Auteur Topic: [ALG] V POWER DIESEL met diesel motor euro 6  (gelezen 1858 keer)

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
[ALG] Re: V POWER DIESEL met diesel motor euro 6
« Reactie #30 Gepost op: 11 maart 2018, 04:07:22 »
Extreem is nooit goed, doe ik ook niet aan mee.
Maar een auto extra laten vervuilen omwille van meer vermogen, daar ga ik gewoon niet mee akkoord.

Iemand die zijn oude auto wat langer op de weg wil houden door de roetfilter te verwijderen kan ik nog begrip voor hebben. Maar niet op een goede draaiende auto omdat meer vermogen te hebben.

Wij gaan de wereld niet alleen veranderen maar enigszins proberen om aan de generatie te denken die na ons komen is toch niet verkeerd.

PS kinderen zijn nodig, anders zitten we in éęn groot bejaardentehuis binnenkort met niemand die ervoor zorgt :).

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Voor alle duidelijkheid heb ik die roetfilter er niet van tussen gehaald omdat ik me op termijn geen andere zou kunnen permitteren hoor of andere kosten niet zou kunnen betalen die eraan zouden komen.
Nee het is gewoonweg zonde dat omwille van het milieu en vooral de laatste jaren dat men allerlei dingen op een wagen zit te monteren zodat die toch wat properder zou zijn.
Dit terwijl diesels dit allemaal niet hadden en men de mensen sterk aangemoedigd heeft om een diesel te kopen want daar maakt men veel meer kilometers mee met een tank en het was HET vervoermiddel om lange afstanden af te leggen en op de koop toe kwam het op alle gebied voordeliger uit.
Nu pompen ze er allerlei filters tussen om de wagens maar zuiverder te krijgen maar aan de andere kant zorgen diezelfde filters er ook voor dat de wagens hun volle vermogen niet krijgen/hebben.
Trouwens een wagen met slecht werkende verstuivers is al even vervuilend hoor. Dus zullen we tijdens een garage bezoekje alle componenten die op een wagen zitten en voor onzuivere lucht zorgen met de regelmaat van de klok maar moeten laten veranderen. De garagisten zullen ons graag zien komen en goed in hun handjes wrijven.
Een ander feit is dat ze in de handel maar zitten te anticiperen om die filters die ze onder een wagen pompen zo lang mogelijk zuiver te houden door massaal allerlei chemische rommel uit te vinden om in de tank te kappen en op die manier de levensduur van die filters te rekken. Wel deze chemische brol is nog giftiger dan een wagen zonder roetfilter hoor, of wat dacht je waarom die producten de vuiligheid in die filters los krijgen en dan alles ineens mooi de lucht in pompen en zekere tijdens een regeneratie.
Als ik een dikke wagen met heel wat vermogen koop dan wil ik ook ten volle over dat vermogen kunnen beschikken als ik daar zin in heb, of dat nu met een diesel, benzine of wat dan ook voor wagen is want dat is waar ik tenslotte voor heb betaald en jaarlijks aan de staat ook voor moet betalen in de vorm van wegenbelasting en dergelijke.
Om nog maar te zwijgen van de kosten die men in de garage mag betalen.

Een extra punt dat de laatste jaren de kop op steekt en ervoor zorgt dat de vervuiling al maar groter geworden is en de files maar langer en langer worden zijn de "just in time" leveringen want men legt nog maar weinig op stock want stock is dood geld en kost geld. Doe daar dan de massale koerierdiensten die dagelijks met tallozen rondrijden bij doordat men tegenwoordig massaal via internet koopt en het de dag nadien reeds in huis heeft.
Men creëert de extra vervuiling en het steeds groter wordende file probleem gewoonweg zelf, maar daar praten we dan weer niet over.

