Auteur Topic:  2018 BMW X3 G01  (gelezen 3877 keer)

Offline Baco

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Re: X3M
« Reactie #30 Gepost op: 31 juli 2018, 18:55:38 »
Kijk, ik heb gisteren met de X3 M40i gereden en het is echt verbazingwekkend wat die auto aan kan. Zeer krachtig, klinkt goed (en of), veel ruimte voor nog vrij ok afmetingen, verbazend stabiel, kortom echt een wagen om van te genieten. Zowel bij (wat) sportiever rijden als om in alle comfort wat kilometers af te malen (noot: de head-up display is ook knap verbeterd sinds die in mijn 2017 440i GC). De verkoper vertelde me dat ze nadat ze deze in demo gezet hadden ze er al 7 in bestelling hebben staan sindsdien. Eerlijk gezegd verbaasd me dat niet, wat een wagen.
Vandaag heb ik dan een testrit gedaan met de M3, uiteraard ook erg leuk om mee rond te rijden. Zelfs met de vering in Sport was het nog genieten, zalige ervaring. Wat mij betreft zou een combinatie van beide deze wagens wel eens iets heel leuks kunnen opleveren, ik ben alvast geïnteresseerd. Ok, het past mss niet in het pure M kader, maar, laat ons eerlijk zijn, ze kleuren daar ook al een tijdje buiten de lijntjes. Laat ons daar nu gewoon van genieten. Is het je ding niet, wel, too bad, er is vast wel iets anders dat je leuk vindt. Feit is dat mijn dealer ondertussen al 2 X3M en 1 X4M bestelling heeft die al staan te wachten (bestelbaar vanaf december/januari, dacht ik) en ik kan gerust begrijpen waarom...
2015 X5 M50d - sold
2017 440i Gran Coupé - M Sport - Estoril Blau

Offline Animal

• Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #31 Gepost op: 31 juli 2018, 20:04:21 »
Al mee gereden dan ?  :iono:

Kan voor sommige doelgroepen toch wel leuk/handig zijn ?

Ik reed begin juli op vakantie met een Alfa Romeo Stelvio Q4 en dat was verre van boring hoor  >:D

Kijk, ik heb gisteren met de X3 M40i gereden en het is echt verbazingwekkend wat die auto aan kan. Zeer krachtig, klinkt goed (en of), veel ruimte voor nog vrij ok afmetingen, verbazend stabiel, kortom echt een wagen om van te genieten. Zowel bij (wat) sportiever rijden als om in alle comfort wat kilometers af te malen (noot: de head-up display is ook knap verbeterd sinds die in mijn 2017 440i GC). De verkoper vertelde me dat ze nadat ze deze in demo gezet hadden ze er al 7 in bestelling hebben staan sindsdien. Eerlijk gezegd verbaasd me dat niet, wat een wagen.
Vandaag heb ik dan een testrit gedaan met de M3, uiteraard ook erg leuk om mee rond te rijden. Zelfs met de vering in Sport was het nog genieten, zalige ervaring. Wat mij betreft zou een combinatie van beide deze wagens wel eens iets heel leuks kunnen opleveren, ik ben alvast geïnteresseerd. Ok, het past mss niet in het pure M kader, maar, laat ons eerlijk zijn, ze kleuren daar ook al een tijdje buiten de lijntjes. Laat ons daar nu gewoon van genieten. Is het je ding niet, wel, too bad, er is vast wel iets anders dat je leuk vindt. Feit is dat mijn dealer ondertussen al 2 X3M en 1 X4M bestelling heeft die al staan te wachten (bestelbaar vanaf december/januari, dacht ik) en ik kan gerust begrijpen waarom...

Begrijp je volledig..
Maar dan vind ik het brute diesel-koppel eerder passen bij een SUV.
Snap het voordeel niet goed van een snelle auto te kopen in SUV vorm.. zou zoveel beter presteren in een lichter en kleiner kaske..

heb al gereden met de E70 X5 M, die vind ik niet spectaculair genoeg, veel te weinig vermogen om die zware boot vooruit te douwen..
(persoonlijke mening, en vind ze iets te braaf staan voor een M model)
Te weinig voordeel van de zware benzine motor tov het verbruik, te weinig verschil met de zwaardere diesels..

