Auteur Topic:  Lage-emissiezone (LEZ)  (gelezen 14546 keer)

Offline midas

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #270 Gepost op: 2 augustus 2018, 12:30:09 »

Dat ze maar vlug LEZ zones invoeren voor die enorm aantal vliegtuigen die laag boven onze hoofden de landing inzetten,dat ben ik (wij)meer dan beu!!

Het sakhir monster in actie

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #271 Gepost op: 3 augustus 2018, 00:25:37 »
Lees net dat het luchtverkeer boomt... en enorm veel uitstoot. Jammer voor sommigen, maar reizen per vliegtuig kan voor een appel en een ei. Zit op zijn minst een soort van onevenwicht in tov onze auto's.
Een auto hebben we nodig, vliegen is luxe doorgaans. (zeg niet voor iedereen uiteraard). Lijkt me logischer dat luxe zwaarder belast wordt dan zaken die men bvb nodig heeft om te gaan werken... Maar bij mijn weten zijn er zelfs geen taxen op kerosine.

Gaat het enorme belastingvoordeel op vliegtickets verdwijnen ?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gaat-het-enorme-belastingvoordeel-op-vliegtickets-verdwijnen-~b9e666fc/

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #272 Gepost op: 3 augustus 2018, 15:27:28 »
Het zou maar normaal zijn, vind ik. Maar... dan moeten ze wel andere zaken in de plaats met rust laten. Op de eerste plaats onze huizen en onze wagens op een meer aanvaardbare manier aanpakken. Momenteel is het zo dat de mensen die als particulier iets bezitten te zwaar worden aangepakt. Men verhoogde de pensioenleeftijd dus had ik gedacht om binnen een paar jaren minstens 1 appartement aan te kopen om te verhuren.
Niet om meer luxe te hebben door dat extra inkomen, maar enkel om mijn vrouw sneller te laten stoppen met werken of op z'n minst half time te laten werken. Als ze op pensioen gaat ben ik 72 jaar en is ons leven voorbij.
Gaan ze ons nu met regeltjes die mogelijkheid ook nog afpakken zodat een opbrengsteigendom aankopen en onderhouden ook duur wordt ?
Ne mens kan verdorie niets meer plannen in zijn leven op die manier. Ik ben al 10 jaar ziek, dat zou willen zeggen dat er mij geen fijne tijd samen in alle rust met mijn vrouw gegund wordt. Moest ik nog kunnen werken dan zou ze verdorie al lang maximum halftime werken. En ja ik weet het, er zijn er die meer reden tot klagen hebben. Maar k heb me verdorie kapot gewerkt vroeger om een leuke oude dag te hebben. Ik voel me letterlijk bestolen.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #273 Gepost op: 8 augustus 2018, 12:41:35 »
We protesteren aan de schoolpoort van onze kinderen tegen luchtvervuiling, maar stappen met diezelfde kinderen wel in het vliegtuig' :

http://www.knack.be/nieuws/planet-earth/we-protesteren-aan-de-schoolpoort-van-onze-kinderen-tegen-luchtvervuiling-maar-stappen-met-diezelfde-kinderen-wel-in-het-vliegtuig/article-opinion-1182219.html

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #274 Gepost op: 10 augustus 2018, 15:59:24 »
Om te zwijgen hoeveel gezinnen vliegtuigen gaan spotten rond Zaventem omdat ze daar zo kort boven hun hoofd op stijgen lol...
Al die regeltjes tegenwoordig kunnen me gestolen worden.
T is nu een paar dagen warm geweest en ge hoort de mensen zeggen dat je voelt dat het klimaat verandert.
Komt door de vuile lucht zeggen ze. Dat kan zeg ik dan, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. En dat begrijpt men dan niet meer.
Moet eens goed nadenkt: ze doen 200 jaar (?) statistieken over het weer. En op basis daarvan zeggen ze dat het klimaat verandert door de vuile lucht.
Die 200 jaar statistieken betekenen gewoon niks. De aarde draait hier al een paar miljoen jaren rond met veranderende klimaten, veranderende continenten, enz. En op basis van zo'n korte tijdspanne gaan zij uitspraken doen. Het doet mij lachen.