Verder heb ik er niets meer over te zeggen en knal ik lustig verder met mijn dieselstoof voorlopig en met wat dat ik in de toekomst zal rijden zal ik dan wel zien tenminste als ik niet vroegtijdig sterf door al die vervuiling, sigaretten die ik smoor en alle prut conserveermiddelen en andere rotzooi die ze in voedingswaren steken!!!
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2018, 04:11:06 door Phantom Five »
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline tom_il

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: V POWER DIESEL met diesel motor euro 6
« Reactie #31 Gepost op: 11 maart 2018, 06:28:35 »
Allemaal excuses om jezelf goed te praten.
Nogmaals hoe zouden we eraan toe zijn als iedereen zo redeneert ?
Als iedereen zijn EGR's of katalysatoren, roetfilters verwijderd ? Als niemand inspanningen deed ?
Mijn wagen heeft nog steeds zijn EGR, katalysator en roetfilter en op 220.000km nog steeds zijn vol vermogen. Weeral een excuus dat geen er geen is.

Je kan niet je eigen vervuiling goed praten met andere vervuiling. Dat is heel goedkoop. Zo kan je over alles redeneren.

Nogmaals ik ben geen groene ridder of boomknuffelaar. Ik ben gewoon iemand die beseft dat deze we Technologien nodig hebben.

Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #32 Gepost op: 11 maart 2018, 06:49:04 »
@tom_il ik hoef mijn eigen niet goed te praten ik weet goed genoeg dat mijn auto zo extra vervuilend is.
We hebben hier nog een E91 320d (van mijn vrouw) die nog steeds de originele roetfilter en EGR heeft en heeft ondertussen ook de nodige kilometers erop zitten.
Voor haar hoeft die extra power niet en als de tijd daar is krijgt die gewoon een nieuwe roetfilter en dergelijke en dus alles wat nodig is.
Voor de rest draag ik op mijn manier als men het zo wil stellen ook mijn steentje bij voor het milieu.
Ik stook op aardgas ondersteund door een zonneboiler en heb een massa zonnepanelen op mijn dak liggen.
Voor de rest recycleer ik mooi braaf het huisvuil en zamel batterijen bijeen die ik mooi bij een inzamel punt aflever en andere schadelijke producten breng ik mooi en braaf naar het containerpark zoals het hoort.
Ik betaal voor die diesels meer dan genoeg VB en zal dat blijven doen zolang ik ze zal houden maar ondertussen profiteer ik ook van de betaalde VB door ermee te rijden zoals het mij belieft.
Wat er na die diesels zal komen als ze versleten zijn weet ik nog niet echt, maar dat zijn zorgen voor later en dat zullen we dan wel zien.

Voor de rest ga ik hier niet meer mee in deze discussie want ik acht het echt niet nodig om me te moeten verdedigen voor mijn doen en laten.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline JMM

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #33 Gepost op: 30 maart 2018, 18:07:44 »
D'r worden hier verschillende statements gemaakt door o.a. Bimmerstyle en Phantom Five die zeer dicht bij de keiharde realiteit zitten, m.b.t. de invloed van de vervuiling door uitlaatgassen van auto's t.o.v. al de overige niet onbelangrijke vervuilende bronnen.

Wij worden gewoon genaaid door degenen die de touwtjes in handen hebben op deze aardkloot en hoe meer de bevolking groeit hoe strakker de strop wordt aangetrokken.
De massa brengt het meeste geld op dus die gaan eerst voor de bijl,  waarbij de "auto" in onze "westerse beschaving", een gigantische goudmijn is.

Uiteraard heeft men in de laatste decennia enorm veel vooruitgang geboekt om het wagenpark milieuvriendelijker te maken maar die vooruitgang is nog steeds niet genoeg omdat de geldkraan moet blijven lopen, die mag absoluut niet stoppen!
Iedere keer wordt iets anders verzonnen om toch nog méér geld uit de massa te persen en het moge duidelijk zijn waar de weg van de miste weerstand zich situeert...het zogenaamde "Westen"

Op den duur zou men gaan twijfelen of het om het milieu te doen is of om de bevolking financiëel nog meer onder de knoet te houden, net zoals bijv. snelheidsboetes enkel zouden zorgen voor de verkeersveiligheid, uiteraard!  ::)

Nee, inderdaad de mensheid moet zorgzaam omgaan met deze planeet maar de hypocrisie onder de wereldleiders, zowel als onder de locale leiders is zo ten top dat het allemaal bijeen een dikke lacher is, een puur schandaal.....en de geitewollen figuren beseffen niet dat zij ignorante slaven zijn die zonder het te beseffen de bevolking moet brainwashen om  te zorgen dat de geldkraan niet stopt...zielig!