Dan heb ik ook de F85 X5 M gereden voor 2 weekends..
Die is on point qua vermogen dat ik verwachtte voor een X5 M
Verbruikte ook veel maar je kreeg er tenminste iets voor terug.

Heb dan ook regelmatig moeten rijden met een X6 M50d ( ik weet het niet echt vergelijkbaar..) Maar vond dat die motor qua karakter veel beter pastte bij de wagen.. Enkel wel te weinig vermogen..

Imo zouden ze ook een 'echte' Diesel M moeten maken voor de SUV's ..
De standaard SUV M's mogen zeker ook blijven bestaan.. Maar ik denk dat een zware diesel met 500+ Pk en bijhorend koppel wel zou passen in een X5 M..

Verder dan over de X3 M, ik zou hier misschien liever een zware dieselmotor in zien à la M50d motor (met misschien nog net iets meer pit)..

Qua verbruik en prestaties & trekkracht (aanhangwagens) denk ik dat dat zeker niet mis is!

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #32 Gepost op: 31 juli 2018, 20:55:09 »
De X3 is iets (uiteraard) 'speelser' dan de X5 (ik heb zelf ook met een F15 X5 M50d gereden) en heeft een leukere soundtrack ;) De vorige X3 was niet echt mijn ding, maar de nieuwe kan ik echt wel waarderen, en zeker na die testrit van gisteren. Ik begrijp wat je wil zeggen met die Power Diesels, maar ik vond dat nu net zo leuk dat die M40i bijvoorbeeld niet onmiddellijk iets is wat je van een SUV zou verwachten, dat vond ik zo zalig aan die testrit (denk ook aan de Stelvio Q bvb). Andere SUVs doen hun gezapige ding terwijl die M40i er lustig op los burbled en een acceleratie om u tegen te zeggen er bij geeft. Voor mij zou de X3M een ideale combinatie zijn van (o.a.) ruimte en performance (bij gebrek aan M3 Touring, anders zou dat zeker een optie zijn). Deze zou blijkbaar 2,5cm lager komen dan de standaard X3, dat gaat de wielkasten ook mooi vullen, denk ik. Nu, dat is toekomstmuziek en luidop denken momenteel  ::)
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2018, 20:57:58 door Baco »
2015 X5 M50d - sold

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #33 Gepost op: 3 augustus 2018, 10:36:50 »
Citaat
In standard form, the upcoming X3 M (spy photos below) will reportedly feature a biturbo 3.0-line inline six that will produce 450 horsepower (335 kilowatts). Adding the Competition Package will get buyers the same powerplant, but additional tuning will push the mill to 475 hp (354 kW). A performance-tuned all-wheel-drive system will reportedly be similar to the setup in the latest M5.

According to Motor.es, the Competition Package will turn up the performance dial even higher. There will allegedly be an even stiffer suspension, including revised settings for the adjustable dampers. Tweaks to the stability and traction controls will allow for more aggressive motoring, too. There will also be an even larger set of brakes. Black trim around the body and a set of 20-inch forged wheels will visually denote this more hardcore option pack.

Rumors suggest the X3 M should arrive before the end of the year. The Competition Package wouldn't be available at launch, though. Look for it to arrive a few months later in early 2019.

Klinkt niet slecht, benieuwd...
2015 X5 M50d - sold

Offline Baco

• Qualifying
2015 X5 M50d - sold

Offline M-Power

• Moderator
  • Race Legend
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2019, 20:04:10 door M-Power »

Offline M-Power

• Moderator
  • Race Legend
Re: 2018 BMW X3 G01
« Reactie #36 Gepost op: 16 februari 2019, 00:33:26 »
De X3M en X4M krijgen de S58B30T0 motor die ook in de toekomstige G80 M3 en G82 M4 komt :

Citaat
Achter de indrukwekkende nieren ligt een nieuwe 6-cilinder lijnmotor. En niet zomaar een motor, maar de 'krachtigste 6-cilinder-in-lijn die ooit in een BMW M-model werd gemonteerd. Mede dankzij de TwinPower Turbo-techniek

https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/27433/dit-zijn-de-bmw-x3-m-en-x4-m-met-spectaculaire-acceleratie

https://www.autozine.nl/bmw/nieuws/bmw-introduceert-x3-m-en-x4-m

Hoor en zie de motor van de nieuwe BMW M3 : https://www.autoblog.nl/nieuws/hoor-en-zie-de-motor-van-de-nieuwe-bmw-m3-120345

https://www.auto55.be/nieuws/31081-bmw-x3-en-x4-met-m?utm_medium=RSS

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2019, 21:35:05 door M-Power »

Offline Dirk9700

• Qualifying
« Reactie #37 Gepost op: 5 maart 2019, 09:56:49 »
Vanaf 2020 leverbaar de BMW X3 xDrive30e

Bron Belux
Munchen/Genève: BMW gaat in sneltempo verder met de elektrificatie van zijn gamma en presenteert de nieuwste plug-in hybride modellen op het komende Autosalon van Genève (7 tot en met 17 maart). Tegelijk presenteert BMW een nieuwe sports activity vehicle (SAV) met elektrische aandrijving: de BMW X3 wordt vanaf december 2019 ook als plug-in hybride geproduceerd. Daarmee is de BMW X3 de eerste SAV die BMW aanbiedt met zowel een conventionele verbrandingsmotor als met een plug-in hybride aandrijflijn – en in 2020 volgt ook nog een volledig elektrisch aangedreven versie.

Groeten,
Dirk

Offline M-Power

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #38 Gepost op: 6 maart 2019, 02:33:46 »
Vanaf 2020 leverbaar de BMW X3 xDrive30e

Bron Belux
Munchen/Genève: BMW gaat in sneltempo verder met de elektrificatie van zijn gamma en presenteert de nieuwste plug-in hybride modellen op het komende Autosalon van Genève (7 tot en met 17 maart). Tegelijk presenteert BMW een nieuwe sports activity vehicle (SAV) met elektrische aandrijving: de BMW X3 wordt vanaf december 2019 ook als plug-in hybride geproduceerd. Daarmee is de BMW X3 de eerste SAV die BMW aanbiedt met zowel een conventionele verbrandingsmotor als met een plug-in hybride aandrijflijn – en in 2020 volgt ook nog een volledig elektrisch aangedreven versie.

Groeten,
Dirk

BMW presenteert X3 xDrive30e : https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bmw-presenteert-x3-xdrive30e/

Officieel: BMW X3 xDrive30e plug-in hybride (2019) : https://www.groenlicht.be/2019/03/05/officieel-bmw-x3-xdrive30e-plug-in-hybride-2019/

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2019, 18:48:07 »
https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/bmw-x3-m-competition.html

Een X3 M... hmmm en dan nog competition. Ze maken het helemaal belachelijk bij BMW tegenwoordig. Ja ik weet het, alles voor de verkoopcijfers en een SUV ligt nu eenmaal in de markt. Maar  :///M: en ook nog competiotion... neen.

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2019, 19:09:53 »
https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/bmw-x3-m-competition.html

Een X3 M... hmmm en dan nog competition. Ze maken het helemaal belachelijk bij BMW tegenwoordig. Ja ik weet het, alles voor de verkoopcijfers en een SUV ligt nu eenmaal in de markt. Maar  :///M: en ook nog competiotion... neen.

Jezus, waar gaan ze naartoe.. Tegenwoordig draait het altijd maar over een Mx en de overtreffende *debiele* trap.
Hier kunnen ze toch geen massa's geld mee verdienen ?

Offline MaestroMaes

• World Champion
« Reactie #41 Gepost op: 13 maart 2019, 19:53:45 »
Jezus, waar gaan ze naartoe.. Tegenwoordig draait het altijd maar over een Mx en de overtreffende *debiele* trap.
Hier kunnen ze toch geen massa's geld mee verdienen ?

Kwestie van gewoon proberen mee te doen op de markt.

De constructeurs willen in ieder segment aanwezig zijn. En willen allemaal zoveel mogelijk verkopen.

Of de competition het verschil gaat maken in de verkoopcijfers, waarschijnlijk niet.
Maar toch zullen er wel verkocht worden, of mensen zullen de competition zien, beseffen dat het te duur is. En uiteindelijk een X3/4 kopen met een wat lichtere motorisatie.

Maar dat is dan toch weer een auto meer verkocht voor de constructeur.

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #42 Gepost op: 13 maart 2019, 19:58:38 »
Kwestie van gewoon proberen mee te doen op de markt.

De constructeurs willen in ieder segment aanwezig zijn. En willen allemaal zoveel mogelijk verkopen.

Of de competition het verschil gaat maken in de verkoopcijfers, waarschijnlijk niet.
Maar toch zullen er wel verkocht worden, of mensen zullen de competition zien, beseffen dat het te duur is. En uiteindelijk een X3/4 kopen met een wat lichtere motorisatie.

Maar dat is dan toch weer een auto meer verkocht voor de constructeur.

Vuile strategie eigenlijk, maar marketing gewijs geniaal.

Hierdoor nu net even op het www naar een e46 touring, e53 en e70. Dat zijn momenteel de enigste bmw's dat hier voor de deur mogen staan. De rest is maar saai.

Offline MaestroMaes

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 13 maart 2019, 20:18:12 »
Vuile strategie eigenlijk, maar marketing gewijs geniaal.

Hierdoor nu net even op het www naar een e46 touring, e53 en e70. Dat zijn momenteel de enigste bmw's dat hier voor de deur mogen staan. De rest is maar saai.

Inderdaad

Dat zijn inderdaad knappe Bmw’s, maar uiteraard ieder zijn smaak.

Sommige mensen zijn nu waarschijnlijk al aan het dromen van een X3 Competition.
En als die mensen dat graag zien en daar mee willen rijden.

Dan moeten ze dat zeker doen.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #44 Gepost op: 13 maart 2019, 20:36:43 »
Inderdaad

Dat zijn inderdaad knappe Bmw’s, maar uiteraard ieder zijn smaak.

Sommige mensen zijn nu waarschijnlijk al aan het dromen van een X3 Competition.
En als die mensen dat graag zien en daar mee willen rijden.

Dan moeten ze dat zeker doen.

Akkoord. Maar hoe verder in de tijd, hoe meer BMW zijn originele doel verliest en zijn waarden verloochend. Zoals ik zei, vlag naar de wind draaien en geld verdienen, I know. Maar dit met een SUV... op een M2 zie ik het nut van een  :///M: en dan een -eventueel- verbeterde versie (ook weer platte commerce, breng die wagen toch meteen zo uit). Maar een X23456 neen.
Niet dat het mij kan schelen eigenlijk, ik koop die rommel toch nooit. Het is gewoon een vaststelling.

Offline MaestroMaes

• World Champion
« Reactie #45 Gepost op: 13 maart 2019, 20:58:40 »
Akkoord. Maar hoe verder in de tijd, hoe meer BMW zijn originele doel verliest en zijn waarden verloochend. Zoals ik zei, vlag naar de wind draaien en geld verdienen, I know. Maar dit met een SUV... op een M2 zie ik het nut van een  :///M: en dan een -eventueel- verbeterde versie (ook weer platte commerce, breng die wagen toch meteen zo uit). Maar een X23456 neen.
Niet dat het mij kan schelen eigenlijk, ik koop die rommel toch nooit. Het is gewoon een vaststelling.

Ik begrijp u mening hoor.
Maar de autowereld is over het algemeen heel mainstream geworden.
Bijvoorbeeld Bmw was altijd de constructeur die sportief en strak rijgedrag wiu brengen.
Mercedes was de rivaal die meer inspeelde op luxe en comfort.
Tegenwoordig liggen de twee rivalen toch heel dicht bij elkaar.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #46 Gepost op: 14 maart 2019, 05:31:29 »
De SUV's zijn een hype,en BMW wil een deel van de koek,je hebt al van X1 tot en met X7 nu.Bij MB is het niet beter:GLA,GLC(coupé en SUV variant),GLE(coupé en SUV variant),GLS.