Auteur Topic:  Lage-emissiezone (LEZ)  (gelezen 14218 keer)

Offline RDR

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #300 Gepost op: 30 oktober 2018, 08:25:19 »
Pronostiekske: eerst extreem links om later volle bak uiterst rechts te gaan.
Als deze tendens zich voortzet staan we er niet goed voor, extremen zijn nooit goed, daarom zijn het ook extremen...

Vandaag in het nieuws die staking van de arbeiders die instaan aan een hongerloon voor de bagage op de luchthaven om tickets te kunnen aanbieden aan belachelijke dumpingprijzen:

Punt 1: die mensen hebben gelijk
Punt 2: vliegtuigen spotgoedkoop (zwaar) laten vervuilen terwijl wij het uitzweten door LEZ, verhoogde accijnzen en taxen, dieselhaat, open haard verboden, dure electriciteit,...  Hoe dwaas is dat?

25/50 euro om te vliegen is idd geschift - en toch maakt Ryanair goed geld ieder jaar - van de verkoop van extra's veronderstel ik?

Betreft de staking van Aviapartner: beide partijen hebben een punt. De arbeiders wordne overladen (letterlijk) maar het bedrijf zelf is sructureel verlieslatend met negatief eigen vermogen dus veel budget/cash om er iets aan te doen is er ook weer niet. De eindschuldige idd de cheapo ticketten. Vraag mij 10 euro meer per ticket om een faire baggageafhandeling te hebben en geen annulatie van vluchten, geef dat aan de afhandelingsbedrijven en hun werknermers (allez splits het tussen de aandeelhouders en de werknemers) en ik vind dat fair.

Maar 10 euro meer voor Ryanair ticketten is veel natuurlijk, dat is het probleem.
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #301 Gepost op: 31 oktober 2018, 11:43:29 »
De oorzaak is volgens mij niet de goedkope tickets. Die prijs betalen de vliegtuigmaatschapijen zelf.

Het is de bagageafhandelaar die via een of ander procurement de opdracht binnengehaald heeft, dus zij zijn zich maar al te bewust van die prijzen.

Overigens heb ik al verschillende malen schade gehad, dus zo blij ben ik niet met de service. Een service die flink wordt bijbetaald. Ik vlieg trouwens niet meer met Ryanair, want daar betaal je vrij veel bij voor zowat elke keuze die je maakt en die vliegtuigen hebben binnenin evenveel gezelligheid als een tram. No way dat je met een reistas samenzittend met je gezin voor 20 euro pp naar Milaan vliegt. Alles is bijbetalen.

Ik sta ervan versteld dat er op het moment dat je boardt bij Ryanair door de stewardessen er niet gewezen wordt op een muntgleufje voor het geval er in nood een zuurstofmasker nodig is. “Betaal eerst voor jezelf en dan pas voor de kinderen.”

Ik vraag me ook af waarom men na de landing altijd applaudisseert: misschien omdat ze voor het landen niet hoefden bij te betalen?

Vlieg je met Brussels airlines neem je gewoon de Light and relax en vlieg je voor 170 heen en 80 euro terug met 23 kg bagage en 10’kg handbagage pp in november naar bvb Barcelona. Ik vind dat niet duur noch overdreven goedkoop want met vier mensen ben je toch ook 1000 euro kwijt. Dan mag je toch wel iets van service verwachten.

En voor liefhebbers van leuke stewardessen raad ik vueling aan. Ze heten vrijwel allemaal María, maar toch... Dit terzijde.

Overigens vind ik het ontzettend jammer. We hebben een ontzettend goede luchthaven in Brussel met flink wat trafiek. Niet voor niets “the heart of Europe”... Internationaal slaan we weer maar eens een modderfiguur.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #302 Gepost op: 18 november 2018, 22:27:18 »

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #303 Gepost op: 18 november 2018, 22:47:44 »
En dieselmotoren zijn al zo enorm slecht voor onze gezondheid dat ze niet anders konden dan de dieselprijs opdrijven tot boven die van benzine. En nu zijn houtkachels NOG erger. Al een wonder dat de gemiddelde levensverwachting niet tot 40 of zo gedaald is.
Maar als het over onze pensioenleeftijd
gaat, dan moet die omhoog omdat de gemiddelde levensverwachting wel stijgt.

