Auteur Topic:  1987 - E28 - 525i  (gelezen 7361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #120 Gepost op: 28 maart 2018, 09:46:16 »
Deze nog niet gezien! Erg knappe e28.
Heb je die Rials er onderliggen nu? Vind ze er wel knap bij staan 👍🏻
Bedankt!
De Rials liggen even opzij, ik heb een verhuis voor de boeg.
Verder wil ik eerst nog wat technische dingen fixen voor we met de optische kant verdergaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #121 Gepost op: 9 april 2019, 12:53:17 »
En we zijn weer een jaar verder.
Ondertussen ben ik verhuisd, en is er tussendoor het nodige versleuteld aan de E28:

- nieuwe batterijen in de tellerbak gesoldeerd,
- ophangingsrubber van het diff vervangen, deze zette zich omhoog bij achteruitrijden, wat telkens een bonk gaf. De rubber was compleet doorgescheurd.
- de cilinder vd hydraulische rembekrachtiger lekte serieus wat olie, heb deze gedemonteerd en een revisieset van E28goodies geplaatst. Lek opgelost.
- de kapotte sigarenaansteker vervangen door een dubbele USB aansluiting.
- het kofferdeksel “gedebadged”
- de deur linksachter miste het plastic kapje op het slot, heb er ineens 4 besteld voor als de rest er ook op een dag afvalt..
- een setje Philips “80%+” H4 lampjes geplaatst, safety first.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #122 Gepost op: 9 april 2019, 13:05:25 »
Prentjes:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1187
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #123 Gepost op: 9 april 2019, 18:17:47 »
En we zijn weer een jaar verder.
Ondertussen ben ik verhuisd, en is er tussendoor het nodige versleuteld aan de E28:

- nieuwe batterijen in de tellerbak gesoldeerd,
- ophangingsrubber van het diff vervangen, deze zette zich omhoog bij achteruitrijden, wat telkens een bonk gaf. De rubber was compleet doorgescheurd.
- de cilinder vd hydraulische rembekrachtiger lekte serieus wat olie, heb deze gedemonteerd en een revisieset van E28goodies geplaatst. Lek opgelost.
- de kapotte sigarenaansteker vervangen door een dubbele USB aansluiting.
- het kofferdeksel “gedebadged”
- de deur linksachter miste het plastic kapje op het slot, heb er ineens 4 besteld voor als de rest er ook op een dag afvalt..
- een setje Philips “80%+” H4 lampjes geplaatst, safety first.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hey, precies wel 'één en ander aangepakt... Die rembekrachtiger begint bij mij ook te lekken, inderdaad :thumbsup: :nopics: dan kan ik ook eens achter zo'n revisie-setje dan...
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
1987 - E28 - 525i
« Reactie #124 Gepost op: 9 april 2019, 18:31:06 »
Rubber van het diff...
In twee gescheurd.
Bovenaan het nieuwe exemplaar.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #125 Gepost op: 9 april 2019, 18:32:59 »
Rembekrachtiger gedemonteerd.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #126 Gepost op: 9 april 2019, 18:35:52 »
USB aansluitingen, past perfect in de opening vd aansteker.
Zit wel een veel te felle blauwe LED in, moet ik nog iets op vinden.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #127 Gepost op: 9 april 2019, 18:37:01 »
Type-aanduiding eraf..
Less is more.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #128 Gepost op: 9 april 2019, 18:40:19 »
Hey, precies wel 'één en ander aangepakt... Die rembekrachtiger begint bij mij ook te lekken, inderdaad :thumbsup: :nopics: dan kan ik ook eens achter zo'n revisie-setje dan...

Als je een beetje handig bent is het goed te doen.
Er zit zelfs een setje lange bouten en een fancy plaatje bij om het binnenwerk te ontspannen, want er zit een straffe veer in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Goesting

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #129 Gepost op: 9 april 2019, 21:51:05 »
USB aansluitingen, past perfect in de opening vd aansteker.
Zit wel een veel te felle blauwe LED in, moet ik nog iets op vinden.
Misschien kan je er zo'n sticker/filter op plakken: https://www.lightdims.com/
Heb dit al op vanalles geplakt hier in huis.
2015 - 2019: BMW F20 118d
Current: BMW G20 320i + BMW F20 M140i

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10062
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #130 Gepost op: 10 april 2019, 08:12:56 »
Vervangen door een oranje die bij de BMW interieurverlichting past zou pas 'af' zijn.. :thumbsup:

Offline CarCleaner

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 208
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #131 Gepost op: 13 april 2019, 13:35:35 »
Proper exemplaar ook !  Veel rijplezier.

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #132 Gepost op: 6 mei 2019, 15:56:54 »
Proper exemplaar ook !  Veel rijplezier.
Dank je.
Ik beleef er veel plezier aan.
Krijg ook toffe reacties, zowel van jong als oud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #133 Gepost op: 12 mei 2019, 12:33:37 »
Hey, precies wel 'één en ander aangepakt... Die rembekrachtiger begint bij mij ook te lekken, inderdaad :thumbsup: :nopics: dan kan ik ook eens achter zo'n revisie-setje dan...

Stilletjesaan alles in orde zetten en één en ander naar mijn zin zetten.
Perfect om de zinnen te verzetten, sleutelen en poetsen aan de E28.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2457
  • Snowy, the white shark
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #134 Gepost op: 27 juli 2019, 20:48:00 »
Type-aanduiding eraf..
Less is more.

Dat vind ik niet. Het mocht gezien worden  :-[
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #135 Gepost op: 27 juli 2019, 21:17:10 »
Een tijdje geleden heb ik goedkoop een set Style 6 van een E38 op de kop kunnen tikken.
Er was wat poetswerk aan, en er moesten andere banden op, heb er een set Conti 205/55/16 op laten leggen.
De TRX’en zijn weg, en het is een serieus verschil.
De lagere ET waarde, bredere velg en het bredere rubber geven veel meer rijgevoel.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 351
  • Back 02 Basics
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #136 Gepost op: 27 juli 2019, 23:24:09 »
Dat vind ik niet. Het mocht gezien worden  :-[
+1

Zeker op oudere BMW's (zelfs pakweg een 316i).


Die velgen zijn op zich mooi, maar voor een E28 zou ik toch iets tijdscorrecter gaan. :)
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #137 Gepost op: 27 juli 2019, 23:47:16 »
Ik wil van de lijn van mijn auto op een zo zuiver mogelijke manier genieten.

Een type-aanduiding draagt niks bij aan de schoonheid van een auto, integendeel.

Ik weet dat het een 525i is, en 98% van mijn mede-weggebruikers zal het aan hun reet roesten welk type het is.

De wielen zijn maar 7 jaar jonger dan de auto, en borduren verder op een design dat BMW al decennia lang gebruikt.

Ik wou absoluut 16 inch, in combinatie met de verlaging rijdt dat echt fijn.
(Ik vind 14 en 15 inch op deze auto’s geen zicht, zeker met smalle bandjes.)

De maat van deze velgen is trouwens exact dezelfde als de E28 M5. ( dus in die optiek wél period correct)

Alleen de banden zijn bij mij 2 maatjes smaller maar staan breed genoeg.

Wielkassen zijn trouwens veel mooier gevuld dan op de magere TRXen.

Ik ben absoluut geen purist, heb daar zelfs een beetje een hekel aan, want dat beknot de creativiteit.
De “alles moet origineel blijven”- gedachte zal nooit mijn ding zijn wegens te saai .

Ben er zelf ferm content van, en krijg bijna dagelijks complimenten voor de auto, en hij is geeneens klaar...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2457
  • Snowy, the white shark
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #138 Gepost op: 2 augustus 2019, 21:27:58 »
Persoonlijk vond ik hem mooier op de TRXen maar ik begrijp je standpunt wel. Waarom geen 17 inch BBS RC090? Die vind ik persoonlijk wel geslaagd op oudere BMW's.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #139 Gepost op: 2 augustus 2019, 21:41:14 »
Persoonlijk vond ik hem mooier op de TRXen maar ik begrijp je standpunt wel. Waarom geen 17 inch BBS RC090? Die vind ik persoonlijk wel geslaagd op oudere BMW's.

De TRXen moesten zeker weg wegens:
-verouderde technologie
-erg duur wanneer ze vervangen moeten worden
-qua design wel mooi, maar te smal ogend, zeker met verlaging.

Als we over “period correct” gaan praten dan hoort 17 inch daar eigenlijk niet bij.
Hoewel ik sommige E28 wel mooi vind op 17 inch, vraag ik mij af of dat nog wel fijn rijdt..
Ben geen fan van de BBS RC090, alleen al om de prijzen die hier voor gevraagd worden.

Als ik ooit van gedacht verander en op 17” ga rijden zal het iets anders worden dan een BBS.

Indertijd was 16 inch het maximum op een M5.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11316
  • Cars are a passion
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #140 Gepost op: 6 augustus 2019, 12:52:07 »
Velgen staan er knap onder.
Nog véél en veilig rijplezier met deze knappe e28.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2457
  • Snowy, the white shark
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #141 Gepost op: 7 augustus 2019, 21:13:17 »
De TRXen moesten zeker weg wegens:
-verouderde technologie
-erg duur wanneer ze vervangen moeten worden
-qua design wel mooi, maar te smal ogend, zeker met verlaging.

Als we over “period correct” gaan praten dan hoort 17 inch daar eigenlijk niet bij.
Hoewel ik sommige E28 wel mooi vind op 17 inch, vraag ik mij af of dat nog wel fijn rijdt..
Ben geen fan van de BBS RC090, alleen al om de prijzen die hier voor gevraagd worden.

Als ik ooit van gedacht verander en op 17” ga rijden zal het iets anders worden dan een BBS.

Indertijd was 16 inch het maximum op een M5.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ergens heb je een punt maar een styling RC090 vind ik een moderne interpretatie van de styling 5 die je wel is op de E34 zag. Persoonlijk vind ik hartge velgen ook wel iets hebben op een E28.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline BMWtouring

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1371
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
Re: 1987 - E28 - 525i
« Reactie #142 Gepost op: 12 september 2019, 21:32:20 »

Tijd voor een onderhoudsbeurt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk