Auteur Topic:  2017 - F34 - 318dA GT - Hedwig  (gelezen 1021 keer)

Offline postbus24

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
2017 - F34 - 318dA GT - Hedwig
« Gepost op: 2 maart 2017, 14:04:36 »
Ondergetekende is in blijde verwachting binnen dik 2 weken van een 3GT.

Het plan was om voor een X3 te gaan wegens probleemjes met de rug en een hoge zit dan op prijs gesteld wordt.
De X3 viel ondanks binnen aankoop budget toch af omdat de lease voor de banden te duur was en de herverkoopwaarde ook aanzienlijk minder (ik begrijp, dat zijn luxe problemen als je een auto van de zaak mag kiezen maar toch frustrerend  :-\ )
Dan de X1 bekeken maar geen 'klick' gevonden, vraag me niet waarom maar niet dus ....
De volgende op men lijst waren de XC60 en Tiguan (eigelijk eerst de GLC maar die heeft een lange wachtlijst en budgetair een groot vraagteken maar dat durf ik op dit forum niet zeggen :-X )
Tot de verkoper het lelijke eendje van de 3 reeks voorstelde: met name de GT, die zit ook redelijk hoog en heeft een grote koffer (= een must met de honden hier)
De ruimte op de achterbank werd ook op prijs gesteld door onze 2 tieners die mij ondertussen in lengte voorbijgestoken zijn.
Ik heb dat model en zeker de 5GT nooit mooi gevonden (zal ik maar beleefd zeggen want het is een understatement) maar eigelijk went het snel, of de liefde voor BMW maakt blind  ^-^
Dan was er nog één must have die ik absoluut moest hebben in een nieuwe auto: de automatische cruise control met stop en go om wat relaxter in de file te kunnen 'suffen' en de auto het werk te laten doen  ;D Helaas enkel beschikbaar vanaf de 320  :( en die heeft dan weer te veel vermogen om binnen budget te vallen, ivm die gekke BIV en tax berekening voor leasewagens o.i.d.   >:( >:(
Dus ja, dat laatste heb ik moeten opofferen maar de "freude am faren" zou dat moeten compenceren anders ben ik voor 5 jaar gechareld en gejost  :iono:

Zoiets gaat het ongeveer worden:

Standard Equipment
1CB    Co2 Content    
2DX    17"alloy Wheels Starspoke 394    
4CG    Int.strip Satinsilver    
5A2    Led Headlights    
548    Speedometer With Kilometer Reading    

Options:
1CA    Selection Cop Relevant Vehicles    
2PA    Locking Wheel Bolts    
2VB    Tyre Pressure Indicator    
2VC    Tyre Repair Kit    
205    Automatic Transmission    
216    Servotronic    
230    Eu Specific Additional Equipment    
255    Sports Leather Steering Wheel    
320    Model Designation, Deletion    
4AE    Armrest Front Retractable
423    Floor Mats, Velour    
431    Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d    
459    Seat Adjustm., Electr. W. Memory    
493    Storage Compartment Package    
494    Seat Heating F Driver/front Passenger    
5A1    Led-fog Lights    
508    Park Distance Control (pdc)    
521    Rain Sensor    
544    Cruise Control With Braking Function    
575    Additional 12v Power Socket    
6AC    Intelligent Emergency Call    
6AE    Teleservices    
6NS    Enhanced Telephony With Extended Sm    
6WA    Instrument Cluster W. Extended Cont    
606    Navigation System Business    
698    Area-code 2
7CG    Repair Inclusive 3/200    
7LC    Model Advantage    
8KA    Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months    
8R9    Refrigerant    
8SM    Vin, Visible From Outside    
8S3    Automatic Lock When Driving Away    
8TF    Active Protection For Pedestrians    
8TH    Speed Limit Info    
E46 318i LPG - Christine
E39 525da - Rudolph
E38 730d - Hammersley
F34 318dA - Hedwig

Offline davy78

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: 2017 - F34 - 318dA GT - Hedwig
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2017, 19:58:45 »
Je bent de belangrijkste optie bij een beperkt budget vergeten, sportzetels?
Zeker met een slechte rug.

Offline postbus24

• Grand Prix Winner
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2017, 11:30:55 »
klopt !
Nuja, niet 'vergeten' ik heb het zwaar overwogen maar uiteindelijk niet genomen omdat de standaard zetels op zich al heel comfortabel zijn en slechte ervaring met dure sportstoelen in de vorige auto. (was wel geen BMW for the record  ;) )
Gelet op het budget vond ik electrische verstelling met geheugen en verwarming op dat moment belangrijker omdat de wederhelft men ideale rijpositie altijd zit te verprutsen  ::) en verwarming kan soms deugd doen  ^-^

Nu maar duimen dat ik geen verkeerd compromis gemaakt heb  :thumbsup:

Zonet de nrplaat doorgekregen "RUJ" wat kunde daar nu van maken om te onthouden ?  :thinking:

E46 318i LPG - Christine
E39 525da - Rudolph
E38 730d - Hammersley
F34 318dA - Hedwig

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2017, 11:50:00 »
De BMW standaardzetels zijn meestal heel droef,de sportzetels zitten een pak beter en geven meer steun.

Offline postbus24

• Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2017, 14:31:50 »

Om het verschil tussen subsidies en belastingsvoordeel duidelijk te maken: dat groot nutteloos ding op de achtergrond is betaald met miljarden Vlaamse subsidies waar u en ik een steentje aan bijgedragen hebben. Dat mooi wit ding op de voorgrond is betaald door de werkgever (niet door de belastingbetaler dus ;-) ) De werknemer krijgt hierdoor minder loon zodat er procentueel ook wat minder geld van zijn  zuurverdiende centjes door de staatspooier worden afgepakt, een belastingsvoordeel dus en GEEN subsidie  ;) (mocht de heer Calvo en Co meelezen)

Soit, De eerste 800km zitten erop, een voorlopige review:
De minpuntjes:
-ik heb de telefoonconnect optie gekozen dat leek me wel handig dat de gsm onder de armsteun kan opladen en alle functies op het grote display komen. Niet dus, zelfs een simpel SMS'je komt niet op dat scherm enkel handenvrij bellen lijkt te werken. Ohw en men was mij vergeten te vertellen dat je ook nog een GSM adapter nodig hebt die meer kost dan de telefoon zelf om deze onder de armsteun in de lader te klikken  ::)
-Dan de ingebouwde GPS en live verkeersinfo: (die €50/jaar kostte en sinds vorige week 25% duurder is geworden) blijk nu dat je daar ook de connectdrive app van €400 voor moet kopen  :censor: Ik zie het verband niet tussen feesboek, spottify, etc ... en verkeersinfo in de GPS  :thinking: Maar goed, via en ander topic heb ik vernomen dat de live verkeersinfo toch niet 'dat' is. Dus weer back to het brodit gsm houdertje met Waze en een vervelende laderkabel over het dashbord.  :iono:
-mocht ik het opnieuw doen zou ik zeker ook het lichtpakket gekozen hebben, de basis verlichting is zowat hetzelfde lampje in het plafond als wat ik in men 30 jaar oude peugeot 205 heb zitten.  ::) Geen verlichting in de makeupspiegel, geen leeslampjes en ook niets in de deuren of beneden aan de voetenruimte. Ik denk zelfs dat de goedkoopste Dacia dat tegenwoordig standaard heeft. Een beetje teleurstellend voor een auto van bijna 2 miljoen oude Belgse Franken vind ik dat  :thumbdwn:

de Pro's:
-de vering vind ik echt comfortabel
-ik mis de sportstoelen dus niet (ik rij ook niet zo 'dynamisch' zodat ik geen zijdelingse steun vandoen heb  ^-^ )
-de automaat is subliem (blijft toch vreemd om die pook 'vooruit' te moeten duwen om 'achteruit' te rijden, dat is altijd al zo geweest en daar zal wel goei een reden voor zijn zeker ?  :thinking: )
-de achterbank is ruim en de koffer groot maar dat wisten we al.
-ik heb geen dichtgeknepen 136pk versie maar de originele van 150pk , dat kan ermee door. De 320 rijdt uiteraard prettiger maar gecombineerd met die 8-bak kom ik niks te kort om elke dag op en af naar Brussel te rijden.
-last but not least: "freude amhm fahren smile"  ;D  :thumbsup:

E46 318i LPG - Christine
E39 525da - Rudolph
E38 730d - Hammersley
F34 318dA - Hedwig

Offline ex-Mooseman

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2018, 17:29:45 »
Ik overweeg er ook eentje te bestellen, als opvolger van een Mercedes S205 C200d break, van nu 14 maanden oud.  Ik heb een poolwagen 2 maanden met een Melbourne rode 318 GT (136pk) gereden, en dat is me heel goed bevallen. 
Alleen zou ik nu voor een automaat gaan, in de Luxury-setup
E87 118d Hatch Sapphire Black 02/2009
E46 320d touring Sapphire Black 12/2002

Offline postbus24

• Grand Prix Winner
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2018, 14:46:03 »
Ik ben nu een jaar en 30.000km verder,
De voor en nadelen blijven zo een beetje hetzelfde:
-die 'connect' rommel is gewoon droevig, ik heb ondertussen een grotere gsm gekocht en in het zicht omhoog gehangen. Ik gebruik doorgaans Waze samen met de touring app om te navigeren en voor de vallende sterren. Met die nieuwe GSM heb ik nu wel af en toe het fameuze envelopje op het BMW-connect display bij een sms bericht(zonder geluidsmelding !! ) . Daarna moet je heel hard zoeken om het te kunnen lezen.

-ik heb de optie om verkeersborden te herkennen, wat uiteindelijk vrij nutteloos is. Erger nog als hij het bord niet gezien heeft, geeft hij standaard 90km/h aan. Heb dit aangekaart bij BMW en die hebben daar eens beleefd mee gelachen  ::)

+van de standaard stoffen zetels nog altijd even content, en zeker de verwarming ervan met dees dagen  ;D Ik moet wel zeggen dat ik in men orderrug wat heb opgevuld om ze 'nog' comfortabeler te maken. Dat gaat vrij simpel door de plaat achteraan de zetel los te klikken(2 plastieken rivetten onderaan) ,  tussen de schuim en het frame heb ik vervolgens een opgeplooide handdoek gestoken. Hout vasthouden maar tot nu toe nog geen last gehad bij lange ritten   ^-^

+ ik heb de 150pk versie, voor een auto van dit gewicht is dat net voldoende naar mijn mening. Ik weet niet hoeveel budget je uitspaart met de 136pk versie maar ik zou dat niet doen.  :iono: (nuja, de 318GT 150pk versie is een dichtgeknepen 320GT van 190pk als ik het goed begrijp)

+ de grote koffer: ik steek daar 2 grote honden in en die hoedenplank kan netjes onderin gelegd worden. De achterbank kan ook in alle mogelijke manieren neergeklapt worden of rechter gezet om grote valiezen makkelijker te stapelen.

+ de beenruimte achterin: we hebben onlangs een huurauto op vakantie gehad en dan wordt daarna die extra ruimte heel erg op prijs gesteld.

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2018, 15:24:10 door postbus24 »
E46 318i LPG - Christine
E39 525da - Rudolph
E38 730d - Hammersley
F34 318dA - Hedwig

Offline ex-Mooseman

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2018, 22:01:33 »
Ik zou inderdaad voor de 150pk gaan, en de multimedia-dingen zeggen me eigenlijk niet zo heel veel.
Professional navigatie (zou veel beter zijn bij BMW dan de Garmin van Mercedes), dab-tuner, hifi-upgrade, dat zou voor mij al genoeg zijn op dat vlak.  Sms’jes kan ik nu ook lezen op mijn scherm in de auto: gebruik ik nooit.  GPS : ik werd Royal Wazer op minder dan een jaar, zegt al veel over mijn GPS-gebruik :).
Luxury-line omvat Dakota-leder, we gaan dat niet laten liggen.  Artico-kunstleer is nu ook al mooi, maar leder is toch nog net iets meer.
De auto die ik op het oog heb, mist de sportzetels, maar tickt voor de rest all the boxes, qua kleur,  interieur en gewenste opties (en nog een paar meer).  Binnenkort ga ik eens uitgebreid proef zitten en vooral, rijden.
E87 118d Hatch Sapphire Black 02/2009
E46 320d touring Sapphire Black 12/2002

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2018, 05:37:25 »
Ik zou inderdaad voor de 150pk gaan, en de multimedia-dingen zeggen me eigenlijk niet zo heel veel.
Professional navigatie (zou veel beter zijn bij BMW dan de Garmin van Mercedes), dab-tuner, hifi-upgrade, dat zou voor mij al genoeg zijn op dat vlak.  Sms’jes kan ik nu ook lezen op mijn scherm in de auto: gebruik ik nooit.  GPS : ik werd Royal Wazer op minder dan een jaar, zegt al veel over mijn GPS-gebruik :).
Luxury-line omvat Dakota-leder, we gaan dat niet laten liggen.  Artico-kunstleer is nu ook al mooi, maar leder is toch nog net iets meer.
De auto die ik op het oog heb, mist de sportzetels, maar tickt voor de rest all the boxes, qua kleur,  interieur en gewenste opties (en nog een paar meer).  Binnenkort ga ik eens uitgebreid proef zitten en vooral, rijden.
Vind de GPS bij BMW ook een stuk beter dan bij Mercedes :)