Wat ik wel geloof is dat de lucht bij momenten niet al te proper is. Maar ik weet wel dat er landen zijn, waar de lucht nog tig keren slechter is. Hier valt dus een beetje winst te halen, in die landen kan je heel veel winst halen. Waarom dan niet die landen helpen?
Wel... omdat alles rond geld draait. Milieu is voor het ogenblik iets waaruit de staat en zakenmensen munt kunnen uitslaan.
Waarom pakken ze die vliegtuigen vol toeristen met een goedkoop ticketje op weg naar een all in hoteletje waar ze zich ziek vreten en drinken niet aan ?.... Dat is economie... Dat brengt teveel op voor de landen. Dus daar blijven ze af. Ze kunnen uit extra taxen nooit dezelfde winsten halen. Maar een auto, je huis extra belasten omwille van het milieu is pure winst. En ze slagen er nog in om de mensen met de glimlach te laten betalen voor iets wat nul rendement voor het milieu zal hebben. Er staat teveel geld van de Belgen op spaarrekeningen, die moeten eraf. Hetzij door het geld op te doen, hetzij door naar de beurs te trekken. Als het de groei maar stimuleert. En wie wordt er slechter van ?

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #275 Gepost op: 12 augustus 2018, 18:06:52 »
De 15 grootste schepen ter wereld stoten net zoveel uit als 760 miljoen auto’s zeggen ze link
Is compleet ridicuul waar ze mee bezig zijn.

Nu moet ik toch wel opmerken, als iemand in de logistiek, dat de 15 grootste schepen genoeg materiaal vervoeren voor miljoenen mensen, dus als je dat deelt door uitstoot per persoon, is het stukken minder vervuilend dan je zou denken. Trouwens recentelijk varen vrachtschepen trager, om de uitstoot te verminderen.

Zeetransport is trouwens puur uit noodzaak, niet uit plezier. Er wordt getransporteerd wat de handel nodig heeft en niks meer. Vliegen voor 50 euro op en af naar de  Turkse riviera "omdat het kan" is in dit opzicht veel vervuilender want te vermijden.

Nu kan je zeggen, efkes uwen V8 of ander speelgoed uithalen voor een toerke in de polders is ook vermijdbaar en da's wel waar maar veel minder vervuilend dan luchttransport.

Voor mij mogen ze gerust de ticketten duurder maken, toch zeker die budgetprijzen op korte afstand. Als ik moet  reizen voor het werk, kan de firma het wel dragen en voor het plezier rijd ik liever met de auto dan te vliegen.
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #276 Gepost op: 28 augustus 2018, 09:48:40 »
Daarnet nog een grappig filmpje tegengekomen over de LEZ.

* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #277 Gepost op: 28 augustus 2018, 10:07:41 »
had ik ook al eens gezien  :toofunny:

Offline Zatte Rita

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #278 Gepost op: 24 september 2018, 08:05:08 »
Even een doordenkertje...

Stel, ik koop een oldtimer (een e30 van pakweg '86) in NL of DE, die daar reeds omgebouwd werd naar EURO 2 dmv een motorswap (m52 oid). Deze swap is RDW - TUV eingetragen en staat dus op de papieren, incl vermogen, cilinderinhoud, EURO norm etc.

Kan ik deze dan invoeren, inschrijven op O-plaat en lustig tot 2025 in de LEZ rondbollen wegens EURO 2? Of kan je sowieso niet meer in de LEZ met een o-plaat, onafhankelijk van de geregistreerde Euro norm?

Andere mogelijkheid is de auto aan een gelijkvormigheidsattest laten komen via de keuring (via Bornem gaat niet wegens niet meer OEM) en inschrijven op gewone platen?
You wash your car like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it's your family...

Then you drive it like you stole it!

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #279 Gepost op: 24 september 2018, 08:09:09 »
Even een doordenkertje...

Stel, ik koop een oldtimer (een e30 van pakweg '86) in NL of DE, die daar reeds omgebouwd werd naar EURO 2 dmv een motorswap (m52 oid). Deze swap is RDW - TUV eingetragen en staat dus op de papieren, incl vermogen, cilinderinhoud, EURO norm etc.

Kan ik deze dan invoeren, inschrijven op O-plaat en lustig tot 2025 in de LEZ rondbollen wegens EURO 2? Of kan je sowieso niet meer in de LEZ met een o-plaat, onafhankelijk van de geregistreerde Euro norm?

Andere mogelijkheid is de auto aan een gelijkvormigheidsattest laten komen via de keuring (via Bornem gaat niet wegens niet meer OEM) en inschrijven op gewone platen?

Ik zou er niet aan beginnen... :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #280 Gepost op: 24 september 2018, 15:40:18 »
Ben ik verkeerd als ik zeg dat sommige steden al 40 jaar als norm hanteren ? Dacht dit vaag ergens gelezen te hebben, kan Duitsland ook geweest zijn of zo...
In ieder geval, met die O platen doe je niet wat je wil he, woon werk of schoolverkeer zijn al uitgesloten.

Tegenwoordig jullie ook al opgevallen hoe links beinvloed de media is ? Ook onze TV zenders...  Pastic in oceanen, slechte lucht, verkeersslachtoffers, isoleren, migrantenbeleid, wegenbeleid... ze komen bijna elke dag allemaal ter sprake. Over vrijgekomen haatpredikers, terroristen in spe wordt geen woord gerept. Het Maximiliaanpark wordt 'triestig' getoond, als er diefstal of geweld gebeurt wordt nergens nog vernoemd over welke nationaliteit het gaat (vroeger werd gewoon Roemeen, Marrokaan, Amerikaan, Belg gebruikt in verslaggeving... nu is dit verboden terrein.)
De pers moet zich neutraal opstellen, ik zie Groen regelmatig interviews geven op tv, VB hoor je niets van. Niet dat ik zo extreem ben in mijn keuzes, maar ze moeten de maatschappij weerspiegelen zoals ze is.
Om bij onze auto's te blijven, diesel dit, diesel dat, LEZ,... Elke dag komt wel iemand op tv uitleggen hoe slecht een diesel is. Van een direct ingespoten benzinemotor wordt in alle talen gezwegen alhoewel deze zeer slecht zijn voor onze gezondheid. Nog nooit liet men iemand spreken over de zware financiele impact dit heeft op de bevolking.
Ten eerste zijn ereen deel wiens auto plots verboden wordt, ten tweede is elke eigenaar van een diesel de dupe door een enorm waardeverlies (zeker bij jonge voertuigen), ten derde wordt iedereen plots min of meer verplicht een veel minder zuinig voertuig te gaan rijden, en zo zullen er nog heel wat punten zijn.
En wij slikken maar... Iedereen zou voor zichzelf eens moeten uitrekenen hoeveel dit kost als hij een recente diesel heeft en graag regelmatig zijn voertuig vernieuwt.. Niet iedereen rijdt z'n dieselwagen 'op'...
Daar bovenop de taxen en accijnzen aanpassen wat ook weer miljoenen opbrengt voor de staatskas.

Ik vraag me dikwijls af of een uitdoofbeleid niet veel eerlijker had geweest. Bvb vanaf jaar x mogen nieuwe diesels niet meer verkocht worden. Duurt beetje langer, maar mettertijd gaan ze er ook uit dan. Je zou voor de armere bevolking kunnen zeggen dat een dieselwagen vanaf Euronorm 2 niet meer van eigenaar mag veranderen of die herinschrijvingen zwaar taxeren. Zo krijgen die armere mensen tenminste nog de kans om hun ouder voertuig op te rijden en moeten ze niet plots hun wagen wegdoen als ze in een grootstad wonen. Die hebben dikwijls het geld niet voor een andere wagen...
Dit gecombineerd met de verplichtingen die men binnenkort zal gaan opleggen qua huisvesting, de hoge belastingen op energie om te verwarmen (electr 21 procent BTW en t is verdorie een basisbehoefte) gaat vele mensen in de problemen brengen.

Men zou verdorie veel beter (sorry voor sommigen) al die firmasletten aanpakken en dat belastingsvoordeel op een andere manier uitkeren. Nu krijgt men een wagen met tankkaart. Gevolg: mensen zijn bereid ver te rijden naar hun werk want het kost toch geen bal en ze kunnen daar een kleinigheid meer verdienen. In hun vrije tijd spelen kilometers totaal geen rol waardoor de wegen ook in't weekend volslibben.
Ook de vliegtuigen blijven uit vizier qua taxen. Iedere vlieger die over ons land vliegt zo verdorie 'tol' moeten betalen voor de vuiligheid die ze in de lucht spuiten met hun toestellen vol toeristen die gretig gebruik maken van de extreem lage prijzen...
En zo kunnen we nog doorgaan, maar neen, onze auto is de dader van alle milieuproblemen...

Offline Zatte Rita

• World Champion
« Reactie #281 Gepost op: 24 september 2018, 16:17:42 »
Ik zou er niet aan beginnen... :)

Dat onderste pad zou ik niet bewandelen (homologeren via keuring). Maar de hamvraag blijft, wat weegt het zwaarste door in het andere geval?
- Auto is 30j op o-plaat, maar is wel euro 2, dus bollen maar in de LEZ.
OF
- Auto voldoet aan de euro 2 norm, maar is een oldi op o-platen, dus wordt sowieso als iets smerig dat buiten de LEZ moet blijven bekeken no matter welke euro norm die heeft.

In dit topic van @Mayonaise : http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=63034.0 lees ik namelijk: Nog een awesome upgrade uitgevoerd door vorige Duitse eigenaar. Hij heeft indertijd een kaltlaufregler laten installeren waardoor de auto voldoet aan de Euro2 normen. (initieel heeft hij geen euronorm) De gegevens op de fahrzeugbrief zijn door de DIV overgenomen zo kan ik tot 2025 gratis in de LEZ-zones komen.

Maar deze staat op gewone platen ipv o-platen, dus het kan, maar kan het met o-platen? Dat is de vraag van 1 miljoen  :)

You wash your car like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it's your family...

Offline Mayonaise

• Pole Position
« Reactie #282 Gepost op: 24 september 2018, 16:27:48 »
Dat onderste pad zou ik niet bewandelen (homologeren via keuring). Maar de hamvraag blijft, wat weegt het zwaarste door in het andere geval?
- Auto is 30j op o-plaat, maar is wel euro 2, dus bollen maar in de LEZ.
OF
- Auto voldoet aan de euro 2 norm, maar is een oldi op o-platen, dus wordt sowieso als iets smerig dat buiten de LEZ moet blijven bekeken no matter welke euro norm die heeft.

In dit topic van @Mayonaise : http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=63034.0 lees ik namelijk: Nog een awesome upgrade uitgevoerd door vorige Duitse eigenaar. Hij heeft indertijd een kaltlaufregler laten installeren waardoor de auto voldoet aan de Euro2 normen. (initieel heeft hij geen euronorm) De gegevens op de fahrzeugbrief zijn door de DIV overgenomen zo kan ik tot 2025 gratis in de LEZ-zones komen.

Maar deze staat op gewone platen ipv o-platen, dus het kan, maar kan het met o-platen? Dat is de vraag van 1 miljoen  :)

Euro 2 is euro2, ik zou er dan wel mee durven rondrijden. :)

Offline Zatte Rita

• World Champion
« Reactie #283 Gepost op: 24 september 2018, 16:55:47 »
Lijkt mij ook zo te wezen  :)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #284 Gepost op: 24 september 2018, 17:12:46 »
Nummerplaat zal gewoon door de database van DIV gehaald worden. Euro 2 -> OK. Denk ik.

O-platen die geen euro norm hebben (de meeste dus) mogen binnen mits zo een dagpas te kopen. Vanaf 40j kan dat aan verlaagd tarief. Dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb.
Oh ja ... en ook dat een auto ineens niet meer vervuilt als de eigenaar een pas gekocht heeft.  :P

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #285 Gepost op: 25 september 2018, 06:34:14 »
Nummerplaat zal gewoon door de database van DIV gehaald worden. Euro 2 -> OK. Denk ik.

O-platen die geen euro norm hebben (de meeste dus) mogen binnen mits zo een dagpas te kopen. Vanaf 40j kan dat aan verlaagd tarief. Dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb.
Oh ja ... en ook dat een auto ineens niet meer vervuilt als de eigenaar een pas gekocht heeft.  :P
Geweldig  :toofunny: :toofunny: :toofunny: :thumbsup:
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline Liquid Li0n

• Pole Position
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #286 Gepost op: 25 september 2018, 15:44:05 »
klopt, een oldtimer met O plaat mag Antwerpen binnen vanaf 40j en dit kost je jaarlijks 180 euro.
Een oldtimer mag met O plaat in de brusselse LEZ gewoon nog wel binnen. Weet niet hoe het zit met diezelfde wagen zonder O plaat.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #287 Gepost op: 27 september 2018, 13:04:41 »
“Duitse overheid en autobranche in overleg over omvangrijke omruildeal voor oude dieselwagens” :

https://www.hln.be/auto/-duitse-overheid-en-autobranche-in-overleg-over-omvangrijke-omruildeal-voor-oude-dieselwagens~a731c73d/

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #288 Gepost op: 1 oktober 2018, 12:24:07 »
Vanaf morgen 01/10 boete van 350 euro voor meest vervuilende dieselwagens in Brussel : https://www.demorgen.be/binnenland/vanaf-morgen-boete-van-350-euro-voor-meest-vervuilende-dieselwagens-in-brussel-bef88a73/

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #291 Gepost op: 9 oktober 2018, 07:17:00 »
Ergens heb ik daar niet zo veel op tegen. Als die allemaal nieuwe auto's moeten kopen, is het toch van ons belastingsgeld.
En we willen toch niet dat de politie criminelen laat vrij lopen omdat ze niet in de LEZ mogen met hun auto?
Work hard, play hard

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #292 Gepost op: 9 oktober 2018, 07:45:13 »
Ergens heb ik daar niet zo veel op tegen. Als die allemaal nieuwe auto's moeten kopen, is het toch van ons belastingsgeld.
En we willen toch niet dat de politie criminelen laat vrij lopen omdat ze niet in de LEZ mogen met hun auto?
Zo is dat. En als ze die beginnen boetes te schrijven krimpt hun budget weer om andere dingen te doen, of het komt weer uit ons belastinggeld en dus uit onze zakken. Wat om te beginnen al de hele bedoeling is van die LEZ: stadskas spijzen met onze centen. Heeft allemaal niet te maken met luchtkwaliteit, CO2 of opwarming van de aarde.

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #293 Gepost op: 16 oktober 2018, 08:54:20 »
Nu gaan we het krijgen se... uiterst links aan de macht in Brussel. Dit gaat wat worden mannen, op vele vlakken jammer genoeg. Om te beginnen strenge LEZ, verkeersluw maken van de stad met de gekende gevolgen van leegloop, verloedering in ruilvoor 'schone' lucht. We gaan de prijs betalen komende zes jaar, hou jullie vast (zeker de dieselrijders onder ons zullen aanzien worden als smerige vervuilers terwijl de vliegtuigen taxvrij blijven zoemen aan low cost tarieven). Leve de bakfiets!

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #294 Gepost op: 16 oktober 2018, 09:27:20 »
Ik zie daar nog een veel groter probleem in dan de LEZ.    :blink:

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #295 Gepost op: 17 oktober 2018, 00:48:06 »
Nu gaan we het krijgen se... uiterst links aan de macht in Brussel. Dit gaat wat worden mannen, op vele vlakken jammer genoeg. Om te beginnen strenge LEZ, verkeersluw maken van de stad met de gekende gevolgen van leegloop, verloedering in ruilvoor 'schone' lucht. We gaan de prijs betalen komende zes jaar, hou jullie vast (zeker de dieselrijders onder ons zullen aanzien worden als smerige vervuilers terwijl de vliegtuigen taxvrij blijven zoemen aan low cost tarieven). Leve de bakfiets!

Vandaag in Gent ene gezien met een lange elektrische bakfiets met daaraan nog een lange fietskar , heel die combinatie was ca 7a 8meter lang !

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #297 Gepost op: 23 oktober 2018, 12:58:45 »
Ik zie daar nog een veel groter probleem in dan de LEZ.    :blink:

Wat wil je tegenwoordig met alle linkse verslaggeving. Moet daar eens op letten in welk slecht daglicht rechts gesteld wordt (spreek dan nog niet van extreem rechts). Extreem links kan dan blijkbaar wel, want geloof me... ook dat zijn extremisten maar de grote meerderheid beseft het niet.

Laat ze maar doen, 6 jaar Brussels groen en we zullen zien. Zou me niet verwonderen dat de mensen nadien enkel nog in extremen stemmen na die jaren bomenknuffel en iedereen is welkom politiek. Ik voorspel nu al: de steden gaan door en door verloederen als ze doorgaan met autovrij maken. Handelaars zullen stoppen, werkende bewoners zullen de stad verlaten, toerisme zal stilvallen wegens onveiligheidsgevoel... Allé, de verdere voortzetting van de teloorgang zoals we die nu al kennen in de grootsteden en stillekens aan overwaait naar de kleinere steden.

Om leven in een stad te hebben moet er beweging zijn en beweging staat nog altijd gelijk aan mobiliteit. Simpel.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #298 Gepost op: 23 oktober 2018, 13:50:28 »
Helemaal mee eens en het stemmen zal idd. alsmaar extremer gaan. Het is alleen de vraag van welke zijde er het meeste kiezers gaan zijn, tegen dat het echt belangrijk wordt.

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #299 Gepost op: 27 oktober 2018, 05:25:00 »
Pronostiekske: eerst extreem links om later volle bak uiterst rechts te gaan.
Als deze tendens zich voortzet staan we er niet goed voor, extremen zijn nooit goed, daarom zijn het ook extremen...

Vandaag in het nieuws die staking van de arbeiders die instaan aan een hongerloon voor de bagage op de luchthaven om tickets te kunnen aanbieden aan belachelijke dumpingprijzen:

Punt 1: die mensen hebben gelijk
Punt 2: vliegtuigen spotgoedkoop (zwaar) laten vervuilen terwijl wij het uitzweten door LEZ, verhoogde accijnzen en taxen, dieselhaat, open haard verboden, dure electriciteit,...  Hoe dwaas is dat?