Auteur Topic:  2011 - BMW K1300R  (gelezen 1326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
2011 - BMW K1300R
« Gepost op: 24 oktober 2017, 20:08:07 »
Hé, hier is een motor-subforum, tof! :-)

Dit ben ik:



Allez, bijna. :D

Modelletje van mei 2011, gekocht in najaar 2015 in Perpignan (F) bij 'n BMW Motorrad dealer. Had een dikke 40k km op de klok, 't was by far de goedkoopste sub 50k km K1300R van B/NL/D/F, kwam met 1 jaar garantie, is een full option en had dus ook de Akrapovic demper. En vooral: 't was 'es geen zwarte. ('t liefst wou ik dat apple green van de K 1200 R maar na veel gelezen te hebben toch besloten om geen K12R te halen maar een K13R).

Ik gebruik 'm soms voor woon/werk-verkeer (5 km enkele rit), voor werkverlplaatsingen (in en rond Gent) maar vooral voor dagtrips (Opaalkust, Ardennen, Luxemburg, Eifel, ...) en voor jaarlijks 1 à 2 langere trips (solo, alleen, met tent, focus op rijden). Ik doe er jaarlijks een 15k-20k km mee.

Hij had wat omvalschade van de 1e eigenaar (maar ik maal niet zo om looks, het moet vooral rijden). Zelf heb ik er nog geen "whoopsydaisies" mee gehad (liefst zo houden) maar je ziet dat 't geen garage queen is maar dat hij stevig gereden wordt. Ik heb hem full laten zetten ('t was een Franse met ca. 100pk) dus nu draait 'ie op 173pk. Best impressionant (maar nog niet helemaal zo bonkers als een S1000RR of HP4). Heb zelf dus al 40k op de klok gezet (op 2 jaar) en dat doet 'ie niet zonder kosten. 't Groot onderhoud van 60.000km, kapotte verwarmde handgreep, haakse aandrijving achteraan laten vervangen (teveel axiale speling), al aan m'n 3e set banden toe (eerste T30, dan Roadtec 01, nu Angel GT A). Heb ook zelf de ESA-dempers eruit gehaald en laten reviseren in NL (jjsuspension.nl) en ook wat andere kleine dingen aangepakt (quick release tank, ABS-sensorkabel, enz.)  De omvalschade heb ik deels aangepakt (koppelingsdeksel vervangen door een 2e hands used part), maar de Akra-demper staat er nog altijd met krassen bij.

Heerlijk ding. Wat me vooral charmeert: ik vind 't vooral tof dat je er zo weinig ziet. Qua rijden: bloedsnel maar toch o zo soepel (in 6e aan 2.000 tpm taffelen doet 'ie net zo goed als knallen boven de 10.000 tpm). Het rijwielgedeelte is wat trager dan bij de meeste power nakeds, en vooral: je moet er op werken. Hij valt niet vanzelf in een bocht zoals een GS'en en RT's dat doen, je moet echt het ding bij z'n nekvel pakken als je er snedig mee aan de slag wil (zeker korte/snelle richtingswisselingen). Zo heb ik het graag. Anderzijds: in lange sweepers is hij superstabiel, da's ook leuk.

Wat foto's in volgende posts.
Questions? Shoot.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2017, 21:06:45 door gTa »
2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:17:56 »
De dag nadat ik hem van Perpignan naar huis heb gereden (al meteen goed voor een kleine 1.200 km).






Diezelfde maand nog met een vierwielfwiendje gaan spelen in Lux.






Regelmatig te spotten in Zeeland:






Ook vaak te spotten in de Vlaamse Ardennen:




2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:19:32 »
The Evil Eye   >:D






Soms eens wat puzzelen, ook leuk.  ;D






2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline cossie300

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1263
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:22:58 »
Mooie moto . Een enkele achterbrug met mooie velg erin ...  :bow:
Bmw F11 520 d , daily driver ••• Porsche 911 Carrera 4S , when i’m in a hurry ••• Ferrari 348 TB , when i want to relax ••• Ford Escort Cosworth , the rally car ••• Opel Movano , the  ‘ klus bus ‘

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:23:46 »
In 2016 de Westalpen bezocht.




(= met de tent overnacht op de Izoard in 'n natuurgebied, beestig)







2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:28:43 »
3 video's van Alpentrip 2016:



Col de la Bonnette (van onder tot boven, 26 minuten :D )



ergens rond 9 minuten wordt het leuk (net hele groep Duitsers ingehaald en een GS wou spelen)



Klausen (met betere audio, was toen nog aan 't experimenteren met hoe best op te nemen)

2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1001
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:36:10 »
Prachtige machine.
Bij Winge Motors staan er een paar occassie, wel saaie kleuren.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:37:43 »
Dit jaar ging m'n trip naar de Pyreneeën. Op 6 dagen coast to coast, beide kanten (F en SP). Heb zo goed als alle cols van betekenis gedaan (geasfalteerd) en 't was een belevenisvolle reis (continu voetsteunen tegen de grond gereden totdat ik mijn schakelpedaal heb afgekraakt, dus noodreparatie in Andorra moeten laten doen, nadien ook nog zonder ABS gevallen en paar keer wielen geblokkeerd ... scary).

van


= westkust PYR

naar


= oostkust PYR

en tussendoor al dit gedaan:







2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:43:10 »
Wat foto's van de PYR-trip:


























en ook dit







en bandjes op tot aan de rand en carbon uitlaatbeschermer tegen de grond (sneller dan rechter footpeg, gek genoeg)

« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2017, 20:49:42 door gTa »
2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2017, 21:02:20 »
Al zo tof als fotootjes kijken: videootjes kijken.




Eén van de wel 50 cols die 'k gedaan heb (op 4 dagen in de Pyreneeën).
Redelijk snedige rijstijl en twee misschakelmomentjes ook.






Nog best veel andere video's van die trip ook. Wie goesting heeft --> te vinden op mijn Youtube Channel.

« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2017, 21:04:40 door gTa »
2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2017, 21:12:07 »
Mooie moto . Een enkele achterbrug met mooie velg erin ...  :bow:
Thanks. Zelf vind ik hem maar zozo, 'k vind de K nakeds eigenlijk een verschrikkelijk lelijk smoelwerk hebben. Zo mooi als de K1200S/K1300S is, zo lelijk is zijn naakte broertje.  ;D
Ik omschrijf 't als de vuile muile van een straatbokser/herrieschopper.  :gayfight:

Prachtige machine.
Bij Winge Motors staan er een paar occassie, wel saaie kleuren.
Thanks.

Ze zijn niet bijster goedkoop in onderhoud en running costs dus ze gaan eigenlijk niet zo heel veel geld in 2ehands. Gek genoeg, want 't zijn waarlijk fantastische machines.

Al moet ik toegeven dat ik ook regelmatig verliefd lonk richting Multistrada S en Superadventure S (de S1000XR vind ik niet zo knap): zo goed als even snel (dus maw de rijder maakt het verschil), rijden veel makkelijker dan de mijne, comfortabeler, beter reismoto, ...
2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1001
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2017, 22:04:17 »
Onderhoud, zwijg stil. Mijn 6 cilinderkes weten daar ook van.

Prachtig hoe ge met zo'ne naked zoveel km's kunt maken. Ik heb al eens een lichtere machine willen nemen (GS bvb) maar dan een dagje als vervangmoto met een R1200RS en ik weet waarvoor ik zo'n grote kuip heb :) . Doe wel 35000+ km/j, voornamelijk autostrade.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1736
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2017, 23:54:48 »
Knappe foto's, al enkele mooie reizen gedaan :thumbsup:
De Pyreneeën staan toch ook nog op mijn lijstje
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2017, 11:48:21 »
Onderhoud, zwijg stil. Mijn 6 cilinderkes weten daar ook van.

Prachtig hoe ge met zo'ne naked zoveel km's kunt maken. Ik heb al eens een lichtere machine willen nemen (GS bvb) maar dan een dagje als vervangmoto met een R1200RS en ik weet waarvoor ik zo'n grote kuip heb :) . Doe wel 35000+ km/j, voornamelijk autostrade.
Ook al vernomen dat de 1600 een stevig onderhoudsbudgetje appreciëren. :D

Heerlijk blok ook, man ik wil zo graag een K 1600 R ... maar vrees dat die er nooit zal komen. En om een GT(L) zelf om te bouwen, mjah, aan gedacht maar 't is me toch te ingrijpend (al de cablage loopt net onder de kuipdelen dus als je 'n naked wil maken van een 1600 moet je al die cablage verleggen naar binnen 't frame ... zie ik me nog niet snel goed komen). Er is een kit beschikbaar van één of andere zaak (ben naam ff kwijt), best knap maar absurd duur.

Ik rijd erg graag naked, da's voor mij echt motorrijden. Mijn bike heeft de 'sport-ruit' maar heb die er zelfs af genomen en rijd nu met een 'tellercombo-toupetje' rond. Is ook stiller voor m'n oren, want met sportruit is er turbulentie ter hoogte van borstbeen tot kin. Helemaal in de wind is stiller aan m'n hoofd. Als ik achter een etalage zit op een motor rijd ik continu veel te snel. :oops:   Zonder kuip is voor mij een zeer welgekomen extra "rem". Zo houd ik me nog wat in.
2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline gTa

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 260
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2017, 11:51:01 »
Knappe foto's, al enkele mooie reizen gedaan :thumbsup:
De Pyreneeën staan toch ook nog op mijn lijstje
Thanks!

Zeker doen, de Pyreneeën. Absoluut de moeite!! Zeker de Spaanse kant is de moeite, Franse kant is doorgaans (veel) minder goed. Wel goed voorbereiden want sommige wegen zijn veel trager en liggen veel slechter dan je in zou schatten (gemiddelde van 30 per uur halen is al straf), heel wat kleinere wegen hebben soms stukken onverhard, en sommige banen waarvan je denkt dat ze lekkere bochtjes bevatten zijn eigenlijk autostrades waar je zonder problemen 160-240 op knalt.  Ik had me goed voorbereid maar ga het in de toekomst nóg beter doen.
2014 F11 530d touring
serviced by Guy De Clercq

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1001
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #15 Gepost op: 25 oktober 2017, 12:24:05 »
Ook al vernomen dat de 1600 een stevig onderhoudsbudgetje appreciëren. :D

Heerlijk blok ook, man ik wil zo graag een K 1600 R ... maar vrees dat die er nooit zal komen. En om een GT(L) zelf om te bouwen, mjah, aan gedacht maar 't is me toch te ingrijpend (al de cablage loopt net onder de kuipdelen dus als je 'n naked wil maken van een 1600 moet je al die cablage verleggen naar binnen 't frame ... zie ik me nog niet snel goed komen). Er is een kit beschikbaar van één of andere zaak (ben naam ff kwijt), best knap maar absurd duur.

Ik rijd erg graag naked, da's voor mij echt motorrijden. Mijn bike heeft de 'sport-ruit' maar heb die er zelfs af genomen en rijd nu met een 'tellercombo-toupetje' rond. Is ook stiller voor m'n oren, want met sportruit is er turbulentie ter hoogte van borstbeen tot kin. Helemaal in de wind is stiller aan m'n hoofd. Als ik achter een etalage zit op een motor rijd ik continu veel te snel. :oops:   Zonder kuip is voor mij een zeer welgekomen extra "rem". Zo houd ik me nog wat in.

Was ook't grootste issue op mijn GTL in't begin. Geflitst aan zeer hoge snelheid, ging telkens harder en harder.
Ne naked is dan weer't andere eind, als ik dat 2 dagen meekrijg heb ik ne stijve  nek.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline forre

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 115
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:41:27 »
ferm fotokes allemaal , de bergen blijven toch de max hé  :bow: :bow:

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1001
Re: 2011 - BMW K1300R
« Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:42:44 »
Yep. Ik ben dit jaar in  de Eiffel geweest (op cursus, niet veel zelf gefilmd), volgend jaar 4 dagen naar de Vogezen. Dan ga ik de camera's wel opzetten.
Ge krijgt goesting als ge't ziet :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.