Goed, dat is mijn mening maar ik wou nog ff ontopic dit willen toevoegen: Bij een DPF delete kun je de CPU unit zodanig laten programmeren dat je wagen, visueel nul, nul rookt. Is toch wel een geruststelling voor wie inzit met het milieu.. ;D
Kost je wel wat peekaas maar als je inzit met het milieu mag dat geen issue zijn, toch??  ;)
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2018, 18:48:18 door JMM »

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #34 Gepost op: 30 maart 2018, 20:19:28 »
En ondertussen lekker veel NOx uitstoten.

Maar propere lucht inademen willen we dan wel.

Ad Blue haalt de NOx  uitstoot bij een diesel zo goed als naar "0" met een Euro 6 ......en een benzine Euro 6 stoot ook NOx  en roet uit.

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #35 Gepost op: 30 maart 2018, 20:25:10 »
Een Euro 6 heeft altijd een EGR, roetfilter en kat. Adblue word alleen gebruikt als deze niet volstaan.

« Laatst bewerkt op: 31 maart 2018, 20:54:03 door tom_il »
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #36 Gepost op: 30 maart 2018, 20:27:40 »
De diesels eruit halen is gewoon een geld kwestie .....een 2 l diesel zijn verbruik 7l   een 2 l benzine  10l   ....de 2 l benzine is dus kassa voor de Regering.

Over de V power verder te gaan ....met een oude diesel zie je het verschil aan de uitlaat ....minder aanslag met V power en bijna geen roetwolk bij optrekken .

Is er één Euro 6 diesel waar je roetaanslag ziet aan de uitlaat?

Offline DHL

• Qualifying
« Reactie #37 Gepost op: 31 maart 2018, 00:15:45 »
Denk je dat V power zoveel uitmaakt voor een moderne wagen met roetfilter ? Heb er geen idee van, maar men zegt dikwijls dat het voor meer vermogen zou zorgen. Enkele keren geprobeerd, maar ik voelde totaal geen verschil eigenlijk. Zag ook geen verandering op die powermeter (ken de juiste naam niet, die koppel en PK monitor op je idrive). Pakweg 5 procent zou ik dan toch al moeten zien, da's dan ongeveer 13 Pk extra ?

Over de staat en inkomsten, weet niet wie eergisteren naar het nieuws keek. Lijkt er dus op dat we na de verkiezingen gaan rekening rijden. Groen vraagt dit al verschillende jaren maar werd steeds tegen gehouden. De Wever zei nu dat het ernaar uitziet dat we er toch naartoe moeten. Maar niet meer deze legislatuur. Dus hij zet de deur open om het na de verkiezingen in te voeren... Eerst nog stemmen werven dus en daarna toehappen.
Ben benieuwd op welke basis ze dit gaan doen...Ben van 1 ding zeker: goedkoper zal het zeker niet worden. Wie zal het meeste betalen: de werkende bevolking die met z'n diesel door de spits moet.

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #38 Gepost op: 31 maart 2018, 18:46:07 »
Blijkbaar kan niemand met zekerheid zeggen of de vpower nu beter is of niet,is straf. :wow:
Voor de benzine mag ik geen 95 tanken voor grasmachine en ander kleine benzine machine.
Moet van de mekaniker 98 in doen, ander veel te veel problemen met starten en carburator vuile worden.
Daar is toch zeker verschil in.

Offline CabbieJerre

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2018, 20:51:06 »
Blijkbaar kan niemand met zekerheid zeggen of de vpower nu beter is of niet,is straf. :wow:
Voor de benzine mag ik geen 95 tanken voor grasmachine en ander kleine benzine machine.
Moet van de mekaniker 98 in doen, ander veel te veel problemen met starten en carburator vuile worden.

de 95 zoals hij nu is is gewoonweg rommel simpel,vb vorige week belde men schoonvader dat zijn wagen ineens plost stopte met rijden wou nemeer starten (demareerde wel maar sloeg niet aan) goed wagen thuis gesleept, alles nagekeken krijgt benzine geeft ontsteking dus normaal zou die moete starten.... nop nada 2dagen aant zoeken geweest van alles geprobeerd... tot startpilot toe( en toen starte hij wel) dus gewoon voor de zottigheid omdat mijn ideéen op waren een bidon 98 gaan tanken in de wagen gekapt +- 50 liter (zat nog 1/4 in tank) en proberen te starten en tjak wagen draaide ondertussen 2 tankbeurten verder en +- 1500km niks aan de hand meer .... betreffende wagen bmw 1 116 van 2009....

