Voor diegene die mij volgen hier :
Testrit gedaan met een Suzuki bandit GSF650 met 6500km. Reed aangenaam en zag er zeer proper en verzorgd uit, geen krassen. Enkel waren de banden van 2008 en 2009 achteraan ( terwijl garagist zei dat ze nieuw waren). Vroeg 3900€ voor de motor ( van 2010 met een givi topkoffer erbij en standaard uitlaat)
Gisteren dan naar oudenaarde geweest om naar een cb600f te gaan kijken en mee rijden : ik kom toe bij de garagist en eerste wat mij opvalt is beschadiging aan de carter en achteraan ook. Banden waren ook van rond 2010. Dan kwam hij af toen ik het hem melde van de beschadiging dat de tank ook lichte krassen had en een deuke en die dus maar veranderd heeft maar dat hij dat van de carterbescherming maar stom vond om te vervangen. Ik mocht hem zelf niet starten omdat het koud was buiten. Ookwanneer ik dan de km's vroeg ( wist wel hoeveel het er waren via internet ) zei hij 10k km ipv 17k km... Dus deze ga ik al niet kopen omdat ik hem wantrouw..
In de namiddag dan toch nog bij iemand geweest, ook met een CB600F, vriendelijke persoon en melde mij dat de motor al 3 maand stil stond dus hopelijk startte die snel. Hij startte wel na een paar minuten dus cava nog. Die cb600f had wel nog een 'choke' op het linkergedeelte van het stuur ( bij de pinkers etc..) dus was wel even verschoten ( thuis opgezocht, ook de bandit heeft dit bij de vroege modellen)
Banden waren hier wel nieuw van 2015 en ketting ook via factuur gezien. Nadeel vond ik dat de pinkers niet correct of altijd werkte en dat de ambriagge hendel deels was afgebroken (was volgens hem bij de aankoop al zo, maar op zijn foto's was dat niet het geval).
Motor had een laser du tech uitlaat dus klonk wel mooi. Zeer kort een testritje gedaan vanwege boerenbanen en lichte regen. Fenomenaal machine en voelt veel sneller dan die bandit. Vroeg 3000 euro en had ongeveer 25k km, maar wat me stoort is die afgebroken uitlaat en gestald met een zo goed als lege brandstoftank ( hij heeft mij laten rijden op reserve (langs de kant kon je dat aanpassen naar on, off en reserve)
Nu zit ik dus met de twijfel ivm de bandit tegenover de cb600. Ik weet dat de cb sneller is en meer kw heeft, maar al de cb600 dat ik tot nu toe gezien heb twijfel ik.
Ben ik nu te kieskeurig bij het opzoeken online ?
Momenteel staan er nog 10 in mijn favorieten. Ik zocht eerst onder de 5000€ en 20k km, nu doe ik al tot 25k km's..
Deze namiddag nog wat bekijken en misschien testrijden bij mensen ( putje limburg weeral...)
Maar alle tips zijn welkom ivm aanschaf van die modellen. ( ga bij algemeen ook iets plaatsen omdat niet iedereen dit volgt)
Sorry long post.