Auteur Topic:  Lage-emissiezone (LEZ)  (gelezen 20107 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #330 Gepost op: 26 januari 2019, 02:35:52 »
Tweedehands diesels “elf procent minder waard op één jaar tijd” :

https://www.hln.be/auto/tweedehands-diesels-elf-procent-minder-waard-op-een-jaar-tijd~af8ee04b/

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #331 Gepost op: 29 januari 2019, 01:09:23 »
Oldtimer-eigenaar naar Raad van State tegen LEZ : “Ik moet nu in de garage rondjes rijden, dit is toch een grap ?”

https://www.gva.be/cnt/dmf20190128_04136182/oldtimer-eigenaar-naar-raad-van-state-tegen-lez-zone-ik-moet-nu-in-de-garage-rondjes-rijden-dit-is-toch-een-grap

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #332 Gepost op: 2 april 2019, 13:32:24 »
Oude diesel of benzine zonder of met te lage  Euronorm? Koop een pasje  : http://www.standaard.be/cnt/dmf20190401_04295167

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #333 Gepost op: 14 april 2019, 23:16:21 »
Oldtimers niet welkom in Gent door lage-emissiezone: 300 eigenaars houden “rouwstoet” :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190413_04321214




Zeshonderd oldtimers komen in West-Vlaanderen straat op voor regeling voor lage-emissiezones :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190414_04324783

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #334 Gepost op: 17 april 2019, 01:52:14 »
Bolides houden protestrit tegen lage-emissiezones : “Oldtimers houd je niet op stal” :

https://www.gva.be/cnt/dmf20190415_04330899/bolides-houden-protestrit-tegen-lage-emissiezones-oldtimers-houd-je-niet-op-stal



De lage emissiezone, een vloek voor de oldtimer :

https://tweedehands.auto/lage-emissiezone-vloek-voor-oldtimer/
« Laatst bewerkt op: 17 april 2019, 02:10:22 door M-Power »

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #335 Gepost op: 17 april 2019, 01:53:27 »
 Genk - Een kleine driehonderd eigenaars van oldtimers hielden zaterdagvoormiddag een protestactie in onze provincie. Ze vrezen dat de invoering van lage-emissiezones hen in hun vrijheid en hobby zal beperken.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190413_04321151/driehonderd-oldtimers-protesteren-tegen-opkomende-lage-emissiezones

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #336 Gepost op: 17 april 2019, 13:02:40 »
Lage-emissiezone Gent: wie mag straks nog binnen ?

https://www.auto55.be/nieuws/31357-lage-emissiezone-gent-wie-mag-straks-nog-binnen?utm_medium=RSS


Gent gaat meest vervuilende wagens uit binnenstad weren : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/16/gent-gaat-meest-vervuilende-wagens-uit-binnenstad-weren/






https://stad.gent/natuur-milieu/lage-emissiezone-2020



Begin volgend jaar wordt de zone binnen de stadsring van Gent een Lage Emissiezone. De voorwaarden om daar in te mogen, zijn nu bekend. Wie rijdt met een diesel van 9 tot 12 jaar oud, zal 345 euro moeten betalen om het jaar rond in Gent te mogen rijden.

 Voor een lichte bestelwagen is dat zelfs 825 euro.

 Diesels ouder dan 12 jaar, mogen maximum 8 dagpassen per jaar aanvragen, aan 35 euro per dag. Er zijn maatregelen voor ‘kwetsbare groepen’, en een maand ‘overgangsregeling’.

https://www.hln.be/regio/gent/345-euro-om-jaar-lang-met-oude-diesel-in-gent-te-mogen-rijden~a98b15b1/




Lage Emissie Zone, hoe zit dat nu exact ? 10 vragen en antwoorden : https://www.hln.be/regio/gent/lage-emissie-zone-hoe-zit-dat-nu-exact-10-vragen-en-antwoorden~ae092afd/

Citaat
• WAT MET MARKT- EN FOORKRAMERS EN OLDTIMERS ?

Voor hen werd een uitzonderingsmaatregel uitgewerkt.

 Voor oldtimers is er geen genade. Dat zijn hobbywagens, en dus geen categorie waar uitzondering voor nodig is. Die mogen de stad nog hooguit 8 keer per jaar binnen, net zoals alle andere oude wagens.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #337 Gepost op: 17 april 2019, 13:32:09 »
Voor wie door de bomen het bos niet meer ziet : in welke lage-emissiezone mag je nog binnen met je auto en waar niet ?


https://www.hln.be/geld/consument/voor-wie-door-de-bomen-het-bos-niet-meer-ziet-in-welke-lage-emissiezone-mag-je-nog-binnen-met-je-auto-en-waar-niet~afd43592/

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 580
  • 1990 BMW 535i E34
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #338 Gepost op: 17 april 2019, 17:59:48 »
ze spreken altijd dat oldtimers de stad niet meer binnen mogen, of ze moeten ouder dan 40 jaar zijn (In Antwerpen) en kunnen dan tegen jaarlijkse som binnen en buiten zoveel ze willen of 8 keer op een jaar met dagpas. Maar als je nu een oldtimer hebt die euro 2 is. een recente van 1990 of jonger maar wel met O plaat. Dan mag deze nog gewoon tot 2025 binnen als ik de simulaties moet geloven.

Op de E34, met O-plaat, zijn inschrijving staat dat deze euro 2 is. Dus normaal mag ik overal nog vrij binnen over heel België, ook na 2020. Klopt dit?

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1042
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #339 Gepost op: 18 april 2019, 10:14:03 »
ze spreken altijd dat oldtimers de stad niet meer binnen mogen, of ze moeten ouder dan 40 jaar zijn (In Antwerpen) en kunnen dan tegen jaarlijkse som binnen en buiten zoveel ze willen of 8 keer op een jaar met dagpas. Maar als je nu een oldtimer hebt die euro 2 is. een recente van 1990 of jonger maar wel met O plaat. Dan mag deze nog gewoon tot 2025 binnen als ik de simulaties moet geloven.

Op de E34, met O-plaat, zijn inschrijving staat dat deze euro 2 is. Dus normaal mag ik overal nog vrij binnen over heel België, ook na 2020. Klopt dit?

Ik denk het wel, heb je uw nr plaat en gegevens al eens in de databanken in gegeven?  Ik mag bv met m'n E36 (euro 1) wel Antwerpen nog binnen maar Brussel niet meer.
Hangt van Lez tot Lez af maar met een euro 2 zou je normaal nog efkes safe moeten zitten denk ik...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5253
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #340 Gepost op: 18 april 2019, 10:18:26 »
Die steden interesseren mij al lang geen zak meer. Vroeger maakten we nog eens een uitstap met de hobbywagen naar Antwerpen of Brussel. Dat is gedaan. Gent woon ik NET buiten de lez maar inkopen doen we daar totaal niet meer. Dat is ze wat ze bekomen met hun verknipte regeltjes.

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1042
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #341 Gepost op: 18 april 2019, 11:03:29 »
Die steden interesseren mij al lang geen zak meer. Vroeger maakten we nog eens een uitstap met de hobbywagen naar Antwerpen of Brussel. Dat is gedaan. Gent woon ik NET buiten de lez maar inkopen doen we daar totaal niet meer. Dat is ze wat ze bekomen met hun verknipte regeltjes.

+1 Ik kwam zowieso al ni veel in't stad maar sinds de invoering van de lez al zeker niet meer. Ik geraak er nog een jaartje binnen maar gewoon uit principe kom ik er niet meer. Er zijn genoeg gezellige dorpen en marktpleintjes op den buiten...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 580
  • 1990 BMW 535i E34
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #342 Gepost op: 18 april 2019, 12:13:52 »
shopping centra zoals wijnegem shopping center boomen dan ook. buiten de LEZ, gratis parking, etc

of natuurlijk ipv dat wij met de auto naar de stad gaan (gingen) en nog een koffie of pintje dronken na het shoppen is voorbij en we laten nu een auto naar ons thuis rijden voor een pakje te brengen.