welke keuze heb je nu ofwel tank je 95 (relatief goedkoper dan 98) en doed daar een octaanbooster bij in de tank en dan rijd die goed of je betaald 1.335 L 98 en komt gemiddel 15€ goedkoper uit dan met u 95 + octaanbooster.... nu dat v power/exelium verhaal is veelal een feel good brandstof marketing ding... der is zelfs een testreportage van geweest van die brandstoffen dacht op fifth gear (ben nie zeker) en de "goedkopere" brandstof kwam vrij goed uit de testen tegenover de "duurdere" merken wat hun prijs niet verantwoord tegenover wat je er voor in de plaats krijgt
all of those cars where once just a dream in somebody's head --peter gabriel--

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #40 Gepost op: 31 maart 2018, 22:24:40 »

De benzine van tegenwoordig kan je NIET lang houden "biobrol "  der ontstaan verschillende lagen ....google er maar eens op los.

de "super diesel"  helpt bij oude diesels ....minder roetuitstoot en meer trekkracht .....bij de nieuwe diesel voelde ik NIKS beter alleen meer geld kwijt aan de pomp in Italië  ...daar kon ik vele grappa's met koffie van drinken.

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #41 Gepost op: 5 april 2018, 03:49:45 »
Heb deze vroeger ook getankt in mijn e46. En voelde daar niet echt een verschil mee.
Maar hoorde wel een groot verschil, vooral bij koudstart draaide de motor veel stiller.
En ik deed ook een 100 à 150 km meer met een tank.
Heb dit een jaar gedaan tot mijn vader van werk veranderde en geen tankkaart meer kreeg  ;D

Offline DHL

• Qualifying
« Reactie #42 Gepost op: 5 april 2018, 10:33:49 »
Ik was in de Mediamarkt boven de Makro. Moest tanken en vol gekapt met Makrodiesel.
Heb er vrijwel alle merken al in gedaan en ook paar keer die V power. Eerlijk... nooit verschil gevoeld qua vermogen of geen verschil qua geluid en mijn verbruik is quasi altijd hetzelfde (kijk dit nu wel niet elke tankbeurt na, maar dat appje van BMW onthoudt je verbruik per rit). En ik zie daar nooit grote verschillen tussen zitten.
Ook onze tweede auto tankt op vele verschillende plaatsen, maar hoofdzakelijk Dats omdat mijn vrouw boodschappen doet in de Colruyt. Zelfde ervaring eigenlijk.
En heb al tig diesels gehad in het verleden en altijd op dezelfde manier behandeld.
Dus als je 't mij zou vragen zit er echt geen voelbaar verschil op tussen de verschillende merken. Test Aankoop kwam ook ooit tot dit besluit (wel al een heel tijdje geleden).
Wat ik echter nooit zou doen is in een benzinewagen die bio 95 in gieten. Naft en diesel, liefst zo puur mogelijk. Al die toegevoegde biodingens zijn overbodig. Zelfde met een biokieken, een goed kieken moet vettig zijn verdorie.

Offline JMM

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 5 april 2018, 11:39:00 »
Heb toch liever sappige jong kieken, haha..

Maar to the point, zelf heb ik ook nooit echt het verschil gevoeld tussen "super" diesel of "gewone" diesel...zit meer tussen de oren, denk ik.

..Alhoewel, lijkt wel of m'n auto wat sneller optrekt met premium diesel van Total t.o.v. die van de Q8...maar ja, zal sneller optrekken tussen m'n oren zijn zeker..  ??? ;D
« Laatst bewerkt op: 5 april 2018, 11:43:05 door JMM »

Offline Trotterke

• Pole Position
  • Loving my beemer
« Reactie #44 Gepost op: 5 april 2018, 12:47:55 »
Heb toch liever sappige jong kieken, haha..

Maar to the point, zelf heb ik ook nooit echt het verschil gevoeld tussen "super" diesel of "gewone" diesel...zit meer tussen de oren, denk ik.

..Alhoewel, lijkt wel of m'n auto wat sneller optrekt met premium diesel van Total t.o.v. die van de Q8...maar ja, zal sneller optrekken tussen m'n oren zijn zeker..  ??? ;D
Heb een beetje zelfde gevoel..... zal mijn oren ook maar nakijken 😂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Trotterke: - Mini Cooper S Cabrio (R53)
Before:X5 m50d (E70) / 535d (E61) - 525d (E39) Touring

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #45 Gepost op: 5 april 2018, 13:17:07 »
Moest er echt verschil zijn, was dit wellicht al geweten onder de bevolking.
De fabrikanten zouden het niet nalaten om met testen en bewijzen af te komen dat ze met hun brandstof effectief 100km langer kunnen rijden op een tank bijvoorbeeld.

Maar die bewijzen zijn er niet echt. Dus voor mij genoeg redenen om te geloven dat het om verschillen in de marges gaat, die de meerprijs helemaal niet kunnen verantwoorden.
Work hard, play hard

Offline DHL

• Qualifying
« Reactie #46 Gepost op: 6 april 2018, 00:22:02 »
Iets van verschil is er zeker geweest destijds. Spreek nu van een 12 a 15 jaar geleden. Waren toen verschillende merken die het moeilijk hadden met Total diesel. Werd door dealers van sommige merken toen afgeraden dit nog te tanken.
Voorbeeldje: https://www.autoblog.nl/archive/2008/01/30/toyota-lust-geen-total-diesel
Nu heb ik echter geen weet meer van brandstofmerken die probs geven..

Offline svandamme

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #47 Gepost op: 6 april 2018, 15:57:14 »

Het gaat dus niet over 95 of 98 meer in de zin dat lager compressie motoren vroeger gewoon 95 konden tanken , die motoren die vroeger 95 konden tanken moeten nu 98 tanken omdat er in 98 geen bioethanol zit.

in Belgie zit 95 zit nu altijd Bioethanol, eigenlijk is het 95-E10 en geen "95" meer en dat zorgt voor 2 problemen

1 Ethanol is corrosief voor injectie en benzine leidingen.
2 Ethanol is hydroschopisch, het trekt waterdamp aan

1
Oudere systemen kunnen daar niet mee omweg, de injectie en carburator benzine leidingen en seals kunnen rotten en dan krijg in t beste geval verstoppingen, en in t ergste geval lekken en brand gevaar.

2e probleem is dus aantrekken van water bij stil stand. nieuwere injectie systemen zijn veel meer gesloten dus trekt de ethanol minder snel vocht aan.
Vocht in benzine is niet bevorderlijk voor goed draaiende motor. 

Dus daarom moet je nu voor alle oudere motoren 98 nemen. Ook de motoren die vroeger altijd 95 konden tanken.

In het buitenland kun je nog pompen vinden met gewone 95 en 95-E10 apart, zoals in NL of Frankrijk bv.
maar ze zijn soms moeilijker te vinden.

98% van de benzinewagens gebouwd na 2000 zijn compatibel met benzine 95-E10.
63% van de benzinewagens gebouwd voor 2000 zijn niet compatibel met benzine 95-E10.
100% van de benzinewagens is compatibel met benzine 98 omdat er geen Biorommel in zit.
Stijn Vandamme

Expecting 2018 F20 120D   EX 2003 E46 320D Touring - EX 2008 E81 118D - EX 2012 F20 116ED - EX 2015 F20 116ED
en nog een Porsche Cayman van 2007 en nog 6 meer Porsches in de historiek

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #48 Gepost op: 6 april 2018, 20:46:33 »
Op 1 tankbeurt ga je dit inderdaad niet merken. Maar als je dit constant tankt ga je wel verschil voelen op termijn.
De Esso expres diesel van vroeger was ook zeer slecht. Van verschillende mensen gehoord dat ze veel meer verbruikten en dat de wagen soms bleef nadraaien. Is de laatste jaren wel beter.

