Auteur Topic: [ALG] BMW connected Drive  (gelezen 3032 keer)

Offline smignon

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[ALG] Re: BMW connected Drive
« Reactie #60 Gepost op: 30 november 2018, 09:43:54 »
Ik heb nu de Remote Services op proef voor een maand en eens dat afgelopen is ga ik het wel nemen.Kost maar een goeie €40/jaar en is best wel handig en geinig om vanop afstand te openen,sluiten,lichten laten gaan,claxon laten gaan,... Ik kan nog steeds bestemmingen versturen naar de wagen en kan alles zien van rijbereik,tankinhoud,kilometerstand,bandenspanning en motorolie,onderhoudsstatus,of alle portieren en ramen gesloten zijn,...
Enige wat ik dom vind is als je de wagen met de app opent dat enkel de bestuurdersdeur opengaat(tot daar aan toe),maar vooral als je hem met de app sluit dan vergrendelen de deuren wel maar contact blijft aanstaan(radio blijft spelen) en het alarm wordt niet geactiveerd.Het contact zal vanzelf wel uitgaan maar als je dan toch eens vergeet van hem af te sluiten dan zal hij wel gesloten zijn maar zonder alarm ::)
De basis diensten zijn gratis hoor (bediening op afstand). Ik betaal bij voor de rtts, mapupdate en nog iets. Dacht dat ik iets van 130€ betaal per jaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: BMW connected Drive
« Reactie #61 Gepost op: 30 november 2018, 10:21:37 »
De basis diensten zijn gratis hoor (bediening op afstand). Ik betaal bij voor de rtts, mapupdate en nog iets. Dacht dat ik iets van 130Ä betaal per jaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Dat zit misschien bij jouw wagen inbegrepen de eerste 3 jaar maar bij mij alleszinds niet ;D

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #62 Gepost op: 30 november 2018, 11:38:45 »
Dat zit misschien bij jouw wagen inbegrepen de eerste 3 jaar maar bij mij alleszinds niet ;D

Mijn wagen is van 2013, en ik heb de remote services ook. Maar rijbereik, tankinhoud, kilometerstand, bandenspanning en motorolie, onderhoudsstatus kan ik niet zien.
Wel ritten plannen van thuis uit, en met de app, openen, sluiten, claxon, lichten, koelen.
Dat is heel afhankelijk van het bouwjaar peins ik.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #63 Gepost op: 30 november 2018, 16:38:12 »
Bij mijn F01 van 2014 die dezelfde nav heeft, kon ik dat wel allemaal zien hoor. Wellicht heb je niet de nodige diensten geactiveerd? Zo ja, best eens bellen met de hotline van con drive serv. Wonder boven wonder, sinds ik kloeg bij de hotline, facebook en bmw zelf, werkt alles perfekt heb ik vandaag ondervonden 🤗🤗

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #64 Gepost op: 3 december 2018, 10:24:52 »
Bij mij werken alle zaken wel goed op dit moment:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #65 Gepost op: 3 december 2018, 13:58:06 »
Bij mij werken alle zaken wel goed op dit moment:

efficiŽntie, 2/5.. dat is gebuisd.. bij de volgende screenshot beter doen he! haha  :razz:

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #66 Gepost op: 3 december 2018, 15:02:12 »
Heb juist met de diensten van connecteddrive gebeld en gevraagd waarom ik in de app  mijn kilometers - gemiddelde snelheid en verbruik niet kan zien. Daar kon die mevrouw mij ook niet op antwoorden ze ging bellen en het vragen aan iemand anders en na een paar minuten was ze al terug met als antwoord dat dit afhanklijk is van de remote options in mijn wagen ( ze heeft de naam gezegd wat er op mijn remote niet zit maar ben de naam al vergeten) .
Dus conclusie niet iedere BMW kan dit , de mogelijkheid zit wel in de app maar werkt niet op ieder BMW , voor het dikwijls falen van de ap zelf moet ik nu na 1 week een prinscreen nemen van de remote geschiedenis en dit naar connected drive doormailen met ook het type gsm en welke software versie er op staat, zodat ze dit naar Duitsland kunnen sturen om dit te controleren.
Het blijft een gadget.

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #67 Gepost op: 3 december 2018, 15:03:15 »
efficiëntie, 2/5.. dat is gebuisd.. bij de volgende screenshot beter doen he! haha  :razz:

Eerlijk???

Interesseert me geen hol

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #68 Gepost op: 3 december 2018, 16:00:24 »

Eerlijk???

Interesseert me geen hol

haha, groot gelijk was ook maar om te lachen  ;D