Auteur Topic:  2016 - F30 - 340i Xdrive - Saphirschwarz  (gelezen 11634 keer)

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: 2016 - F30 - 340i Xdrive - Saphirschwarz
« Reactie #60 Gepost op: 22 maart 2018, 13:23:52 »
Voorafgaand aan plaatsing van de MPPSK:
Ik heb zeer goed research gedaan alvorens de plaatsing vast te leggen.Dat bracht redelijk snel aan het licht dat de plaatsing niet mogelijk was in BelgiŽ,er moet andere motorsoftware geÔnstalleerd worden en dat heeft BMW dichtgezet voor BelgiŽ.Heb enkele ervaringen zo teruggevonden zowel hier op het forum als op andere forums van Belgen die de MPPSK laten plaatsen hebben bij de dealer maar dat het installeren van de software niet lukte.Heb wat rondgezocht en onder andere hier op het forum kwamen de dealers Mathes(DE) en Zwartepoorte(Goes) ter sprake,ook verschillende positieve ervaringen van gelezen.Aangezien Zwartepoorte qua afstand dichter was en het ook makkelijker was om alles in het Nederlands te kunnen bespreken heb ik via mail een offerte aangevraagd voor plaatsing van de kit(de kit staat tussen de accessoires op de website maar bij die "vanaf" prijs moeten de eindstukken en werkuren natuurlijk nog geteld worden).Ik heb zeer snel de offerte gekregen,na korte twijfelperiode(enkele uren ;D ) beslist dat ik hem ging laten plaatsen.De tijd voor de plaatsing konden ze mij niet exact zeggen,ze hebben mij even opgebeld voor meer uitleg te geven,de wagen moet aan de computer voor de software en dat is nooit op voorhand geweten hoe lang die installatie duurt,heb dus een reservewagen bijgevraagd.Even overlegd voor een datum en 1 november is geen feestdag in NL en dat was nog beschikbaar dus dat kwam superhandig uit,zo moest ik niet speciaal verlof nemen.

Plaatsing,de dag zelf:
Op 1 november 's morgens vertrokken om tegen opening daar te zijn in Goes zoals afgesproken.Supervriendelijk ontvangen aan de balie door de persoon waar ik ook de afspraak mee had gemaakt.Ze hadden voor de volledige dag de technieker voorzien die vaak dergelijke plaatsingen van accessoires doet,heb deze ook vooraf gezien en mocht vragen of speciale wensen doorgeven.Het reservewagenpark daar is alvast een stuk beter als in BelgiŽ,toch bij de dealers waar ik al geweest ben.Allemaal zeer recente wagens,van alle categorieŽn en ook motorisaties.118i,320i,330i,440i,5-reeks,X3,... stonden daar allemaal klaar met reclame op,je betaald natuurlijk wel naargelang de wagen die je wenst.Zo speciaal hoeft de reservewagen niet te zijn voor mij dus was tevreden met de 118i,nog maar 3000km op de teller en quasi full option.Afgesproken dat ze mij tegen +-16uur gingen bellen of de wagen dezelfde dag klaar ging zijn of niet,aangezien ik gedurende de dag in de buurt ging blijven in NL.En dan eerst naar de McDo voor een croissant en wat te drinken en dan hop naar Middelburg voor wat sightseeing en de winkels te doen(moet wel zeggen dat daar niet zo veel te zien was :P ).Na het middagmaal terug naar Goes en daar de winkels gedaan en tegen +-14u telefoon gekregen dat de wagen klaar was.Maar 1 probleempje:ik had meegegeven dat ik de originele uitlaatlijn(middenlijn en M performance einddemper) terug mee wou nemen,maar dat pastte niet in de wagen ;D (ben ze de dag nadien met een andere wagen gaan halen).Na betaling even tot bij de technieker geweest,uitleg over de kleppensturing gekregen alsook de envelop met plaatsingsattest,vrijschakelcode en M performance stickers.Ze gingen hem buitenrijden dus ben even in de wachtruimte gaan zitten,miljaar ik kon hem tot in de wachtruimte horen opstarten ;D Was dus als een ongeduldig blij kindje om ermee te gaan rijden :P

