Auteur Topic:  1986 - Honda VT500E - SOLD!  (gelezen 2053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8958
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #60 Gepost op: 29 september 2017, 10:11:12 »
Hmm het is er wat over om te denken dat je met een GSA alles in 1 versnelling kan doen. Als je sportiever wil rijden kan je ook naar de juiste powerband zoeken. Maar is geen must. Laat gewoon verschillende rijstijlen toe. Wat wendbaarheid betreft : ik heb ongeveer 30 motoren gehad, en de GSA is echt een van de meest wendbare, ondanks zijn gewicht. Daar mispakken andere motorrijders zich vaak aan. Dat ding stuurt echt als een fiets, niet normaal!
Een FZS 600 is natuurlijk toeren trekken, dat geeft een sportiever gevoel.
Op vlak van wendbaarheid tijdens het rijden heb je volkomen gelijk. Een GS is heel wendbaar. Maar als je traag/stilstaat is dat gewicht daar, ook al zit het laag.
Tot je er mee in het veld staat, dan is dat gewicht van de GS terug een flink blok aan je been en ondanks een heel potent onderstel, zou ik alle dagen een KTM adventure of Honda AT verkiezen boven een GS voor allroad tripjes waar die voor gemaakt is.
En gezien ik zelf maar 65 kg weeg, is dat geen pretje om een moto van 258 (mijn k1100 rs woog zo veel) te verplaatsen/manoeuvreren.
Elke goed gemaakte hoogpoter voelt heel wendbaar aan, een ktm, een ducati,... Heerlijk om mee te rijden.
Moesten er leuke en betrouwbare hoogpoters zijn voor sub 1-2k, kocht ik me direct terug een hoogpoter. Maag hoogpoters zitten nu al enkele jaren in de lift, en dus de tweedehands prijzen ook.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 874
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #61 Gepost op: 29 september 2017, 10:24:10 »
Ja, gewicht is heikel punt. Als ie eens aan't rijden is is dat weg natuurlijk.

Die van mij is 400kg, is echt wel werken als ge stilstaat.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4596
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #62 Gepost op: 29 september 2017, 11:13:21 »
Ja, in het veld is het geen aanrader imo ;D Maar daar koop je zoiets niet voor. Hoogstens veldwegels. In het verleden had ik Maico 250, Aprilia RX 250, enz... die zijn pas geschikt voor terrein :thumbsup:

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8958
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #63 Gepost op: 29 september 2017, 11:18:56 »
Een
Ja, in het veld is het geen aanrader imo ;D Maar daar koop je zoiets niet voor. Hoogstens veldwegels. In het verleden had ik Maico 250, Aprilia RX 250, enz... die zijn pas geschikt voor terrein :thumbsup:
Een GSA is nochtans bedoeld voor allroad trips/reizen. Niet omdat die spaakwielen en grotere tanks mooier zijn om te pendelen...

Voor het hard enduro werk moet je idd naar lichter gerief kijken, maar daar kan je dan weer geen reizen mee maken. Allroad is niet gelijk aan hard enduro.
Zelf heb ik 2x Yamaha WR250F

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 874
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #64 Gepost op: 29 september 2017, 11:32:09 »
Ik ken toch een paar mensen die zwaar allroad doen met zo'n ding. Kan ie perfect.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10759
Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
« Reactie #65 Gepost op: 29 september 2017, 12:27:15 »
...

(We zijn wel lekker of den draad aant gaan ;)  )
Stoort niet  :thumbsup:
BMW E46 318d touring
Saab 9-3 1.9TiD touring