Auteur Topic:  Winterbanden  (gelezen 2037 keer)

Offline F31J

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Winterbanden
« Reactie #90 Gepost op: 18 oktober 2017, 20:26:59 »
Very wise   :)

Nochtans een interessant onderwerp.  ;)

F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #91 Gepost op: 18 oktober 2017, 20:54:20 »
Uiteraard zijn geen twee banden 100% identiek. Niets is identiek buiten moleculen en atomen.

Ik vraag aan u: wanneer zijn bepaalde banden niet goed voor een ster? Over welke toleranties spreken we dan? Gewicht, samenstelling rubber, rondheid,..? En buiten welke toleranties is een bepaalde band niet goed voor een ster? Je hebt tot op heden zelfs nog niet bewezen dat er wel degelijk verschillen in toleranties zijn tussen sterren en niet sterren. Je gaat er vanuit, je denkt, je veronderstelt,... dat bepaalde banden buiten bepaalde toleranties geen ster krijgen. Oké, ik wil dat geloven. Maar als jij met niets concreet afkomt is dat moeilijk. 

Jij hebt nog nooit gehoord van marketing zeker? Er zijn hopen producten waar identieke zaken gewoon een ander stempeltje of verpakking krijgen. Heel veel OEM spul bijvoorbeeld. Maar nee, bij sterbanden is dat niet zo. Je gaat zuiver voort op uw veronderstellingen zonder enig bewijs dat het zo wel is. Ik vind dat spijtig.

Ik dacht dat we gingen zwijgen erover...? :thinking:

Ik heb nooit gezegd da'k bewijzen heb. Ik heb nooit op een bandenfabriek gewerkt. Ik werk nu wel naast een fabriek wat plastieken potten maakt waar wij dan mee moeten draaien en deze werken op vergelijkbare wijze. Dmv extruders plastiek verdelen. Net zoals dit bij banden met rubber gedaan wordt.

Waar zitten dan de toleranties? Overal. Het rubber is niet overal even dik en even egaal verdeeld. Resultaat is dat die banden niet even rond, even hoog, even breed en even goed gebalanceerd zijn. Wil je dit niet geloven, dan stopt de discussie hier want dit is gewoon een vaststaand feit. Het feit dat geen twee banden zich identiek laten balanceren bewijst dit.

De samenstelling gaat in grote lijnen hetzelfde zijn. Ook hier gaan kleine verschillen op zitten maar dit rubber wordt in zo'n grote batches gemaakt dat deze verschillen verwaarloosbaar gaan zijn. Dit heb ik ook tegen Pannenkoek gezegd in dat andere topic. Er gaat heus geen bewust samenstellingsverschil zitten in banden voor Mercedes en BMW.

De vraag is dan, wordt op de minder goede banden, want ja, die zijn er dus, geen sterretje gedrukt en op de betere banden wel? Ik denk van wel. Ik ben daar vrij zeker van. Ik denk, als je weet dat je met kwaliteitsverschillen zit, het maar een kleine moeite is om deze verschillen te meten en hier dan gebruik van te maken bij de verkoop van die banden. Ben ik daar zeker van? Nee. Moet jij daar dan blijven over doorbomen? Blijkbaar wel.

Geloof wat je wil. Ik geloof dat er wel degelijk verschil zit tussen die banden met en zonder ster net zoals er bij heel veel producten verschil op zit. Veel hiervan is idd marketing, dat ga ik niet ontkennen. Als je echter een meetbaar verschil hebt op uw producten onderling dan denk ik niet dat je de goede onder een andere merknaam gaat verkopen dan uw eigen merknaam en dan denk ik ook niet dat je op de slechte een ster gaat plakken. Dat zou pas slechte marketing zijn...

Ik denk idd veel. Hier, ik geef het toe. Haal dit nu niet meer aan in een volgende post aub want dan moet ik me weer verdedigen waarom ik zo denk terwijl ik zei da'k er ging over zwijgen. Dank u.

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #92 Gepost op: 18 oktober 2017, 21:08:38 »
-met het gele witte of puntje werd geen rekening gehouden bij het monteren op de velgen  ....wat meer of wat minder lood  en opgelost...dat was de realiteit bij ......"O"veral "P"ech "E"n "L"ast  ( nu eigen"dom"   van Peugeot )

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #93 Gepost op: 18 oktober 2017, 21:24:11 »
Ik dacht dat we gingen zwijgen erover...? :thinking:

Ik heb nooit gezegd da'k bewijzen heb. Ik heb nooit op een bandenfabriek gewerkt. Ik werk nu wel naast een fabriek wat plastieken potten maakt waar wij dan mee moeten draaien en deze werken op vergelijkbare wijze. Dmv extruders plastiek verdelen. Net zoals dit bij banden met rubber gedaan wordt.

Waar zitten dan de toleranties? Overal. Het rubber is niet overal even dik en even egaal verdeeld. Resultaat is dat die banden niet even rond, even hoog, even breed en even goed gebalanceerd zijn. Wil je dit niet geloven, dan stopt de discussie hier want dit is gewoon een vaststaand feit. Het feit dat geen twee banden zich identiek laten balanceren bewijst dit.

De samenstelling gaat in grote lijnen hetzelfde zijn. Ook hier gaan kleine verschillen op zitten maar dit rubber wordt in zo'n grote batches gemaakt dat deze verschillen verwaarloosbaar gaan zijn. Dit heb ik ook tegen Pannenkoek gezegd in dat andere topic. Er gaat heus geen bewust samenstellingsverschil zitten in banden voor Mercedes en BMW.

De vraag is dan, wordt op de minder goede banden, want ja, die zijn er dus, geen sterretje gedrukt en op de betere banden wel? Ik denk van wel. Ik ben daar vrij zeker van. Ik denk, als je weet dat je met kwaliteitsverschillen zit, het maar een kleine moeite is om deze verschillen te meten en hier dan gebruik van te maken bij de verkoop van die banden. Ben ik daar zeker van? Nee. Moet jij daar dan blijven over doorbomen? Blijkbaar wel.

Geloof wat je wil. Ik geloof dat er wel degelijk verschil zit tussen die banden met en zonder ster net zoals er bij heel veel producten verschil op zit. Veel hiervan is idd marketing, dat ga ik niet ontkennen. Als je echter een meetbaar verschil hebt op uw producten onderling dan denk ik niet dat je de goede onder een andere merknaam gaat verkopen dan uw eigen merknaam en dan denk ik ook niet dat je op de slechte een ster gaat plakken. Dat zou pas slechte marketing zijn...

Ik denk idd veel. Hier, ik geef het toe. Haal dit nu niet meer aan in een volgende post aub want dan moet ik me weer verdedigen waarom ik zo denk terwijl ik zei da'k er ging over zwijgen. Dank u.

Je moet niet zo opgefokt reageren, dat is voor niets nodig. Blijft dat je geen enkel bewijs hebt, blijkbaar heb je 't er nogal moeilijk mee dat ik u daarop wijs. Ik zou niet weten waarom je anders zo reageert. Ik kan evengoed zeggen dat jij constant doordramt met uw steeds dezelfde veronderstellingen.

En wat is het verschil tussen een MO (Mercedes only) band en een sterband dan? Weer andere toleranties die ze dan hanteren? De nog iets betere band krijgt een MO stempel of een ster stempel?

Ik ga er ook over zwijgen want ik ben hier geen bal wijzer geworden. Spijtig.
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #94 Gepost op: 18 oktober 2017, 21:26:57 »
Wie zegt dat wat jij oud rubber noemt ook effectief oud rubber is? Om je eigen termen te gebruiken: “Is dat zo? Waar staat dat geschreven?”.

Zoals ik al zei: de contisportcontact 3 gaat al van 2012 mee. Maar conti maakt die nog steeds anno 2017 net zoals Bmw ze nog verkoopt met ster op.

Denk je nu echt dat dat allemaal banden zijn van vijf jaar geleden die ze dan met veiligheidsrisico’s aan de man zullen brengen? Dat die velgen al even daar liggen: dat kan, maar dat kan ook niet veel kwaad. Immers: je kon kiezen tussen de banden, dus die worden er pas later opgetrokken.

Dus nee, ik geloof niet dat Bmw jaren oud rubber aan zijn klanten verkoopt. En als het al zo zou zijn, veel kwaad kan het niet, anders zouden er al velen verongelukt zijn met verstorven banden als aanwijsbare oorzaak en dat feit zullen de verzekeraars niet zomaar laten passeren.

Dat de chauffeur een bepalende factor is, dat klopt. Maar een goede band is onontbeerlijk. Als er, hoewel jij volledig in je recht bent, plots een kleine met zijn fietser een uitschuiver maakt en dreigt voor je wielen te vliegen, ga je dan niet blij zijn dat je die kon ontwijken dan wel tijdig kon remmen? Die b merk winterbanden zullen mss net niet genoeg zijn om die situaties te vermijden. Tis geen sluitende veiligheid: die a merk banden, besef ik zeer zeker. Maar al wat risicobeperkende is, is mooi meegenomen. Men test niet voor niets de remweg op droog en nat. Dat is gewoon enorm belangrijk. Vijf meter lijkt niet veel, maar kan het verschil maken tussen een aanrijding of niet, zelfs al ben je de voorzichtigheid zelve.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #95 Gepost op: 18 oktober 2017, 21:31:30 »
Als je blijft herhalen da'k geen bewijzen heb en ik blijf herhalen dat dit klopt dan wordt ik idd ambetant.

Feit is dat geen 2 banden hetzelfde zijn en nogmaals, da's alles wat ik u wou meegeven. Betreffende die ster geloof jij wat jij wil en ik wat ik geloof wat ik wil...

Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate S met Tapatalk

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
« Reactie #96 Gepost op: 19 oktober 2017, 04:15:29 »
Dat is hier een hele soap geworden  :D

I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #97 Gepost op: 19 oktober 2017, 07:28:38 »
 :locked: