Auteur Topic: [F2X] DIY : LED instaplijsten  (gelezen 1483 keer)

Offline maesjustin

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[F2X] DIY : LED instaplijsten
« Gepost op: 20 maart 2017, 22:04:47 »
Simpel project dat ik dit weekend afgewerkt heb. Voor diegene die het zelf willen proberen deze instaplijsten zijn vrij goedkoop en op een 15tal minuutjes geinstalleerd.

Bij deze set krijg je een 'pry tool' van hout gemaakt om de originele instaplijsten te verwijderen. Ik heb zelf een pry tool van plastiek gebruikt omdat dat houten ding er niet echt kosher uitzag voor de lak.
Je kan eventueel de weerstrip losmaken om het makkelijker te maken :)

Je begint aan het uiteinde en voelt met de pry waar de bevestigingspunten zitten (in totaal 4) , zodra je de eerste gevonden heb maak je een hefboom beweging om deze los te klikken. Voor de andere 3 hetzelfde. Hierna klik je nieuwe LED lijsten en je duwt eens met je hand om zeker te zijn dat ze vast zitten.

Voor het plaatsen van de magneet (deze zorgt voor de trigger om het aan/uit te schakelen) plaats je een bijgeleverd kussentje op de plaats waar een magneetsticker plakt. Plaats de magneet bovenop het kussentje en sluit de deur. De magneet klikt nu automatisch op het correcte punt aan de onderkant van de deur. Doe even een testje en als de lichten aan/uit gaan kun je het beschermend kapje over de magneet kleven.

Voor het vervangen van de batterijen (CR2032) klik je opnieuw met een pry de deurlijst los en kan je onderaan een beschermklep lostrekken waarachter de batterijen zich bevinden.
Bijgeleverd in de doos :
- 2x LED deurlijst
- 2x CR2032 batterij (als vervanging)
- Pry tool
- Kussentje om de magneet te bevestigen
- 2x magneet voor de trigger
- 2x beschermkap voor de magneet
- Alcoholdoekje voor het reinigen

Offline Funnypike

• Warming Up
  • *
Re: DIY : LED instaplijsten
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2018, 16:17:52 »
Hey vraagje van waar heb je de instap lijsten gehaald?

mooi DIY trouwens ;)

Offline maesjustin

• Nieuw
  • *
Re: DIY : LED instaplijsten
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2018, 16:18:46 »
Gewoon bij de BMW dealer. Je kan ze ook wel bestellen op verschillende websites vermoed ik :-)