Er moet gewoon nog meer geld naar de staatskas vloeien. De blokken hout die de mensen in hun houtkachel gooien, daar vloeit weinig van naar de staat.
Als ze diesel wilden benadelen dan hadden ze ook de dieselprijs kunnen laten en de benzine afslaan. Maar dat past niet in de echte plannen die achter de prijsstijgingen zitten.

Elke keer er van die onzin berichten in het nieuws komen, meestal beginnen ze met 'milieu', opwarming van de aarde of 'gezondheid' voel ik mij voor idioot uitgemaakt. Het is zo duidelijk.   :(

In Frankrijk begint de bevolking het te begrijpen (wat betreft de brandstofprijzen).  Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #304 Gepost op: 19 november 2018, 11:59:09 »
De dieselprijs staat op sommige plaatsen hoger dan de super 98,compleet loco :jpshakehead:

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #305 Gepost op: 19 november 2018, 19:23:44 »
Iemand eigenlijk een idee hoe dat nu juist zit in Duitsland? Ik lees hier vandaag in de krant dat Essen zijn dieselverbod gaat strenger maken en uitbreiden. Vervolgens even op een Duitse site gaan checken en 't komt er blijkbaar op neer dat er vanaf juli 2019 geen Euro4 diesels meer binnen mogen (waar ik nog enigszins kan in komen) maar vanaf september 2019 ook geen Euro5 diesels meer. Dat kunnen auto's zijn van amper 4 jaar oud...

Nu, ik ga (ging wsl.) elk jaar naar de Essen motorshow en na een beetje opzoekwerk blijkt dat de Messe net (enkele honderden meters) in de zone valt waar dus geen diesels meer gaan mogen komen.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe werkt dit dan juist in Duitsland? Is dit dan een totaalverbod of is dit zo'n verbod dat je kan afkopen met een sticker om zo de Duitse staatskas te spijzen? Daar vind ik nergens iets over terug met mijn beperkte kennis van de Duitse taal.

Eigenlijk heb ik al niet veel goesting meer om te gaan eerlijk gezegd, ook dit jaar niet nu het eigenlijk nog kan. In een stad die er zo'n politiek op nahoudt wil ik eigenlijk geen geld meer achterlaten. Dat ze verrekken. Nu, ik vrees dat mijn kameraden daar anders gaan over denken en toch gaan beginnen zagen om te gaan. Dit jaar zou dat nog geen probleem zijn maar volgend jaar dus wel. En aangezien die show een hoop buitenlanders trekt die dikwijls van niks weten ben ik vrij zeker dat daar volgend jaar flikken gaan staan om te incasseren. Makkelijk verdiend...

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #306 Gepost op: 19 november 2018, 19:47:48 »
Ik vind er ook weinig meer van terug, behalve dat zelfs de snelwegen op slot gaan voor "vervuilende" diesels. Zelfs erdoor rijden via de snelweg om in een volgende stad te raken zal dus ook al niet meer gaan. Erg.

Naar de praktische afhandeling gok ik dat ze hun systeem met "umweltplaketten" gaan gebruiken. Als je een groene sticker nodig hebt om erin te mogen en ze beslissen om die niet meer te geven voor de diesels dan is het geregeld.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #307 Gepost op: 19 november 2018, 20:08:33 »
Yep, de A40 gaat er idd ook bij zijn. Een heel belangrijke verkeersader daar. Te zot om los te lopen eigenlijk. :jpshakehead:

Dat ze Euro4 willen verbieden, daar kan ik nog enigszins inkomen. Dat zijn auto's van 10 a 15 jaar oud die de meeste mensen toch stilletjes aan gingen vervangen maar een Euro5!? Dat kunnen nog auto's van 2014 zijn. Amper 4 jaar oud. Mensen in sé verplichten van een 4 jaar oude auto te vervangen is gewoon van de pot gerukt...

Wat mij betreft blijven we dit jaar al thuis en ik hoop met mij nog een hele hoop andere mensen. Geen beurzen meer in de Messe, geen kerstmarkt meer in't centrum, middenstand achteruit,... 't Is erg voor de mensen die er wonen en hun geld moeten verdienen maar misschien worden die groen foorapen dan wakker.

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #308 Gepost op: 19 november 2018, 20:11:17 »
Yep, de A40 gaat er idd ook bij zijn. Een heel belangrijke verkeersader daar. Te zot om los te lopen eigenlijk. :jpshakehead:

Dat ze Euro4 willen verbieden, daar kan ik nog enigszins inkomen. Dat zijn auto's van 10 a 15 jaar oud die de meeste mensen toch stilletjes aan gingen vervangen maar een Euro5!? Dat kunnen nog auto's van 2014 zijn. Amper 4 jaar oud. Mensen in sé verplichten van een 4 jaar oude auto te vervangen is gewoon van de pot gerukt...

