Auteur Topic:  2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo  (gelezen 4331 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2778
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #60 Gepost op: 13 september 2018, 20:45:27 »
Bandendruk staat op 2,7-2.8.

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2778
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #61 Gepost op: 26 september 2018, 15:26:31 »
Differentieel zoemt :(

Offline BartJanssen

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2059
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #62 Gepost op: 27 september 2018, 20:37:49 »
OS Giken kopen eh ;-)
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily
Audi RS4 B7 - Whatever is left

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2778
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #63 Gepost op: 27 september 2018, 23:19:31 »
Is de bedoeling 🌞

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2778
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #64 Gepost op: 29 september 2018, 18:50:32 »
Ik ben nu al een kleine week op eco aan het rijden, pretty boring, maar bij wijze van test.
Vorige tankbeurt kon ik ~60km extra rijden, nu zit ik al aan 40 en heb ng 3/4 tank over.

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3410
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #65 Gepost op: 29 september 2018, 23:13:01 »
60km meer saaie ritten :)

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2778
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #66 Gepost op: 30 september 2018, 10:46:38 »
Daar geef ik je wel 100% gelijk in. De gasrespons is belachelijk slecht bij eco ivm de sportstand. Was eerder als experiment.

9,6l vind ik trouwens relatief laag voor dergelijke wagen.

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10759
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #67 Gepost op: 30 september 2018, 13:22:09 »
 8) 8)
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2778
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #68 Gepost op: 3 oktober 2018, 01:18:31 »
Een machtig saai record! 104km extra boring time.

T is gedaan met t experiment. Sport + activated!

Offline rabbit

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 173
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #69 Gepost op: 5 oktober 2018, 12:49:35 »
Ik rij wel vrij veel op de autosnelweg en dus kan ik wel vaak in eco pro rijden. (Who needs gasrespons dan). Bij mij scheelt dat wel vaak en stuk in verbruik.

Sinds mijn nieuwe luchtfilter gaat er nog een kleine liter af op mijn vast traject Deerlijk - Antwerpen:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/912613.html

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3450
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #70 Gepost op: 5 oktober 2018, 20:18:23 »
Ik rij wel vrij veel op de autosnelweg en dus kan ik wel vaak in eco pro rijden. (Who needs gasrespons dan). Bij mij scheelt dat wel vaak en stuk in verbruik.

Sinds mijn nieuwe luchtfilter gaat er nog een kleine liter af op mijn vast traject Deerlijk - Antwerpen:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/912613.html

aan een constante snelheid op de snelweg maakt het volgens mij niks uit of je in sport of eco-pro rijdt, toerental en versnelling zijn het zelfde, dus waarom zou verbruik veranderen? tenzij er cilinders worden uitgeschakeld?

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2778
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #71 Gepost op: 5 oktober 2018, 20:53:26 »
Zo laag krijg ik de mijne niet hoor :-\

Offline dannyro

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3027
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #72 Gepost op: 6 oktober 2018, 16:32:04 »
aan een constante snelheid op de snelweg maakt het volgens mij niks uit of je in sport of eco-pro rijdt, toerental en versnelling zijn het zelfde, dus waarom zou verbruik veranderen? tenzij er cilinders worden uitgeschakeld?

Daar ben ik het mee eens, alleen, in sport schakelt hij direct, als je aan het gas komt, een versnelling lager, tov in eco-pro, daar blijft hij rustig in zijn 8ste bollen, en bouwt rustig zijn toeren op.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3450
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2012 - F11 - Alpina D5 Biturbo
« Reactie #73 Gepost op: 6 oktober 2018, 20:06:19 »
Daar ben ik het mee eens, alleen, in sport schakelt hij direct, als je aan het gas komt, een versnelling lager, tov in eco-pro, daar blijft hij rustig in zijn 8ste bollen, en bouwt rustig zijn toeren op.

volgens mij niet,zelfs al staat hij in sport+ en in D dan gaat hij enkel afschakelen bij een kick-down, of hij moest onder een bepaald toerental zitten
als de boite in sport staat is iets anders