kristof jouw opmerking bracht me op het idee om er eens een video over te maken
hier is alle info dat je nodig hebt + oplossingen voor het probleem van trillingen en overheating en fading van de remmen
Enkele extra tips, bedenkingen....
1. De bewering dat de Pagid RS29 de beste remblok beschikbaar is voor BMW op circuit is een beetje eenzijdige visie. Heb je ooit Endless of PFC gereden/getest? Die zijn even goed en sommige misschien wel beter (Endless is ook duurder natuurlijk).
2. Nog nooit heb ik mijn remschijven met schuurpapier liggen afschuren. Heeft weinig nut, want je kan maar 1 zijde doen en oud remblokmateriaal dat echt op de schijf gehecht (en trilling geeft) ga je niet met een schuurpapier er zo maar even afkrijgen tot een egaal vlak.
3. Waarom doe jij van dat kopervet/remblokvet achteraan de Pagid remblokken? Vind je dat dit de RS(L)29 stiller maakt? Ik wissel telkens tussen standaard BMW remblok en Pagid RSL29, nooit doe ik vet of Ceratec achter op de remblok. De Pagid piept en de standaard BMW remblok niet (met of zonder product achteraan). Dit ligt vooral aan het verschil in compound en dat de standaard BMW remblokken van die anti tril plaatjes hebben achteraan de blok (PFC Z rated hebben dit ook).
4. Misschien ook best even vermelden als je remblokken wisselt om de binnenzijde van de remklauw goed stofvrij te maken en te zorgen dat er niets van vuil tussen uwe nieuwe remblok en de schijf komt te zitten.
5. Als je uw remblokken wisselt, spuit dan ook de gaten van de geboorde schijven wat uit met lucht (vooral vooraan). Deze kunnen na een tijdje vol komen te zitten met remblokstof waardoor ze hun optimale werking qua koeling een beetje verliezen.