Auteur Topic:  2013 - F31 - Alpina B3 BiTurbo Touring  (gelezen 17871 keer)

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
Re: 2013 - F31 - Alpina B3 BiTurbo Touring
« Reactie #210 Gepost op: 25 september 2020, 08:00:54 »
De Alpina van @dannyro  is in ieder geval het summum van een F31 naar mijn mening. Discreet en stijlvol, net door het afwezig zijn van het meer opzichtige “sportpakket”. Ook het interieur is smaakvol afgewerkt. De velgen: pure sportieve, elegante klasse en de correcte maten zonder spacers zoals het hoort. Over de uitlaat kan je discuteren als je spijkers op laag water wil zoeken, zijn 4 uitlaten nodig... Ze passen misschien wel bij de power die de wagen uitbraakt... maar dan is een fake uitlaat op een doordeweekse leasing 320d (no,offence, is gewoon een feit) al zeker discutabel. Persoonlijk vind ik de filosofie van Alpina schitterend, zeer sportief, toch nog comfortabel maar niet opzichtig, wat 9/10 ook samengaat met de kleuren die Alpina in zijn pallet heeft.
Kortom het is een merk met een zekere magie errond, dat door BMW nergens geëvenaard wordt :thumbsup:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Online smeersd

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #211 Gepost op: 25 september 2020, 08:06:11 »
De Alpina van @dannyro  is in ieder geval het summum van een F31 naar mijn mening. Discreet en stijlvol, net door het afwezig zijn van het meer opzichtige “sportpakket”. Ook het interieur is smaakvol afgewerkt. De velgen: pure sportieve, elegante klasse en de correcte maten zonder spacers zoals het hoort. Over de uitlaat kan je discuteren als je spijkers op laag water wil zoeken, zijn 4 uitlaten nodig... Ze passen misschien wel bij de power die de wagen uitbraakt... maar dan is een fake uitlaat op een doordeweekse leasing 320d (no,offence, is gewoon een feit) al zeker discutabel. Persoonlijk vind ik de filosofie van Alpina schitterend, zeer sportief, toch nog comfortabel maar niet opzichtig, wat 9/10 ook samengaat met de kleuren die Alpina in zijn pallet heeft.
Kortom het is een merk met een zekere magie errond, dat door BMW nergens geëvenaard wordt :thumbsup:

Volledig akkoord!

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #212 Gepost op: 25 september 2020, 08:06:46 »

Dit!

En nu een moderator om Danny z'n topic netjes te houden aub.

:ontopic:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline Tom86

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #213 Gepost op: 25 september 2020, 08:24:58 »
Ik zie dat je met beide gereden hebt, F80M3 en B3.
Wat is het verschil in dagelijks gebruik? Comfort, beschikbaar power?
Al veel opzoekwerk verricht, maar meestal is men niet onpartijdig.
Stilletjes aan het zoeken naar een opvolger voor onze RS6, nu de nieuwe M3 in touring versie uitkomt is dit een kanshebber, echter vind ik de looks van de nieuwe alpina mooier. Nog nooit met alpina gereden of ingezeten. Gebruik is dagdagelijks (de vrouw wss) +/-25-30k km op jaarbasis.

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #214 Gepost op: 25 september 2020, 08:44:35 »
Kunnen we dan nu terug praten over de TS zijn Alpina, dankuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu  :greddy:

Offline DavyS

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
« Reactie #215 Gepost op: 25 september 2020, 09:43:17 »
Ik ben er alleszins zot van!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #216 Gepost op: 25 september 2020, 10:16:45 »

Prachtig duo, op ieder z'n eigen manier.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #217 Gepost op: 25 september 2020, 10:30:37 »
Ik zie dat je met beide gereden hebt, F80M3 en B3.
Wat is het verschil in dagelijks gebruik? Comfort, beschikbaar power?
Al veel opzoekwerk verricht, maar meestal is men niet onpartijdig.
Stilletjes aan het zoeken naar een opvolger voor onze RS6, nu de nieuwe M3 in touring versie uitkomt is dit een kanshebber, echter vind ik de looks van de nieuwe alpina mooier. Nog nooit met alpina gereden of ingezeten. Gebruik is dagdagelijks (de vrouw wss) +/-25-30k km op jaarbasis.

Voor alle duidelijkheid, de F80M3 is van mijn neef, en ik heb daar al een aantal keer mee gereden. Mijn mening is dat het 2 verschillende wagens zijn. Ik vind de M3 een beestige wagen, looks, agressief karakter, gewoon mooi om te zien. Heb al verschillende keren gereden met de F80M3 van mijn neef. Om de wagen echt te leren kennen moet je er meer mee rijden natuurlijk, maar ik vind het een heerlijke wagen.
Mijn B3 (break) als dagelijkse wagen is meer een wolf in schapenvacht, een echte sleper. Ben er nog altijd retezot van. De B3 is comfortabeler, op de 20" is hij nog zeer comfortabel.
In sportmodus is het gewoon een beest, zeer snelle wagen.
Het is moeilijk te vergelijken. Ik zou niet weten wat te kopen moest er met mijn B3 iets gebeuren, echt waar. Moeilijk :)
« Laatst bewerkt op: 25 september 2020, 10:32:17 door dannyro »
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline Tom86

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #218 Gepost op: 25 september 2020, 11:05:09 »
Ahzo, ik dacht dat je de M3 ingeruild had voor een B3.
Voor ons sowieso touring, voorheen kwam een M3/M5 niet in beeld, nu de M3 wel (leuk als liefhebber)
Eigenlijk voorheen nooit alpina overwogen, en de RS was en is een beestige wagen, enkel de huidige taxen zijn me wat teveel om terug voor een te gaan.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #219 Gepost op: 25 september 2020, 19:16:10 »
On topic blijven mannen
- Signature adjusted for being outdated-

Offline dannyro

• World Champion
« Reactie #220 Gepost op: 25 september 2020, 19:36:13 »
On topic blijven mannen

Mercie Erwin :thumbsup:
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline JD1981

• Trade Count: (+25)
  • Crashed!
« Reactie #221 Gepost op: 25 september 2020, 22:04:54 »
Wat een sexy kont!
 :thumbsup:

Fan van de meeste Alpina modellen, deze mag zeker gezien worden!

Offline JD1981

• Trade Count: (+25)
  • Crashed!
« Reactie #222 Gepost op: 25 september 2020, 22:06:44 »
Correct samengevat hier.

Online smeersd

• World Champion
« Reactie #223 Gepost op: 26 september 2020, 00:03:04 »
Wat een sexy kont!
 :thumbsup:

Fan van de meeste Alpina modellen, deze mag zeker gezien worden!

+1 en die uitlaten vind ik enorm mooi afsteken op de zwarte kleur. Maakt de hele kont af  :)

Offline dannyro

• World Champion
« Reactie #224 Gepost op: 26 september 2020, 11:05:29 »
Mercie mannen, ik blijf hem goed soigneren hoor :thumbsup:
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline dannyro

• World Champion
« Reactie #225 Gepost op: 26 september 2020, 11:07:01 »

De 2 beasts ;)
Wanneer kom je kijken naar de update? (id6)
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #226 Gepost op: 26 september 2020, 11:11:24 »
Mercie mannen, ik blijf hem goed soigneren hoor :thumbsup:

En ik blijf ook bij m'n mening van twee jaar terug...!  :thumbsup:

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65606.msg1780117#msg1780117

Een deel van 't forum waar ik nooit kom.  :-[
Bij deze dus de eerste keer.  ;D

Prachtige Alpina! Ik zou wel (...hoop dat ik het mag zeggen!) de originele chroom nieren steken. Komt dan mooi overeen met de alu strips in de bumper. Mijn mening hé.. .

Btw, die 'natuurfoto's', is dat aan het Rivierenhof?
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.