Auteur Topic: [F2X] M2 remupgrade?  (gelezen 7078 keer)

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
[F2X] Re: M2 remupgrade?
« Reactie #60 Gepost op: 15 juli 2020, 21:27:19 »
nu niet de heilige uithangen he  ;D iedereen met een sportieve auto knalt wel eens rond
dat is hier gekend waar ik woon lange baan vele rondpunten en geen zij straten  en geen controle de zijstraten van de rondpunten zijn al 10 jaar afgesloten maar ze liggen er nog
echt elke sportieve auto dat hier rond rijd trekt zijn kot hier volledig open en dat gaat van honda tot subaru tot ferrari en lamborgin amg....
allemaal veel power maar geen rij ervaring uiteraard vandaar dat niks mij hier bijhoud
pk is maar een getal maar da effectief kunnen gebruiken is wat anders
daarom dat op de ring autotjes met 200 pk van de lokale bevolking mij daar voorbijvliegen want die kennen da circuit volledig vanbuiten

Graag terug on topic hier.
En anders verwijs ik je naar hier om over je rijkunsten meer te vertellen.

Online happydude

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Re: M2 remupgrade?
« Reactie #61 Gepost op: 15 juli 2020, 21:35:18 »
wel ja rijstijl is heel belangrijk he niet lang en zachtjes remmen of in stukjes
maar alles in 1 keer
vandaar is het belangrijk om de wagen en het circuit goed te kennen
in het begin lukt dat gewoon niet,
dus met de pagid blokjes ga je voldoende kunnen oefenen, met de oem blokken is het al gedaan na 2 rondjes
probeer ook eerst het circuit te rijden met halve gas dan heb je tijd om de rempunten te vinden
en dan kan je wat zoeken wat de snelheid is om in de bocht te gaan.
laat iedereen je maar voorbijsteken zo deed ik dat in het begin ook
beter dat als in het decor te vliegen
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2020, 21:38:53 door happydude »

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #62 Gepost op: 16 juli 2020, 13:26:07 »
maar zulke remmen gebruik je op de baan ook waar je wel rustiger of soms slepend remt maar zulke blokken moeten daar toch tegenkunnen. Dat trillen zou sowieso niet mogen.

Een beetje raar hoe gevoelig het niet is dat als het een half mm anders is, er vibraties optreden. Terwijl wanneer je met een dacia afremt van topsnelheid naar 20kmu bv je vermoedelijk geen last zal hebben.

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #63 Gepost op: 18 juli 2020, 16:55:43 »
Meer pk's is leuk, maar dat is niet de essentie van circuit rijden.  Deftige lijnen rijden, zo min mogelijk snelheid verliezen, correct remmen, dat is belangrijk.
Mijn mening is dat mensen veel euro's steken in allerhande upgrades aan de wagen, terwijl ze vergeten van ook wat te investeren in hun eigen rijkunsten, en bij dat laatste zijn VEEL seconden te winnen on track.
 ;D

:bow:

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 18 juli 2020, 17:06:50 »
Ik verdeel Lightweight, stuur gerust PM. ;)
En dat zegde nu ;D

Ik heb ondertussen die mannen telefonisch te pakken gekregen....

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #65 Gepost op: 18 juli 2020, 18:00:25 »
Interessant wat ik hier allemaal lees ivm remmen.. en zolder..

Ik ben blij dat ik daar met de moto ga knallen en niet met de auto, of ik had voor de prijs van al die remupgrades al een extra circuit moto :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Online happydude

• Pole Position
« Reactie #66 Gepost op: 20 juli 2020, 10:18:28 »
Ja klopt er zijn er veel die een bmw geld steken in upgrades en ze totaal niet benutten
Ik heb enkel goeie banden en remblokken en remolie meer heb je niet echt nodig
Dus daar kun je niet echt een moto voor kopen
Voor de prijs van mijn remblokjes 😋

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #67 Gepost op: 20 juli 2020, 10:56:36 »
hoe was het zaterdag op zolder trouwens? ik kon er niet bij zijn vanwege een interventie voor het werk.

Online happydude

• Pole Position
« Reactie #68 Gepost op: 20 juli 2020, 17:49:25 »
Ik ben op super sunday geweest
Ik heb mijn record weer verbroken
Het filmpje post ik op zolder rondetijden topic
Weer heef niemand mij ingehaald
En er kwamen nog M eigenaars bij mij voor info

Offline dimulation

• Warming Up
  • *
« Reactie #69 Gepost op: 14 augustus 2020, 15:27:53 »
mijn aller snelste was 2:01 ik probeer nu de juiste settings te vinden
en ook al deze upgrades optimaal te gebruiken om onder de 2 min te geraken
ik moet ook de circuits en de auto nog goed leren kennen
het is allemaal nieuw voor mij

Dat is de juiste manier van werken, enige prijs op het einde van de dag is om met je eigen wagen naar huis te kunnen gaan :-)

Online happydude

• Pole Position
« Reactie #70 Gepost op: 14 augustus 2020, 15:35:49 »
Dat is de juiste manier van werken, enige prijs op het einde van de dag is om met je eigen wagen naar huis te kunnen gaan :-)
oefening baart kunst :)
het is mij gelukt he 1:58 op zolder
in het topic zolder rondetijden

Offline Kristoflci

• Nieuw
  • *
« Reactie #71 Gepost op: 2 oktober 2020, 01:44:57 »
Hallo guys eerste post hier op forum. Net mijn lci m2 binne gedaan met trilling tijdens remmen boven de 100. Na een uur belde ze al terug met een offerte van 2600 euro.r remmen blauw overhit en krom.. Die lijkt mij ook weer zn verhaal van remblokken die te warm worden en stof op schijf vast zet.
Zou ik deze vooraan gewoon afdraaaien en andere bloklen steken? Auto bij sneyders Herentals gekocht als premium met 24k km en heb dit probleem  na 6000 km in 2 maand tijd enkel op openbare weg gereden!

« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2020, 01:53:40 door Kristoflci »

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #72 Gepost op: 2 oktober 2020, 11:26:41 »
Hallo guys eerste post hier op forum. Net mijn lci m2 binne gedaan met trilling tijdens remmen boven de 100. Na een uur belde ze al terug met een offerte van 2600 euro.r remmen blauw overhit en krom.. Die lijkt mij ook weer zn verhaal van remblokken die te warm worden en stof op schijf vast zet.
Zou ik deze vooraan gewoon afdraaaien en andere bloklen steken? Auto bij sneyders Herentals gekocht als premium met 24k km en heb dit probleem  na 6000 km in 2 maand tijd enkel op openbare weg gereden!

hey hallo en welkom op het forum. Ik heb geen M2 maar een M135i maar ik kan hier ook over meepraten. Ik heb mijn 1e set schijven ook krom gereden, dit weet ik vanwege het gebruik van een meetklokje.
dan al 2x nieuwe schijven, BMW performance schijven met alu center niet krom maar wel trilling, zou dus blijkbaar residu zijn van de remblokken. deze al af laten vlakken maar dit blijkt precies niet te helpen. Trilt nog steeds.
dan Febi schijven, volledig staal, ook weer residu want niet krom, deze ook laten afvlakken, en ook bij afremmen op hogere snelheid nog steeds trilling maar niet zo erg.

Niets aan mijn remmerij is nog origineel. Ook zoals je zegt boven de 100kmu. van 240 naar 80 en ze zijn precies al naar de knoppen.

Dit was kort samengevat. Je moet maar eens in mijn topic kijken of in vele hun topic hier. probleem is bij vele precies altijd iets met schijven of blokken.

Online happydude

• Pole Position
« Reactie #73 Gepost op: 16 oktober 2020, 20:13:55 »
kristof jouw opmerking bracht me op het idee om er eens een video over te maken
hier is alle info dat je nodig hebt + oplossingen voor het  probleem van trillingen en overheating en fading van de remmen

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #74 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:32:30 »
goed filmpje, Ik ga het ook nog eens proberen en mijn volgende worden ook Pagid blokken. Toen Frits me zei dat er residu op de schijven zat heb ik dat wat gedaan maar gaf geen verschil, afvlakken van de schijven geeft ook geen verschil. Maar meetklokje zegt dat ze niet krom zijn.

Online happydude

• Pole Position
« Reactie #75 Gepost op: 16 oktober 2020, 22:14:49 »
goed filmpje, Ik ga het ook nog eens proberen en mijn volgende worden ook Pagid blokken. Toen Frits me zei dat er residu op de schijven zat heb ik dat wat gedaan maar gaf geen verschil, afvlakken van de schijven geeft ook geen verschil. Maar meetklokje zegt dat ze niet krom zijn.
mercikes,
het kan een tijdje duren hoor eer ze weer zonder vibratie kunnen remmen, wel doen met de pagid RS 29 remblokken!
Afvlakken raad ik echt af.
in het verleden ooit geprobeerd en dat was echt verspilling van tijd en geld, en ze zullen daarna nog sneller opwarmen en krom trekken.
probeer ook eens op echt zeer hoge snelheid hard te remmen dit kon ik niet tonen in de video voor legale redenen :)
als het echt niks doet dan zul je andere schijven moeten steken

