Auteur Topic:  1986 - Honda VT500E - SOLD!  (gelezen 2132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ben.

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2076
Re: 1986 - Honda VT500E
« Reactie #30 Gepost op: 15 september 2017, 11:57:42 »
Beste is dat ik hem voor een dag inschrijf om terug uit te schrijven, weer een prachtig BananenmanMoment (hoe het niet moet  :greddy: ).

Krijg jij die ingeschreven met jou rijbewijs?   :D

en de zoektoch al gestart naar een mogelijke opvolger?  ;)

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10791
Re: 1986 - Honda VT500E
« Reactie #31 Gepost op: 15 september 2017, 18:43:41 »
Krijg jij die ingeschreven met jou rijbewijs?   :D
Inschrijving zonder verzekering / dus hoop dat dat gaat  :thumbsup: Om dan de nummerplaat terug in te dienen  :exited:
en de zoektocht al gestart naar een mogelijke opvolger?  ;)
Jazeker, f650 funduro - eentje gevonden zelfs voor een prima prijs en staat. Maar met het slechtere weer op komst + verhuis wacht ik nog even  ^-^

Qua studies zal komend semester mijn pittigste ooit zijn dus focus³  8)
• BMW E46 318d touring •

Offline Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2497
    • BelleVue
Re: 1986 - Honda VT500E
« Reactie #32 Gepost op: 15 september 2017, 18:50:31 »
Jazeker, f650 funduro - eentje gevonden zelfs voor een prima prijs en staat. Maar met het slechtere weer op komst + verhuis wacht ik nog even  ^-^

Qua studies zal komend semester mijn pittigste ooit zijn dus focus³  8)

Ahaaa, een klein broertje gevonden :)

Slechtere weer is al bezig :)

Ik ga ook heel de tijd moeten rijden vanwege geen ander vervoersmiddel, maar chance dat je u eend nog hebt.

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10791
Re: 1986 - Honda VT500E
« Reactie #33 Gepost op: 15 september 2017, 20:47:46 »
Ahaaa, een klein broertje gevonden :)

Slechtere weer is al bezig :)

Ik ga ook heel de tijd moeten rijden vanwege geen ander vervoersmiddel, maar chance dat je u eend nog hebt.
Ja gij!  ^-^
• BMW E46 318d touring •

Offline Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2497
    • BelleVue
Re: 1986 - Honda VT500E
« Reactie #34 Gepost op: 15 september 2017, 21:39:44 »
Ja gij!  ^-^

Net terug van een toertje na 2,5 weken garage. Heerlijk gevoel en bak  ^-^

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10791
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #35 Gepost op: 26 september 2017, 19:53:32 »
Zo, na net geen 2 maanden bezit is hij daarnet opgehaald en zodus verkocht.

Mijn 25km die ik er mee heb rondgereden zonder enige vorm van inschrijving/verzekering/etc waren de leukste ooit op 2 wielen. Het smaakt zeker naar meer  8)

Midden oktober start mijn rijbewijs A2. Misschien dat ik een apart topic maak met mijn bevindingen en lessen enzovoort  :thumbsup:

Random foto 'cuz BMW zijn parels van machines  :drool:
• BMW E46 318d touring •

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1280
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #36 Gepost op: 26 september 2017, 20:28:12 »
Bmw heeft prachtige moto in hun assortiment  :thumbsup:

De Bmw nine T vind ik ongelofelijk mooi , das echt buiten catagorie vind ik .

Der is 1 ding ik niet begrijp op 2fast 4 u heb ik een test gezien van in Amerika en die hadden uitgetest naar de betrouwbaarheid van vele merken en Yamaha stond op beste plaats en Suzuki en Honda samen op 2deplaats maar Bmw stond ergens helemaal vanachter dat kan toch niet man Ducati scoorde beter.

Die Nine T is porno op wielen

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10791
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #37 Gepost op: 26 september 2017, 22:17:26 »
Geen idee hoe het zit met de degelijkheid ervan. Zo'n test moet je altijd met een gigantische korrel zout nemen. Mijn oordeel is, wil je weten of een specifiek model betrouwbaar is - even een babbeltje doen met de dealer zijn mechanicien  :thumbsup:
• BMW E46 318d touring •

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
  • E93 325i
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #38 Gepost op: 27 september 2017, 16:50:48 »
Geen idee hoe het zit met de degelijkheid ervan. Zo'n test moet je altijd met een gigantische korrel zout nemen. Mijn oordeel is, wil je weten of een specifiek model betrouwbaar is - even een babbeltje doen met de dealer zijn mechanicien  :thumbsup:
 

Dat is ook niet altijd representatief he....   spreek liever met ervaringsdeskundigen (lees:  owners)


Ik ben al jaren lid van een motor touring club (niet verwarren met een motorbende  :toofunny: ).
Pakweg 60% vd motos in de club is BMW, daarna komt Yamaha op de 2e plaats, enkele Honda's, Suzuki (1 of 2) en een stuk of 3 Triumphs. Allemaal dikke toerbakken.

