Auteur Topic:  2013 - F31 - Alpina B3 BiTurbo Touring  (gelezen 6050 keer)

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
Re: 2013 - F31 - Alpina B3 BiTurbo Touring
« Reactie #120 Gepost op: 9 november 2018, 09:09:10 »
had jij al PS4S opliggen hiervoor? of had jij ook nog PSS?
ik heb momenteel achter nog PSS en vooraan PS4S en dat voelt niet goed aan, Alpina heeft me gezegd dat je de 2 niet mag samen gebruiken, maar mijn achterbanden waren nog bijna nieuw en de voorste moesten vervangen worden, en geen PSS meer verkrijgbaar. dus nu asap die achterbanden oprijden, en dan PS4S rondom leggen
ik vond de PSS wel stabieler qua band, stevigere flanken in elk geval

Ik had daarvoor de conti sport contact liggen, de achterste waren versleten, maar de voorste zijn nog bijna nieuw. Zodus rijd ik voorlopig ook met verschillende banden.
Mijn wagen is wel geen allrad, vandaar is dat geen probleem. Zou wat gek zijn om 20" banden te vervangen als ze nog goed zijn.
Ik heb gisteren een tripje naar Nederland gedaan, zo een 300km, en ik kan zeggen dat de ps4s wel veel zachter aanvoelt. De wagen rijdt smoother, en stiller, minder rolgeluiden.
Volgens Frits komt het door de zachtere flanken van de ps4s. Kortom heel tevreden. De volgende keer dat ik nieuwe achterbanden nodig heb, zullen de voorste ook mee vervangen worden. Maar de wagen rijdt goed, tot hiertoe heel tevreden. :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline dannyro

• World Champion
« Reactie #121 Gepost op: 9 november 2018, 12:00:11 »
Eventjes langs de auto keuring gepasseerd, en probleemloos gekeurd.
De wagen was precies iets speciaal, met 6 man stonden ze er rond, en eentje vroeg mij of je daar ook 50 of 70 mee kan rijden :jpshakehead:
Maar we zijn er weeral vanaf :thumbsup:
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline henotteke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
« Reactie #122 Gepost op: 9 november 2018, 16:34:08 »
Ik had daarvoor de conti sport contact liggen, de achterste waren versleten, maar de voorste zijn nog bijna nieuw. Zodus rijd ik voorlopig ook met verschillende banden.
Mijn wagen is wel geen allrad, vandaar is dat geen probleem. Zou wat gek zijn om 20" banden te vervangen als ze nog goed zijn.
Ik heb gisteren een tripje naar Nederland gedaan, zo een 300km, en ik kan zeggen dat de ps4s wel veel zachter aanvoelt. De wagen rijdt smoother, en stiller, minder rolgeluiden.
Volgens Frits komt het door de zachtere flanken van de ps4s. Kortom heel tevreden. De volgende keer dat ik nieuwe achterbanden nodig heb, zullen de voorste ook mee vervangen worden. Maar de wagen rijdt goed, tot hiertoe heel tevreden. :thumbsup:

mijn wagen is ook geen allrad, maar door de verschillende eigenschappen van die banden rijdt dat niet zoals het hoort. de PS4s mag dan op papier wel de opvolger zijn van de PSS, in de werkelijkheid is het gewoon de laagprofielband van de Ps4. je ziet op het oog al dat de flanken zachter zijn, de band zakt bij zelfde druk in terwijl bij PSS dat niet is. Ik vond de pss beter op mijn alpina, veel stabieler bij hoge snelheden. afwachten wat het geeft als ik achter ook de ps4s heb.

naar de keuring is altijd een belevenis met een Alpina, en hebben ze niet gevraagd waarom je chassisnr is doorgehaald? en dat ze dachten dat het een Renault was?

Offline dannyro

• World Champion
« Reactie #123 Gepost op: 9 november 2018, 16:48:01 »
mijn wagen is ook geen allrad, maar door de verschillende eigenschappen van die banden rijdt dat niet zoals het hoort. de PS4s mag dan op papier wel de opvolger zijn van de PSS, in de werkelijkheid is het gewoon de laagprofielband van de Ps4. je ziet op het oog al dat de flanken zachter zijn, de band zakt bij zelfde druk in terwijl bij PSS dat niet is. Ik vond de pss beter op mijn alpina, veel stabieler bij hoge snelheden. afwachten wat het geeft als ik achter ook de ps4s heb.

naar de keuring is altijd een belevenis met een Alpina, en hebben ze niet gevraagd waarom je chassisnr is doorgehaald? en dat ze dachten dat het een Renault was?

Inderdaad, dat moest ik ook even uitleggen :toofunny:
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo