Vandamme

Expecting 2018 F20 120D   EX 2003 E46 320D Touring - EX 2008 E81 118D - EX 2012 F20 116ED - EX 2015 F20 116ED
en nog een Porsche Cayman van 2007 en nog 6 meer Porsches in de historiek

Offline SMa

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 99
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #8 Gepost op: 10 april 2018, 13:04:39 »
verleg je veel je velgen?
doe je dat zelf?
en worden die netjes aangespannen?

dus 1 3 5 2 4 zacht
en dan 1 3 5 2 4 op moment aanspannen met momentsleutel?

slagmoer sleutel is prima om los te maken, maar vasttrekken, hij mag echt niet hameren.


Ik heb toevallig sinds kort hetzelfde probleem, bij hoge snelheden en sterke trilling bij het remmen, toevallig voor het eerst mijn velgen verwisseld met een slagmoersleutel. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Alleen geprobeerd rustig aan te draaien met de slagmoer en daarna met een momentsleutel aangetrokken, ook 1-3-5-2-4 gehanteerd. Ik ga van het weekend de velgen eraf halen en opnieuw met de hand monteren, hoop dat het dan verhopen is...

Offline svandamme

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 77
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2018, 16:00:50 »
Als ze krom getrokken zijn zal wiel hermonteren niks meer uitmaken.

de vraag is natuurlijk in hoeverre ze echt krom zin en misschien heb je een andere probleem. band slecht gebalanceerd of zo.
Als je gelijke velgen voor/ achter hebt zou je eens als test voor / achter kunnen wisselen.. Zien of dat verschil uit maakt.
Ik denk bijna van niet, maar tis eenvoudig te testen.

Anders eens je remschijven nazien op rechtheid en laten afdraaien.

Ik ga eerlijk zijn, ik heb nog nooit kromme schijven gehad op al mijn auto's.
Zimmerman, Bosch , ATE, al van alles gehad..

Ik denk dat het voor een groot deel komt van ofwel slecht opgespannen wielen
of slecht in rijden en algemeen vaag remmen.

met vaag remmen bedoel ik te lang maar te weinig remmen ipv kort en hard te remmen..
dan slepen de blokken langer en wordt het allemaal veel warmer.

maar goed, ik spreek niet vanuit enige wetenschappelijke achtergrond. tis maar een gedacht.
Stijn Vandamme

Expecting 2018 F20 120D   EX 2003 E46 320D Touring - EX 2008 E81 118D - EX 2012 F20 116ED - EX 2015 F20 116ED
en nog een Porsche Cayman van 2007 en nog 6 meer Porsches in de historiek

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 479
  • 1990 BMW 535i E34
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2018, 16:43:12 »
ik ga dit topic is even terug oprakelen, hoe is dit nu afgelopen?

Want ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Ik vermoed na een circuitdag of na sportief in de ardennen te rijden met nieuwe endless blokken en dot4 remolie remt deze nu ook wel daverend in pedaal en stuur. Heb nochtans de remblokken eerst ingeschreven zoals men voorschrijft.
Heb verschillende keren van velgen verlegd (zomerbanden op velg met semi slicks op velg en andersom)
dit zonder gebruik van momentsleutel de laatste 2 keer.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8885
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:50:09 »
Ik heb dat probleem ook 2 keer gehad op de Z3M, ik heb nu performance friction schijven gestoken, kost wat maar dan heb je wat. Totnutoe blijven ze stand houden, meerdere 200+ remacties na elkaar en dat soort dingen, ze geven geen krimp. Nu valt het te zien hoe lang ze dat volhouden. Op standaard schijven waren de schijven iets voor de blokken versleten, met PFC zou dat anders liggen volgens ingewijden :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5023
Re: F80 remschijven upgrade of niet?
« Reactie #12 Gepost op: 17 oktober 2018, 00:25:39 »
Bij trackdays raden velen ook een cooldown-rondje aan en sommigen hebben zelfs wielspieŽn die ze na rondjes knallen op circuit voor en achter de wielen steken om te voorkomen dat hij wegbolt als ze hem parkeren zonder de handrem op te zetten .

Bij sommige wagens waarbij de schijven snel krom trekken na stevig gebruik vd remmen raden ze ook aan om indien mogelijk niet stil te staan met de voet op de rem omdat de warmte-afgifte door contact tussen remblokken en schijf plaatselijk anders is dan bij het deel vd schijf waarop de remblokken op dat moment niet drukken .


Ook de manier waarop je remt kan invloed hebben : stel dat je op trackday van 200 naar 80 moet remmen dan kun je dat doen door kortstondig zeer hard te remmen en daarna de rem weer los te laten - een ander zal dezelfde vertraging realiseren door eerder te beginnen zachtjes te remmen maar langer door te remmen => sommigen zeggen dat die laatste manier van remmen belastender kan zijn voor het materiaal omdat alles langer warm heeft en doordat remblokken langer in contact staan met remschijven ,de warmte via die weg ook meer in remklauwen en remvloeistof terechtkomt  .