Auteur Topic:  Lage-emissiezone (LEZ)  (gelezen 12625 keer)

Online M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #210 Gepost op: 6 juni 2018, 12:44:22 »
Ik zeg helemaal niet dat jij het uitgevonden hebt, of dat er niets van waar is, ik zeg alleen dat ik er nog niet veel van merk als ik zo eens vlug de prijzen vergelijk tussen DE en BE.

Dit is altijd en overal al zo geweest, dus ik mis precies het verband met de diesels die nu ineens aan 1/3e zouden te koop staan.  :thinking:

Een overaanbod v diesels  v mensen die er nog snel vanaf willen voordat ze in de grote steden niet meer mogen rijden en weinig of geen vraag naar fiscaal oninteressante diesels waar je nu of binnenkort in veel steden niet meer mag mee rijden , dus alle diesels met euro4 of lager en in sommige steden zijn zelfs euro5 diesels niet meer toegelaten .
Dus dan zijn opkopers ook niet geneigd die wagens op te kopen of er deftige prijs voor te geven

de wet v vraag en aanbod

Online M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #211 Gepost op: 6 juni 2018, 12:54:12 »
Gentse mobiliteitsvereniging : “We worden bij de neus genomen”  :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/gentse-mobiliteitsvereniging-we-worden-bij-de-neus-genomen~aa3cafb7/

Ze hebben gelijk door mobiliteitsplan / debiliteitsplan moet je vaak pak km's  omrijden om je bestemming te bereiken of te naderen (want sommige straten zijn niet meer bereikbaar met de wagen ) doordat er 1-richtingsverkeer ingevoerd is , doordat straten/ pleinen autovrij geworden zijn , door "knippen" enz .

Je bent dus langere tijd aan het rijden , dus meer uitstoot en je hebt ook meer files want je kan maar in beperkt aantal straten rijden = meer uitstoot en je rijdt meer km doordat je omweg moet rijden door al die bazaar als knippen en autovrije gebieden en 1-richtingsverkeer = meer uitstoot

Dus meer verbruik en acijnzen op brandstof en verder is er negens echte verbetering al willen geitenwollensokken-maffia-leden hun pirusoverwinning voorstellen als beter voor leefmilieu , luchtkwaliteit of verkeersveiligheid .... 

Online M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #212 Gepost op: 8 juni 2018, 04:27:42 »
“Elektrische auto’s zijn voor veel Europeanen gewoonweg niet te betalen” :

https://www.hln.be/auto/-elektrische-auto-s-zijn-voor-veel-europeanen-gewoonweg-niet-te-betalen~a2fd2b20/

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
« Reactie #213 Gepost op: 8 juni 2018, 04:39:02 »
“Elektrische auto’s zijn voor veel Europeanen gewoonweg niet te betalen” :

https://www.hln.be/auto/-elektrische-auto-s-zijn-voor-veel-europeanen-gewoonweg-niet-te-betalen~a2fd2b20/
Dat heb ik altijd al van in het begin gezegd toen men begon te zeveren over die elektrisch rijdende broodroosters en stofzuiger.
Ook hebben de mensen geen geld om op regelmatige basis een andere/nieuwe wagen aan te kopen die aan de Euro normen voldoet.
Met andere woorden ze zijn zichzelf in de vinger aan het snijden want op den duur gaan ze minder geld in de kassa krijgen.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline e30_324d

• Warming Up
  • *
    • Natuur - Landschapsfotografie
« Reactie #214 Gepost op: 10 juni 2018, 02:01:09 »
Dat heb ik niet uitgevonden , dat was hetgeen je kreeg als je een dieselwagen wilde overlaten bij aankoop ve andere auto of als je met een diesel bij autohandelaar toekwam om die te verkopen en als de Duitsers massaal hun diesels willen verkopen uit angst voor dat rijverbod voor diesels in bepaalde steden  zakt de prijs want meer aanbod dan vraag .

De prijzen die je op autosscout en co ziet zijn vraagprijzen of verkoopprijzen v verkopers/ handelaars , je weet ook wel dat als handelaar wagen voor 15 aanbiedt , hij die normaal voor max 10 zal aankopen  .

En bij veel diesels luidde het antwoord kortweg : "Geen interesse , risico om met de wagen te blijven zitten is te groot " , dus dan had particulier maar weinig opties : -inruilen voor umweltpramie / schrotpramie  -particulier trchten te verkopen aan iemand die de steden waar dieselverbod geldt kan vermijden of er zelf mee blijven rijden als je in die steden niet persé  moet zijn 

-auto exporteren naar Oost-Europa in zijn geheel of in onderdelen

https://www.ovb-online.de/politik/stau-diesel-schrottpresse-9685339.html

https://www.swr.de/swraktuell/bw/umweltpraemie-autos-schrott/-/id=1622/did=21454942/nid=1622/w4c024/index.html

https://www.focus.de/auto/news/umweltpraemie-verlaengert-diesel-verschrottung-laeuft-bis-in-den-sommer_id_8018942.html

https://www.autozeitung.de/klimapraemie-189846.html

http://www.kn-online.de/Nachrichten/Schleswig-Holstein/Haendler-in-Not-Gebrauchte-Diesel-finden-kaum-Kaeufer

http://www.lz.de/ueberregional/owl/22119450_Angst-vor-Fahrverboten-Selbst-junge-Diesel-Autos-landen-auf-dem-Schrottplatz.html

http://www.neuwagen-online.info/diesel-umweltpraemie-2017

Heb het elders ook voorbij zien komen... Diep triest dat men mensen al zover heeft gekregen dat ze spontaan hun wagens beginnen
verkopen en laten verschroten uit angst er niet meer te mogen mee rijden in de toekomst.
Zo zie je maar welk een invloed de berichten via allerlei diverse mediakanalen hebben zodat mensen zo goed als gehersenspoeld worden
door de Klimaatnazi's.
Want ik geloof nooit dat eigenaars hun wagen hals over kop verkopen omdat ze plots groener beginnen denken of zich plotsklaps zorgen beginnen maken
over milieu en klimaatproblemen.

Soit, ik heb gisterenavond nog een ritje gemaakt met mijn 324d en heb hem op alle mogelijke momenten tot in het rood getrokken
zodat er een fijne roetwolk achterbleef.  :thumbsup:

Klimaat kan je niet veranderen noch aanpassen.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen, woher man kommt
1989'er 3er E30 324d Shadowline Edition

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #215 Gepost op: 10 juni 2018, 06:55:43 »
Soit, ik heb gisterenavond nog een ritje gemaakt met mijn 324d en heb hem op alle mogelijke momenten tot in het rood getrokken
zodat er een fijne roetwolk achterbleef.  :thumbsup:

Klimaat kan je niet veranderen noch aanpassen.

Het gaat dan ook niet enkel om het klimaat, de lucht die wij inademen kunnen we zeer zeker veranderen.
Als mensen eens wat minder in het rood zouden rijden... zou er al minder stofdeeltjes in de lokale lucht hangen.
Work hard, play hard

Online b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #216 Gepost op: 10 juni 2018, 08:22:59 »
Het gaat dan ook niet enkel om het klimaat, de lucht die wij inademen kunnen we zeer zeker veranderen.
Als mensen eens wat minder in het rood zouden rijden... zou er al minder stofdeeltjes in de lokale lucht hangen.

Heel misschien kunnen we iets doen aan de lucht die we inademen ... maar dan zullen we heel wat meer moeten doen dan enkel de auto's viseren. Ook vliegtuigen, schepen, stookolieketels, industrie en vulkaanuitbarstingen zullen we moeten tegenhouden. Heb je hem ?  ;)

Zie naar de metingen in Antwerpen na invoering van LEZ. De luchtvervuiling was toegenomen. Hebben ze dan nog altijd niet door dat de auto niet de (hoofd)dader is ?

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #217 Gepost op: 10 juni 2018, 18:33:13 »
En van die dingen die je opsomt, welke zitten het dichtste bij ons huis?
Bij de meeste gaat het voornamelijk om auto's. Tenzij je dichtbij de luchthaven of haven zou wonen.
Op kleine schaal maakt het wel degelijk een verschil uit. Maar de politiek vergeet (al dan niet bewust) ook om het grotere plaatje te bekijken.
En dat zijn dan de dingen die jij opsomt. Maar dat neemt niet weg dat de auto op een zeer lokaal niveau ook een best grote invloed kan hebben.
Work hard, play hard

Online b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #218 Gepost op: 10 juni 2018, 19:04:00 »
Er is maar één aarde en maar één atmosfeer hoor. Verontreinigingen verspreiden zich veel verder dan  je denkt en trekken zich  in elk geval niets aan van allerhande grenzen, van een stad, een land en al zeker niet van een LEZ.  Als het in de sahara eens goed waait en de wind staat goed hangen onze auto's vol stof. Een vulkaanuitbarsting kan ook stof doen vallen in een ander continent. En dan denk jij, jij niet alleen trouwens,   luchtkwaliteit lokaal aan te pakken.  :D

En als je toch vlak bij uw deur wil gaan zoeken, kijk eens hoeveel huizen een schoorsteen hebben, kijk eens op flightradar24.com hoeveel vliegtuigen er boven uw hoofd voorbij komen.

Maar de auto is het geweest.  ::)
Awel, al de propaganda om de auto de schuld te geven ... het werkt, velen slikken het.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #219 Gepost op: 10 juni 2018, 19:10:12 »
Ik beweer niet dat die dingen geen invloed hebben op de lucht hier, we krijgen bv genoeg vuiligheid van het Ruhrgebied uit Duitsland.
Maar dat betekent niet dat de auto niet meer vervuilt hé. Op lokaal niveau ga je wel degelijk merken als opeens heel je straat hun roetfilters zou weghalen (tenzij je in een straat met maar 4 huizen woont  ;D ) .
Work hard, play hard

Online b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #220 Gepost op: 10 juni 2018, 19:27:42 »
De metingen van de luchtkwaliteit in Antwerpen, voor en na het invoeren van de LEZ spreken u tegen.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #221 Gepost op: 10 juni 2018, 19:53:23 »
Bij die dingen zijn er ontiegelijk veel factoren die daar invloed op hebben.
Hoeveel auto's zijn er bij gekomen in die tijd, wat waren de weersfactoren, is er net een gigantische tanker gepasseerd die enorme uitstoten had in Antwerpen, ...
Die dingen vergeten ze natuurlijk weer te melden in de krant. En dan durven sommigen inderdaad te denken dat de LEZ vervuilender zou zijn...
Work hard, play hard

Online b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #222 Gepost op: 10 juni 2018, 20:56:26 »
Zoals ik zei: het brainwashen werkt (bij velen, niet bij iedereen).

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #223 Gepost op: 11 juni 2018, 03:43:18 »
ik was twee weken geleden denk ik, in Antwerpen om mijn vrouw ergens af te zetten voor een afspraak, ik heb mij dan aan de kaaien geparkeerd toen ze mij vroeg om daar te wachten omdat ze waarschijnlijk vrij snel terug zou zijn, ik ben dus daar in de auto blijven wachten...
Ik zag daar een prachtig cruise ship die klaar stond om weg te varen, duidelijk motoren aan het opwarmen...  Zonder op te letten was ik al meer dan een half uur aan het wachten maar schip was ook nog steeds volop zijn zwarte rook in de lucht aan het jagen, ik vraag mij dus af hoeveel CO² die wel uitstoot tijdens zo'n warm-up?

Offline e30_324d

• Warming Up
  • *
    • Natuur - Landschapsfotografie
« Reactie #224 Gepost op: 15 juni 2018, 00:56:05 »
Er is maar één aarde en maar één atmosfeer hoor. Verontreinigingen verspreiden zich veel verder dan  je denkt en trekken zich  in elk geval niets aan van allerhande grenzen, van een stad, een land en al zeker niet van een LEZ.  Als het in de sahara eens goed waait en de wind staat goed hangen onze auto's vol stof. Een vulkaanuitbarsting kan ook stof doen vallen in een ander continent. En dan denk jij, jij niet alleen trouwens,   luchtkwaliteit lokaal aan te pakken.  :D

En als je toch vlak bij uw deur wil gaan zoeken, kijk eens hoeveel huizen een schoorsteen hebben, kijk eens op flightradar24.com hoeveel vliegtuigen er boven uw hoofd voorbij komen.

Awel, al de propaganda om de auto de schuld te geven ... het werkt, velen slikken het.

Juist ja, de auto, boosdoener van alle kwaad op aarde. Terwijl het één van de belangrijkste bronnen van inkomsten is voor vadertje Staat.
Zorgt voor werkgelegenheid zowel tijdens productie als achteraf; verkoop en onderhoud, wisselstukken en noem maar op.

Bovendien weet men goed genoeg dat België een versnippert land is en bovendien spuuglelijk door zijn duizenden kilometers aan lintbebouwing.
Waar dagelijks honderden tot zelfs duizenden voertuigen per dag passeren. Omdat de infrastructuur gefaald heeft en iedereen persé langsheen
een drukke baan wil wonen. Nog liever te midden van een bos maar dan is het weer moeilijk bereikbaar dus laat ons nog een asfaltbaan aanleggen.
Veel mensen werken, al dan niet noodgedwongen, buiten hun eigen regio en verplaatsen zich dagelijks tientallen kilometers per auto.
Langsheen de lintbebouwingen en in steden waar er dan veel luchtvervuiling hangt.

Maar dat lost men wel weer op door oude dieselvoertuigen te bannen en iedereen op elektrische voertuigen over te laten schakelen.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen, woher man kommt
1989'er 3er E30 324d Shadowline Edition

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #225 Gepost op: 15 juni 2018, 03:48:20 »

+1000
Zoals ik zei: het brainwashen werkt (bij velen, niet bij iedereen).
Dit is werkelijk correct omschreven.

Net zoals men het toch maar absoluut noodzakelijk blijft vinden om hoofdkantoren/hoofdzetels en tal van andere grote firma's maar absoluut in de grootsteden zoals Brussel, Antwerpen, Gent en dergelijke vestigen.
Ze creëren de hoge luchtvervuiling toch gewoon zelf doordat er dagelijks talloze mensen die er werken naartoe moeten en velen die verplaatsing met de wagen doen.
Hierdoor neemt ook het file probleem alsmaar meer toe.
Waarom moet dat absoluut toch maar altijd in die grootsteden gelegen zijn in plaats van het over het land of liever het Vlaamse gewest te verspreiden.
Het werkt net als een trechter, er gaat een massa in dat op een gegeven moment door een smal uiteinde moet waardoor men het file probleem alsmaar groter maakt.
Alternatief zou dan het openbaar vervoer zijn. Allemaal mooi en wel maar om de haverklap ligt ook dat op z'n gat door vertragingen van allerlei aard om nog maar te zwijgen dat ze om het minste weer aan het staken zijn of met stiptheid acties bezig zijn.
De openbaar vervoer gebruiker geraakt erdoor ontmoedigd en gebruikt terug gewoon de wagen en in het beste geval carpoolen ze.
Grootsteden zoals Brussel en Antwerpen lijken wel het episch centrum te zijn maar dat is net zoals met een aardbeving. In en rond dat episch centrum is het steeds het ergste.

Online M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #226 Gepost op: 16 juni 2018, 23:05:20 »
Politie krijgt boetes omdat ze met oude diesels in Antwerpen rijdt : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180616_03565805

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #227 Gepost op: 17 juni 2018, 04:07:23 »
Politie krijgt boetes omdat ze met oude diesels in Antwerpen rijdt : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180616_03565805

Sorry maar juist is juist en dat is voor hun hetzelfde!!!
Zij staan hoegenaamd niet boven de wet en moeten zich ook maar houden aan de LEZ reglementering die men in Antwerpen heeft opgelegd.
Ze moeten voor hun niet prioritaire doeleinden maar jongere voertuigen gebruiken (die ze trouwens meer dan genoeg hebben) die wel aan de emissie voldoen.

Online M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #228 Gepost op: 26 juni 2018, 19:10:43 »
Waar geraak je je diesel nog kwijt ? Ook tweedehandsmarkt wil er niet meer van weten :

https://www.hln.be/geld/consument/waar-geraak-je-je-diesel-nog-kwijt-ook-tweedehandsmarkt-wil-er-niet-meer-van-weten~a68d731c/

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #229 Gepost op: 27 juni 2018, 01:45:04 »
Volgens mij gaat die 'dieselangst' voor tweedehandswagens mettertijd wel verdwijnen bij de particulieren. Sommige mensen rekenen niet en doen maar mee met 'wat gezegd wordt'...
Iemand die nu een tweedehandse wagen wil kopen en daar net als vroeger pakweg 20.000 km per jaar mee rijdt (mag zelfs nog minder zijn) is gek om een benzinemodel te zoeken. Diesels worden momenteel moeilijk verkocht, gevolg is dat de prijzen zakken en ze goedkoper worden verkocht dan een gelijkaardige op benzine.
Als je nieuw koopt is het een ander verhaal, dan betaal je extra voor de dieseluitvoering en kan je die meerprijs niet makkelijk terug verdienen, tenzij je echt veel kilometers doet.
Het lachwekkende vind ik dat er mensen zijn die hun jonge diesel wegdoen 'onder druk' van de media. Om de één of andere reden willen ze plots van hun diesel af (ik spreek wel of Euro 5 en 6 auto's) die nog jarenlang overal binnen mogen. Hiervoor zijn ze dan bereid verschillende duizenden Euro's op te leggen om dan toch maar een benzine te hebben die een beetje minder wegentax kost per jaar, maar wel nog altijd een stuk meer verbruikt dan een diesel.
Hoe die mensen denken winst te maken is mij een raadsel. Dus, potentiele tweedehandskopers kijken momenteel beter uit naar een recente diesel, er zijn koopjes te doen.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #230 Gepost op: 27 juni 2018, 03:14:35 »
Ze doen allemaal maar, mijn dikke dieselstoof blijft gezien ik nog altijd aan een verantwoordelijk aantal kilometers jaarlijks zit die het aantrekkelijk blijft maken om met een diesel te rijden.
Moest ik nu de kilometers erbij tellen die ik rij met de andere wagens dan zou het al heel dom zijn om hem aan de straatstenen weg te doen en een benzine te koppen.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #231 Gepost op: 27 juni 2018, 05:36:41 »
Die heksenjacht zal mettertijd wel stoppen,is te gek voor woorden dat diesel nu plots DE boosdoener is en persé moet verdwijnen.Zoals Brussel die tegen 2030 de dieselwagen wil verbannen uit de stad en nadien ook de benzinewagens.Die snappen niet dat ze niet op een hermetisch afgesloten eiland zitten maar dat we allemaal onder dezelfde "koepel" leven op aarde.En dat ze daarmee economisch in hun eigen voeten schieten lijkt ook niet te deren,want ik ga heus niet mijn auto op één of andere randparking gaan zetten om dan met het openbaar vervoer de stad in te pendelen om dan te gaan winkelen.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #232 Gepost op: 27 juni 2018, 06:04:40 »
Die heksenjacht zal mettertijd wel stoppen,is te gek voor woorden dat diesel nu plots DE boosdoener is en persé moet verdwijnen.Zoals Brussel die tegen 2030 de dieselwagen wil verbannen uit de stad en nadien ook de benzinewagens.Die snappen niet dat ze niet op een hermetisch afgesloten eiland zitten maar dat we allemaal onder dezelfde "koepel" leven op aarde.En dat ze daarmee economisch in hun eigen voeten schieten lijkt ook niet te deren,want ik ga heus niet mijn auto op één of andere randparking gaan zetten om dan met het openbaar vervoer de stad in te pendelen om dan te gaan winkelen.
+10

Offline midas

• World Champion
« Reactie #233 Gepost op: 27 juni 2018, 07:05:27 »
+10

Probleem is dat de belgische overheid erg veel gebrek aan visie heeft,en dikwijls probeert te regeren zoals een haan op een kerktoren. :censor:
Het sakhir monster in actie

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #234 Gepost op: 27 juni 2018, 07:23:01 »
Probleem is dat de belgische overheid erg veel gebrek aan visie heeft,en dikwijls probeert te regeren zoals een haan op een kerktoren. :censor:
Dat klopt en toch schreeuwen en kraaien ze te hoog van de toren hoor.

Online b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #235 Gepost op: 27 juni 2018, 08:15:09 »
Ze doen allemaal maar, mijn dikke dieselstoof blijft gezien ik nog altijd aan een verantwoordelijk aantal kilometers jaarlijks zit die het aantrekkelijk blijft maken om met een diesel te rijden.
Moest ik nu de kilometers erbij tellen die ik rij met de andere wagens dan zou het al heel dom zijn om hem aan de straatstenen weg te doen en een benzine te koppen.
Top  :thumbsup:

Ik erger er mij al dood aan hoe beïnvloedbaar de domme massa is. Diesel is een beetje benadeeld door (al even domme) LEZ zones, krijgt een beetje een slechte naam door een paar slimme ingenieurs die de emissie testen een beetje  beïnvloed hebben, en hoppa ... s'anderendaags wil de massa geen diesel meer kopen.  ::) Of erger nog ... ze verkopen voor een appel en en ei een perfect goede en zuinige diesel, waar ze nog jaren mee voort konden om een duurdere benzine in de plaats te kopen.

Ik erger mij er ook aan dat ze mij dagelijks met allerlei verzonnen verhaaltjes voor idioot uitmaken. Van de week was het nog dat hittegolven binnen een aantal jaar de regel gaan zijn ... IN DE STEDEN. Juist ja, hittegolven viseren juist de steden. Moet zijn dat die de bebouwde kom bordjes kunnen zien staan.  ::)

En zo is er dagelijks wel ergens wat onzin in het nieuws.  :jpshakehead:

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #236 Gepost op: 27 juni 2018, 10:29:26 »
Hetzelfde met oude benzines hoor. Mijn oldtimer mag de lez niet binnen in Antwerpen. Wil het nu net zijn dat ik enkel in Antwerpen kwam met een hobbywagen als uitstap, een plezierritje maken. Resultaat : daar zien ze mij niet meer :toofunny: Genoeg steden en gemeenten waar ik wel rustig kan naartoe tuffen en genieten :thumbsup:

Online b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #237 Gepost op: 27 juni 2018, 10:40:06 »
Er was toch eens sprake van dat oldtimers een uitzondering zouden krijgen voor LEZ regels. Dat is er nog niet door dan   :thinking:

Edit:
Blijkbaar verschillend voor elke LEZ.
Antwerpen mag je binnen mits betalen en het tarief verschilt dan nog of de oldtimer 40+ is of niet.
Brussel zou je zo binnen mogen vanaf 30+.

Toch heerlijk, de regeltjes in Belgie.  :jpshakehead:
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2018, 11:51:08 door b_ken »

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #238 Gepost op: 27 juni 2018, 13:01:05 »
In feite is de hele resem maatregelen echt laf te noemen.
Alle dieselrijders kochten destijds een wagen met een Europese homologatie. Dit betekent dat de wagen conform de wetgeving in orde is.
Op basis van die gegevens betaalde men BIV om de wagen te mogen gebruiken.
En nu plots wordt die Europese conformiteit je afgenomen of wordt het in de toekomst afgenomen.

Een eerlijk uitdovingsbeleid ware veel eerlijker geweest. Het voertuig gebruiken tot het vanzelf uit het straatbeeld verdwijnt.

Neem nu Euro 5 voertuigen. Die wagens zijn van 2014 en na 2024 kan je er niets meer mee aanvangen.
Mijn BMW 7 serie is nu 4 jaar oud en Euro 5. In de veronderstelling dat ik die bleef gebruiken en pas zou verkopen als die 10 jaar oud was, dan had die wagen nog ettelijke duizenden Euro's opgebracht. Die Zou een 150.000 km gehad hebben en in nieuwstaat zijn... Nu is die enkel nog goed voor het autokerkhof. Dus de staat besteelt mij. (ook als ik hem vervroegd weg doe ben ik ettelijke duizenden Euro's kwijt, want nu wil geen kat die wagen nog).
Onaanvaardbaar eigenlijk.

Hopelijk volgt een zware afstraffing door de dieselrijders met de verkiezingen op alles wat groen is.
Alhoewel zoals hierboven iemand zei de massa maar gedwee zal ondergaan en zelfs zal aan meewerken.
Vanaf nu zet ik de airco in huis ook 's nachts niet meer af, zonder zonnepanelen. En seffens met leidingwater terras en paden afstomen. Fuck groen, ik heb al genoeg bijgedragen aan het milieu :)

Online M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #239 Gepost op: 27 juni 2018, 13:04:33 »
"We zijn aangekomen!" Herbeleef de reis van 1.000 kilometer met de elektrische wagen uur na uur :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/22/volg-hier-de-voyage-voltage-een-reis-van-1-000-kilometer-met/

Zo'n trip met volledig elektrische wagen is dus niets voor stressgevoelige mensen of voor mensen met hartkwaal ofzo , enkel voor avonturiers met veel vrije tijd