Auteur Topic: [ALG] M-performance Power & Soundkit 440i  (gelezen 2878 keer)

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
[ALG] Re: M-performance Power & Soundkit 440i
« Reactie #30 Gepost op: 2 augustus 2017, 05:32:53 »
Dat is inderdaad dikke BS,waarom kan je dat dan bestellen?Anderzijds had ik al wel het vermoeden dat dit voor België niet legaal was(chiptuning),maar dat het gewoon van dealer tot dealer afhing dewelke het wel wou doen.Die kit kost wel aardig wat maar omvat dan wel een volledige uitlaatlijn + chiptuning maar dan OEM BMW en dus met behoud garantie.Voor enkel een uitlaatlijn is die prijs niet te verantwoorden.Dan moeten ze de uitlaatlijn maar apart verkrijgbaar maken.
Ik vraag me wel af hoe het zit met de mensen die ook al die kit hebben laten steken,hebben deze dan wel de chiptuning gehad of niet?
Hoeveel kost deze kit nu eigenlijk geplaatst en bij welke dealer was dit?
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2017, 05:38:36 door Woodykipo »

Offline Baco

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Re: M-performance Power & Soundkit 440i
« Reactie #31 Gepost op: 2 augustus 2017, 06:38:04 »
Dn moet je het niet mogelijk maken om te bestellen!
Dat was ook de reactie van m'n dealer toen hij contact opnam met BMW. Nu, los van het feit of ik deze nog kan laten vrijzetten of niet lijkt het me dat dit een no-go wordt teneinde de garantie niet te schaden. Niet dat die 440i niet krachtig genoeg is, maar wat extra punch in het middengebied (voor zover ik gelezen heb is het daar vooral merkbaar) is altijd leuk. Feit is dat ik hier idd niets voor moet betalen, zo fair is m'n dealer wel, is gewoon een vervelende situatie  :-\

Wat die prijs betreft, ik heb een pakketprijs gekregen, samen met nog een aantal mods, de exacte prijs voor die uitlaat kan ik dus helaas niet geven. Zal dus wel nu een ander pakketje worden...
2015 X5 M50d - sold
2017 440i Gran Coupé - M Sport - Estoril Blau

Offline bakkerbart

• Trade Count: (+1)
  • Warming Up
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 2 augustus 2017, 07:52:09 »
Ik heb geinformeerd voor een MPPK op de 530d, er werdt mij aangeraden om naar Nederland, Luxemburg, Duitsland te gaan.... In Belgie is het niet gehomologeerd.

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #33 Gepost op: 2 augustus 2017, 08:17:24 »
Ik heb geinformeerd voor een MPPK op de 530d, er werdt mij aangeraden om naar Nederland, Luxemburg, Duitsland te gaan.... In Belgie is het niet gehomologeerd.
Is inderdaad al in meerdere topics aan bod gekomen, motortuning is verboden in BE, daarom dat de dealers in BE geen PPK zullen installeren op de wagen.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #34 Gepost op: 2 augustus 2017, 08:19:40 »
En is de uitlaatlijn van de MPPSK op zich dan ook wel OK voor de keuring hier in BE?Als je de kit dan in NL of DE laat plaatsen en je geraakt er hier niet mee door de keuring :-\

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #35 Gepost op: 2 augustus 2017, 08:34:02 »
Dat is ook niet onbelangrijk, idd. Even een ganse uitlaat demonteren, monteren, keuren, terug demonteren en monteren is een kostelijke bedoening...
2015 X5 M50d - sold

Offline midas

• World Champion
« Reactie #36 Gepost op: 2 augustus 2017, 09:28:03 »
Als ze de code niet willen activeren er terug af laten halen en niets betalen.
Wat is dat nu weer van een service van de invoerder!
Dn moet je het niet mogelijk maken om te bestellen!

Dit zou ik inderdaad ook doen,wat een gedoe van de invoerder. >:D
Daarna in het buitenland laten plaatsen en activeren,de waarborg is internationaal  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #37 Gepost op: 2 augustus 2017, 10:04:20 »
Feit is dat de prijs in Duitsland/Nederland een pak lager ligt  :thinking:
2015 X5 M50d - sold

Offline midas

• World Champion
« Reactie #38 Gepost op: 2 augustus 2017, 12:21:55 »
Feit is dat de prijs in Duitsland/Nederland een pak lager ligt  :thinking:

