Auteur Topic:  BMW 435i USA IMPORT COMPLICATIE  (gelezen 7212 keer)

Offline fonny

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
Re: BMW 435i USA IMPORT COMPLICATIE
« Reactie #90 Gepost op: 15 april 2018, 09:38:33 »
Ik ken iemand met een 535xi van de usa.
Ik zal eens polsen wat Co die er op heeft staan.
Live your life.

Offline Konrad

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #91 Gepost op: 14 mei 2018, 20:34:44 »
Is er al iemand hier die er in geslaagd is om dit opgelost te krijgen.

Vriend van mij heeft zelfde voor met een 428i ..
Statische & Sticker nummerplaten te verkrijgen bij mij!
Info PB of FB: facebook.com/konradgacplaten

Offline Motorsport88

• World Champion
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #92 Gepost op: 14 mei 2018, 21:57:11 »
Ik vind het gek dat 9 van de 10 Amerikaanse modellen zo hoog zitten met hun CO..
Ik heb ook aan Amerikaan en ik heb 200gr Co op de papieren. (F30 335i)

Ok iets hoger dan de belgische norm op papier, maar best nog wel te doen.
Vanaf de 200 stijgt de tax ook aanzienelijk!

Ik dacht "pech" te hebben met mijn wagen.
Maar als ik hoor en lees wat andere USA import hier hebben als waarde!
Ik vraag me af waar dit fout loopt.

Succes alvast!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2018, 21:58:56 door Motorsport88 »

Offline Dualhead

• Nieuw
  • *
« Reactie #93 Gepost op: 14 juni 2018, 14:05:40 »
Voor wagens zonder COC (van buiten de EU) wordt de fabrieksspecificatie van de EU modellen niet overgenomen.
In plaats daarvan word de zogenaamde scandinavische rekenmethode gehanteerd. Uit een formule waarin de massa, het verbruik, transmissie en een aantal andere factoren verwerkt zijn, word de CO2 waarde bepaald.
Voor mijn 435i Cabrio USA was de berekende waarde 267gr/km. Ik heb voor de wagen door de TÜV in Essen een gecertificeerde meting laten doorvoeren.
Deze metingen leveren niet dezelde waarden als de fabrieksopgave, maar pakken wel een stuk gunstiger uit.
De uitkomst van de meting wordt op het kenteken overgenomen.
Ik heb zojuist de uitslag van de meting binnengekregen: 223gr/km
Voor mij maakt dat een enorm verschil uit op de Nederlandse BPM (luxe taks op wagens), de geschatte besparing is ongeveer €7750 taks, na aftrek voor de kosten van de meting (€1200) nog steeds een verschil van ruim €6500.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #94 Gepost op: 14 juni 2018, 14:35:08 »
Mooi. Nu is het nog maar de vraag of je het in Belgie gaat klaarspelen om een meting van TUV te laten gelden.
Waarschijnlijk niet.

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #95 Gepost op: 6 augustus 2018, 13:14:46 »
Mooi. Nu is het nog maar de vraag of je het in Belgie gaat klaarspelen om een meting van TUV te laten gelden.
Waarschijnlijk niet.

Ik denk dat het anders werkt als ik het goed begrepen heb. Doordat de TUV in Duitsland geldig is, passen ze de Duitse papieren aan. En met die Duitse papieren ga je dan naar België of Nederland. En dan nemen ze de Duitse waardes over.
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline Komkommer

• Nieuw
  • *
« Reactie #96 Gepost op: 8 augustus 2018, 13:18:13 »
en wat als je er nu eens een cng tank in laat installeren? minder wegentaks en biv, en je krijgt je auto wss later nog doorverkocht

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #97 Gepost op: 9 augustus 2018, 03:57:07 »
en wat als je er nu eens een cng tank in laat installeren? minder wegentaks en biv, en je krijgt je auto wss later nog doorverkocht

Daarvoor ben je wss te laat nieuwe ombouwen naar CNG zijn maar tot bepaalde cilinderinhoud meer vrijgesteld v BIV en rijtaks omdat bepaalde mensen daar teveel reclame voor gemaakt hebben en het op VTM nieuws was hebben ben weyts (n-va) en co dat fiscaal voordeel weggenomen voor personenwagens op CNG met meer dan 11 fiscale pk (2000cc) .

Vanaf 12fiscale pk zou je max 4000€ korting op de BIV krijgen en GEEN vrijstelling vd jaarlijkse verkeersbelasting

https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/voertuigen/vrijstelling-van-de-verkeersbelasting-en-de-biv-voor-elektrische-voertuigen-en-voertuigen-op-aardgas

Citaat
Aardgas (CNG/LNG) moeten aan volgende voorwaarden voldoen:

Het voertuig wordt geheel of gedeeltelijk aangedreven met aardgas.
    Opgelet: Voertuigen met een belastbaar vermogen groter dan 11 fiscale pk (vanaf 2151 cc) en die ingeschreven worden vanaf 1 juli 2017 hebben geen recht op deze vrijstelling. De BIV voor deze voertuigen wordt wel forfaitair verminderd met 4000 euro.

https://www.cng-installatie.be/auto-op-aardgas/tot-2020-geen-verkeersbelasting-en-biv-als-auto-uitgerust-met-cng-installatie/

https://belastingen.vlaanderen.be/voorwaarden-vrijstelling-cng-vanaf-01072017

Offline Animal

• Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #98 Gepost op: 9 augustus 2018, 16:42:35 »
Zonde dat die weg met cng toe is idd...

WANT ook al zijn het zwaardere motoren (+2,15liter), aangezien ze op cng draaien zijn ze wel veel milieuvriendelijker als ervoor...
Moest het om het milieu te doen zijn dan zou dit achterpoortje openblijven want het is een goede zaak dat 1: meer mensen op cng rijden 2 : Hoe groter de cilinderinhoud hoe vervuilender, dus moesten de grote vervuilers op cng rijden dan zou dat sowieso wel een effect hebben. 3: Toevallig dat de wagens waar ze het meest op zouden verliezen toch uiteindelijk niet meer vrijgesteld worden van BIV en wegentaks

belgie belgie belgie toch... als je iets beloofd tot 2020, ook al snij je je ermee in je eigen vingers, hou je toch aan die belofte..

Daarvoor ben je wss te laat nieuwe ombouwen naar CNG zijn maar tot bepaalde cilinderinhoud meer vrijgesteld v BIV en rijtaks omdat bepaalde mensen daar teveel reclame voor gemaakt hebben en het op VTM nieuws was hebben ben weyts (n-va) en co dat fiscaal voordeel weggenomen voor personenwagens op CNG met meer dan 11 fiscale pk (2000cc) .

Vanaf 12fiscale pk zou je max 4000€ korting op de BIV krijgen en GEEN vrijstelling vd jaarlijkse verkeersbelasting

https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/voertuigen/vrijstelling-van-de-verkeersbelasting-en-de-biv-voor-elektrische-voertuigen-en-voertuigen-op-aardgas

https://www.cng-installatie.be/auto-op-aardgas/tot-2020-geen-verkeersbelasting-en-biv-als-auto-uitgerust-met-cng-installatie/

https://belastingen.vlaanderen.be/voorwaarden-vrijstelling-cng-vanaf-01072017

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #99 Gepost op: 9 augustus 2018, 17:31:21 »
Zonde dat die weg met cng toe is idd...

WANT ook al zijn het zwaardere motoren (+2,15liter), aangezien ze op cng draaien zijn ze wel veel milieuvriendelijker als ervoor...
Moest het om het milieu te doen zijn dan zou dit achterpoortje openblijven want het is een goede zaak dat 1: meer mensen op cng rijden 2 : Hoe groter de cilinderinhoud hoe vervuilender, dus moesten de grote vervuilers op cng rijden dan zou dat sowieso wel een effect hebben. 3: Toevallig dat de wagens waar ze het meest op zouden verliezen toch uiteindelijk niet meer vrijgesteld worden van BIV en wegentaks

belgie belgie belgie toch... als je iets beloofd tot 2020, ook al snij je je ermee in je eigen vingers, hou je toch aan die belofte..

Ik ben nu wel de laatste om de ene domme beslissing na de andere, van vadertje staat, goed te praten.
Maar in deze uitleg vergeet je toch dat 'de Belgen' soms al te creatief met de achterpoortjes omspringen. Genoeg V8'en met een CNG installatie in, al dan niet werkend, maar in elk geval werd er nooit op CNG gereden. Laat die uitleg over vervuilen dan maar.  ;)

Offline Animal

• Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #100 Gepost op: 9 augustus 2018, 20:31:21 »
Ik ben nu wel de laatste om de ene domme beslissing na de andere, van vadertje staat, goed te praten.
Maar in deze uitleg vergeet je toch dat 'de Belgen' soms al te creatief met de achterpoortjes omspringen. Genoeg V8'en met een CNG installatie in, al dan niet werkend, maar in elk geval werd er nooit op CNG gereden. Laat die uitleg over vervuilen dan maar.  ;)

Ja ok, maar dat zijn insinuaties.. op papier zou mijn veronderstelling moeten kloppen...
staat zou niet mogen kijken naar insinuaties, maar naar keiharde feiten en ik vermoed dat alle cng-mannen op de keuring braafkes op cng bolden..

Punt is als ze beloven tot 2020 minimum cng-gratis... dan zou het tot 2020 cng gratis moeten zijn.
Punt aan de lijn

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #101 Gepost op: 9 augustus 2018, 20:33:25 »
Das Belgie he.
Kijk naar de zonnepanelen.
Taksen op semi lichte vrachten.
Ze draaien alles terug alst teveel kost of minder te rapen valt dan gedacht.

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #102 Gepost op: 9 augustus 2018, 23:06:14 »