Auteur Topic:  2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo  (gelezen 6034 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #60 Gepost op: 13 september 2018, 20:45:27 »
Bandendruk staat op 2,7-2.8.

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #61 Gepost op: 26 september 2018, 15:26:31 »
Differentieel zoemt :(

Offline BartJanssen

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2079
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #62 Gepost op: 27 september 2018, 20:37:49 »
OS Giken kopen eh ;-)
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily
Audi RS4 B7 - Whatever is left

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #63 Gepost op: 27 september 2018, 23:19:31 »
Is de bedoeling 🌞

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #64 Gepost op: 29 september 2018, 18:50:32 »
Ik ben nu al een kleine week op eco aan het rijden, pretty boring, maar bij wijze van test.
Vorige tankbeurt kon ik ~60km extra rijden, nu zit ik al aan 40 en heb ng 3/4 tank over.

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3626
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #65 Gepost op: 29 september 2018, 23:13:01 »
60km meer saaie ritten :)

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #66 Gepost op: 30 september 2018, 10:46:38 »
Daar geef ik je wel 100% gelijk in. De gasrespons is belachelijk slecht bij eco ivm de sportstand. Was eerder als experiment.

9,6l vind ik trouwens relatief laag voor dergelijke wagen.

Online Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10948
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #67 Gepost op: 30 september 2018, 13:22:09 »
 8) 8)
• BMW E46 318d touring •

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #68 Gepost op: 3 oktober 2018, 01:18:31 »
Een machtig saai record! 104km extra boring time.

T is gedaan met t experiment. Sport + activated!

Offline rabbit

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 172
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #69 Gepost op: 5 oktober 2018, 12:49:35 »
Ik rij wel vrij veel op de autosnelweg en dus kan ik wel vaak in eco pro rijden. (Who needs gasrespons dan). Bij mij scheelt dat wel vaak en stuk in verbruik.

Sinds mijn nieuwe luchtfilter gaat er nog een kleine liter af op mijn vast traject Deerlijk - Antwerpen:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/912613.html

Offline henotteke

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3667
  • Alpina D4 Biturbo / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #70 Gepost op: 5 oktober 2018, 20:18:23 »
Ik rij wel vrij veel op de autosnelweg en dus kan ik wel vaak in eco pro rijden. (Who needs gasrespons dan). Bij mij scheelt dat wel vaak en stuk in verbruik.

Sinds mijn nieuwe luchtfilter gaat er nog een kleine liter af op mijn vast traject Deerlijk - Antwerpen:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/912613.html

aan een constante snelheid op de snelweg maakt het volgens mij niks uit of je in sport of eco-pro rijdt, toerental en versnelling zijn het zelfde, dus waarom zou verbruik veranderen? tenzij er cilinders worden uitgeschakeld?

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #71 Gepost op: 5 oktober 2018, 20:53:26 »
Zo laag krijg ik de mijne niet hoor :-\

Offline dannyro

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3183
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #72 Gepost op: 6 oktober 2018, 16:32:04 »
aan een constante snelheid op de snelweg maakt het volgens mij niks uit of je in sport of eco-pro rijdt, toerental en versnelling zijn het zelfde, dus waarom zou verbruik veranderen? tenzij er cilinders worden uitgeschakeld?

Daar ben ik het mee eens, alleen, in sport schakelt hij direct, als je aan het gas komt, een versnelling lager, tov in eco-pro, daar blijft hij rustig in zijn 8ste bollen, en bouwt rustig zijn toeren op.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline henotteke

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3667
  • Alpina D4 Biturbo / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #73 Gepost op: 6 oktober 2018, 20:06:19 »
Daar ben ik het mee eens, alleen, in sport schakelt hij direct, als je aan het gas komt, een versnelling lager, tov in eco-pro, daar blijft hij rustig in zijn 8ste bollen, en bouwt rustig zijn toeren op.

volgens mij niet,zelfs al staat hij in sport+ en in D dan gaat hij enkel afschakelen bij een kick-down, of hij moest onder een bepaald toerental zitten
als de boite in sport staat is iets anders

Offline Tupid

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 21
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #74 Gepost op: 8 december 2018, 21:59:09 »
volgens mij niet,zelfs al staat hij in sport+ en in D dan gaat hij enkel afschakelen bij een kick-down, of hij moest onder een bepaald toerental zitten
als de boite in sport staat is iets anders

Ik rij zelf ook niet heel veel in ECO want daarvoor koop je de wagen niet, maar volgens mij helpt de ECO wel degelijk om brandstof te sparen.

Zelfs bij semi constante snelheid want ook airco, verwarming... gaan in een lager pitje werken.
Ik spreek van semi want in België is het zelden dat je niet eens een keer moet remmen en weer optrekken.

Ik geeft toe dat het geen eerlijke vergelijking is, maar in eco zorgt de "tegendruk" op de gaspedaal er toch ook voor dat je na even afremmen ook iets rustiger terug naar de cruise snelheid terug gaat. Zonder eco is het zo moeilijk om aan het enthousiasme te weerstaan :-)
Bovendien gaat het niet enkel om gas geven maar ook om de momenten waarbij je uitbolt en dan bol je in ECO ook duidelijk langer.

 

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #75 Gepost op: 23 februari 2019, 17:52:06 »
Veel autosnelweg doen heeft ook zijn nadelen...

Offline henotteke

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3667
  • Alpina D4 Biturbo / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #76 Gepost op: 26 februari 2019, 16:47:44 »
that sucks, maar is herstelbaar he
autosnelweg is inderdaad afzien voor de voorkant van de auto, de mijn ziet er ook niet uit met al die steenslag

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #77 Gepost op: 26 februari 2019, 21:25:00 »
Gisteren dagje circuit gedaan met de Mercedes maar de Alpina was mee. Echter kon ik de verleiding niet weerstaan en toch enkele toeren gesnord met de Alpina. Alé snorren... Was eerder driften gezien de slechte staat van de banden (1.5mm).

Wel dikke fun met veel rook en dit als gevolg.


nieuwe Michelin PSS liggen reeds klaar en uitlijning reeds ingepland :greddy:
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2019, 21:31:17 door Kristofm »

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #78 Gepost op: 13 maart 2019, 10:27:23 »
Geen sjans. Mijn tel module was kapot (2de keer, dus vervangen onder garantie), en gezien de terugroepactie controleerden ze ook de EGR koeler. Zat volledig toe (kans op brand), waardoor BMW Bornem beslist heem mijn auto te verzegelen tot het onderdeel erin zit.

Nadeel, onderdeel niet binnen en kan tot 2 weken duren.  :'(

Offline Gré E36

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3414
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #79 Gepost op: 13 maart 2019, 10:48:02 »
Really?
Shit man...

En van BMW Bornem vervangwagen gekregen mag ik hopen?
E87/E61

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2794
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #80 Gepost op: 13 maart 2019, 18:05:33 »
Jup, nieuwe 520i van bornem gekregen. Wel n trage bak...

Service tevreden!