De ervaringen en de soundclip(s) volgen nog :)

Offline BeardedCruiser

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
« Reactie #61 Gepost op: 27 maart 2018, 21:43:55 »
👍🏻 mooie update

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #62 Gepost op: 28 maart 2018, 17:25:10 »
Ja mooi!
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupť - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #63 Gepost op: 4 april 2018, 10:19:32 »
Ervaring met de MPPSK:
Na hem te horen opstarten na de plaatsing kon ik niet wachten om ermee te gaan rijden.Bij opstart viel het meteen op dat hij al een stuk luider was tijdens de koudstart.Ik heb meteen getest of de kleppensturing goed werkte want had al gelezen van iemand in Duitsland dat de kleppen niet correct werkten na plaatsing,bleek bij hem probleem in kablage te zijn.Heb hem in sport gezet en gaan kijken,maar kleppen waren nog steeds gesloten.Al lichtjes paniek en dan toch maar een meter of 20 gereden en nogmaals gekeken:kleppen waren nu open :) De kleppen gaan pas open na de koudstart(20-30 seconden ofzo),vandaar dat ze niet meteen open gingen.Met de kleppen open hoor je hem aan de uitlaat heerlijk diep roffelen :P Heb iets verder gereden en op een verlaten parking mij even langs de kant gezet,venster afgedaan en de sound eens uitgetest... jezusmina dat klinkt bruut :exited:
Het naar huis rijden van in Goes is grootste stuk snelweg,bij het rijden op de snelweg heb je wat lichte resonantie/drone.Mij stoort het intussen helemaal niet meer maar als het je zou storen zet je hem gewoon in comfort,kleppen gaan toe en dan heb je helemaal geen last meer.Ondertussen zit de MPPSK er ongeveer 4 ŗ 5000km onder denk ik dus is hij al ingebrand en ben er al goed aan gewend,zou niet meer zonder kunnen ;D De sound is nu diep,bruut en hij maakt lekkere krakelingen(protjes) bij het opschakelen onder hevigere acceleratie.
Nu is de soundbeleving on point,ook binnen in de wagen waar ik het vroeger wat te stil vond.Het is onweerstaanbaar om af en toe eens te revven,zeker in een ondergrondse parking ;D

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #64 Gepost op: 4 april 2018, 15:33:05 »
Ik heb nog maar enkel korte filmpjes van binnenin de wagen,gefilmt met Iphone dus die microfoon dempt ook wat geluid.
In sportmodus(kleppen open):

Verschil tussen comfort(kleppen dicht) en sport(kleppen open):

Offline bakkerbart

• Trade Count: (+1)
  • Warming Up
  • *
« Reactie #65 Gepost op: 4 april 2018, 16:03:05 »
En die extra pk's voel je die?

Offline Streetscraper

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #66 Gepost op: 4 april 2018, 19:35:00 »
Tof om uw ervaring te lezen! En zijt maar zeker dat het geluid dik in orde is, filmpje klinkt het al heel goed, dus irl zal dit zeker en vast top zijn !   :thumbsup:
Binnen een tijd komt er bij mij  een Catless Downpipe op, ben benieuwd wat het dan gaat geven met de Performance demper.

Dikke update, zal elke dag als muziek in de oren klinken  ;D :thumbsup:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #67 Gepost op: 5 april 2018, 05:50:02 »
En die extra pk's voel je die?
Het is geen enorm verschil maar je voelt toch weldegelijk iets meer power over de hele lijn :)
Tof om uw ervaring te lezen! En zijt maar zeker dat het geluid dik in orde is, filmpje klinkt het al heel goed, dus irl zal dit zeker en vast top zijn !   :thumbsup:
Binnen een tijd komt er bij mij  een Catless Downpipe op, ben benieuwd wat het dan gaat geven met de Performance demper.