Offline Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6742

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 580
  • 1990 BMW 535i E34
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #344 Gepost op: 18 april 2019, 18:02:24 »
https://www.hln.be/regio/gent/-ik-duw-mijn-auto-wel-de-lez-uit-volgens-mijn-advocaat-mag-het~a80911ef/

Zelfs dat mag dus niet, dan zal er een aanhangwagen of takelwagen moeten bijgekocht worden, wat op zijn beurt dan weer zorgt voor extra uitstoot.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #345 Gepost op: 19 april 2019, 15:58:42 »
https://www.hln.be/regio/gent/-ik-duw-mijn-auto-wel-de-lez-uit-volgens-mijn-advocaat-mag-het~a80911ef/

Tijdens het duwen wel de nr-platen verwijderen of afdekken hé , want anders hebben ze U met die camera's alsnog liggen en moet je boete betalen


Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #346 Gepost op: 19 april 2019, 15:59:37 »
“Korting op wegenbelasting nu we niet meer alle wegen mogen gebruiken ?”

https://www.hln.be/de-krant/-korting-op-wegenbelasting-nu-we-niet-meer-alle-wegen-mogen-gebruiken~a70fe400/



Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 580
  • 1990 BMW 535i E34
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #347 Gepost op: 19 april 2019, 17:14:15 »
“Korting op wegenbelasting nu we niet meer alle wegen mogen gebruiken ?”

https://www.hln.be/de-krant/-korting-op-wegenbelasting-nu-we-niet-meer-alle-wegen-mogen-gebruiken~a70fe400/

Kan het artikel niet lezen, is een betalend artikel. Dus even screenshots nemen of de tekst hier kopieren. thx



Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 543
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #348 Gepost op: 22 april 2019, 18:35:18 »
Dus volgens de kaart van de LEZ in Gent mag je wel nog via de afrit Gent Centrum tot in de parkeergarage aan het Zuid binnen en terug buiten zonder een boete te krijgen?

Echt jammer dat er geen uitzonderingen zijn voor oldtimerliefhebbers. Vraag me af welke partijen hier wel rekening mee durven houden met de verkiezingen die er aankomen...
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10066
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #349 Gepost op: 22 april 2019, 19:28:05 »
Ik vind het ook jammer. Niet dat ik er zelf al last van heb maar zou het maar normaal vinden dat er voor die auto's uitzonderingen komen. Ze mogen wat mij betreft dan gerust het gebruik van een oldtimer terug wat meer beperkingen opleggen, of tenminste controleren of de beperkingen die er zijn ook worden nageleefd. Maar voor beide acties denk ik dat we gewoon met te weinig zijn om moeite voor te doen.

Ik zie trouwens nog een groepje voertuigen voor wie die LEZ knap vervelend gaat worden: de motorhomes. Dat zijn altijd diesels, zelden maken die veel Km's en ze worden dus ook niet  elke 5 of zelfs 10 jaar ingeruild voor een nieuwe. Resultaat: veel diesels die een te lage euro norm hebben om nog ergens binnen te mogen binnenkort.  Voor stadscentra misschien nog niet echt een probleem, maar als er ook al trajecten autoweg tot de LEZ gaan horen (Duitsland)  ::)

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 580
  • 1990 BMW 535i E34
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #350 Gepost op: 22 april 2019, 22:20:14 »
Ik vind het ook jammer. Niet dat ik er zelf al last van heb maar zou het maar normaal vinden dat er voor die auto's uitzonderingen komen. Ze mogen wat mij betreft dan gerust het gebruik van een oldtimer terug wat meer beperkingen opleggen, of tenminste controleren of de beperkingen die er zijn ook worden nageleefd. Maar voor beide acties denk ik dat we gewoon met te weinig zijn om moeite voor te doen.

Ik zie trouwens nog een groepje voertuigen voor wie die LEZ knap vervelend gaat worden: de motorhomes. Dat zijn altijd diesels, zelden maken die veel Km's en ze worden dus ook niet  elke 5 of zelfs 10 jaar ingeruild voor een nieuwe. Resultaat: veel diesels die een te lage euro norm hebben om nog ergens binnen te mogen binnenkort.  Voor stadscentra misschien nog niet echt een probleem, maar als er ook al trajecten autoweg tot de LEZ gaan horen (Duitsland)  ::)

Dat probleem heb je ook in Antwerpen, waar het sinds 1 april betalend parkeren is. de mobilehome of oldtimer ergens stallen in de straat is er nu ook niet meer bij. Maar dit is een ander onderwerp dan de LEZ maar toch ook weer iets dat er voor zal zorgen dat mensen hun voertuig moeten verkopen of zullen verkopen omdat het niet meer haalbaar is.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10066
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #351 Gepost op: 22 april 2019, 22:57:37 »
En die nog ene hebben die nergens meer binnen mag gaan die waarschijnlijk toch nog wel houden, en alleen nog met vakantie gaan (en geld uitgeven) waar ze wel nog binnen mogen.
Bye inkomsten uit tourisme.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #352 Gepost op: 3 mei 2019, 21:24:16 »
Amsterdam wil benzine- en dieselauto's verbieden in 2030  :

https://nos.nl/artikel/2282977-amsterdam-wil-benzine-en-dieselauto-s-verbieden-in-2030.html


NOS : Geen 'ouderwetse auto' meer in de stad: dit scheelt het :

https://nos.nl/artikel/2283098-geen-ouderwetse-auto-meer-in-de-stad-dit-scheelt-het.html

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9178
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #353 Gepost op: 4 mei 2019, 16:09:38 »
waanzin.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2010
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #354 Gepost op: 4 mei 2019, 22:52:53 »
Bovendien klopt de tekst niet. Stikstof is een inert gas,  wat reeds in de lucht aanwezig is en bijna 80% van onze atmosfeer uitmaakt. De kiekens.....


E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 580
  • 1990 BMW 535i E34
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #355 Gepost op: 16 mei 2019, 13:03:49 »
stel je maar eens voor. al die mensen die hierdoor langer leven door alles gezonder en veiliger te maken...en de wereld is nu reeds overbevolkt.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #356 Gepost op: 5 juni 2019, 15:36:00 »
Grootste operator van luxecruises stoot 10 keer meer zwavelverbindingen uit dan alle Europese auto's samen :




Carnival Corporation & plc, de grootste operator van luxecruises, heeft in 2017 bijna tien keer meer zwaveldioxide (SOx) uitgestoten dan de 260 miljoen auto's in Europa.


 Dat blijkt uit een nieuwe analyse van de duurzame transportgroep Transport & Environment (TE).

 Royal Caribbean Cruises, de op een na grootste operator, komt ook op de tweede plaats wat uitstoot betreft, en stoot vier keer meer uit dan het Europese wagenpark.

 SOx-emissies vormen sulfaat (SO4) aërosols die een gevaar vormen voor de gezondheid en bijdragen aan de verzuring van land en water.
[/b]

Luc De Roy


In absolute cijfers worden Spanje, Italië en Griekenland het meest blootgesteld aan de SOx-vervuiling van de cruiseschepen, gevolgd door Frankrijk en Noorwegen. Barcelona, Palma de Mallorca en Venetië zijn de Europese havensteden die het meest getroffen worden, gevolgd door Civitavecchia bij Rome en Southampton.


Deze landen worden blootgesteld aan de vervuiling omdat ze belangrijke toeristische bestemmingen zijn, maar eveneens omdat ze minder strikte normen hebben voor zwavel in de brandstof van schepen, wat cruiseschepen toelaat de vuilste brandstof met het meeste zwavel te gebruiken langs hun kustlijn, zo zegt TE in een persmededeling.


"Luxecruiseschepen zijn drijvende steden die aangedreven worden door een aantal van de vuilste brandstoffen die er bestaan. Steden verbannen terecht dieselwagens, maar ze geven vrije doorgang aan cruisemaatschappijen die giftige dampen uitspuwen die onmetelijke schade berokkenen aan de mensen aan boord en op de nabijgelegen kusten. Dat is onaanvaardbaar", zei Faig Abbasov, de manager voor scheepvaart van TE.


Voor ons land staat Zeebrugge op de 27e plaats in de lijst van de 50 meest getroffen Europese havens.


Stikstof

Ook de uitstoot van stikstofverbindingen, NOx, door cruiseschepen in Europa heeft zware gevolgen voor sommige steden, en komt overeen met zo'n 15 procent van de stikstofoxides die jaarlijks uitgestoten worden door de Europese personenwagens, zo stelt het verslag van TE.

