Auteur Topic: [E46] gelaserde achterlichten  (gelezen 733 keer)

Offline power lightning

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
[E46] gelaserde achterlichten
« Gepost op: 2 maart 2018, 16:43:11 »
zoals de titel het al zegt . gelaserde achterlichten zou dit mogen voor de keuring

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
Re: gelaserde achterlichten
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2018, 03:53:59 »
zoals de titel het al zegt . gelaserde achterlichten zou dit mogen voor de keuring
Post eens een foto van zo gelaserde achterlichten  ;)
Mijn ervaring met de keuring wat tinten en dergelijke van lichten aangaat, gewoon gekeurd geraakt zolang ze er maar aan de buitenkant niets van voelen dat er "iets" op zit gekleefd of gespoten.
In uitzonderlijke gevallen heeft men attesten nodig of een bewijs dat ze door het merk van voertuig goedgekeurd zijn en men daar een bewijs van heeft.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2018, 21:28:45 »
Ik denk dat het hier eerder gaat over het "lasieren" van achterlichten. Dit heeft echter niks met een laser te maken. Lasieren of lasur is vrij vertaald uit het Duits "glazuur". In de praktijk wil dit eigenlijk gewoon coaten of spuiten zeggen. Dit mag dus niet voor de keuring. Je mag niks aanbrengen op uw lichten. Wat ze echter niet zien, niet deert...

Dit kan je bvb met wat geluk wel gekeurd krijgen als die van de keuring niet al te wakker zijn:

Hier moet je niet van dromen dat je het goedgekeurd krijgt:

Alle bovenstaande voorbeelden vallen onder de noemer "lasieren".

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2018, 04:01:48 »
Inderdaad @Bimmerstyle zoals ik al zei, indien het iets met coating te maken heeft en men merkt het op tijdens de keuring is hij afgekeurd.
Als ze er niet speciaal op letten of ze geven er niet speciaal aandacht aan, zal er niets aan de hand zijn maar dan blijft het een gok voor het jaar nadien.
En wat die laatste foto betreft met die zwarte achterlichten kan ook ik nu ook al bevestigen dat die onverbiddelijk afgekeurd zal worden!!!
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2018, 04:04:27 door Phantom Five »
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline Robin-H

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2018, 19:52:46 »
Als je deze vinyl goed aanbrengt zodat er geen luchtbellen of dergelijke te zien zijn, zouden ze dat merken op de keuring?

https://www.benl.ebay.be/itm/30cm-x-120cm-Light-Smoke-Black-Tint-Film-Headlights-Tail-lights-Car-Vinyl-Wrap/252360858388?hash=item3ac1e11b14:g:VQoAAOSwtnpXkLxD

Het is een zeer lichte smoke waarvan ik denk dat je het verschil niet direct ziet als je er geen normaal achterlicht langs ziet. Heeft iemand suggesties van goede vinyl die transparanter is dan de blackline F20 lichten? Zoek iets wat tussen de standaard lichten en de blacklines inzit.
BMW F20 114I

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2018, 04:03:03 »
tenzij je met een exotisch merk/model rijdt, die gasten zien zoveel wagens per dag, ze kunnen de meeste onregelmatigheden spotten, het blijft een gok want het is niet gezegd dat jou controleur het gaat afkeuren maar je moet maar ene tegenkomen :D

Bij mij is de tijd om problemen zoeken al lang voorbij, verspil mij tijd en geld niet meer voor  ;D ;D ;D

Offline PeterV

• World Champion
  • God schept de dag en ik vlieg erdoor :-)
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2018, 15:38:52 »
Waarom niet gewoon de blackline versie van jouw achterlichten kopen? Je huidige achterlichten verkoop je gewoon, zodat je nog niet mega veel moet opleggen...
Veel beter dan folie of verf... en nooit mizerie op de keuring  :thumbsup:
Als ze zien dat er folie op hangt is het gegarandeerd prijs, enige alternatief dat ik zie is heel lichtjes met van die speciale achterlichten lak ze wat verdonkeren, maar spuit er vooral niet teveel op. En zie dat het linker en rechter gelijk gedaan is. Dan die licht gezette lak beetje waxen zodat het mooi glanst, dan maak je nog het meeste kans om erdoor te geraken denk ik.
Maar dikke donker gespoten matte achterlichten gaan er zeker nooit door geraken

Offline Robin-H

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2018, 17:01:23 »
Ik vind de blacklines eerlijk gezegd voor een zwarte F20 aan de donkere kant. Past beter op een witte volgens mij, maar dat is puur persoonlijke smaak. :razz:  Ik wil niet de look creŰren van een echte getunede auto. Heb immers inmiddels een setje normale LED achterlichten ge´nstalleerd en ben er zeer tevreden mee. Denk ook dat ik het zo ga laten.  :clap:

Mijn excuses voor de afwijking van de topic.  :off_topic:
BMW F20 114I

Offline deneyer

• Trade Count: (+2)
  • Pole Position
« Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2018, 16:15:57 »
Ben ook aan het zien voor een oplossing aangezien voor mijn model geen blacklines bestaan. op mijn vorige e87 bestond dit wel en vond ik veel sportiever. Nu heb ik een f34 en hier niet dus dus rest er enkel nog folie