Al mee gereden dan ? 
Kan voor sommige doelgroepen toch wel leuk/handig zijn ?
Ik reed begin juli op vakantie met een Alfa Romeo Stelvio Q4 en dat was verre van boring hoor 
Kijk, ik heb gisteren met de X3 M40i gereden en het is echt verbazingwekkend wat die auto aan kan. Zeer krachtig, klinkt goed (en of), veel ruimte voor nog vrij ok afmetingen, verbazend stabiel, kortom echt een wagen om van te genieten. Zowel bij (wat) sportiever rijden als om in alle comfort wat kilometers af te malen (noot: de head-up display is ook knap verbeterd sinds die in mijn 2017 440i GC). De verkoper vertelde me dat ze nadat ze deze in demo gezet hadden ze er al 7 in bestelling hebben staan sindsdien. Eerlijk gezegd verbaasd me dat niet, wat een wagen.
Vandaag heb ik dan een testrit gedaan met de M3, uiteraard ook erg leuk om mee rond te rijden. Zelfs met de vering in Sport was het nog genieten, zalige ervaring. Wat mij betreft zou een combinatie van beide deze wagens wel eens iets heel leuks kunnen opleveren, ik ben alvast geïnteresseerd. Ok, het past mss niet in het pure M kader, maar, laat ons eerlijk zijn, ze kleuren daar ook al een tijdje buiten de lijntjes. Laat ons daar nu gewoon van genieten. Is het je ding niet, wel, too bad, er is vast wel iets anders dat je leuk vindt. Feit is dat mijn dealer ondertussen al 2 X3M en 1 X4M bestelling heeft die al staan te wachten (bestelbaar vanaf december/januari, dacht ik) en ik kan gerust begrijpen waarom...
Begrijp je volledig..
Maar dan vind ik het brute diesel-koppel eerder passen bij een SUV.
Snap het voordeel niet goed van een snelle auto te kopen in SUV vorm.. zou zoveel beter presteren in een lichter en kleiner kaske..
heb al gereden met de E70 X5 M, die vind ik niet spectaculair genoeg, veel te weinig vermogen om die zware boot vooruit te douwen..
(persoonlijke mening, en vind ze iets te braaf staan voor een M model)
Te weinig voordeel van de zware benzine motor tov het verbruik, te weinig verschil met de zwaardere diesels..
Dan heb ik ook de F85 X5 M gereden voor 2 weekends..
Die is on point qua vermogen dat ik verwachtte voor een X5 M
Verbruikte ook veel maar je kreeg er tenminste iets voor terug.
Heb dan ook regelmatig moeten rijden met een X6 M50d ( ik weet het niet echt vergelijkbaar..) Maar vond dat die motor qua karakter veel beter pastte bij de wagen.. Enkel wel te weinig vermogen..
Imo zouden ze ook een 'echte' Diesel M moeten maken voor de SUV's ..
De standaard SUV M's mogen zeker ook blijven bestaan.. Maar ik denk dat een zware diesel met 500+ Pk en bijhorend koppel wel zou passen in een X5 M..
Verder dan over de X3 M, ik zou hier misschien liever een zware dieselmotor in zien à la M50d motor (met misschien nog net iets meer pit)..
Qua verbruik en prestaties & trekkracht (aanhangwagens) denk ik dat dat zeker niet mis is!