De enige moto's die frequent panne hebben...  is BMW.  Er zijn 3 mensen met een prachtige K1600 (mijn droom). 1GTL en 2 GT's.
Alle 3 dikke voddebakken.  Ze zijn zo mooi en ze rijden enorm goed....  als ze rijden.  De K1600GTL in de club spant de kroon, zowat alles is al kapotgeweest/vervangen.
Fijn als je op reis bent, en je motor valt in panne....  (ook al meermaals getuige van geweest op vakantie)

Ik bewonder de BMWrijders voor hun geduld....    want ik zou maar wat graag ne BMW op 2 wielen willen maar ik heb genoeg gezien. 
Ik heb hier ook een tijdje meegelezen  --->  http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/index.php    en ook hier veel miserie gelezen  (en ik heb het niet over afgebrakte ketels, maar recente motors).

Voorlopig geen BMW op 2 wielen voor mij  :-X
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1280
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #39 Gepost op: 27 september 2017, 17:25:03 »
Dat wat gij nu zegt FJRDude dacht ik ook al.

Ik heb altijd met japanse racers gereden Suzuki en 1 probleem gehad op 7j tijd.

Onverwoestbaar Suzuki en ook al aardig wat gelezen over Bmw en ja soms horrorverhalen en op de rijschool ook ineens vitessebak stuk dat was zoiets als Draje had F650gs.

Heel spijtig want ze hebben ongelofelijk gerief staan in hun assortiment.

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
  • E93 325i
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #40 Gepost op: 27 september 2017, 19:00:58 »
Thans is f650 een vd betere met hun rotaxblok (afaik lichtjes aangepast door BMW).

Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1280
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #41 Gepost op: 27 september 2017, 21:18:58 »
Thans is f650 een vd betere met hun rotaxblok (afaik lichtjes aangepast door BMW).

Zou kunnen , dat was bij mercator en die mecanicien van daarnaast winge motors kwam kijken en zei tegen de instructeur dit gebeurt wel vaker bij dit model.


Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 894
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #42 Gepost op: 27 september 2017, 21:38:31 »
Ik heb pas ook een "probleem" K1600GTL gehad maar onmiddellijk ne nieuwe GEKREGEN van BMW. Nieuwer model dat zelfs iets duurder is, zonder gedoe.
Daarvoor ook 3 andere GTL's gehad, 40000km opgezet op 1j en nooit problemen.

BMW nog altijd veruit de meest verkochte moto's, als ge dan in een club zit zijn die inderdaad het meest frequent kapot. Zijn ook meestal de moto's die in weer en wind rijden, die Yamahakes en zo komen alleen buiten bij zonneschijn  :gayfight:
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
  • E93 325i
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #43 Gepost op: 27 september 2017, 21:40:47 »
Ik heb pas ook een "probleem" K1600GTL gehad maar onmiddellijk ne nieuwe GEKREGEN van BMW. Nieuwer model dat zelfs iets duurder is, zonder gedoe.
Daarvoor ook 3 andere GTL's gehad, 40000km opgezet op 1j en nooit problemen.

BMW nog altijd veruit de meest verkochte moto's, als ge dan in een club zit zijn die inderdaad het meest frequent kapot. Zijn ook meestal de moto's die in weer en wind rijden, die Yamahakes en zo komen alleen buiten bij zonneschijn  :gayfight:


 :toofunny:   :thumbsup:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 894
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #44 Gepost op: 28 september 2017, 08:44:02 »

 :toofunny:   :thumbsup:
En uw profielfoto verandert daar niks aan :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3457
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #45 Gepost op: 28 september 2017, 15:54:20 »
Japanners zijn toch overdreven betrouwbaar hoor.
En van BMW moto's hoor je echt wel vaker dat er grondige zaken mis gaan.

Ben toch benieuwd of BMW moto's nu echt in aantal meer verkocht worden dan de japanners??
Want zie er toch niet veel meer op de baan?


Ben zelf ook recent voor een S1000XR gaan zien maar was het niet helemaal.

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1280
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #46 Gepost op: 28 september 2017, 18:17:15 »
Dat weet ik niet maar Bmw verkoopt wel goed , de herverkoopwaarde is ook wel beter.

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10791
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #47 Gepost op: 28 september 2017, 18:26:21 »
Dat weet ik niet maar Bmw verkoopt wel goed , de herverkoopwaarde is ook wel beter.
Imago = alles. Die restwaarde waar je van spreekt is dé sleutel tot succes voor het ganse BMW fleetverhaal :)
• BMW E46 318d touring •

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
  • E93 325i
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #48 Gepost op: 28 september 2017, 19:41:22 »
Japanners zijn toch overdreven betrouwbaar hoor.
En van BMW moto's hoor je echt wel vaker dat er grondige zaken mis gaan.

Ben toch benieuwd of BMW moto's nu echt in aantal meer verkocht worden dan de japanners??
Want zie er toch niet veel meer op de baan?


Ben zelf ook recent voor een S1000XR gaan zien maar was het niet helemaal.

In het toursegment is BMW overduidelijk heer en meester qua aantal verkochte motors. 
Dit zie ik op treffens hier in Belgie en tijdens vakanties in Europa (als je de Alpen ingaat) is het ook voornamelijk BMW.
Zeker de GS is een topper. En ik begrijp dat. Ik heb er mee gereden, en dat rijdt vanzelf.
De vorige GS reed al geweldig goed, en de LC vond ik nog beter rijden. Echt een zalige motor.

(We zijn wel lekker of den draad aant gaan ;)  )
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3457
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #49 Gepost op: 29 september 2017, 07:58:29 »
Ik moet dan toch echt eens met die GS gaan rijden :).

Paar jaar terug met hun R tourer gereden (die van de zwaantjes) en ik vond dat toen toch grote rommel.
Die twin trilde zo hard heen en weer dak er mottig van werd :(.
Was toen blij dat ik terug op mijn japje mocht stappen.

Daarna nog een KTM gekocht en zelfs die trilde minder storend. 

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 894
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #50 Gepost op: 29 september 2017, 08:23:35 »
Tja, nen 2 cilinder boxer trilt inderdaad, is eigen aan de opzet. Daarom dat ik geen RT wil.
Vind geen recentere cijfers maar:

Top-25 bestverkochte modellen 1e semester 2014

1.BMW R1200GS                                             440 ex.
2.BMW R1200RT                                             386 ex.
3.BMW R1200GS Adventure                             256 ex.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat 't dan wel tot plaats 20 wachten is voor de 3de BMW :) .

edit: 2016:

Populairste gemotoriseerde tweewielers 2016          
   2015    aandeel    2016    aandeel %    evolutie
1 Vespa GTS250    516    2,5    650    2,9    26%
2 BMW R 1200 GS    532    2,5    537    2,4    1%
3 Vespa GTS 125    519    2,5    476    2,1    -8,30%
4 SYM GTS 125i    385    1,8    469    2,1    21,80%
5 BMW R 1200 GS Adventure    444    2,1    438    1,9    -1,40%
6 BMW R 1200 RT    486    2,30%    434    1,9    -10,70%
« Laatst bewerkt op: 29 september 2017, 08:25:08 door arbe »
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8969
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #51 Gepost op: 29 september 2017, 08:24:07 »
Ik ben zelf ook lang niet verkocht aan de boxer motoren.
Ik heb wel enkel nog maar met oudere boxer motoren gereden (GS1150), maar ik vergelijk dan ook (eerlijk) met motoren uit datzelfde tijdperk.
En dan is mijn conclusie dat een boxer motor heel lineair is, zonder een echte eindpunch te hebben. Ik vond het dus een saai blok. Geen zware grunt/koppel onderin, en ook geen eindpunch, vlak over het gehele toerenbereik. Heel beheersbaar natuurlijk, maar ik zat regelmatig in de begrenzing...
Dan liever een V blok zoals ducati (Cagiva E750), of suzuki (SV650), waar je plezant koppel en grunt hebt onderin. Of een sportieve 4 cyl waar je een heerlijke eindpunch hebt. Maar een boxer werd ik niet warm van.
Op vlak van blok, reek ik veel liever met mijn ex K1100rs dan die GS1150.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 894
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #52 Gepost op: 29 september 2017, 08:26:14 »
Ik vind net dat die Boxers tegenwoordig te zot zijn onderin. Heft enorm graag zijn voorwiel op in de lage toeren.
Ik prefereer het lineaire van mijn 6-in-lijn.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4674
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #53 Gepost op: 29 september 2017, 09:21:09 »
Mijn GSA aircooled van 2011 (laatste evolutie van de AC, met DOHC heads) heeft massa’s power onderin. In 2de bvb best gecontroleerd gassen of direct een wheelie. In hoge toeren blijft die gewoon lineair doorgaan tot 9000tpm (zelden nodig wel, wegens voldoende power in alle versnellingen). Reeds met een LC gereden, die gaan nog iets harder. Het zijn grote fietsen maar toch erg breed inzetbaar, duivel doe het al.

