Auteur Topic:  Winterbanden  (gelezen 2033 keer)

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
Re: Winterbanden
« Reactie #60 Gepost op: 18 oktober 2017, 01:38:57 »
Dat is hier een serieuze discussie aan het worden waar de topicstarter restunknown  volgens mij door het bos de bomen niet meer ziet  :thinking:
Er bestaat nochtans een speciaal discussie topic dat gij @Pannenkoek zelf aangemaakt hebt http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=64682.0

I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline deroedy

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #61 Gepost op: 18 oktober 2017, 02:28:50 »
Je schrijft dat maks geen replica’s zijn.  In subiectumfictum maakt men de bedenking dat replica’s nogal aan de zware kant kunnen zijn, maar dat Mak de overweging waard is, gezien ze minder log zijn dan de oem velgen. Dan ga ik er toch van uit dat de auteur bedoelt dat mak ook een replica is.

Ik kan me mengen in deze discussie (gewicht vs sterkte bij velgen) maar ga het niet doen want het draait toch voor de zoveelste keer uit op een monoloog met dure woorden. Wel wil ik even duidelijkheid scheppen voor de topicstarter en anderen die dit topic volgen zonder popcorn in de hand ;D

MAK maakt volgens de letter geen replica's, vanaf dat een design een bepaald percentage verschilt van het origineel (ik dacht 15%, in ieder geval iets in die orde grootte) is het geen replica volgens de copyright wet. Sinds de controle op replica's verstrengt is houden vele grotere merken zich aan die regels, net binnen de lijntjes maar iig binnen de lijntjes. Meerdere velgen producenten doen dit onder de noemer "dedicated BMW/Audi/VW...", in onze branche wil dat zeggen dat die velgen simpelweg een kopie zijn van de OEM velgen mits 15% (pin mij niet vast op dat percentage) verschil in design. Dat wil dan wel zeggen dat die velgen legaal zijn, officieel bestaan, herleid kunnen worden, er garantie op zit en dat er reclame voor gemaakt mag worden. Dit alles is haast onmogelijk bij de exacte replica's die iedere velgenhandel nog steeds "onder de toog" kan leveren. Vroeger lagen de folders van TAM (exacte replica's) op de toog in iedere bandencentrale, die tijd is voorbij en dus zijn die dedicated velgen in het leven geroepen. In ieder geval: MAK maakt geen replica's maar dedicated velgen, en die zijn zeker niet minder dan een andere velg uit dezelfde prijsklasse.
/ BMW E39 M5 FL *Fat Tony*
/ BMW F11 520DaS *werkpaard*
/ BMW E92 320D M-pack *Danny*
/ Mercedes W203 C200 *Miss Daisy*
///E46 320D FL M-pack PPE *Oliver*  -  Sold/// - ///E36 318TDS madeira violet, ATH - oude liefde roest niet *Francine*  -  Sold/// -
///E36 325i coupe M-pack - Hooniganmachine *Darcy McHaggis* - Sold///

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #62 Gepost op: 18 oktober 2017, 05:18:36 »
Heeft hier inderdaad weinig meer te maken met de originele winterbanden vraag maar meer met RFT/sterbanden :P

Offline F31J

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #63 Gepost op: 18 oktober 2017, 07:03:02 »
Nochtans herinner ik me dat jij zowel punt 1 als 2 anders liet uitschijnen in een ander topic. 't Zijn je eigen bedenkingen, niet
de mijne.

Letterlijk citaat graag...
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 18 oktober 2017, 07:05:28 »

Je ontwijkt alle vragen met een hoop geleuter. Wellicht, waarschijnlijk, ik denk, en nog meer van die veronderstellende termen zijn ook weer eens schering en inslag. Kom tot de essentie en wijk eens niet af. Maar dat gaat blijkbaar niet, zelfs iemand quoten lukt u niet.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #65 Gepost op: 18 oktober 2017, 08:21:57 »
Dat is hier een serieuze discussie aan het worden waar de topicstarter restunknown  volgens mij door het bos de bomen niet meer ziet  :thinking:
Er bestaat nochtans een speciaal discussie topic dat gij @Pannenkoek zelf aangemaakt hebt http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=64682.0

Mijn naam staat dan wel op dat topic, maar ik heb het niet zelf aangemaakt, maar bon das niet belangrijk, slechts detail.

Overigens heb ik zelf al een paar keer afgesloten met dat ts het zelf wel zal uitmaken. Aangezien sommigen besloten dat aparte velgen beter zijn en ts graag wat op zijn centen zou letten (normaal trouwens) gaf ik als mogelijkheid het setje van Leebmann. Ik snap dus nog steeds niet wat er mis mee is. * en oem, maar de prijs zit zeer goed.

Ik zie niet in waarom ts minimaal of meer zou moeten uitgeven voor goedkopere aftermarket wintervelgen met b merk banden als je voor hetzelfde geld oem kan hebben die kwalitatief op behoorlijk niveau zitten. Daar ging het in essentie over, that’s it. 🙂
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 08:25:53 door Pannenkoek »

Offline Motorsport88

• World Champion
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #66 Gepost op: 18 oktober 2017, 09:46:38 »
66 pagina's and couting, pittig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #67 Gepost op: 18 oktober 2017, 13:45:51 »

https://www.leebmann24.de/bmw-winterkomplettraeder-m-doppelspeiche-270-silber-18-zoll-36110442728-36112240813.html

Koopje vind ik.

Begrijpelijk dat het 'een koopje' is.
Het zijn winterwielen voor een 1M of een E9x M3 die buiten moeten.

En je hebt de keuze tussen een Michelin Alpin van bijna 5 jaar oud met ster voor 1.099 euro

of

Een Pirelli Sottozero van 6 jaar oud, zonder ster voor 1.199 euro.

Oh ja, en allebei GEEN RFT!
Oude banden, geen RFT en zelfs een setje zonder ster, dat gaat nogal gaan trillen en wegschuiven hoor!
Sjiek advies van u!  :clap:

:jpshakehead:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #68 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:26:46 »
Begrijpelijk dat het 'een koopje' is.
Het zijn winterwielen voor een 1M of een E9x M3 die buiten moeten.

En je hebt de keuze tussen een Michelin Alpin van bijna 5 jaar oud met ster voor 1.099 euro

of

Een Pirelli Sottozero van 6 jaar oud, zonder ster voor 1.199 euro.

Oh ja, en allebei GEEN RFT!
Oude banden, geen RFT en zelfs een setje zonder ster, dat gaat nogal gaan trillen en wegschuiven hoor!
Sjiek advies van u!  :clap:

:jpshakehead:

De ts wou op zijn budget letten, gaf die al aan. Ik zelf zou dit niet kopen, maar wat jij aanraadde, de b merken zijn zeker niet beter dan de Michelin, integendeel. Die michelins zijn behoorlijk. Veel mensen hebben winterbanden van vijf jaar of denk je dat ze die zomaar voor de gezelligheid even zullen buiten bonjouren? Punt.

Overigens hebben die michelins wel een sterretje. Leren lezen.

Overigens heb je de bandengarantie erbij.

Overigens gaat het om een apart setje velgen wat je dus makkelijk kan opleggen en afleggen. Wellicht dus enkel voor de typische winterperiodes. Dan ga je niet echt sportief rijden in de sneeuw en is die flank niet nodig. Ik laat mijn banden echter opliggen en in drogere periodes met hogere temp in de winter wil ik wel nog wat karakter in de auto.

Ik denk dat je vooral zelf wil lezen wat je wil.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #69 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:39:20 »
De ts wou op zijn budget letten, gaf die al aan. Ik zelf zou dit niet kopen, maar wat jij aanraadde, de b merken zijn zeker niet beter dan de Michelin, integendeel. Die michelins zijn behoorlijk. Veel mensen hebben winterbanden van vijf jaar of denk je dat ze die zomaar voor de gezelligheid even zullen buiten bonjouren? Punt.
Grappig hoe jij je er altijd probeert uit te praten. Maar... wel amusant.

Die zijn zo goedkoop omdat ze oud zijn, zo simpel is dat. Of die nog voldoen of niet, dat doet niets terzake. Etenswaren die bijna vervallen worden ook lager geprijsd. In een grote bandencentrale, of zelfs bij de BMW dealer gaan ze u nooit zulke oude banden aanbieden.

Overigens hebben die michelins wel een sterretje. Leren lezen.
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd één setje is zonder ster. Leer jij lezen

Overigens heb je de bandengarantie erbij.

Overigens gaat het om een apart setje velgen wat je dus makkelijk kan opleggen en afleggen. Wellicht dus enkel voor de typische winterperiodes. Dan ga je niet echt sportief rijden in de sneeuw en is die flank niet nodig. Ik laat mijn banden echter opliggen en in drogere periodes met hogere temp in de winter wil ik wel nog wat karakter in de auto.

Ik denk dat je vooral zelf wil lezen wat je wil.
Ach man. Die set past zelfs niet op een gewone 1.
Verkeerde ET waarde en de afrolomtrek is te groot. Hou toch op met je flauwe kul. Je adviseert foute velgen, foute oude banden, geen RFT,... . Allemaal dingen die je afkeurt als het u uitkomt. Nu komt het u niet goed uit. En dan is 't plots allemaal oké. Het wordt écht wel zielig hoor.

Enfin, laat het volgende maar komen!  ;D

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #70 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:43:31 »
Ik stel voor dat het volgende weer on topic is ...

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #71 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:53:37 »
Ik stel voor dat het volgende weer on topic is ...

We zijn ontopic bezig.

Het gaat nu (eindelijk) over een winterbadenadvies.  :)

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #72 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:57:44 »
relax en neem een koffie  8)
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2017, 02:15:49 door ThomasD »

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #73 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:59:12 »
Een detail over de sterbandengarantie:als je een setje met sterbandengarantie koopt bij leebmann24.de dan is die garantie enkel geldig in Duitsland.Als je met dat setje hier bij een Belgische dealer aanspraak wilt maken op die sterbandengarantie zal je waarschijnlijk bot vangen :)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #74 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:28:14 »
Een detail over de sterbandengarantie:als je een setje met sterbandengarantie koopt bij leebmann24.de dan is die garantie enkel geldig in Duitsland.Als je met dat setje hier bij een Belgische dealer aanspraak wilt maken op die sterbandengarantie zal je waarschijnlijk bot vangen :)

Komt van de BMW site: Durch die Reifengarantie erhalten Sie einen europaweiten Schutz.

Toch dekking dus. 😉

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #75 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:33:17 »
Komt van de BMW site: Durch die Reifengarantie erhalten Sie einen europaweiten Schutz.

Toch dekking dus. 😉
Van de website van leebmann24.de:
Citaat
Beim Kauf eines Reifens mit Sternmarkierung oder eines Original BMW oder MINI Komplettradsatzes erhalten Sie eine kostenlose 36-monatige Reifengarantie mit bis zu 100 % Ersatz der Materialkosten im Schadensfall. Die Reifengarantie gilt für die gesamte Bundesrepublik Deutschland. Versichert sind Schäden durch spitze Gegenstände (Nägel oder Glasscherben), Beschädigungen durch Bordsteinkantenaufprall, Vandalismus und Diebstahl. Lediglich die Montagekosten sind von Ihnen zu tragen. Im Schadensfall kann die Abwicklung von jedem BMW-Vertragshändler übernommen werden. Sie müssen lediglich die Rechnung im Original vorlegen. Die Erstattung erfolgt ausschließlich anhand des Reifenalters:
Ik heb dat soms al gezien dat ze dat bij sommige setjes er expliciet bijvermelden dat het enkel in Duitsland geldig is.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #76 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:36:09 »
Bijvoorbeeld bij volgende set: https://www.leebmann24.de/bmw-winterkomplettraeder-doppelspeiche-397-bicolor-ferricgrey-glanzgedreht-18-zoll-rdci-36112289747-36112456814.html .Als je gaat kijken bij de artikelbeschrijving staat er:
Citaat
BMW Reifengarantie: Ja (nur in Deutschland gültig)

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #77 Gepost op: 18 oktober 2017, 18:03:41 »
Bijvoorbeeld bij volgende set: https://www.leebmann24.de/bmw-winterkomplettraeder-doppelspeiche-397-bicolor-ferricgrey-glanzgedreht-18-zoll-rdci-36112289747-36112456814.html .Als je gaat kijken bij de artikelbeschrijving staat er:

En dat klopt ook. Bij een sterbandgarantie krijg je een papier bijgeleverd met de datum van aankoop +24 maanden garantie. Mijn OEM winterset komt van bij Leebmann (style 405M met RFT ster Pirelli's), en ik heb er geen sterbandgarantie (zo'n papier dus) bijgekregen.

Het prachtige setje dat onze Pannenkoek adviseert aan de TS, euh... 't zal nu wel adviseerde zijn  ;D , vermeldt ook hetzelfde: BMW Reifengarantie:   Ja (nur in Deutschland gültig)

Oké, hoe ver staan we nu met het zalige goedkope OEM advies van onze vriend Pannenkoek?
Bejaarde en foute banden met een verkeerde afrolomtrek, geen RFT en zelfs één setje (de Pirelli's) zonder ster, een velg met verkeerde ET waarde en geen sterbandgarantie.
Wat kan er nog bij?  ;D

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #78 Gepost op: 18 oktober 2017, 18:06:29 »

Toch dekking dus. 😉

Een dekking in heel Europa als je 'r een sterbandgarantie papier bij aankoop bij krijgt. Maar als je 't er niet bij krijgt niet hé. Informeer u in 't vervolg beter.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #79 Gepost op: 18 oktober 2017, 18:35:17 »
Euhm... Ik zag mijn naam hier passeren.... :wiggleyes:

Effe voor de duidelijkheid. Ik ben dus geen voorstander van sterbanden op zich. Wel heb ik idd eens gezegd dat er door het productieproces wel degelijk kleine verschillen zijn in tolerantie tussen de verschillende geproduceerde banden. Dat kan je onmogelijk eruit halen. Geen twee geproduceerde objecten zijn identiek hetzelfde. Dat is zo voor banden net zoals dit is voor Barbiepoppen.

Die toleranties zijn miniem maar ze zijn er wel degelijk. Bij de fabrikant worden de banden waarvan de afwijkingen het kleinst zijn eruit gehaald en dit worden sterbanden of hun equivalent voor andere merken. Degene waar de afwijkingen iets groter zijn worden dan verkocht aan de reguliere markt. Daar ben ik na 20 jaar in een productieproces werkende bijna 100% zeker van.

Is dit voor mij voldoende motivatie om sterbanden te kopen? Neeje. Maar zeggen dat alle banden identiek zijn klopt ook niet. Dat laat een productieproces nu eenmaal niet toe...

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #80 Gepost op: 18 oktober 2017, 18:46:59 »

Daar ben ik na 20 jaar in een productieproces werkende bijna 100% zeker van.

Ik wil u geloven hoor, maar die 'bijna' had ik liever niet gezien.

Je hoort verhalen van andere rubersamenstellingen tot kleinere toleranties tot zelfs een betere rondheid van een sterband. Maar iets concreet, gestaafd met cijfermateriaal (gewichten, slijtvastheid, gegevens over de rubbersamenstelingen, enz...). Enfin, iets meet- of tastbaars, dat mis ik in dat verhaal altijd.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #81 Gepost op: 18 oktober 2017, 19:02:17 »
Met die "bijna" doel ik op't feit dat ik er vanuit ga dat zo het selectieproces gebeurt. Dat geen 2 banden hetzelfde zijn, daar ben ik 100% zeker van (zonder bijna).

Elk bedrijf werkt met toleranties. Tussen deze maat en deze maat wordt ons product als zijnde goed bevonden. Voorbij die maten is het slecht. Slechte banden worden sowieso terug verwerkt maar alles wat binnen die toleranties zit wordt verkocht. En daar gebeurt het selectieproces volgens mij. De beste van de goede worden sterbanden, de slechtste niet.

Het zou kunnen dat er gewoon at random een sterretje in gedrukt wordt hè maar die kans lijkt me klein aangezien ze toch met verschillen zitten in kwaliteit. Dan kunnen ze deze verschillen in kwaliteit beter gebruiken om er een ster in te drukken en deze dan wat duurder te verkopen aan de automerken met de garantie dat ze iets beter zijn dan de rest.

Trouwens, als alle banden identiek waren en alle velgen waren ook identiek, waarom zouden er dan in godsnaam balanceermachines bestaan...?  :wiggleyes:
Je kan 2 keer hetzelfde type band op dezelfde velg leggen. Willen we nu wedden dat er verschil zit in de hoeveelheid lood en de plaats waar het lood geplakt moet worden? Ik durf daar redelijk veel geld op zetten. Jij ook...?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #82 Gepost op: 18 oktober 2017, 19:23:53 »
Dat van dat balanceren klopt zeker. Die speciale balanceermachines met aanduwende rol zijn er met een reden. Het komt er meer dan ooit op aan zo fijn mogelijk te balanceren.

Enfin, blij dat er nu toch een grond is om aan te nemen dat er een verschil is.

En wat de “bejaarde banden” betreft, ze kunnen nog steeds gekocht worden net zoals de conti 3. Soms hebben bepaalde banden zich bewezen behoorlijk te zijn. De Bmw f30 bestaat tenslotte ook al sinds 2012. Ze worden, die facelift is verwaarloosbaar, toch ook nog steeds verkocht? Tis nu wel niet gelijk aan een autoband, maar ik rijd dan nog liever met een Michelin van technologie van vijf jaar oud dan met pakweg een kleber of falken ofzo.

Plus, het is geen opbod van eigenschappen van banden he. Er vallen geen prijzen te winnen. Je kraakt mijn voorstel af, maar het vage: koop velgen en banden van b merk is nu toch ook niet echt iets waar we van achterover vallen.

Voor zo een zaken kijk ik graag naar de testen van test aankoop en adac en vergelijk de oordelen met elkaar. Met een a merk ga je niet missen, ook niet als die al vijf jaar oud is qua technologie. Andere waren er al veel meer ongelukken gebeurd. Het komt aan op een paar meter in kritische situaties en die b merken delven daar dikwijls het onderspit. Of ze nu van tien jaar geleden of van 2017 zijn.

Wat de velgen betreft: uiteraard niets tegen een mooie bbs... maar dat is wellicht niet wat ts zoekt vermits die aangaf dat hij liever niet teveel wenst uit te geven. En dan zoek je toch automatisch voor de beste prijs/kwaliteit?

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #83 Gepost op: 18 oktober 2017, 19:26:10 »
Met die "bijna" doel ik op't feit dat ik er vanuit ga dat zo het selectieproces gebeurt. Dat geen 2 banden hetzelfde zijn, daar ben ik 100% zeker van (zonder bijna).
Daar ben ik het mee eens dat banden nooit identiek zijn. Maar in wat zitten die toleranties dan? De omtrek, het gewicht,...?

Elk bedrijf werkt met toleranties. Tussen deze maat en deze maat wordt ons product als zijnde goed bevonden. Voorbij die maten is het slecht. Slechte banden worden sowieso terug verwerkt maar alles wat binnen die toleranties zit wordt verkocht. En daar gebeurt het selectieproces volgens mij. De beste van de goede worden sterbanden, de slechtste niet.
Weer die veronderstellingen: "Volgens mij, ik ga er vanuit,...". Daar heb ik het moeilijk mee... .

Het zou kunnen dat er gewoon at random een sterretje in gedrukt wordt hè maar die kans lijkt me klein aangezien ze toch met verschillen zitten in kwaliteit. Dan kunnen ze deze verschillen in kwaliteit beter gebruiken om er een ster in te drukken en deze dan wat duurder te verkopen aan de automerken met de garantie dat ze iets beter zijn dan de rest.
Ik kan mij heel moeilijk inbeelden dat Michelin een bijvoorbeeld 'minderwaardige' Pilot Super Sport op de markt brengt. En dat geldt ook voor de types met minder sportieve roeping, van alle gerenommeerde merken. En BMW maakt afspraken met bandenfabrikanten. Duurder gaan die zogezegd betere banden voor BMW niet zijn hoor.

Trouwens, als alle banden identiek waren en alle velgen waren ook identiek, waarom zouden er dan in godsnaam balanceermachines bestaan...?  :wiggleyes:
De onbalans van een bepaalde velg speelt ook een rol bij het balanceren. Nu, we zijn aan het afwijken.

Je kan 2 keer hetzelfde type band op dezelfde velg leggen. Willen we nu wedden dat er verschil zit in de hoeveelheid lood en de plaats waar het lood geplakt moet worden? Ik durf daar redelijk veel geld op zetten. Jij ook...?
Als je die band op identiek dezelfde plaats zou herleggen, dan zou het lood op dezelfde plaats blijven. Maar dat is in de praktijk onmogelijk.

Maar eigenlijk wijken we af. Geen enkele band is dezelfde, daar zijn we 't over eens. Het gaat over dat sterretje.

Mijn tante werkte vroeger bij 'de pillenfabriek' van Philips in Tessenderlo. Ze produceerden er dus batterijen, AA, AAA batterijen, enz... . Zij stond aan de band. Al die batterijen kwamen van dezelfde productieband, toch werden er in de eindfase van de productie allemaal verschillende merken opgedrukt. Begrijp je wat ik bedoel?

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #84 Gepost op: 18 oktober 2017, 19:33:10 »
Dat van dat balanceren klopt zeker. Die speciale balanceermachines met aanduwende rol zijn er met een reden. Het komt er meer dan ooit op aan zo fijn mogelijk te balanceren.

Enfin, blij dat er nu toch een grond is om aan te nemen dat er een verschil is.
Er is een verschil tussen elke band, dat is ook nooit ergens ontkend hé.

En wat de “bejaarde banden” betreft, ze kunnen nog steeds gekocht worden net zoals de conti 3. Soms hebben bepaalde banden zich bewezen behoorlijk te zijn. De Bmw f30 bestaat tenslotte ook al sinds 2012. Ze worden, die facelift is verwaarloosbaar, toch ook nog steeds verkocht? Tis nu wel niet gelijk aan een autoband, maar ik rijd dan nog liever met een Michelin van technologie van vijf jaar oud dan met pakweg een kleber of falken ofzo.
Het gaat niet om de technlogie, man. Het gaat over de ouderdom van het rubber...  :jpshakehead:

Plus, het is geen opbod van eigenschappen van banden he. Er vallen geen prijzen te winnen. Je kraakt mijn voorstel af, maar het vage: koop velgen en banden van b merk is nu toch ook niet echt iets waar we van achterover vallen.
Uw voorstel is een compleet fout voorstel dat ook nog eens compleet indruist tegen uw eigen ideale bandtoestanden. Mijn voorstel is alleszins beter én goedkoper

Voor zo een zaken kijk ik graag naar de testen van test aankoop en adac en vergelijk de oordelen met elkaar. Met een a merk ga je niet missen, ook niet als die al vijf jaar oud is qua technologie. Andere waren er al veel meer ongelukken gebeurd. Het komt aan op een paar meter in kritische situaties en die b merken delven daar dikwijls het onderspit. Of ze nu van tien jaar geleden of van 2017 zijn.
Het vermijden van ongevallen in de winter ligt vooral aan de bestuurder. En een goedkoper B winetrsetje scoort in winetrweer nog altijd beter dan een A zomerset. dat heb ik altijd al gezegd.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #85 Gepost op: 18 oktober 2017, 19:33:43 »
Ik heb op Duracell gewerkt. En wat uw tante er blijkbaar gemakkelijkheidshalve is vergeten bij te vertellen is dat die pillen op verschillende plaatsen op de band gemeten worden. Die met de minste capaciteit vallen eerst van de band en worden Ching Long, die met de meeste capaciteit vallen er het laatst van af en worden Duracell Pro Cells. Nu gij...

Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate S met Tapatalk

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #86 Gepost op: 18 oktober 2017, 19:35:27 »
Ik heb op Duracell gewerkt. En wat uw tante er blijkbaar gemakkelijkheidshalve is vergeten bij te vertellen is dat die pillen op verschillende plaatsen op de band gemeten worden. Die met de minste capaciteit vallen eerst van de band en worden Ching Long, die met de meeste capaciteit vallen er het laatst van af en worden Duracell Pro Charges. Nu gij...

Ik praat wel van een jaar of twintig/dertig terug. Zij zat in de productie, die waren toen identiek. Enfin, dat even terzijde.

Nu gij.. terug naar het sterretje!

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #87 Gepost op: 18 oktober 2017, 19:58:38 »
Ik citeer u:

Citaat
Uiteraard. Zolang die uitspraak niet gestaafd wordt met enig tastbaar bewijs of gegeven. Zoals: toleranties, rubbersamenstelling, flankstijfheid, profiel, enz.... Dan is die uitspraak op niets berust. Een betere rondheid zelfs. Hoe kan je zelfs zulke nonsens verzinnen. Alsof hoogperformante banden als een Bridgestone Potenza of Dunlop Sportmaxx of Michelin PSS of... , zonder ster niet perfect rond zouden zijn.

Dit is het enige waarop ik me verdedigde. Wat ik zei waren volgens u nonsens. Nu, enkele posts later geeft ge zelf toe dat geen twee banden identiek zijn. Waar zitten die verschillen dan? Wel ja in afmetingen en gewichtsverdeling. Een betere rondheid of niet dus. Ge gaat niet van op een afstand zeggen, "tiens, da's een vierkant wiel..." maar er zitten minimale verschillen in rondheid en gewichtsverdeling tussen elke band, vandaar balanceerlood.

Trouwens je kan een band wel op dezelfde manier monteren op een velg. Op elke band staat een geel bolletje. Dit is de plaats waar de band het lichtst is. Dit bolletje moet op de plaats waar het ventiel staat op de velg gezet worden. Dit omdat de velg op deze plaats het zwaarst is. Op deze manier neutraliseren deze twee mekaar een beetje. Tevens het bewijs dat geen enkele band perfect rond en perfect in balans is. Ik heb almaar meer en meer het gevoel dat jij ook niet echt weet waarover je spreekt en maar argumenten zoekt om je gelijk te halen...

Ik ben 100% zeker dat er verschillen zitten tussen de banden. Daar heb je me ondertussen ook gelijk in gegeven. Ik ben dan, logisch verder denkende, vrij zeker dat deze verschillen gebruikt worden om er al dan niet een ster op te drukken. Ik heb ook gezegd dat ik hier niet 100% zeker van ben maar de logica lijkt dit te staven. Dat is mijn mening, niet meer niet minder. Als jij dan halsstarrig wil blijven geloven dat die sterretjes er zomaar opgedrukt worden, dan is dat uw goed recht maar dan tart dit wel alle wetten van de logica en gezond zaken doen...

Hier ga ik het bij laten. We zijn eruit dat geen enkele band perfect rond is en dat dit dus geen nonsens zijn. Meer wou ik u niet duidelijk maken eigenlijk...

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • E93 325i
« Reactie #88 Gepost op: 18 oktober 2017, 20:06:10 »

Hier ga ik het bij laten. We zijn eruit dat geen enkele band perfect rond is en dat dit dus geen nonsens zijn. Meer wou ik u niet duidelijk maken eigenlijk...

Very wise   :)
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #89 Gepost op: 18 oktober 2017, 20:25:48 »
Ik citeer u:

Dit is het enige waarop ik me verdedigde. Wat ik zei waren volgens u nonsens. Nu, enkele posts later geeft ge zelf toe dat geen twee banden identiek zijn. Waar zitten die verschillen dan? Wel ja in afmetingen en gewichtsverdeling. Een betere rondheid of niet dus. Ge gaat niet van op een afstand zeggen, "tiens, da's een vierkant wiel..." maar er zitten minimale verschillen in rondheid en gewichtsverdeling tussen elke band, vandaar balanceerlood.
Uiteraard zijn geen twee banden 100% identiek. Niets is identiek buiten moleculen en atomen.

Trouwens je kan een band wel op dezelfde manier monteren op een velg. Op elke band staat een geel bolletje. Dit is de plaats waar de band het lichtst is. Dit bolletje moet op de plaats waar het ventiel staat op de velg gezet worden. Dit omdat de velg op deze plaats het zwaarst is. Op deze manier neutraliseren deze twee mekaar een beetje. Tevens het bewijs dat geen enkele band perfect rond en perfect in balans is. Ik heb almaar meer en meer het gevoel dat jij ook niet echt weet waarover je spreekt en maar argumenten zoekt om je gelijk te halen...
Ik vraag aan u: wanneer zijn bepaalde banden niet goed voor een ster? Over welke toleranties spreken we dan? Gewicht, samenstelling rubber, rondheid,..? En buiten welke toleranties is een bepaalde band niet goed voor een ster? Je hebt tot op heden zelfs nog niet bewezen dat er wel degelijk verschillen in toleranties zijn tussen sterren en niet sterren. Je gaat er vanuit, je denkt, je veronderstelt,... dat bepaalde banden buiten bepaalde toleranties geen ster krijgen. Oké, ik wil dat geloven. Maar als jij met niets concreet afkomt is dat moeilijk. 

Ik ben 100% zeker dat er verschillen zitten tussen de banden. Daar heb je me ondertussen ook gelijk in gegeven. Ik ben dan, logisch verder denkende, vrij zeker dat deze verschillen gebruikt worden om er al dan niet een ster op te drukken. Ik heb ook gezegd dat ik hier niet 100% zeker van ben maar de logica lijkt dit te staven. Dat is mijn mening, niet meer niet minder. Als jij dan halsstarrig wil blijven geloven dat die sterretjes er zomaar opgedrukt worden, dan is dat uw goed recht maar dan tart dit wel alle wetten van de logica en gezond zaken doen...
Jij hebt nog nooit gehoord van marketing zeker? Er zijn hopen producten waar identieke zaken gewoon een ander stempeltje of verpakking krijgen. Heel veel OEM spul bijvoorbeeld. Maar nee, bij sterbanden is dat niet zo. Je gaat zuiver voort op uw veronderstellingen zonder enig bewijs dat het zo wel is. Ik vind dat spijtig.