Auteur Topic:  In verband met garantie BMW  (gelezen 597 keer)

Offline Elegance

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
In verband met garantie BMW
« Gepost op: 4 februari 2018, 14:09:15 »
Beste mensen ik had en vraagje ivm garantie..

Ik heb bijna en maand geleden en BMW F10 overgenomen van de eerste eigenaar ,waarvan de eerste inschrijving 9/11/2015 is, de eigenaar zij dat hier normaal gezien tot eind 2018 garantie op zat , nu paar weken terug ben ik gaan horen bij BMW Jorssen hoe het zat met de garantie van mijn wagen ..en daar werd mij gezegd dat mijn garantie verlopen is . Tot nu toe ok kan gebeuren ik dacht dat hier 3 jaar garantie op zat ,ik ben wat gaan opzoeken wat bleek op het website van bmw staat 
Citaat
De garantie is wereldwijd van toepassing gedurende de eerste 24 maanden zonder kilometerbeperking.  Voor alle nieuwe BMW, BMW i wagens besteld vanaf 28 oktober 2015 bij een Belgische of Luxemburgse concessiehouder1, is de garantie van toepassing gedurende de eerste 36 maanden zonder kilometerbeperking.

Nu ben ik terug geweest naar jorssen met dit als bewijs , na 25min wachten (ze zaten echt met 5 man achter de balie te discussiŽren ) kwamen ze af met en dossier waar alle informatie op stond van mijn wagen.  Productie datum 21/09/2015 Leveringsdatum 24/09/2015 Eerste inschrijving 9/11/2015  en de 3 jaar waarborg was van start op wagens die besteld zijn na 28/10/2015..    Nu mijn vraag is hebben ze gelijk? klopt dit ?    En de medewerker zij ook van, ook al was mijn wagen besteld na die datum had ik geen garantie meer ,omdat de wagen in de tijd zogezegd 5000km te laat binnen was gebracht voor onderhoud..       wagen heeft momenteel 44.000KM en is besteld bij Van Osch te hasselt
F10 520dA LCI Jatoba

Offline midas

• World Champion
Re: In verband met garantie BMW
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2018, 14:30:02 »
Besteld na 28 oktober,dus kontraktueel gezien is hun uitleg correct wat betreft de waarborg!
Commercieel gezien,tja we kennen bmw hť  :'(
Praat misschien eens met hun commercieel direkteur.
Het sakhir monster in actie

Offline Jochen996

• Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2018, 20:35:20 »
Beste mensen ik had en vraagje ivm garantie..

Ik heb bijna en maand geleden en BMW F10 overgenomen van de eerste eigenaar ,waarvan de eerste inschrijving 9/11/2015 is, de eigenaar zij dat hier normaal gezien tot eind 2018 garantie op zat , nu paar weken terug ben ik gaan horen bij BMW Jorssen hoe het zat met de garantie van mijn wagen ..en daar werd mij gezegd dat mijn garantie verlopen is . Tot nu toe ok kan gebeuren ik dacht dat hier 3 jaar garantie op zat ,ik ben wat gaan opzoeken wat bleek op het website van bmw staat 
Nu ben ik terug geweest naar jorssen met dit als bewijs , na 25min wachten (ze zaten echt met 5 man achter de balie te discussiŽren ) kwamen ze af met en dossier waar alle informatie op stond van mijn wagen.  Productie datum 21/09/2015 Leveringsdatum 24/09/2015 Eerste inschrijving 9/11/2015  en de 3 jaar waarborg was van start op wagens die besteld zijn na 28/10/2015..    Nu mijn vraag is hebben ze gelijk? klopt dit ?    En de medewerker zij ook van, ook al was mijn wagen besteld na die datum had ik geen garantie meer ,omdat de wagen in de tijd zogezegd 5000km te laat binnen was gebracht voor onderhoud..       wagen heeft momenteel 44.000KM en is besteld bij Van Osch te hasselt

Er werd me wel ooit eens verteld bij een Bmw consessie dat ze geen premium selection waarborg kunnen geven op wagens die te laat op onderhoud geweest zijn.

Offline KITO

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • PDM Motorsport
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2018, 21:50:14 »
productie datum 29/09 en leveringsdatum 24/09 hoe doede da ?
https://www.facebook.com/PDMMotorsport/
BMW e90 ///M3 -  BMW e92 ///M3 - BMW e46 ///M3 - Hyundai i30NP

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2018, 22:35:26 »
productie datum 29/09 en leveringsdatum 24/09 hoe doede da ?

Productiedatum is blijkbaar 21.09.

En zoals ik het lees is die "besteld vanaf 28.10.2015" enkel van toepassing op de BMW i-modellen... 

Eťnmaal te laat op onderhoud is effectief weg garantie. Daar zijn ze in Bayern strikt in.

Offline Elegance

• Nieuw
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2018, 00:27:35 »
Productiedatum is blijkbaar 21.09.

En zoals ik het lees is die "besteld vanaf 28.10.2015" enkel van toepassing op de BMW i-modellen... 

Eťnmaal te laat op onderhoud is effectief weg garantie. Daar zijn ze in Bayern strikt in.
Het is BMW en BMW i modellen .   Maja garantie verlopen dus,gelukkig is de wagen tiptop inorde.

Ik vraag me dus af ,als ge uw wagen buiten de officiele dealer laat onderhouden dat uw garantie ook vervalt?
F10 520dA LCI Jatoba

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2018, 19:11:17 »
Het is BMW en BMW i modellen .   Maja garantie verlopen dus,gelukkig is de wagen tiptop inorde.

Ik vraag me dus af ,als ge uw wagen buiten de officiŽle dealer laat onderhouden dat uw garantie ook vervalt?

Wettelijk gezien blijft garantie ook geldig als je Uw wagen buiten het officiŽle dealernet laat onderhouden of zelf onderhoud uit te voeren  op voorwaarde dat dit tijdig (km's en datum) gebeurt en dat de gebruikte materialen en olie aan de juiste specificaties voldoen voor dat model en motortype  .

praktisch is het niet zo eenvoudig : je moet daar telkens voldoende documentatie van hebben bvb gedetailleerde facturen met vermelding v datum + km-stand merk en soort + hoeveelheid motorolie +viscositeit en oliekwaliteit bvb API SJ , merkkwalificatie : bvb BMW LL01 of LL04  enz

Een papieren onderhoudsboekje bijhouden ?

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend