Auteur Topic:  2000 - VM77  (gelezen 2801 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
2000 - VM77
« Gepost op: 23 december 2017, 20:40:55 »
Vandaag na een vrij korte zoektocht de opvolger van de Alpina Roadster S gaan ophalen in Wuustwezel

Aangezien ik op zoek was naar iets dat fiscaal minder zwaar was om dragen, moest het iets zijn met lichtere motor en dus ook minder gewicht, prestaties liefst niet te veel inboeten
Dus was ik op zoek gegaan naar een Lotus of afgeleide. Exige's en andere Alfa 4C's waren financieel niet haalbaar, en daarom besloten op zoek te gaan naar een Super7 afgeleide.

Na veel gelezen en veel ervaringen gedeeld te hebben met super7 rijders besloten om een belgische wagen te kopen, aangezien inschrijven van andere heeeeeel lang kan duren, of zelfs helemaal niet meer lukt. En ik wilde ook eentje zonder carburators, maar met een injectie. En dan is mijn oog gevallen op een VM77, de duitse versie van de super7
vooral gekend voor hun stevigere bouw dan de engelse afgeleiden. Motor is in dit geval een 2.0l opel motor uit de opel astra, sturing komt van Irmscher. boite, overbrenging remmen etc komen allen van ford (sierra)

nu enkel nog hopen op mooi weer om hem een eerste keer uit te laten

hier alvast wat fotos

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2017, 20:41:28 »
nog fotos

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2017, 20:42:02 »
nog fotos

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2370
  • Snowy, the white shark
Re: 2000 VM77
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2017, 21:12:40 »
Leuk speelgoed  :thumbsup: .
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6039
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2000 VM77
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2017, 21:36:08 »
Dat is inderdaad eens wat anders  >:D

En wat zijn de technische specs van deze H ?

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2017, 23:04:55 »
Dat is inderdaad eens wat anders  >:D

En wat zijn de technische specs van deze H ?

heeft een 2l opel motor aan boord met 155pk, koppel rond de 200nm, motormanagement door Irmscher afgesteld
versnellingsbak is een 5-bak van ford, schakelt heel kort. Starre achteras, geen sper.
voor een wagen van iets meer dan 700kg is dat ongeveer dezelfde verhouding kg/pk als mijn roadster S
alleen is hier geen servostuur, geen remservo, geen airco, geen radio, beperkte verwarming, geen koffer ...
gewoon puur auto rijden
velgen vooraan zijn 8" breed in 16" en achteraan 9"breed in 16" dus best wel brede velgen
hopelijk staat dat alles garant voor veel fun

Offline Shitze

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 451
Re: 2000 VM77
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2017, 23:34:24 »
C20xe motor vanuit een opel, 150pk en 196nm, wss zonder kat zeggen ze 156pk.
Moest je ooit onderdelen zoeken voor de motor, ik heb er enkele liggen in afbraak :thumbsup:.
Heb deze zien te koop staan.
Dit in 700 kg, achtertractie, is een beest.

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6039
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2000 VM77
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2017, 08:24:20 »
Dat zal idd wel meer dan volstaan voor 700kg  >:D  :thumbsup:

Ben benieuwd naar je ervaringen  :clap:

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2017, 09:37:38 »
C20xe motor vanuit een opel, 150pk en 196nm, wss zonder kat zeggen ze 156pk.
Moest je ooit onderdelen zoeken voor de motor, ik heb er enkele liggen in afbraak :thumbsup:.
Heb deze zien te koop staan.
Dit in 700 kg, achtertractie, is een beest.
mercikes, kan ooit van pas komen, ook al staan er nog maar 5600km op de teller

zie net op homologatieformulier dat hij 805kg weegt! niet dat dat een groot verschil maakt

Offline Snorkel

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11118
  • undereZtimated
Re: 2000 VM77
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2017, 10:46:27 »
Proficiat met de nieuwe wagen, J!  :thumbsup:
Da's rijden op zijn puurst, waarschijnlijk. Veel plezier ermee.  :D

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2017, 14:51:36 »
Proficiat met de nieuwe wagen, J!  :thumbsup:
Da's rijden op zijn puurst, waarschijnlijk. Veel plezier ermee.  :D

normaal gezien ga ik ook met deze de z-meet doen, hopelijk ben jij er dit jaar ook terug bij

Offline Shitze

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 451
Re: 2000 VM77
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2017, 16:43:46 »
mercikes, kan ooit van pas komen, ook al staan er nog maar 5600km op de teller

zie net op homologatieformulier dat hij 805kg weegt! niet dat dat een groot verschil maakt

Ik zou zeggen hou hem origineel (de motor), ik heb één in frut gereden na 500km volledige revisie, te ver gegaan in upgraden :'(
805kg, dat is bijna net zoveel als mijn corsa a met deze motor erin, weegt een 820-840kg.

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2017, 17:23:46 »
Ik zou zeggen hou hem origineel (de motor), ik heb één in frut gereden na 500km volledige revisie, te ver gegaan in upgraden :'(
805kg, dat is bijna net zoveel als mijn corsa a met deze motor erin, weegt een 820-840kg.
wagen blijft zowiso origineel, enige wat mss nog verandert zijn de velgen, als Alpina freak zie ik liever Alpina velgen, maar dat wordt moeilijk voor deze wagen

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6529
Re: 2000 VM77
« Reactie #13 Gepost op: 25 december 2017, 11:06:15 »
Ferm spel J!
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12672
Re: 2000 VM77
« Reactie #14 Gepost op: 25 december 2017, 12:11:00 »
Leuke kar!

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2018, 16:01:56 »
nrplaat is aangevraagd:

Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13596
Re: 2000 VM77
« Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2018, 17:03:56 »
nrplaat is aangevraagd:

explosief gevalleke :)

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10804
Re: 2000 VM77
« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2018, 17:07:30 »
• BMW E46 318d touring •

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2018, 22:18:43 »
vandaag de VM77 voor het eerst buitengehaald om al eens te voelen wat dat geeft, en ik moet zeggen dat worden leuke tijden :-)
alleen zijn er nog een aantal dingen die ik graag nog zou in orde zetten of eventueel upgraden
zetels staan tegen achterwand waardoor de gordel altijd vast zit en niet opspant, heel ambetant
geen rembekrachtiging, twijfel er aan om dat toch te laten inbouwen
stuur zou ook iets dichter mogen, eventueel langere stuurstang steken, maar weet niet of dat zo simpel is
ik zoek ook nog een oplossing om toch iets qua bergvak te hebben, om papieren, driehoek, fluovestje, portefeuille etc kunnen weg te steken

hier wat fotos van vandaag

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10804
Re: 2000 VM77
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2018, 22:29:16 »
Heel cool!
• BMW E46 318d touring •

Offline Cedric_

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 153
Re: 2000 VM77
« Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2018, 09:47:55 »
Zal wel een plezier geweest zijn, de eerste rit met eigen platen.
Om het stuur dichter te brengen kan je ook een spacer kopen voor tussen de hub een het stuur, quick release of een dieper stuur zijn natuurlijk ook een optie.
Je zal er in elk geval veel plezier mee hebben in de zomermaanden.
- 2014-... BMW E46 320d Tourer 2001- 344k km and counting
project trackcar/oldtimer : Mazda mx-5 NA 1992 1.6

Offline mr. black

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 189
  • bin there, done that... wait.... and again.
Re: 2000 VM77
« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2018, 12:25:40 »
zalig speelgoed!
enjoy.
e36 325 tds ruined. e46 320d sold.  e30 320ci mia.   e46 320cd burned. e32 730d wreked.  e46 320cd sold.  e46 320i cabby.  GMC denaly 6.2l 420pk daily perto.    
Grtzzzz,
Mr. Black.

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6039
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2000 VM77
« Reactie #22 Gepost op: 8 januari 2018, 18:09:48 »
Die kanjers van nummerplaten ontsieren hem wel vind ik  :blink:

Maar weinig alternatieven vrees ik  :thinking:

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2018, 12:27:00 »
ondertussen hebben we beide zetels al eens gedemonteerd om de wagen te stofzuigen en er voor te zorgen dat de gordels niet meer vastzitten achter de zetels
doordat de zetels tegen de achterwand stonden en de gordels daar tussenzaten. klein plankje tussen gezet zodat de gordels vrij spel hebben

ook het stuur al eens gedemonteerd omdat ik op zoek gegaan ben naar een naafverlenging om het stuur iets dichterbij te hebben, onderdelen zijn besteld, nu afwachten
ben ook het zien om een stuur te monteren met net iets grotere diameter, dit is 28cm, en vind ik net iets te klein, zou liever een 30 of 32 steken, maar ook weer niet zo simpel
aangezien de naaf voorzien is van ander systeem dan de standaard sturen, dus adapter vinden.

heb ook al de nodige stukken besteld voor het inbouwen van een 12v aansluiting in de wagen zodat we toch camera/coyote/tripmaster/gps kunnen aansluiten als we ritten gaan doen.

nu nog een oplossing vinden voor de stang die afgebroken is van het reservewiel, waardoor die nog enkel vastzit met de riem

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2071
  • Waarom
Re: 2000 VM77
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2018, 12:36:49 »
Waarom het reservewiel niet weglaten op de kont?
Kunt nog altijd kleine compressor en schuimbus meenemen als noodkit.

MVG
Low Budget

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6039
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2000 VM77
« Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2018, 15:27:38 »
Waarom het reservewiel niet weglaten op de kont?
Kunt nog altijd kleine compressor en schuimbus meenemen als noodkit.

MVG
Low Budget

Goed gedacht, direct ook een mooiere oplossing om nummerplaat te plaatsen -> 2 vliegen in één klap  :thumbsup:

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2000 VM77
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2018, 16:48:52 »
Waarom het reservewiel niet weglaten op de kont?
Kunt nog altijd kleine compressor en schuimbus meenemen als noodkit.

MVG
Low Budget

leuke gedachte, maar waar zou ik die in godsnaam nog moeten steken? heb al moeite om mijn verplichte zaken zoals krik, fluovestje en driehoek kwijt te raken
was inderdaad al aan het twijfelen om het wiel er af te laten, maar ik moet die nummerplaat ergens kunnen bevestigen, gaten bijmaken doe ik niet

vandaag ook de kofferbak er af gehaald, om de bout van het reservewiel er kunnen af te halen, dus eerst rollbar er af gehaald, en dan koffer er af

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4396
Re: 2000 VM77
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2018, 20:44:36 »
Als er te demonteren valt mag je me altijd vragen hé  >:D

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6039
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2000 VM77
« Reactie #28 Gepost op: 20 januari 2018, 20:55:34 »
Als er te demonteren valt mag je me altijd vragen hé  >:D

 :thinking:

 8)

 :toofunny:

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2071
  • Waarom
Re: 2000 VM77
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2018, 21:24:15 »
leuke gedachte, maar waar zou ik die in godsnaam nog moeten steken? heb al moeite om mijn verplichte zaken zoals krik, fluovestje en driehoek kwijt te raken
was inderdaad al aan het twijfelen om het wiel er af te laten, maar ik moet die nummerplaat ergens kunnen bevestigen, gaten bijmaken doe ik niet


Is er op de kit veel verschil met een Lotus Super 7?
Kameraad zijn vader had er vroeger eentje met een Sierra cosworth motor.
Had wel nog een handrem staan op de aandrijftunnel en had een vak tussen schalkelpook en handrem, groot genoeg voor de papieren, sigaretten en portefuille, volle zakken in een kuip is niet aangenaam. ;D
En in de koffer was eer polyster bak boven  de benzinetank, voor allerlei, basisgereedschap, busje olie, jas,
Weet niet of dit zelfgemaakt was en wat er met de benzine tank gedaan is? opmaat gemaakt of niet?

Zal er eens achter informeren.

MVG
Low Budget