Auteur Topic:  Welke aanpassingen zijn nodig voor trackdays?  (gelezen 2052 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ragazzo

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 1
Welke aanpassingen zijn nodig voor trackdays?
« Gepost op: 30 december 2016, 01:06:38 »
Ik zou mij graag een 325 E36 aanschaffen voor trackdays.

Alvorens de aankoop te doen had ik graag wat meer zicht gehad op de te verwachten kosten.

Wanneer je een standaard E36 koopt met bijvoorbeeld 200.000 km mag je dan verwachten dat hij het circuit werk nog aan kan of is het meer een lopende rekening met continue stukken?

Welke aanpassingen zijn echt nodig na de aankoop van een standaard wagen en welke kosten mag ik hiervoor verwachten? Zijn er zaken die je kan uitstellen?
- Andere remmen en zo ja welke en prijs? Hoelang (uren?) gaan dergelijke remmen mee?
- Koeling op remmen?
- Semi slicks? Hoelang rijd je met een stel?
- Andere ophanging? Welke en de prijs?
- Andere luchtfilter?
- Wat moet er nog aangekocht worden (kuilzetel, sportstuur, rolkooi)?

Welke zaken gaan regelmatig stuk waarvoor je best budget voorziet?

Is er veel verschil tussen een 325 en een 323 of 320 op circuit?

Is een wagen om te driften en te racen anders afgesteld? Ik zie regelmatig een driftwagen met sperdiff te koop staan. Is dit nadelig om te racen?

Alvast bedankt!


« Laatst bewerkt op: 30 december 2016, 01:11:12 door Ragazzo »