Wat mij betreft blijven we dit jaar al thuis en ik hoop met mij nog een hele hoop andere mensen. Geen beurzen meer in de Messe, geen kerstmarkt meer in't centrum, middenstand achteruit,... 't Is erg voor de mensen die er wonen en hun geld moeten verdienen maar misschien worden die groen foorapen dan wakker.

Zelfs nog auto's van 2015! Mijn Skoda Superb (2e auto) is geleverd 27/03/2015  ;)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #309 Gepost op: 19 november 2018, 20:20:03 »
Zelfs nog auto's van 2015! Mijn Skoda Superb (2e auto) is geleverd 27/03/2015  ;)

Dat wil ik geloven. In september 2014 is de Euro6 van start gegaan. Uiteraard was op dat moment nog niet iedere motor conform. Het kan idd goed zijn dat er nog auto's van 2015 en zelfs 2016 Euro5 zijn. Dat zijn bijna nieuwe auto's die men wil gaan verbieden. Sorry, dat is een brug te ver voor mij. Iets mag het hebben maar dit is gewoon mensen kloten in de hoogste graad.

Ik hoop dat er niet te veel Belgische politici vandaag de krant gelezen hebben of't kan hier binnenkort ook van dat zijn... :wiggleyes:

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #310 Gepost op: 19 november 2018, 20:55:14 »

Offline bostonvert

• Grand Prix Winner
« Reactie #311 Gepost op: 21 november 2018, 19:05:00 »
Als het zo voortgaat hebben veel grote oldtimer en tuning beurzen een groot probleem als de helft van de bezoekers niet meer met de wagen kan komen. Duitsland is wel echt extreem bezig, tijd voor de groene hesjes in Duitsland?

Ik voel me week na week slimmer over het feit dat ik net een euro 2 diesel heb gekocht  :iono:
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #312 Gepost op: 23 november 2018, 13:51:01 »
Verplichten om vier jaar oude diesels weg te doen is van de pot gerukt, maar het is wel zo dat de Duitse overheid, op voorwaarde dat je woont of werkt in bepaalde regio’s die het voorwerp uitmaken van die regel, 4500 euro milieupremie geeft bij aankoop van een andere wagen.

Het is nog steeds niet netjes, maar hier zie ik het niet gebeuren dat ze toch nog die incentive willen doen.

In Duitsland kan je ook lenen op tien jaar voor een wagen. Volgens mij overdreven, maar het kan wel en zal voor sommigen de enige manier zijn om een duurdere wagen aan te kopen.

Het enige voordeel voor ons is dat je dan goedkoop een euro 5 uit Duitsland kan halen.

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #313 Gepost op: 29 november 2018, 15:31:05 »

Elke keer er van die onzin berichten in het nieuws komen, meestal beginnen ze met 'milieu', opwarming van de aarde of 'gezondheid' voel ik mij voor idioot uitgemaakt. Het is zo duidelijk.   :(

Jij....jij hebt het echt begrepen !!!!  De media zijn zo corrupt links. De kwaliteitskrant 'De Standaard' wil ik zelfs niet meer in m'n handen hebben.

Laat ze doen, ze maken er momenteel zo'n economische puinhoop van. Onze grootsteden zijn de grootste voorbeelden. Auto's worden verboden, handelaren hebben geen werk meer en stoppen ermee, de werkende mens verhuist en wat blijft erover... een multicultureel 'fietsparadijs', verloedering, leegstand en uitschot. Blij da'k tegen de taalgrens woon.

Er komt opstand van, let op mijn woorden.
De werkende Belgische bevolking gaat vroeg of laat in opstand komen, maar die zal men in eerste instantie rellenschoppers noemen terwijl het helden zijn.
Iedereen weet waar al die milieutaksen voor nodig zijn...
« Laatst bewerkt op: 29 november 2018, 19:30:20 door DHL »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #314 Gepost op: 1 december 2018, 20:07:31 »
Polen organiseert klimaattop, maar blinkt niet uit in duurzaamheid :

https://nos.nl/artikel/2261611-polen-organiseert-klimaattop-maar-blinkt-niet-uit-in-duurzaamheid.html

En dat kolenstof en fijn stof blijft allemaal netjes in Polen  :thinking: en waait niet naar de rest  v Europa ...