Auteur Topic:  Lage-emissiezone (LEZ)  (gelezen 35926 keer)

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
Re: Lage-emissiezone (LEZ)
« Reactie #420 Gepost op: 17 februari 2020, 09:51:26 »
Ondanks protest : Gent kiest maandag voor uitbreiding LEZ :

https://www.auto55.be/nieuws/32385-ondanks-protest-gent-kiest-maandag-voor-uitbreiding-lez

Als dat erdoor komt, doe ik mijn 2  :///M:‘s weg. Ben het beu met die zever.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Liquid Li0n

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #421 Gepost op: 17 februari 2020, 19:08:39 »

dat is net hetgeen ze willen. Dat je de auto, en zeker zulke auto's weg doet.

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #422 Gepost op: 17 februari 2020, 19:34:17 »

Dan laat je je kisten.
Er tegen in gaan. Geen eurocent meer uitgeven in de lez zones. Aan alle handelaars, niet mer leveren. Gewoon doodknijpen die zones.
Je laat je favoriete pleziertjes toch niet wegnemen door pseudo-ecologen ?
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #423 Gepost op: 17 februari 2020, 19:35:36 »
Ik word daar nu ook zot van. Ik mag met het bedrijf amper nog in Gent laden en/of lossen.
Ja, tussen 18u en 11u...
En in de overpoort overdag, hoogtens 5 straten zijn dat..

Ettelijke GAS boetes al ontvangen daarvoor..

Online order66

• Race Legend
« Reactie #424 Gepost op: 17 februari 2020, 20:55:46 »
Dan laat je je kisten.
Er tegen in gaan. Geen eurocent meer uitgeven in de lez zones. Aan alle handelaars, niet mer leveren. Gewoon doodknijpen die zones.
Je laat je favoriete pleziertjes toch niet wegnemen door pseudo-ecologen ?

Dat zie je verkeerd. Ik heb al verschillende petities ondertekend tegen de Lez, heb bij de vorige verkiezingen verschillende politiekers aangesproken die op hun ronde waren.
Ik koop niets in de Lez zone en kom amper nog in het centrum. Maar met mijn oldtimer nog maar 8x kunnen buitenkomen per jaar, aan een tarief van 35€ per keer gun ik ze ZEKER niet. Het beperkt ook mijn vrijheid enorm, dat kan ik niet hebben.
En ik ga er zeker niet voor verhuizen.
Oplossingen zijn welkom, maar ik zie ze niet meteen.

Walgelijke en bijzondere asociale onverdraagzame uitlatingen ook :

Tom Meeuws (S.pa, en in Antwerpen Schepen bevoegd voor sociale zaken, armoedebestrijding, samenlevingsopbouw, sociale economie, leefmilieu en erediensten) een lage-emissiezone ‘heel sociaal’. De man reageerde ook op kritiek van de meer dan honderdduizend oldtimerliefhebbers in het land, die voor hun oude auto een uitzondering vragen. Hij haalde op Twitter aan dat er “wel een recht was op mobiliteit, maar geen recht op oldtimers”. Die uitspraak staat haaks op de feitelijke vrijheden die de Belgische bevolking geniet.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #425 Gepost op: 17 februari 2020, 21:05:08 »
Dat zie je verkeerd. Ik heb al verschillende petities ondertekend tegen de Lez, heb bij de vorige verkiezingen verschillende politiekers aangesproken die op hun ronde waren.
Ik koop niets in de Lez zone en kom amper nog in het centrum. Maar met mijn oldtimer nog maar 8x kunnen buitenkomen per jaar, aan een tarief van 35€ per keer gun ik ze ZEKER niet. Het beperkt ook mijn vrijheid enorm, dat kan ik niet hebben.

Tom Meeuws (S.pa, en in Antwerpen Schepen bevoegd voor sociale zaken, armoedebestrijding, samenlevingsopbouw, sociale economie, leefmilieu en erediensten) een lage-emissiezone ‘heel sociaal’. De man reageerde ook op kritiek van de meer dan honderdduizend oldtimerliefhebbers in het land, die voor hun oude auto een uitzondering vragen. Hij haalde op Twitter aan dat er “wel een recht was op mobiliteit, maar geen recht op oldtimers”. Die uitspraak staat haaks op de feitelijke vrijheden die de Belgische bevolking geniet.

Welcome to the land of the fuck ups  ^-^
Ik ga amper nog in grote steden, en als ik dat doe is dat eerder wallonië waar ik woon of frankrijk..
Je weet zelf niet waar je wel of niet mag inrijden tegenwoordig..

Offline Liquid Li0n

• World Champion
« Reactie #426 Gepost op: 17 februari 2020, 23:21:36 »
je merk een groter en groter verschil tussen de EU en de rest van de wereld.

Wij worden doodgemept door taksen, LEZ en GAS terwijl ze in Azie of Amerika een V8 kopen voor de prijs van een 1.0 3 cilinder hier...

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #427 Gepost op: 18 februari 2020, 02:22:51 »

Online order66

• Race Legend
« Reactie #428 Gepost op: 18 februari 2020, 06:59:43 »
Uitbreiding LEZ zorgt voor discussie binnen Gentse meerderheid

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200217_04853100

Offline Liquid Li0n

• World Champion
« Reactie #429 Gepost op: 18 februari 2020, 11:26:19 »
de mensen die nu klagen, waaronder ik, dat ze niet meer in de LEZ binnengaan zullen misschien binnen 5 jaar hun huis niet meer uitkunnen. Ik denk dat binnen 5 of meer jaar bijna elke stad of gemeente wel een LEZ heeft. Dus zogoed als heel Vlaanderen en Brussel dan.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #430 Gepost op: 18 februari 2020, 12:17:59 »
de mensen die nu klagen, waaronder ik, dat ze niet meer in de LEZ binnengaan zullen misschien binnen 5 jaar hun huis niet meer uitkunnen. Ik denk dat binnen 5 of meer jaar bijna elke stad of gemeente wel een LEZ heeft. Dus zogoed als heel Vlaanderen en Brussel dan.

Join the dark side  >:D

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #431 Gepost op: 18 februari 2020, 16:04:45 »
Ik hoop en denk dat gezond verstand van de ene of de andere (of iets anders)  al die LEZ terug opdoekt, binnen afzienbare tijd.

Online order66

• Race Legend
« Reactie #432 Gepost op: 18 februari 2020, 16:26:00 »
Ik hoop en denk dat gezond verstand van de ene of de andere (of iets anders)  al die LEZ terug opdoekt, binnen afzienbare tijd.

:bow:

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #433 Gepost op: 18 februari 2020, 20:16:47 »
Waarom zouden ze die cash cow opdoeken? Gezond verstand is hier onbestaande.

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #434 Gepost op: 18 februari 2020, 20:26:41 »

parkeer je oldies buiten de lez.  :iono:
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #435 Gepost op: 18 februari 2020, 20:50:53 »
Waarom zouden ze die cash cow opdoeken? Gezond verstand is hier onbestaande.

Die cash cow zal sowieso niet lang leven. Mensen gaan niet blijven betalen maar gewoon wegblijven of het wagenpark aanpassen. Intussen heeft dat dan meer schade gedaan dan de easy money die nu binnenstroomt.
Het kan zijn dat er eens ooit een burgemeester komt die dat inziet. Of er doet eens iemand de moeite om een proces aan te spannen om de onwettigheid aan te kaarten.
Of ik ben gewoon aan het dromen.   :wiggleyes:

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #436 Gepost op: 18 februari 2020, 21:06:15 »
Die cash cow zal sowieso niet lang leven. Mensen gaan niet blijven betalen maar gewoon wegblijven of het wagenpark aanpassen. Intussen heeft dat dan meer schade gedaan dan de easy money die nu binnenstroomt.
Het kan zijn dat er eens ooit een burgemeester komt die dat inziet. Of er doet eens iemand de moeite om een proces aan te spannen om de onwettigheid aan te kaarten.
Of ik ben gewoon aan het dromen.   :wiggleyes:

Deels hoop ik dat het afgelast word en het andere deel maakt mij niet uit. Wagenpark aanpassen gaat eerder gebeuren, maar de vele mensen bezitten geen eigen auto meer maar leasen deze. Vlaanderen is nu eenmaal geldklopperij en doet in sommige aspecten zelf Wallonië blozen.
Milieu bekijkend doet Wallonië het zelf stukken beter dan Vlaanderen. Het is Vlaanderen die de norm van België naar de kloten heeft geholpen..

Dus ik vrees dat je droomt  :blink:

Offline Jitse

• Qualifying
« Reactie #437 Gepost op: 18 februari 2020, 22:52:23 »
Deels hoop ik dat het afgelast word en het andere deel maakt mij niet uit. Wagenpark aanpassen gaat eerder gebeuren, maar de vele mensen bezitten geen eigen auto meer maar leasen deze. Vlaanderen is nu eenmaal geldklopperij en doet in sommige aspecten zelf Wallonië blozen.
Milieu bekijkend doet Wallonië het zelf stukken beter dan Vlaanderen. Het is Vlaanderen die de norm van België naar de kloten heeft geholpen..

Dus ik vrees dat je droomt  :blink:

Ja omdat er niets te beleven valt in Wallonië, ze blijven er vanzelf weg met den auto  :toofunny: :neener:

Mss zal die oude hardwerkende nooit klagende/stakende zelfstandige het tij doen keren als ze allemaal de LEZ zone mijden...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/te-duur-en-te-complex-kwart-aannemers-mijdt-lage-emissiezones~a8832055/

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #438 Gepost op: 19 februari 2020, 02:13:27 »
Geen 'pauze' voor Gentse LEZ-zone, wel een uitbreiding.

http://www.avs.be/avsnews/geen-pauze-voor-gentse-lez-zone-wel-een-uitbreiding.

LEZ zal wel degelijk uitbreiden, zo blijkt tijdens (pijnlijke) gemeenteraad :

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/lez-zal-wel-degelijk-uitbreiden-zo-blijkt-tijdens-pijnlijke-gemeenteraad~ab3e014b/

:wtf: :thumbdwn: :censor:
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2020, 02:29:13 door M-Power »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #439 Gepost op: 19 februari 2020, 02:57:16 »
http://www.avs.be/avsnews/oude-autos-kijken-in-flexpo

Als je met je oldtimer , youngtimer of classic car niet meer mag rijden , is 99% vh bezit ervan weg want dan worden die voertuigen gedegradeerd tot een meubelstuk of decorstuk .

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #440 Gepost op: 19 februari 2020, 03:14:17 »
DISCUSSIE : LEZ weer onder vuur: milieumaatregel of platte belasting ?

https://www.gva.be/cnt/dmf20200218_04853959/discussie-emissiezones-weer-onder-vuur-milieumaatregel-of-platte-belasting

Verhuisfirma draait rollen om en stuurt stad Antwerpen een ‘boete’ :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200218_04853946

Na verstrenging lage-emissiezone Antwerpen : zeven keer meer overtreders in vergelijking met januari vorig jaar :

https://www.gva.be/cnt/dmf20200217_04853214/na-verstrenging-lage-emissiezone-zeven-keer-meer-overtreders-in-vergelijking-met-januari-vorig-jaar

Offline Liquid Li0n

• World Champion
« Reactie #441 Gepost op: 19 februari 2020, 12:07:04 »
als je ziet dat ze in Rotterdam dit hebben weggedaan omdat het niets helpt voor het milieu, gaat dit uiteraard in Vlaanderen en Brussel ook niets helpen, maar onze politiekers zijn anders. Ze (onze 6 regeringen) hebben geld nodig terwijl de enige nederlandse regering in overschot zit. Daar heb je dus geen GAS boetes vanaf 14 jaar ook niet.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #442 Gepost op: 19 februari 2020, 12:30:30 »
In Nederland zullen ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Die hebben maar 12 miljard overschot, wij 12 miljard tekort. Ik denk niet dat die dan goed bezig zijn  >:D
Onze bestuursapen weten het beter.

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #443 Gepost op: 19 februari 2020, 14:28:22 »
Bestuursapen ...

Online order66

• Race Legend
« Reactie #444 Gepost op: 19 februari 2020, 14:54:41 »
 :toofunny: :toofunny:

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #445 Gepost op: 19 februari 2020, 20:26:02 »
Bestuursapen ...
Maar precies wel een klein pietje  :toofunny:

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #446 Gepost op: 19 februari 2020, 20:44:03 »
Maar precies wel een klein pietje  :toofunny:
Plaatje klopt dus perfect.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #447 Gepost op: 20 februari 2020, 23:02:03 »
HET DEBAT :  Moeten de lage-emissiezones opnieuw afgeschaft worden ? Dit vinden jullie ervan

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/het-debat-moeten-de-lage-emissiezones-opnieuw-afgeschaft-worden-dit-vinden-jullie-ervan~a2edc37b/

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #448 Gepost op: 21 februari 2020, 11:58:31 »
Voor diegene die op Facebook zitten: Front tegen LEZ

https://www.facebook.com/groups/stoplez/?ref=nf_target&fref=nf
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Liquid Li0n

• World Champion
« Reactie #449 Gepost op: 21 februari 2020, 12:51:44 »
HET DEBAT :  Moeten de lage-emissiezones opnieuw afgeschaft worden ? Dit vinden jullie ervan

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/het-debat-moeten-de-lage-emissiezones-opnieuw-afgeschaft-worden-dit-vinden-jullie-ervan~a2edc37b/

zoals verwacht gaan ze dat in Vlaanderen nog niet al te rap afschaffen