Offline DHL

• Qualifying
« Reactie #49 Gepost op: 7 april 2018, 15:54:43 »
Mocht ik een hedendaagse benzine rijden, zou ik daar ook genen 95 in kappen... Vertrouw dat biospul niet echt.

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #50 Gepost op: 10 april 2018, 02:04:57 »
Het is gewoon een kwestie van tijd tegen dat de 98 ook e10 zal zijn.
Want als ze de doelstellingen niet halen met enkel bio in de 95 zal dit ook toegevoegd worden aan de 98.

Offline Hyy

• Grand Prix Winner
« Reactie #51 Gepost op: 10 april 2018, 10:38:21 »
Want als ze de doelstellingen niet halen met enkel bio in de 95 zal dit ook toegevoegd worden aan de 98.

Ik tank altijd 98 en ik hoop nu echt dat er nooit E10 in komt..
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline svandamme

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 13 april 2018, 06:45:14 »

Ze zullen altijd iets zonder Ethanol moeten voorzien omdat de oude auto's het niet verdragen en er risicos aan verbonden zijn qua benzine lekken door rottende slangen.
Dus echt alles bio maken kan niet
Stijn Vandamme

Expecting 2018 F20 120D   EX 2003 E46 320D Touring - EX 2008 E81 118D - EX 2012 F20 116ED - EX 2015 F20 116ED

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #53 Gepost op: 30 april 2018, 22:00:29 »
Ze zullen altijd iets zonder Ethanol moeten voorzien omdat de oude auto's het niet verdragen en er risicos aan verbonden zijn qua benzine lekken door rottende slangen.
Dus echt alles bio maken kan niet

En jij denkt dat ze hun daar iets van aantrekken. Vroeger zat er ook lood in de benzine en hadden de oudere wagens dit ook nodig.
Als je nu met een diesel rijd die niet meer binnenmag in de steden wegens de LEZ daar trekken ze hun ook niets van aan.
Dus waarom zouden ze dit doen omdat uw oudere benzinewagen niet tegen E10 kan?

Offline svandamme

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #54 Gepost op: 1 juli 2018, 09:52:29 »
lood kon je gewoon terug toevoegen met additieven, om de klepzettingen te beschermen
of je kon de klepzittingen vervangen bij revisie.
Lood zorgde ervoor dat de motor minder snel sleet, bij gebruik van de auto.

De ethanol kun je niet met een additief UIT je benzine van de pomp halen
en het is corrosief.. het vreet actief de leidingen en zo kapot. Dus ook als je de auto niet gebruikt.

Dus je vergelijkt appelen met peren. 

Je zou het volledige benzine toevoer systeem moeten vervangen door iets anders, om de oude auto ethanol compatiblel te maken en dat mag niet eens van de keuring.
Stijn Vandamme

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #55 Gepost op: 1 juli 2018, 12:47:19 »
hier mogen ze gerust E85 aan de pomp leveren .
deze N55 heb 110.000 gelopen met bijna altijd E85

heel verschilletje met gewone benzine

« Laatst bewerkt op: 1 juli 2018, 12:48:51 door ThomasD »

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #56 Gepost op: 7 juli 2018, 12:49:27 »
Ik ken iemand en die koopt altijd de goedkoopste frituurolie in de supermarkt en per tankbeurt aan de pomp  giet die er 1 l van de  frituurolie bij om goedkoper te rijden .....( kapt het in zijn fiat busje )

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #57 Gepost op: 7 juli 2018, 13:16:40 »
ow really ?  ;D :wtf: :wiggleyes:

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #58 Gepost op: 7 juli 2018, 20:30:58 »
Dit gaat zelfs op 100% frituurolie met bepaalde auto's.
Oude mercedes diesels en vw golfjes kan je op 100% zuivere frituurolie laten rijden.
En momenteel staat de frituurolie veel goedkoper dan de diesel.

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #59 Gepost op: 8 juli 2018, 11:22:22 »
Dit gaat zelfs op 100% frituurolie met bepaalde auto's.
Oude mercedes diesels en vw golfjes kan je op 100% zuivere frituurolie laten rijden.
En momenteel staat de frituurolie veel goedkoper dan de diesel.

"elsbett"  een Duitser deed dit met koolzaadolie in 1980 al properder  en sneller ( op een Mercedes )