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8969
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #54 Gepost op: 29 september 2017, 09:28:55 »
Ze hebben zeker koppel, maar imo niet ivgm een V-twin.
En daar zeg je het, heel lineair door gaan tot 9000 rpm, dat is imo vrij saai. Vandaar dat ik ook meerdere malen in de begrensder knalde, in afwachting op wat nog zou komen, maar nooit kwam :D . Zelfde gehad bij een 2 cyl (Honda NC750) in lijn, vrij gelijkaardig karakter imo.
Dat ligt tussen het gedrag van een V-twin en een 4 cylinder. Ik ga liever voor de meer extreme karakters (niet vermogens!) en dus voor het nukkige v-twin karakter of het 4 cylinder (met hoog rpm bereik en eindpunch) karakter.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 894
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #55 Gepost op: 29 september 2017, 09:44:39 »
Tja, hebt ge dan niet het gevoel van punch omdat de rest van't de powerband niet veel voorstelt? Want die RT's en zo zijn echt wel vlot hoor. Geen superbikes natuurlijk maar toch.

2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4674
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #56 Gepost op: 29 september 2017, 09:48:22 »
Dat kan ik wel begrijpen  ^-^ Vroeger was ik ook op andere motoren, alles onderin kon mij worst wezen, ik zat toch altijd boven de 5000tpm :toofunny: Maar nu kan ik de grunt onderin meer waarderen. Rustiger rijden ook, maar daarom niet minder snel. Zoals ik hierboven al zei, die hoge toeren heb je zelden nodig met zo’n motorkarakter, en dat vind ik goed zo. Ik heb nog met een Duc gereden, maar die vloog snel weer buiten, vind dat rukkerig rijden zo’n V-twin. Smaken hè  :)

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8969
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #57 Gepost op: 29 september 2017, 09:50:03 »
Goh, ik kan alleen kijken naar mijn eigen ervaring, en ik rij veel liever met mijn FZS 600 met 100 pk, dan mijn ex K1100rs met 100 pk.
De eerste heeft 100 pk, is licht en wendbaar, maar de top pk's moet je zoeken in de hoge toeren.
De K1100rs had over zijn geheel toerenbereik een berg koppel. Maar het maakte dan ook niet veel uit in welke versnelling je reed. Je kon enorm lui rijden en alles gewoon in 3e versnelling doen (alles tussen 30 en 170 km/u ofzo). Maar een moto van 250+ kg, neen dat is het niet voor mij, en ik miste te beleving van het nut van schakelen en op de juiste plek in de powerband te zitten.
Hetzelfde had ik met mijn cagiva E750 maar dan omgekeerd, daar moest je het koppel onderin goed benutten, en dat vond ik zeker even leuk. Maar het maakte ook dat je actief moest rijden, en niet alles in 1 versnelling kan doen.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4674
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #58 Gepost op: 29 september 2017, 10:01:03 »
Hmm het is er wat over om te denken dat je met een GSA alles in 1 versnelling kan doen. Als je sportiever wil rijden kan je ook naar de juiste powerband zoeken. Maar is geen must. Laat gewoon verschillende rijstijlen toe. Wat wendbaarheid betreft : ik heb ongeveer 30 motoren gehad, en de GSA is echt een van de meest wendbare, ondanks zijn gewicht. Daar mispakken andere motorrijders zich vaak aan. Dat ding stuurt echt als een fiets, niet normaal!
Een FZS 600 is natuurlijk toeren trekken, dat geeft een sportiever gevoel.

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 894
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #59 Gepost op: 29 september 2017, 10:04:13 »
Ne GS op een bochtig circuit is zelfs moeilijk te volgen naar't schijnt, met ne fatsoenlijke bestuurder.

Ik begrijp wel dat dat toerenjagen leuk kan zijn (ben oud genoeg om de eerste 16kleppertjes en zo te herinneren) maar die berg koppel van mijne 1600 is toch heerlijk. Kan alles in 4de, van 0-220, maar de juiste versnelling kiezen is daar toch nog interessant.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.