Auteur Topic:  1995 - E31 - 850Ci  (gelezen 672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Broodzak

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
1995 - E31 - 850Ci
« Gepost op: 23 januari 2018, 15:04:50 »
Hey allemaal!
Zoals gezegd in mijn voorstelling ben ik een paar maanden aan het rondtoeren met de BMW 850Ci van mijn nonkel.

Ik ga al direct beginnen met wat dingen die opgelost moeten worden :D
Zijnde:
Het meest in het zicht en het meest storende: het kofferdeksel. Hier heeft iemand ooit met een hamer oid putten in geslagen... Wat denken jullie? Laten opmaken of een nieuw kofferdeksel zoeken? Ik heb niet echt een idee wat dat allemaal zou kosten...


Dan; één van de vergrendelingen van de motorkap kruipt steeds onder de rubber, wat er toe leidt dat ik altijd heel hard moet foefelen om de motorkap open te krijgen. Iemand een tip?

Euhm, de knop van de versnellingsbak moet niet ingedrukt worden om hem in versnelling te zetten. Wat dus wil zeggen dat hij zonder dat de motor aanstaat gewoon in versnelling gezet kan worden. Is dit een easy fix?

In het subforum "motor en aandrijving" heb ik mijn grootste probleem momenteel in uitgelegd, neem gerust een kijkje... :)

Ik ga het voorlopig hierbij houden, volgende probleempjes komen binnenkort aan beurt ;)

Broodzak

Offline ADW1

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 579
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2018, 16:12:53 »
Heb je wat meer info & foto's omtrent de wagen zelf?

Ik zou het kofferdeksel gewoon laten opmaken; afschuren & opnieuw spuiten & is weer als nieuw. ;)
BMW 320CI e46 M Sport - BMW 118D e87 - BMW 320D e92 M Sport - Audi S3 8V Berline - Volkswagen Golf 7 GTI Performance Edit - BMW 335D e92 M Sport -
BMW 335I e92 M Sport

Offline Broodzak

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2018, 16:36:18 »
Heb je wat meer info & foto's omtrent de wagen zelf?

Ik zou het kofferdeksel gewoon laten opmaken; afschuren & opnieuw spuiten & is weer als nieuw. ;)
Er zitten ook echt putjes in die al aan het roesten zijn (is al enkele jaren geleden gebeurt), gaan ze dat goed kunnen maken? Enig idee hoeveel zoiets zou kosten?

Dit is de enige goede foto die ik momenteel heb, voor de rest nog niet echt tijd gehad om er te (gaan) nemen.

Offline ADW1

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 579
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2018, 19:14:39 »
Er zitten ook echt putjes in die al aan het roesten zijn (is al enkele jaren geleden gebeurt), gaan ze dat goed kunnen maken? Enig idee hoeveel zoiets zou kosten?

Dit is de enige goede foto die ik momenteel heb, voor de rest nog niet echt tijd gehad om er te (gaan) nemen.
Jep krijgen ze er perfect uit, ik kan nu niet goed zien of die putjes effectief ook blutsjes zijn, moest het zo zijn deuken ze dit gewoon ook uit.

Geen idee wat het kost om een kofferklep te spuiten, zul je eens rond moeten vragen bij carrossiers.

Ik zou ook eens een berichtje naar @Cedric sturen, deze is boardsponsor onder de naam "Automotive Repair" die kan je ook zeker verder helpen.

Alvast een knappe wagen! Zo'n V12 gaat ook wel goed vooruit zeker? >:D
BMW 320CI e46 M Sport - BMW 118D e87 - BMW 320D e92 M Sport - Audi S3 8V Berline - Volkswagen Golf 7 GTI Performance Edit - BMW 335D e92 M Sport -
BMW 335I e92 M Sport

Offline Broodzak

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2018, 20:50:58 »
Jep krijgen ze er perfect uit, ik kan nu niet goed zien of die putjes effectief ook blutsjes zijn, moest het zo zijn deuken ze dit gewoon ook uit.

Geen idee wat het kost om een kofferklep te spuiten, zul je eens rond moeten vragen bij carrossiers.

Ik zou ook eens een berichtje naar @Cedric sturen, deze is boardsponsor onder de naam "Automotive Repair" die kan je ook zeker verder helpen.

Alvast een knappe wagen! Zo'n V12 gaat ook wel goed vooruit zeker? >:D

Bij lage toeren cruist'ie wel echt heel lekker.
En dan gas er op, 5000-6000 toeren is leuk, maar als hij dan eentje hoger schakelt en rond de 4000 komt, dan voel je pas wat koppel is!

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 995
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2018, 17:43:31 »
Hey allemaal!
Zoals gezegd in mijn voorstelling ben ik een paar maanden aan het rondtoeren met de BMW 850Ci van mijn nonkel.

Ik ga al direct beginnen met wat dingen die opgelost moeten worden :D
Zijnde:
Het meest in het zicht en het meest storende: het kofferdeksel. Hier heeft iemand ooit met een hamer oid putten in geslagen... Wat denken jullie? Laten opmaken of een nieuw kofferdeksel zoeken? Ik heb niet echt een idee wat dat allemaal zou kosten...
Dan; één van de vergrendelingen van de motorkap kruipt steeds onder de rubber, wat er toe leidt dat ik altijd heel hard moet foefelen om de motorkap open te krijgen. Iemand een tip?
Euhm, de knop van de versnellingsbak moet niet ingedrukt worden om hem in versnelling te zetten. Wat dus wil zeggen dat hij zonder dat de motor aanstaat gewoon in versnelling gezet kan worden. Is dit een easy fix?

In het subforum "motor en aandrijving" heb ik mijn grootste probleem momenteel in uitgelegd, neem gerust een kijkje... :)

Ik ga het voorlopig hierbij houden, volgende probleempjes komen binnenkort aan beurt ;)

Broodzak

Hoi, alvast dikke pluim voor de volgende E31 hier op 't forum... Ik heb op een bepaalde foto gezien dat de 'jouwe' een chromé raamomranding en precies ook stootlijsten heeft... Daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, maar des te meer van de kleur... Mauritius-blauw ;) :iono:

Wat je opmerkingen betreft, ik denk dat één van de motorkap-sluitingen niet goed (vast)zit, hieronder een foto van de mijne bij ontgrendelde motorkap...
En ivm de versnellings-hendel, vermoed ik dat er iets mis is met het wit plastiek buisje dat bediend wordt door de knop van de hendel in te duwen, want dat zorgt voor de (ont)-vergrendeling van de pook...
2016 Peugeot Expert 2.0 HDI (working guy)SOLD - 1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 995
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2018, 17:44:39 »
Dju, 'k wil hier een videootje uploaden van de hendel van de automaat... Lukt niet  :censor:
Dan maar fotootje...
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2018, 18:50:50 door beemerbuddy »
2016 Peugeot Expert 2.0 HDI (working guy)SOLD - 1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Broodzak

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2018, 23:25:18 »
Hoi, alvast dikke pluim voor de volgende E31 hier op 't forum... Ik heb op een bepaalde foto gezien dat de 'jouwe' een chromé raamomranding en precies ook stootlijsten heeft... Daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, maar des te meer van de kleur... Mauritius-blauw ;) :iono:

Wat je opmerkingen betreft, ik denk dat één van de motorkap-sluitingen niet goed (vast)zit, hieronder een foto van de mijne bij ontgrendelde motorkap...
En ivm de versnellings-hendel, vermoed ik dat er iets mis is met het wit plastiek buisje dat bediend wordt door de knop van de hendel in te duwen, want dat zorgt voor de (ont)-vergrendeling van de pook...
Die omlijsting moet inderdaad ook aangepakt worden. Deze is matzilver ofzo gespoten, echt niet mooi.
Motorkapsluiting is ondertussen in orde, daarstraks een goed wat kracht op gezet en doet het nu zoals het moet!
Wat de automaat betreft, heb ik de nieuwere versie met steptronic. Werkt die hetzelfde?

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 995
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2018, 07:12:54 »
Die omlijsting moet inderdaad ook aangepakt worden. Deze is matzilver ofzo gespoten, echt niet mooi.
Motorkapsluiting is ondertussen in orde, daarstraks een goed wat kracht op gezet en doet het nu zoals het moet!
Wat de automaat betreft, heb ik de nieuwere versie met steptronic. Werkt die hetzelfde?

Okay, alles op zijn tijd natuurlijk, wat de automaat betreft... die keuzehendel van de Steptronic werkt op dezelfde manier, volgens mij ;)
2016 Peugeot Expert 2.0 HDI (working guy)SOLD - 1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Broodzak

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2018, 14:37:53 »
Okay, alles op zijn tijd natuurlijk, wat de automaat betreft... die keuzehendel van de Steptronic werkt op dezelfde manier, volgens mij ;)
Aha. Kijk ik dit weekend eens naar dan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 995
Re: 1995 - E31 - 850Ci
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2018, 14:44:18 »
Hoi, alvast dikke pluim voor de volgende E31 hier op 't forum... Ik heb op een bepaalde foto gezien dat de 'jouwe' een chromé raamomranding en precies ook stootlijsten heeft... Daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, maar des te meer van de kleur... Mauritius-blauw ;) :iono:

okay, komt wel in orde dan...

edit : denk dat de kleur va de jouwe Orientblauw is, is toch donkerder dan Mauritius-...  :wiggleyes:
2016 Peugeot Expert 2.0 HDI (working guy)SOLD - 1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1996 E36 320i Techno-Touring