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #76 Gepost op: 17 oktober 2020, 02:27:26 »
dus je zegt met de pagid of andere harde blokken bv eens van 180 naar 20 af te remmen en dan nog een keer en dan een kwartiertje rijden zonder stoppen.

dat zal ik eens proberen

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #77 Gepost op: 17 oktober 2020, 10:34:21 »
Ik vraag mij ook af of de meeste mensen wel de juiste inrijprocedure volgen van zijn Pagid of Endless of... dit is wel essentieel voor de goede werking van deze circuit remblokken. Google “bedding in” van de desbetreffende remblok en je kan de procedure vinden.

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #78 Gepost op: 17 oktober 2020, 14:48:54 »
Of deel ze hier even met ons 😂

Online happydude

• Pole Position
« Reactie #79 Gepost op: 17 oktober 2020, 15:04:17 »
Wel de manier van dat remmen in de video is ook de manier van inrijden voor de remmen
Maar als je veilig wilt zijn rij dan eerst 250 km binnendoor zonder hard te remmen

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #80 Gepost op: 18 oktober 2020, 14:31:12 »
kristof jouw opmerking bracht me op het idee om er eens een video over te maken
hier is alle info dat je nodig hebt + oplossingen voor het  probleem van trillingen en overheating en fading van de remmen

Enkele extra tips, bedenkingen....

1. De bewering dat de Pagid RS29 de beste remblok beschikbaar is voor BMW op circuit is een beetje eenzijdige visie. Heb je ooit Endless of PFC gereden/getest? Die zijn even goed en sommige misschien wel beter (Endless is ook duurder natuurlijk).

2. Nog nooit heb ik mijn remschijven met schuurpapier liggen afschuren. Heeft weinig nut, want je kan maar 1 zijde doen en oud remblokmateriaal dat echt op de schijf gehecht (en trilling geeft) ga je niet met een schuurpapier er zo maar even afkrijgen tot een egaal vlak.

3. Waarom doe jij van dat kopervet/remblokvet achteraan de Pagid remblokken? Vind je dat dit de RS(L)29 stiller maakt? Ik wissel telkens tussen standaard BMW remblok en Pagid RSL29, nooit doe ik vet of Ceratec achter op de remblok. De Pagid piept en de standaard BMW remblok niet (met of zonder product achteraan). Dit ligt vooral aan het verschil in compound en dat de standaard BMW remblokken van die anti tril plaatjes hebben achteraan de blok (PFC Z rated hebben dit ook).

4. Misschien ook best even vermelden als je remblokken wisselt om de binnenzijde van de remklauw goed stofvrij te maken en te zorgen dat er niets van vuil tussen uwe nieuwe remblok en de schijf komt te zitten.

5. Als je uw remblokken wisselt, spuit dan ook de gaten van de geboorde schijven wat uit met lucht (vooral vooraan). Deze kunnen na een tijdje vol komen te zitten met remblokstof waardoor ze hun optimale werking qua koeling een beetje verliezen.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #81 Gepost op: 18 oktober 2020, 14:33:56 »
Of deel ze hier even met ons 😂

Bij Pagid gebruik ik altijd deze "bedding in" procedure en werkte steeds perfect. Ik gebruik Pagid blokken sinds 2010 en heb RS29 / RSL29 / RS14 / RS4-2 / RS4-4 gereden op de AP racing remmen van mijn vroegere Z4M. Beste Pagid remblok qua initiële bijtkracht en rembalans vond ik de RS14 voor en RS4-4 achter, maar beetje te agressief voor de schijven. RS29 en later RSL29 is minder agressief voor de schijven, maar je verliest een beetje initiële bijtkracht. RS4-2 is een ok straatblok, maar niet voldoende op circuit.

Voor de mensen die beweren dat je een nieuwe circuit remblok uit de Pagid RS/RSL reeks rustig moet inrijden (zoals men bij nieuwe 'standaard' BMW remblokken adviseert) => dit klopt niet! Indien je dit toch doet heb je grote kans dat uw Pagid remblok niet optimaal zal werken (al met mijn eigen ogen gezien op een GT3RS met niet correct ingereden RS29 remblokken). Naar mijn gevoel zijn Endless remblokken nog gevoeliger voor correcte inrijprocedure tegenover Pagid (ik heb zelf ervaring met Endless ME-20 en MX-72 en die vergen een iets nauwkeurigere inrijprocedure).

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #82 Gepost op: 18 oktober 2020, 17:29:30 »
dank je wel en goede tips. Ik had ook eens onze gemeenschappelijke vriend gebruikt en kwam uit op volgende:

https://www.zeckhausen.com/catalog/index.php?cPath=6446_6443

https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=75&t=20093&sid=7111cb1da1519611cbd9acc99dd7d1f1&start=15

Over Endless...ik had ze ook en Denniske heeft/had er ook en ze zijn direct gaar...
lees in zijn topic maar even vanaf post #122
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70515.msg1865998#msg1865998

Ik vraag me wel af of dit iets helpt:

https://www.facebook.com/PerformanceShopGeel/posts/3448509521851142

Offline kietekiet

• Grand Prix Winner
  • Wir haben das krieg gegen de verhoogde biv verlore
« Reactie #83 Gepost op: 18 oktober 2020, 23:31:15 »
Gaar op 1 trackday :toofunny: dat lukt nog niet in een 24u race!
Je moet niet alles geloven wat ze u proberen wijs te maken he..
Volgens Frits van psg gaan die endless blokken +- 20.000km mee bij vlot gebruik idem als originele Bmw blokken
En wat dat inrijden betreft heeft Frits me het volgende aanbevolen..10x zacht remmen van 80kmpu naar 20kmpu dan 5min afkoelen dan 10x met 50% van uw kunnende remkracht van 120kmpu naar 20kmpu dan terug 5min afkoelen daarna met 100% van uw kunnende remkracht van 150kmpu naar 20kmpu terug 5min afkoelen... en geloof me laatste keer zat mijn pedaal  bijna op mijn mat omdat ik geen stalen leidingen heb..daarom zijn uw remblokken nog niet gaar ::)
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2020, 23:41:07 door kietekiet »

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #84 Gepost op: 19 oktober 2020, 00:02:23 »
ja, je leest zoveel en iedereen heeft wel een andere techniek of ander aantal.

Ik geloof ook wel het feit dat je de eerste 250km rustig aan moet remmen bv.
Ik heb eigenlijk altijd de techniek gedaan van aantal keer (maar zeker geen 10x) van 60 naar 20 en dan van 80 naar 20 en dan van 120 naar 20 maar volgende keer zal ik ook eens meer pogingen ondernemen. Al is het gewoon lastig om dat op de weg te doen, er is altijd te veel verkeer of plekken waar je geen 150 kan rijden om dan af te remmen naar 20.

Offline kietekiet

• Grand Prix Winner
  • Wir haben das krieg gegen de verhoogde biv verlore
« Reactie #85 Gepost op: 19 oktober 2020, 00:07:42 »
ja, je leest zoveel en iedereen heeft wel een andere techniek of ander aantal.

Ik geloof ook wel het feit dat je de eerste 250km rustig aan moet remmen bv.
Ik heb eigenlijk altijd de techniek gedaan van aantal keer (maar zeker geen 10x) van 60 naar 20 en dan van 80 naar 20 en dan van 120 naar 20 maar volgende keer zal ik ook eens meer pogingen ondernemen. Al is het gewoon lastig om dat op de weg te doen, er is altijd te veel verkeer of plekken waar je geen 150 kan rijden om dan af te remmen naar 20.
Klopt.. heb dat toen s'nachts gedaan.. met rondjes te rijden op domein Bokrijk ;D  alleen maar bidden dat er geen groep everzwijnen overstak..en de dag nadien 5x achter elkaar alles dicht gegooid als er niemand achter me hing met vrouw en kinderen da's 150kg extra gewicht in de auto.. vanaf 70kmpu noodstop dat de veiligheid gordel op mijn pens stond afgetekend :toofunny: daarna waren ze ingereden pfff
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2020, 00:12:05 door kietekiet »

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #86 Gepost op: 19 oktober 2020, 09:33:16 »
Naar mijn mening is het veel eenvoudiger dan dat 'theoretisch' geleuter over x stops maken van y km/h naar z km/h. Belangrijkste is dat je de eerste keren vooral niet hard remt maar even zacht de blokken (en schijven als dat nieuwe zijn) opwarmt en dan vooral voldoende tijd geeft om terug te laten afkoelen (AL RIJDEND!) alvorens nog eens de blokken op te warmen. Je kan dat perfect doen op de snelweg, gewoon proberen 150km/h te rijden in de spits :D