Auteur Topic:  1988 - E34 - 535i Diamantschwarz  (gelezen 3628 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5402
Re: 1988 - E34 - 535i Diamantschwarz
« Reactie #30 Gepost op: 14 mei 2018, 12:22:40 »
Mooi! Armsteunen en Bavaria wil ik ook wel ;D
Tevreden van dat stuur? Ik zal wss hetzelfde kopen.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline JC

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 730
  • Freude am Fahren
Re: 1988 - E34 - 535i Diamantschwarz
« Reactie #31 Gepost op: 15 mei 2018, 08:23:03 »
Thanks, ja 2 nodige upgrades hé. Een armsteun is een must en zonder radio, tja was het nogal stil soms ;D Wel rustgevend!
Het stuur is een van de mooiere sturen uit die periode vind ik, ik dacht dat de naam 'Edition' is, op E30 is het althans zo benoemd. Het is geen kleiner stuur dan andere standaard sturen, maar vind het minimalistisch ontwerp wel fris ogen.

Groeten,

Offline Oli4

  • Trade Count: (+3)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 140
Re: 1988 - E34 - 535i Diamantschwarz
« Reactie #32 Gepost op: 26 mei 2018, 11:43:19 »
Heel mooie E34!  :bow:
BMW E36 318tds touring (412.000 km)
Mercedes W124 300D (297.000 km)
-->
BMW E39 520d touring (343.000 km)

Offline JC

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 730
  • Freude am Fahren
Re: 1988 - E34 - 535i Diamantschwarz
« Reactie #33 Gepost op: 6 juni 2018, 13:51:13 »
Bedankt!

Deze 535i was origineel uitgerust met koplampsproeiers. Deze zijn er jammer genoeg in zijn Franse leven ooit eens uitgehaald.
Om hem opnieuw in zijn volle glorie te laten schijnen wil ik hem deze vrij zeldzame optie terug geven.

Het is een vrij uitgebreid systeem, waarbij ik in mijn research erachter gekomen ben dat dit ooit nog beschikbaar geweest is als na-plaats optie en ik de handleiding hiervan goed heb kunnen gebruiken.

De installatie bestaat uit:
- een eigen apart vloeistofreservoir met motorpompje
- enkele meters vloeistofleidingen,
- koppelstukken en aansluitingen,
- de 2 koplamp- en 2 mistlampsproeier jets
- een bijkomende kabelboom en module / relais
- een ander type ruitenwisserhendel aan het stuur





Doordat deze optie af fabriek op mijn wagen zat, had ik gelukkig nog de ruitenwisserhendel en de kabelboom zitten.
Heb dan een volledige voorbumper met de ingebouwde 4 sproeiers en leidingen gevonden, samen met vloeistofreservoir met pomp.
De bumper zelf was niet meer zo proper, zodat ik alles overgebouwd heb naar mijn bumper.





Dan het hele systeem installeren en waterdicht aansluiten.





En testen maar! :D
Om de 5x dat je de ruitensproeiers trekt, worden - indien de lichten aanliggen - de koplamp- en mistlampsproeiers geactiveerd.




Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1988 - E34 - 535i Diamantschwarz
« Reactie #34 Gepost op: 19 juni 2018, 17:05:38 »
zalige mod, zou ik ook wel willen!

Offline Cauf61

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 69
Re: 1988 - E34 - 535i Diamantschwarz
« Reactie #35 Gepost op: 15 augustus 2018, 11:52:38 »
Superknap, de vele E34 projecten hier op BB zijn niet goed voor mij  :D Ik heb enorm veel zin om dat als daily te rijden maar de brandstofkost zou mij persoonlijk veel te hoog uitkomen :'(

Hij staat werkelijk beeldig op de RC090's  :bow:
   

Hallo  , zeer mooie e34 !  Wat heb je hiermee als verbruik ongeveer ? ( welke rijstijl en welke soort van wegen )

Mvg
Patric