Waarom hier dan tegen een gesloten deur lopen?
Belux wil hier geen powerkit toestaan, punt. :)
Ik ken reeds een aantal personen die verder geholpen zijn door de dealers 'zwartepoorten(NL)en 'Mathes (D)'  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #39 Gepost op: 2 augustus 2017, 13:52:49 »
Die Nederlandse dealer heb ik al gecontacteerd met de vraag of ze deze vrij kunnen zetten, ze gingen me nog iets laten weten. Soit, ik regel dit wel verder af met m'n dealer, om eerlijk te zijn, die sound is zo zalig, desnoods laat ik het zo, ik zie wel wat de toekomst brengen zal
2015 X5 M50d - sold

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #40 Gepost op: 29 september 2017, 10:29:43 »
Wat meer info hier nadat ik uitgebreide research heb gedaan naar de MPPSK:
-MPPSK mag niet in België,de dealer kan dat pakket wel bestellen maar kan het "performance gedeelte"(motorherprogrammering naar 360pk) niet uitvoeren.Bij de MPPSK zit een envelop met een serienummer,de dealer moet dit tesamen met je chassisnummer invoeren(vanaf dan is dat serienummer gekoppeld aan je chassisnummer dus niet overdraagbaar moest je de MPPSK willen overzetten of verkopen) om een vrijschakelcode te genereren,gaat dus niet BE.
-In bv. NL of DE geen probleem,ik heb prijs gevraagd aan een NL-dealer en die heeft €3266 als offerte opgegeven(geplaatst en inclusief BTW,met carbon eindstukken).
-Sinds 06/2017 is er een nieuwe versie van de MPPSK motorsoftware.BMW is op de vingers getikt door duitse TUV in verband met het geluidsniveau en dan met name de "gunshots/machinegeweer" bij het optrekken en dan plots van het gas gaan.Bij deze nieuwe software zijn die gunshots niet/heel zelden meer aanwezig.

@Baco ik denk dat jij die gunshots niet zal hebben aangezien 1)je MPPSK na 06/2017 geplaatst is 2)de Belgische dealer de herprogrammering van de wagen niet heeft kunnen doen.Makkelijkste manier om te testen is met de wagen rijden in sportmodus,versnellingsbak manueel in 2de versnelling,vol optrekken tot 4k rpm en dan plots gas volledig lossen.
@KeomaVE ik denk dat jij wel de gunshots zal hebben want je wagen en MPPSK zijn van eind 2016 en bij jou is de herprogrammering blijkbaar wel gelukt(zal toen nog niet dichtgezet geweest zijn voor België,MPPSK is pas officieël gereleased augustus/september 2016 dacht ik).Maar ik zou dus wel aanraden als je wagen bij de dealer binnengaat van specifiek te vragen om geen updates te doen van de motorsoftware(of er moest een serieus veiligheidsissue zijn),want dan kan het zijn dat je de gunshots kwijt bent.

Offline KeomaVE

• Warming Up
  • *
« Reactie #41 Gepost op: 29 september 2017, 13:51:49 »
Elke dag gunshots! Ook veel luider dan in het begin, soms wat erover ;-)

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #42 Gepost op: 6 december 2017, 12:01:31 »
Hola, even uit het oog verloren, my bad. In Sport heb ik wel degelijk die gunshots, heerlijk  :thumbsup:
2015 X5 M50d - sold

Offline MVH

• Warming Up
  • *
« Reactie #43 Gepost op: 15 maart 2018, 12:07:10 »
Ik ga deze kit laten plaatsen op mijn nieuwe G31. Ik laat dit installeren in Nederland om bovenstaande problematiek te vermijden. Iemand ervaring mee op zijn 440i bv?

Mvg, Maxim

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #44 Gepost op: 15 maart 2018, 12:19:43 »
Ik ga deze kit laten plaatsen op mijn nieuwe G31. Ik laat dit installeren in Nederland om bovenstaande problematiek te vermijden. Iemand ervaring mee op zijn 440i bv?

Mvg, Maxim
De MPPSK op de G3x zit iets anders in elkaar dan op de F3x.Op de F3x is dit aanpassing van de motorsoftware en volledige uitlaatlijn(middenlijn en einddemper) die vervangen wordt,einddemper is niet hetzelfde als de gewone M-performance einddemper,met de kleppen open te zetten heb je een bypass over de einddemper.
Op de G3x is dit een aanpassing van de motorsoftware,de koppelomvormer van de automaat wordt ook vervangen en hier geen volledige uitlaatlijn maar eigenlijk de gewone M-performance einddemper.
G3x: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=g31&typ=jm11&og=07&hg=03&bt=03_4198

Offline bakkerbart

• Warming Up
  • *
« Reactie #45 Gepost op: 15 maart 2018, 15:36:22 »

Mvg, Maxim

Waar ga je gaan in Nederland? ik ben van plan om PPK te laten naplaatsen op onze nieuwe G31 530d xdrive... De auto staat al 14 dagen bij de dealer maar we zijn in volle overgang naar BVBA... volgende week naar de notaris... De auto was er op 4 weken....

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
« Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2018, 16:51:24 »
Ik heb op mijn motor eveneens een plaatje hangen "M Performance Power Kit". Wagen is aangekocht bij BMW Duitsland. Ik heb me bij hen geïnformeerd maar begrijp dat indien de kit geplaatst is in Duitsland er in België geen probleem is ? Vanzelfsprekend staat hier natuurlijk niets over vermeld op het gelijkvormigheidsattest ...

Op basis van het plaatje op de motor, begrijp ik trouwens dat er een verschil zou zijn tussen een Performance Power Kit en een Performance Power and sound kit ?

Zodra ik info krijg uit Duitsland, zal ik het jullie laten weten.
F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline bakkerbart

• Warming Up
  • *
« Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2018, 17:32:33 »
eigenlijk is een power performance kit een chiptuning maar dan van BMW zonder dat je de garantie verliest, en aangezien chiptuning verboden is in Belgie. De dealers kunnen het hier niet aanbieden dus daarom moeten we naar Nederland, Duitsland of Luxemburg gaan. Ik ben in alle geval van plan om de nieuwe 530d een ppk te geven...

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #48 Gepost op: 16 maart 2018, 05:24:58 »
Je kan inderdaad ook gewoon een power kit hebben,is gewoon het softwaregedeelte: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=f11n&typ=5h11&og=07&hg=03&bt=03_0218.
Op de 535i F11 is dit van 225kw naar 240kW en van 400Nm naar 450Nm(430Nm indien manuele bak).
Vroeger bestond dit ook al bv. op de E92 335i,daar hoorde bij de power kit ook nog een upgrade van iets van de koeling.

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
« Reactie #49 Gepost op: 16 maart 2018, 09:03:15 »
Thx @Woodykipo

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Offline MVH

• Warming Up
  • *
« Reactie #50 Gepost op: 16 maart 2018, 09:51:00 »
Waar ga je gaan in Nederland? ik ben van plan om PPK te laten naplaatsen op onze nieuwe G31 530d xdrive... De auto staat al 14 dagen bij de dealer maar we zijn in volle overgang naar BVBA... volgende week naar de notaris... De auto was er op 4 weken....

Ik ga naar BMW Zwartepoorten. Op het eerste zicht hele goede service.

Offline MVH

• Warming Up
  • *
« Reactie #51 Gepost op: 16 maart 2018, 09:52:31 »
De MPPSK op de G3x zit iets anders in elkaar dan op de F3x.Op de F3x is dit aanpassing van de motorsoftware en volledige uitlaatlijn(middenlijn en einddemper) die vervangen wordt,einddemper is niet hetzelfde als de gewone M-performance einddemper,met de kleppen open te zetten heb je een bypass over de einddemper.
Op de G3x is dit een aanpassing van de motorsoftware,de koppelomvormer van de automaat wordt ook vervangen en hier geen volledige uitlaatlijn maar eigenlijk de gewone M-performance einddemper.
G3x: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=g31&typ=jm11&og=07&hg=03&bt=03_4198

Dus dit betekent geen kleppen in de uitlaat op de G30/31-kit?  :thumbdwn: :(

Mvg, Maxim

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2018, 11:10:33 »
Dus dit betekent geen kleppen in de uitlaat op de G30/31-kit?  :thumbdwn: :(

Mvg, Maxim
In de OEM-uitlaat zit een klep,in de M-performance uitlaat niet.

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #53 Gepost op: 27 maart 2018, 06:17:30 »
In de MPPK versie wel, dacht ik hoor
2015 X5 M50d - sold

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #54 Gepost op: 27 maart 2018, 07:41:42 »
In de MPPK versie wel, dacht ik hoor
Het gaat over een 540i G30,in de M-performance uitlaatdemper zit geen klep.Bij de 340i/440i zit er ook geen klep in de M-performance uitlaatdemper,in de MPPSK uitlaat wel(2 stuks).

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #55 Gepost op: 27 maart 2018, 10:47:32 »
Het gaat over een 540i G30,in de M-performance uitlaatdemper zit geen klep.Bij de 340i/440i zit er ook geen klep in de M-performance uitlaatdemper,in de MPPSK uitlaat wel(2 stuks).
My bad, over gelezen, sorry  :-[
2015 X5 M50d - sold

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
« Reactie #56 Gepost op: 28 juni 2018, 07:50:14 »
My bad, over gelezen, sorry  :-[
Is die MPPSK uitlaat te vergelijken met het gelhid van guerilla exhaust ?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk