Auteur Topic:  2013 - F21 - 125i - Alpinweiß III  (gelezen 6913 keer)

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: 2013 - F21 - 125i - Alpinweiß III
« Reactie #90 Gepost op: 2 juni 2018, 22:17:31 »
Die uitlaat klinkt echt sh*t in het echt schanzy..

Ik snap niet dat je niet voor een performance uitlaat zijt gegaan met downpipe of volledig open.
:toofunny: ik hoorde niks  :wiggleyes:
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline JDesschans

• Qualifying
  • BMW 125i [F21]
« Reactie #91 Gepost op: 10 juni 2018, 23:00:41 »
Kleine update!

Woensdag (06/06) heb ik naar het circuit van Zolder geweest om mijn racelicentie ‘Internationaal D3’ af te leggen. Dit had ik nodig omdat ik zal meedoen aan de 25h VW Fun Cup. De licentie bestond uit 2 examens: 1) theoretisch examen, 2) praktisch examen.

Nadat ik geslaagd was voor mijn theorie (20/20), kreeg ik de kans om 1 volledige sessie te rijden op het circuit met m’n eigen wagen. Daar moest ik de theorie toepassen in de praktijk. Het was de eerste keer dat ik op Zolder reed, dus ben ik begonnen met de eerste rondjes wat rustiger aan te pakken en dan vervolgens de snelheid wat op te bouwen.
Na enkele rondjes gereden te hebben, voelde ik me vertrouwd in de 1-reeks. Het is fenomenaal hoe goed je met enkele aanpassingen een baanauto zo stabiel door een bocht kan laten sleuren. De remmen hebben me zeker ook niet in de steek gelaten!

Ondertussen heb ik ook een nieuwe set banden besteld, deze keer heb ik gekozen voor de Yokohama Advan Neova AD08R i.p.v. de Michelin Pilot Super Sport. Mijn voorkeur ging eerst naar de Hankook Ventus RS-3 maar deze kon ik niet meer terugvinden in mijn bandenmaten, daardoor heb ik gekozen voor de Yoko’s die ik aan een gunstige prijs heb kunnen kopen.

Greets,
JD
BMW [F21] 125i Alpinweiß III - Awron F2xDGA display - Bilstein B14 - H&R sways - Solid Subframbussen - OZ Racing Alleggerita HLT - Michelin PSS - Supersprint volledige uitlaatlijn

Offline Konrad

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #92 Gepost op: 12 juni 2018, 15:00:31 »
Oke

Groetjes
KG
Statische & Sticker nummerplaten te verkrijgen bij mij!
Info PB of FB: facebook.com/konradgacplaten

Offline yakkoox

• Grand Prix Winner
« Reactie #93 Gepost op: 12 juni 2018, 23:10:45 »
Was daar ook woensdag, heb je nog zien staan in de pits.
Hen zelf niet gereden maar kwam eens zien naar ne kameraad van me met zijn e36 325i.

Valt dat wat mee die licentie behalen? Wat houd de praktische proef juist in?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #94 Gepost op: 13 juni 2018, 09:25:34 »
zal nu nog wel wat beter plakken met die camberplates

Offline JDesschans

• Qualifying
  • BMW 125i [F21]
« Reactie #95 Gepost op: 14 juni 2018, 18:01:28 »
@Konrad

Zo’n antwoord had ik wel verwacht van jou. 😉

@yakkoox

De theorievragen vallen zéér goed mee, eens je die grondig hebt gelezen en logisch nadenkt komt het goed, je moet min. 17/20 halen om door te stromen naar de praktische proef.

De praktisch proef is als volgt:
Je moet met uw eigen wagen, één sessie rijden op het circuit. De examinator staat in contact met de controleposten op het circuit zelf. Je bent verplicht het uiterste van het circuit te gebruiken maar je mag niet over de witte lijn gaan. Je bent ook verplicht het uiterste van uw remmen te gebruiken, door zo laat mogelijk te remmen.
Deze informatie wordt bij iedere passage van een controlepost doorgegeven per walkietalkie aan de examinator.

@RDH

Ik heb m’n plates niet bepaald gestoken om mijn wielen meer camber te geven maar eerder om haperingen te voorkomen door de bredere banden vooraan (235/40 i.p.v. 225/35). Het is natuurlijk wel mooi meegenomen eens die wordt uitgelijnd, maar ik zal niet echt gaan voor een agressieve setup aangezien dit mijn daily is en nogal veel autostrade doe.

Greets!
BMW [F21] 125i Alpinweiß III - Awron F2xDGA display - Bilstein B14 - H&R sways - Solid Subframbussen - OZ Racing Alleggerita HLT - Michelin PSS - Supersprint volledige uitlaatlijn