SED - 6 maart 2021
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik was dit bericht elders ook al eens tegengekomen maar als dit er doorkomt ziet het er niet goed uit voor de youngtimers. (ook al zijn ze van plan om enkele uitzonderingen te maken)Ik denk dat ze in de walen niet goed beseffen hoeveel toeristen er uit vlaanderen naar daar gaan om wat centen op te doen. -> met z'n allen richten noord NL dan maar zeker?https://drivr.be/2020/09/15/wallonie-wordt-een-grote-lez-vanaf-2023/?fbclid=IwAR2X1zpGnAU5Sf6vjO8AVdKJboQiG-srfQ0C9XqWleW0eE9ix9ZzVLJ-Pm4
Ik vind het raar dat Drivr dat enkel heeft opgepikt, want dat is toch wel iets dat serieuze impact gaat hebben. Hoe gaat dat dan met buitenlanders ?Weet iemand wat er gebeurt als je als Pool of Roemeen met de E46 320d met kapotte turbo Antwerpen binnenrijdt ?
Hoe gaat dat dan met buitenlanders ?
Controle gebeurt met ANPR-camera's. Buitenlanders moeten hun kentekenplaat op voorhand registreren. Ik vermoed dat ze anders automatisch beboet worden zoals in de LEZ in Gent.Zolang de kassa maar rinkelt dus.https://www.walloniebassesemissions.be/fr/controles/
Dat is leuk dat weet toch geen kat ? Alle hollanders met hun caravan onderweg naar Frankrijk zitten dan als ratten in de val
Is dat niet sinds een paar jaar al op Europees niveau geregeld dat ze overal in de EU (en voorlopig ook nog UK) kunnen beboet worden in elk land.Ik heb nog niet zo lang geleden alleszins zoiets gelezen op een of andere autosite, dat België de boete naar elk EU inwoner kan opsturen.