Auteur Topic:  Lage-emissiezone (LEZ)  (gelezen 8867 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4755
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #210 Gepost op: 6 juni 2018, 12:44:22 »
Ik zeg helemaal niet dat jij het uitgevonden hebt, of dat er niets van waar is, ik zeg alleen dat ik er nog niet veel van merk als ik zo eens vlug de prijzen vergelijk tussen DE en BE.

Dit is altijd en overal al zo geweest, dus ik mis precies het verband met de diesels die nu ineens aan 1/3e zouden te koop staan.  :thinking:

Een overaanbod v diesels  v mensen die er nog snel vanaf willen voordat ze in de grote steden niet meer mogen rijden en weinig of geen vraag naar fiscaal oninteressante diesels waar je nu of binnenkort in veel steden niet meer mag mee rijden , dus alle diesels met euro4 of lager en in sommige steden zijn zelfs euro5 diesels niet meer toegelaten .
Dus dan zijn opkopers ook niet geneigd die wagens op te kopen of er deftige prijs voor te geven

de wet v vraag en aanbod

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4755
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #211 Gepost op: 6 juni 2018, 12:54:12 »
Gentse mobiliteitsvereniging : “We worden bij de neus genomen”  :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/gentse-mobiliteitsvereniging-we-worden-bij-de-neus-genomen~aa3cafb7/


Ze hebben gelijk door mobiliteitsplan / debiliteitsplan moet je vaak pak km's  omrijden om je bestemming te bereiken of te naderen (want sommige straten zijn niet meer bereikbaar met de wagen ) doordat er 1-richtingsverkeer ingevoerd is , doordat straten/ pleinen autovrij geworden zijn , door "knippen" enz .

Je bent dus langere tijd aan het rijden , dus meer uitstoot en je hebt ook meer files want je kan maar in beperkt aantal straten rijden = meer uitstoot en je rijdt meer km doordat je omweg moet rijden door al die bazaar als knippen en autovrije gebieden en 1-richtingsverkeer = meer uitstoot

Dus meer verbruik en acijnzen op brandstof en verder is er negens echte verbetering al willen geitenwollensokken-maffia-leden hun pirusoverwinning voorstellen als beter voor leefmilieu , luchtkwaliteit of verkeersveiligheid .... 

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4755
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #212 Gepost op: 8 juni 2018, 04:27:42 »
“Elektrische auto’s zijn voor veel Europeanen gewoonweg niet te betalen” :

https://www.hln.be/auto/-elektrische-auto-s-zijn-voor-veel-europeanen-gewoonweg-niet-te-betalen~a2fd2b20/

Online Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5410
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #213 Gepost op: 8 juni 2018, 04:39:02 »
“Elektrische auto’s zijn voor veel Europeanen gewoonweg niet te betalen” :

https://www.hln.be/auto/-elektrische-auto-s-zijn-voor-veel-europeanen-gewoonweg-niet-te-betalen~a2fd2b20/
Dat heb ik altijd al van in het begin gezegd toen men begon te zeveren over die elektrisch rijdende broodroosters en stofzuiger.
Ook hebben de mensen geen geld om op regelmatige basis een andere/nieuwe wagen aan te kopen die aan de Euro normen voldoet.
Met andere woorden ze zijn zichzelf in de vinger aan het snijden want op den duur gaan ze minder geld in de kassa krijgen.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline e30_324d

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
    • Natuur - Landschapsfotografie
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #214 Gepost op: 10 juni 2018, 02:01:09 »
Dat heb ik niet uitgevonden , dat was hetgeen je kreeg als je een dieselwagen wilde overlaten bij aankoop ve andere auto of als je met een diesel bij autohandelaar toekwam om die te verkopen en als de Duitsers massaal hun diesels willen verkopen uit angst voor dat rijverbod voor diesels in bepaalde steden  zakt de prijs want meer aanbod dan vraag .



De prijzen die je op autosscout en co ziet zijn vraagprijzen of verkoopprijzen v verkopers/ handelaars , je weet ook wel dat als handelaar wagen voor 15 aanbiedt , hij die normaal voor max 10 zal aankopen  .

En bij veel diesels luidde het antwoord kortweg : "Geen interesse , risico om met de wagen te blijven zitten is te groot " , dus dan had particulier maar weinig opties : -inruilen voor umweltpramie / schrotpramie  -particulier trchten te verkopen aan iemand die de steden waar dieselverbod geldt kan vermijden of er zelf mee blijven rijden als je in die steden niet persé  moet zijn 

-auto exporteren naar Oost-Europa in zijn geheel of in onderdelen


https://www.ovb-online.de/politik/stau-diesel-schrottpresse-9685339.html

https://www.swr.de/swraktuell/bw/umweltpraemie-autos-schrott/-/id=1622/did=21454942/nid=1622/w4c024/index.html

https://www.focus.de/auto/news/umweltpraemie-verlaengert-diesel-verschrottung-laeuft-bis-in-den-sommer_id_8018942.html

https://www.autozeitung.de/klimapraemie-189846.html

http://www.kn-online.de/Nachrichten/Schleswig-Holstein/Haendler-in-Not-Gebrauchte-Diesel-finden-kaum-Kaeufer

http://www.lz.de/ueberregional/owl/22119450_Angst-vor-Fahrverboten-Selbst-junge-Diesel-Autos-landen-auf-dem-Schrottplatz.html



http://www.neuwagen-online.info/diesel-umweltpraemie-2017


Heb het elders ook voorbij zien komen... Diep triest dat men mensen al zover heeft gekregen dat ze spontaan hun wagens beginnen
verkopen en laten verschroten uit angst er niet meer te mogen mee rijden in de toekomst.
Zo zie je maar welk een invloed de berichten via allerlei diverse mediakanalen hebben zodat mensen zo goed als gehersenspoeld worden
door de Klimaatnazi's.
Want ik geloof nooit dat eigenaars hun wagen hals over kop verkopen omdat ze plots groener beginnen denken of zich plotsklaps zorgen beginnen maken
over milieu en klimaatproblemen.

Soit, ik heb gisterenavond nog een ritje gemaakt met mijn 324d en heb hem op alle mogelijke momenten tot in het rood getrokken
zodat er een fijne roetwolk achterbleef.  :thumbsup:

Klimaat kan je niet veranderen noch aanpassen.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen, woher man kommt
1989'er 3er E30 324d Shadowline Edition

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3360
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #215 Gepost op: 10 juni 2018, 06:55:43 »
Soit, ik heb gisterenavond nog een ritje gemaakt met mijn 324d en heb hem op alle mogelijke momenten tot in het rood getrokken
zodat er een fijne roetwolk achterbleef.  :thumbsup:

Klimaat kan je niet veranderen noch aanpassen.

Het gaat dan ook niet enkel om het klimaat, de lucht die wij inademen kunnen we zeer zeker veranderen.
Als mensen eens wat minder in het rood zouden rijden... zou er al minder stofdeeltjes in de lokale lucht hangen.
Work hard, play hard

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9495
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #216 Gepost op: 10 juni 2018, 08:22:59 »
Het gaat dan ook niet enkel om het klimaat, de lucht die wij inademen kunnen we zeer zeker veranderen.
Als mensen eens wat minder in het rood zouden rijden... zou er al minder stofdeeltjes in de lokale lucht hangen.

Heel misschien kunnen we iets doen aan de lucht die we inademen ... maar dan zullen we heel wat meer moeten doen dan enkel de auto's viseren. Ook vliegtuigen, schepen, stookolieketels, industrie en vulkaanuitbarstingen zullen we moeten tegenhouden. Heb je hem ?  ;)

Zie naar de metingen in Antwerpen na invoering van LEZ. De luchtvervuiling was toegenomen. Hebben ze dan nog altijd niet door dat de auto niet de (hoofd)dader is ?

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3360
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #217 Gepost op: 10 juni 2018, 18:33:13 »
En van die dingen die je opsomt, welke zitten het dichtste bij ons huis?
Bij de meeste gaat het voornamelijk om auto's. Tenzij je dichtbij de luchthaven of haven zou wonen.
Op kleine schaal maakt het wel degelijk een verschil uit. Maar de politiek vergeet (al dan niet bewust) ook om het grotere plaatje te bekijken.
En dat zijn dan de dingen die jij opsomt. Maar dat neemt niet weg dat de auto op een zeer lokaal niveau ook een best grote invloed kan hebben.
Work hard, play hard

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9495
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #218 Gepost op: 10 juni 2018, 19:04:00 »
Er is maar één aarde en maar één atmosfeer hoor. Verontreinigingen verspreiden zich veel verder dan  je denkt en trekken zich  in elk geval niets aan van allerhande grenzen, van een stad, een land en al zeker niet van een LEZ.  Als het in de sahara eens goed waait en de wind staat goed hangen onze auto's vol stof. Een vulkaanuitbarsting kan ook stof doen vallen in een ander continent. En dan denk jij, jij niet alleen trouwens,   luchtkwaliteit lokaal aan te pakken.  :D

En als je toch vlak bij uw deur wil gaan zoeken, kijk eens hoeveel huizen een schoorsteen hebben, kijk eens op flightradar24.com hoeveel vliegtuigen er boven uw hoofd voorbij komen.

Maar de auto is het geweest.  ::)
Awel, al de propaganda om de auto de schuld te geven ... het werkt, velen slikken het.

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3360
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #219 Gepost op: 10 juni 2018, 19:10:12 »
Ik beweer niet dat die dingen geen invloed hebben op de lucht hier, we krijgen bv genoeg vuiligheid van het Ruhrgebied uit Duitsland.
Maar dat betekent niet dat de auto niet meer vervuilt hé. Op lokaal niveau ga je wel degelijk merken als opeens heel je straat hun roetfilters zou weghalen (tenzij je in een straat met maar 4 huizen woont  ;D ) .
Work hard, play hard

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9495
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #220 Gepost op: 10 juni 2018, 19:27:42 »
De metingen van de luchtkwaliteit in Antwerpen, voor en na het invoeren van de LEZ spreken u tegen.

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3360
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #221 Gepost op: 10 juni 2018, 19:53:23 »
Bij die dingen zijn er ontiegelijk veel factoren die daar invloed op hebben.
Hoeveel auto's zijn er bij gekomen in die tijd, wat waren de weersfactoren, is er net een gigantische tanker gepasseerd die enorme uitstoten had in Antwerpen, ...
Die dingen vergeten ze natuurlijk weer te melden in de krant. En dan durven sommigen inderdaad te denken dat de LEZ vervuilender zou zijn...
Work hard, play hard

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9495
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #222 Gepost op: 10 juni 2018, 20:56:26 »
Zoals ik zei: het brainwashen werkt (bij velen, niet bij iedereen).

Offline sini

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 603
  • -= 435 ixa =-
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #223 Gepost op: 11 juni 2018, 03:43:18 »
ik was twee weken geleden denk ik, in Antwerpen om mijn vrouw ergens af te zetten voor een afspraak, ik heb mij dan aan de kaaien geparkeerd toen ze mij vroeg om daar te wachten omdat ze waarschijnlijk vrij snel terug zou zijn, ik ben dus daar in de auto blijven wachten...
Ik zag daar een prachtig cruise ship die klaar stond om weg te varen, duidelijk motoren aan het opwarmen...  Zonder op te letten was ik al meer dan een half uur aan het wachten maar schip was ook nog steeds volop zijn zwarte rook in de lucht aan het jagen, ik vraag mij dus af hoeveel CO² die wel uitstoot tijdens zo'n warm-up?

Offline e30_324d

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
    • Natuur - Landschapsfotografie
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #224 Gepost op: 15 juni 2018, 00:56:05 »
Er is maar één aarde en maar één atmosfeer hoor. Verontreinigingen verspreiden zich veel verder dan  je denkt en trekken zich  in elk geval niets aan van allerhande grenzen, van een stad, een land en al zeker niet van een LEZ.  Als het in de sahara eens goed waait en de wind staat goed hangen onze auto's vol stof. Een vulkaanuitbarsting kan ook stof doen vallen in een ander continent. En dan denk jij, jij niet alleen trouwens,   luchtkwaliteit lokaal aan te pakken.  :D

En als je toch vlak bij uw deur wil gaan zoeken, kijk eens hoeveel huizen een schoorsteen hebben, kijk eens op flightradar24.com hoeveel vliegtuigen er boven uw hoofd voorbij komen.

Maar de auto is het geweest.  ::)
Awel, al de propaganda om de auto de schuld te geven ... het werkt, velen slikken het.


Juist ja, de auto, boosdoener van alle kwaad op aarde. Terwijl het één van de belangrijkste bronnen van inkomsten is voor vadertje Staat.
Zorgt voor werkgelegenheid zowel tijdens productie als achteraf; verkoop en onderhoud, wisselstukken en noem maar op.

Bovendien weet men goed genoeg dat België een versnippert land is en bovendien spuuglelijk door zijn duizenden kilometers aan lintbebouwing.
Waar dagelijks honderden tot zelfs duizenden voertuigen per dag passeren. Omdat de infrastructuur gefaald heeft en iedereen persé langsheen
een drukke baan wil wonen. Nog liever te midden van een bos maar dan is het weer moeilijk bereikbaar dus laat ons nog een asfaltbaan aanleggen.
Veel mensen werken, al dan niet noodgedwongen, buiten hun eigen regio en verplaatsen zich dagelijks tientallen kilometers per auto.
Langsheen de lintbebouwingen en in steden waar er dan veel luchtvervuiling hangt.

Maar dat lost men wel weer op door oude dieselvoertuigen te bannen en iedereen op elektrische voertuigen over te laten schakelen.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen, woher man kommt
1989'er 3er E30 324d Shadowline Edition

Online Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5410
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #225 Gepost op: 15 juni 2018, 03:48:20 »
Er is maar één aarde en maar één atmosfeer hoor. Verontreinigingen verspreiden zich veel verder dan  je denkt en trekken zich  in elk geval niets aan van allerhande grenzen, van een stad, een land en al zeker niet van een LEZ.  Als het in de sahara eens goed waait en de wind staat goed hangen onze auto's vol stof. Een vulkaanuitbarsting kan ook stof doen vallen in een ander continent. En dan denk jij, jij niet alleen trouwens,   luchtkwaliteit lokaal aan te pakken.  :D

En als je toch vlak bij uw deur wil gaan zoeken, kijk eens hoeveel huizen een schoorsteen hebben, kijk eens op flightradar24.com hoeveel vliegtuigen er boven uw hoofd voorbij komen.

Maar de auto is het geweest.  ::)
Awel, al de propaganda om de auto de schuld te geven ... het werkt, velen slikken het.
+1000
Zoals ik zei: het brainwashen werkt (bij velen, niet bij iedereen).
Dit is werkelijk correct omschreven.

Net zoals men het toch maar absoluut noodzakelijk blijft vinden om hoofdkantoren/hoofdzetels en tal van andere grote firma's maar absoluut in de grootsteden zoals Brussel, Antwerpen, Gent en dergelijke vestigen.
Ze creëren de hoge luchtvervuiling toch gewoon zelf doordat er dagelijks talloze mensen die er werken naartoe moeten en velen die verplaatsing met de wagen doen.
Hierdoor neemt ook het file probleem alsmaar meer toe.
Waarom moet dat absoluut toch maar altijd in die grootsteden gelegen zijn in plaats van het over het land of liever het Vlaamse gewest te verspreiden.
Het werkt net als een trechter, er gaat een massa in dat op een gegeven moment door een smal uiteinde moet waardoor men het file probleem alsmaar groter maakt.
Alternatief zou dan het openbaar vervoer zijn. Allemaal mooi en wel maar om de haverklap ligt ook dat op z'n gat door vertragingen van allerlei aard om nog maar te zwijgen dat ze om het minste weer aan het staken zijn of met stiptheid acties bezig zijn.
De openbaar vervoer gebruiker geraakt erdoor ontmoedigd en gebruikt terug gewoon de wagen en in het beste geval carpoolen ze.
Grootsteden zoals Brussel en Antwerpen lijken wel het episch centrum te zijn maar dat is net zoals met een aardbeving. In en rond dat episch centrum is het steeds het ergste.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4755
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #226 Gepost op: 16 juni 2018, 23:05:20 »
Politie krijgt boetes omdat ze met oude diesels in Antwerpen rijdt : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180616_03565805

Online Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5410
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #227 Gepost op: 17 juni 2018, 04:07:23 »
Politie krijgt boetes omdat ze met oude diesels in Antwerpen rijdt : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180616_03565805

Sorry maar juist is juist en dat is voor hun hetzelfde!!!
Zij staan hoegenaamd niet boven de wet en moeten zich ook maar houden aan de LEZ reglementering die men in Antwerpen heeft opgelegd.
Ze moeten voor hun niet prioritaire doeleinden maar jongere voertuigen gebruiken (die ze trouwens meer dan genoeg hebben) die wel aan de emissie voldoen.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.