Dikke update, zal elke dag als muziek in de oren klinken  ;D :thumbsup:

Thx,langs buiten klinkt het nog een pak beter :P Resonator delete wordt ook heel vaak gedaan,vooral in de USA.Merken AWE en DINAN zijn daar heel populair,heb toen filmpjes gezien van 340i's waar enkel de middenlijn vervangen was door een non-resonated midpipe van AWE met de originele demper en dat klonk al best goed/luider.Sound was meer raspiger en ook wat meer pops.Catless downpipe in combinatie met de MPPSK is TE denk ik,maar in combinatie met de MPE moet dat goed te doen zijn en dan zal het ook wat beter en luider klinken :thumbsup:

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #68 Gepost op: 5 april 2018, 07:43:15 »
Klinkt zeer goed dat geluid  :thumbsup: maar live zal dat natuurlijk nog veel beter klinken zoals gewoonlijk.
En die meer power is meegenomen  8)
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'
99.999 banpunten

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #69 Gepost op: 6 april 2018, 05:49:13 »
Klinkt zeer goed dat geluid  :thumbsup: maar live zal dat natuurlijk nog veel beter klinken zoals gewoonlijk.
En die meer power is meegenomen  8)
Is inderdaad mooi meegenomen,sound was hoofdreden om voor de MPPSK te gaan alsook dat het volledig OEM is en geen zeik met garantie.

Offline mathieubauwens

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #70 Gepost op: 6 april 2018, 13:37:52 »
Mooi geluid met die kleppen open, maar is het niet te luid in de wagen zelf? :thinking:

en zo te horen pops and bangs ook geÔnstalleerd of ben ik mis?
 :clap:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #71 Gepost op: 6 april 2018, 13:47:05 »
Mooi geluid met die kleppen open, maar is het niet te luid in de wagen zelf? :thinking:

en zo te horen pops and bangs ook geÔnstalleerd of ben ik mis?
Ik rij altijd in sport dus met de kleppen open(buiten heel uitzonderlijk een lang stuk autostrade) en vind het toch leefbaar ;D
Pops en bangs daar is niets speciaal voor gedaan hoor,de MPPSK heeft dat gewoon zo al :)

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #72 Gepost op: 13 april 2018, 07:04:18 »
Overdekte parking dus sja... ;D

Die microfoon dempt serieus want schuifdak stond open en dat was crimineel luid :P Dat zuchtje dat je op het eindje hoort komt niet van de wagen maar van mijn lief,die heeft minder appreciatie voor het revven en de sound dan ikzelf ;D
De zomerset staat er terug onder van zaterdag,gelukkig want het weer is een pak warmer en de wagen rijdt ook enorm veel strakker op de 19 inch zomer breedset dan op de 18 inch winter square setup.Ook zijn eerste onderhoud ineens mee laten doen,nu ongeveer 1,5 jaar oud en bijna 21k km :thumbsup:

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #73 Gepost op: 13 april 2018, 07:24:54 »
Ferm geluid hoor  :thumbsup:
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'
99.999 banpunten

Offline stevos

• Qualifying
« Reactie #74 Gepost op: 13 april 2018, 16:24:16 »

Lekkaaahhhhh geluidje  :bow:

Offline Streetscraper

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #75 Gepost op: 14 april 2018, 02:14:08 »
Klinkt als muziek  :D

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #76 Gepost op: 16 april 2018, 10:55:29 »
Thx,heb zelf de indruk dat hij nog een ietsiepietsie luider is geworden,precies nog altijd aan het inbranden :iono:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #77 Gepost op: 26 juni 2019, 12:15:13 »
Even een update hier:
Ik had de laatste weken het gevoel dat de wagen niet 100% optrok en reed zoals het moet.Ik dacht dat het mijn verbeelding was want hij deed het niet altijd.Wanneer ik terug dat gevoel had heb ik de sportdisplays met het vermogen en koppel eens opgezet en bij volgas kwam ik maar tussen de 250 en 300pk uit...
Na wat te testen kon ik vaststellen dat hij het enkel deed als de wagen volledig koud stond,en dan had hij het vermogenverlies die volledige eerste rit.Als je de wagen eens herstarte of je liet hem na een ritje een uurtje of 2 staan dan deed hij het niet,enkel vanaf hij volledig terug koud was.Geen enkele melding of storing...

Afspraak gemaakt bij de dealer,hij ging normaal een volledige week binnen om het probleem uit zoeken aangezien hij het enkel bij volledig koude motor deed.Een uurtje later kreeg ik al telefoon,er stond een foutcode van de VANOS in het geheugen en er klemde dan iets,bij herstart deed de wagen de checks opnieuw en was het weg.BMW schreef voor om eerst de motorsoftware te updaten naar de recentste versie alvorens naar mechanische oorzaken te zoeken.Aangezien ik had aangegeven om geen software updates te doen omdat ik met de MPPSK software zit vroegen ze toestemming voor de update.Aangezien ze mij niet konden garanderen dat de MPPSK software behouden bleef met de update(een dealer in BE kan de MPPSK software normaal niet plaatsen) geen toestemming gegeven maar afgesproken dat ik de update liet uitvoeren bij de dealer in NL waar ik de MPPSK had laten plaatsen.

Gisteren had ik dan de afspraak bij de dealer in NL.De wagen binnengebracht om 08u en vervangwagen gekregen omdat ze op voorhand niet kunnen voorspellen hoe lang een software update duurt.Iets na 13u telefoon gekregen dat de wagen klaar was en ben hem meteen gaan halen.Heb de wagen meteen getest om te kijken of de MPPSK software nog aanwezig was en of de werking van de kleppenuitlaat nog hetzelfde was,want er is een technische actie op de B58 en sommige eigenaars zeiden dat de wagen nadien stiller was.Na de koudstart de wagen in sport gezet en een tikje tegen gaspedaal en de kleppen openen nog mooi.Dan in het industrieterrein eens plankgas gegeven en de MPPSK software is nog steeds aanwezig met de 360pk/500Nm.Ik verschoot me wel een bult nadat ik plankgas had gegeven en het gaspedaal losliet... De wagen begon knallen te geven uit de uitlaat :wow:
Op youtube kan je genoeg filmpjes terugvinden van de 340i/440i MPPSK gunshots,maar sinds de softwareversie juli 2017 heeft de MPPSK geen gunshots meer.Ik heb de MPPSK laten plaatsen in november 2017 dus ik had geen gunshots,wel burbles en crackles.Was het nu toeval dat ik dat hoorde knallen of heb ik nu wel gunshots met de nieuwe softwareversie...
Op het industrieterrein daar de test gedaan en jawel,ik heb nu de gunshots on demand!! :thumbsup: Volgas optrekken tot 3 ŗ 4k rpm en van de gas gaan en het knalt erop los nu :P

Dezemorgen kort ritje gedaan met de wagen en ik had geen vermogenverlies.Dit weekend eens uitgebreid testen maar hopelijk is het probleem opgelost en dan heb ik er de gunshots nog eens bij ;D

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #78 Gepost op: 26 juni 2019, 12:22:42 »
Top dat je probleem is opgelost en bovendien nog een betere sound erbovenop  :thumbsup:

Dat spreekt dus totaal de geruchten tegen van stiller na de update ?  :iono:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #79 Gepost op: 26 juni 2019, 12:56:27 »
Van stiller is geen sprake,hij is nog luider dan voordien met de gunshots nu ;D
Die heisa over de nieuwe software van de B58 is volgens mij sterk overdreven,de meeste merken geen verschil,de automaat zou zelfs soepeler schakelen.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #80 Gepost op: 18 juli 2019, 09:33:03 »
Na 3 weken rijden geen vermogenverlies meer gemerkt,probleem is dus opgelost met de software update.En nog steeds gunshots op commando ;D
Volgend klusje dit weekend is de teflontape aan de binnenkant van de shadowline opnieuw plakken,om eindelijk van die krakende deurrubbers verlost te zijn >:(

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #81 Gepost op: 24 juli 2019, 11:09:48 »
De krakende deurrubbers op de F30(en nog andere modellen) met shadowline zijn een gekend probleem.Ik had tot nu toe de tijdelijke fix gebruikt(rubbers ontvetten en terug insmeren met Swissvax seal feed fluid) maar het kraken kwam steeds sneller terug en ze insmeren helpte zelfs niet meer.
Daarom ben ik nu voor de permanente oplossing gegaan(en ook de officiŽle fix van BMW),teflontape bevestigen aan de binnenzijde van de shadowline waar de deurrubber contact maakt.
Ik heb wat foto's genomen tijdens de plaatsing met de bedoeling een kleine how-to te maken voor mensen die dit ook zelf willen doen.Ik had de tape een tijd geleden al geplaatst maar had hem teveel naar binnen geplakt waardoor het nog steeds(maar wel minder) kraakte,heb hem nu opnieuw gedaan op een andere wijze.

De tape zelf kan je OEM bij BMW bestellen maar voor zo een rolletje telt de dealer jou blijkbaar meer dan Ä100 aan,je kan deze tape goedkoper(op moment van schrijven $6,44 per rolletje) bestellen op Amazon via volgende link: https://www.amazon.com/gp/product/B00823JEUO?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00 .Je hebt 2 rolletjes nodig voor een F30.
Zorg dat je een gekleurde tape hebt om de rand van de deurrubbers te markeren.Ikzelf heb fijne blauwe tape van 3M gebruikt http://www.wax-it.be/webshop/3m-blue-fine-line-tape.html .Deze laat geen lijmresten achter en is flexibel is hoeken/bochten.

Breng de blauwe tape aan om de rand van de deurrubbers te markeren,plak hem met gesloten deuren zo dicht mogelijk tegen de rand van de deurrubbers:

Als de deuren open zijn dan zie je nu perfect waar de rand van rubbers zijn en weet je waar je de teflontape kan plakken zodat hij niet zichtbaar is van buitenaf:

Ontvet en maak de shadowline nu goed proper voor een goede hechting van de teflontape.Ik heb gewoon een doek+water met wat dreft in gebruikt en er daarna met een gewone natte doek nog eens overgegaan en afgedroogd.Je kan de tape in 1 doorlopend stuk kleven van aan begin voordeur tot einde van C-stijl achterdeur,maar om makkelijker te werken heb ik het in 3 stukken gedaan:begin voordeur tot einde voordeur,begin achterdeur tot spleet in de shadowline waar de C-stijl gaat beginnen,van daar tot einde C-stijl.
Begin met de teflontape te kleven en plak hem op 1mm afstand van de blauwe tape.Druk hem aan langs de kant van de blauwe tape en duw hem dan aan naar de binnenzijde toe om luchtbellen te vermijden(het is wel niet makkelijk):

In de C-stijl zit er een rubber tussen het koetswerk en de shadowline,hef de rubber lichtjes op en zorg dat de tape onder de rubber op de shadowline plakt want de tape hecht niet goed op deze rubber.Eens volledig geplakt ga dan nog eens volledig met je duim over de tape om hem goed aan te drukken voor goede hechting.Dan kan je de blauwe tape verwijderen:

Geniet nu van een kraakvrije F30 8)
Zichtbaarheid valt reuze mee,vooral opletten bij het aandrukken van de tape dat je geen luchtbellen hebt want deze vallen veel meer op dan de tape zelf.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2019, 11:17:58 door Woodykipo »

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #82 Gepost op: 24 juli 2019, 12:09:29 »
Krakende deurrubbers zijn idd een merde.
Had daar met mijn E92 ook last van.
Mooie how to en geniet nu van je kraakvrije wagen  :thumbsup:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #83 Gepost op: 24 juli 2019, 18:52:27 »
Interessante post.  :thumbsup:
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline zephir

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #84 Gepost op: 27 juli 2019, 12:47:02 »
Bedankt!

Rolletjes teflon tape in bestelling...

Offline jona86

• Nieuw
  • *
« Reactie #85 Gepost op: 21 september 2019, 11:20:55 »
Eigenlijk wel triestig dat je op een duur betaalde BMW met tape moet beginnen werken om iets te hebben zoals het eigenlijk zou moeten horen.

Offline reff13

• Pole Position
« Reactie #86 Gepost op: 21 september 2019, 12:29:59 »
Eigenlijk wel triestig dat je op een duur betaalde BMW met tape moet beginnen werken om iets te hebben zoals het eigenlijk zou moeten horen.

Je haalt me de woorden uit de mond  :censor:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #87 Gepost op: 23 september 2019, 12:07:20 »
Dat is waar,en die tape is zelfs de officiŽle oplossing van BMW voor het probleem...