In Marseille bijvoorbeeld, hebben in 2017 57 cruiseschepen bijna evenveel NOx uitgestoten als een kwart van de 340.000 personenwagens in de stad.
 Langs de kusten van landen als Noorwegen, Denemarken, Griekenland, Kroatië en Malta zijn een handvol cruiseschepen verantwoordelijk voor meer NOx dan het grootste deel van de personenwagens in die landen.

Europa zou zo snel mogelijk een nul-emissiestandaard moeten invoeren in de havens voor cruiseschepen, die dan later uitgebreid kan worden naar andere scheepstypes, zegt TE.

Het rapport van de groep beveelt ook aan de Emission Control Area's (ECAs, gebieden met uitstootcontrole), die nu enkel van kracht zijn in de Noordzee, de Baltische Zeeën en het Kanaal, uit te breiden tot de rest van de Europese zeeën.
 Bovendien beveelt het rapport aan de NOx-uitstoot ook te reguleren voor bestaande schepen, die nu vrijgesteld zijn van de normen voor NOx die toegepast worden in de ECAs.

"Er zijn genoeg beproefde technologieën om cruiseschepen schoner te maken.
 Walstroom kan helpen om de uitstoot in de havens te verminderen, batterijen zijn een oplossing voor kortere afstanden en waterstoftechnologie kan zelfs de grootste cruiseschepen aandrijven.

 De sector lijkt niet bereid om vrijwillig de omslag te maken, en dus hebben we regeringen nodig om op te treden en nul-emissienormen op te leggen", zei Faig Abbasov nog.



https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/04/gigant-luxe-cruises-stoot-meer-zwavelverbindingen-uit-dan-alle-e/


Dus die 2 rederijen samen hebben al meer den 14 keer meer uitstoot  dan alle Europese auto's samen  :thinking: >:( >:D , maar 't zijn wel de auto's die toegangsverboden + extra regels en belastingen opgelegd krijgen
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2019, 15:41:17 door M-Power »

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2010
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #357 Gepost op: 5 juni 2019, 16:56:32 »
Op de radio was er nog een reactie van iemand uit die sector. Deze vermeldde terloops dat de cruiseschepen nog bij de beste van de klas behoren.
Dat belooft voor al die andere duizenden schepen.
Maar uw en mijn tufferke, die vervuilen mijnheer daar moette voor betalen !


E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5382
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #358 Gepost op: 7 juni 2019, 01:59:37 »
Op de radio was er nog een reactie van iemand uit die sector. Deze vermeldde terloops dat de cruiseschepen nog bij de beste van de klas behoren.
Dat belooft voor al die andere duizenden schepen.
Maar uw en mijn tufferke, die vervuilen mijnheer daar moette voor betalen !

De meeste v die cruiseschepen zijn wit van kleur hé , de uitlaten komen dan wel erg hoog in de schouw uit -de brandstofkwaliteit en de verbranding zal daar beter moeten zijn dan bij een vrachtschip anders zien het schip en de zonnebadende cruisepassagiers binnen de kortste tijd zwart vh neervallend roet .

Paar jaar terug was er op tv een reportage waaruit bleek dat afhankelijk waar vrachtschip voer er overgeschakeld werd tussen verschillende soorten zware fuell of afval-olie en dat sommigen op volle zee er zelfs niet voor terugschrikken om giftig chemisch afval mee te verbranden (wat veel goedkoper is dan het chemisch afvalop een correcte manier verwerken/ recycleren of neutraliseren) ...

Toen werd er ook gezegd dat de 10 grootste containerschepen meer vervuilden dan alle wagens op heel de wereld samen , er zijn nog heel wat andere soorten schepen die vaak nog veel oudere techniek dan die grootste containerschepen aan boord hebben en vaak ook minder goed onderhouden ...

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2010
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #359 Gepost op: 7 juni 2019, 12:15:33 »
Eens te meer weer een teken dat "de vervuiler betaald" het beste economische plan is sinds lang en in de eerste plaats tot doel heeft om geld uit de burger zijn zakken te kloppen.


E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06