Ik heb eens wat verder rond gesnuisterd op dit forum en blijkbaar stelt menig mede-Bimmerliefhebber zijn nieuw lief al voor bij de bestelling dus bij deze. Op 14 november bestelde ik een 220i coupé in de kleur Melbourn Rot. Mensen in mijn omgeving stellen zich omwille van mijn gezinssamenstelling (papa, mama, 2 kids) vragen bij mijn modelkeuze, maar bij mij moet een auto vooral goed rijden en er goed uitzien en zo lang we maar met ons vieren in de auto passen, dan is het voor mij al lang goed. Ik vind de nieuwe 3-serie in vergelijking met vorige modellen te luxueus en te weinig sportief, de 4-serie eigenlijk ook (vooral qua looks dan) en dus vandaar mijn keuze voor een 2-serie.
Wat de kleurkeuze betreft: ik ben in het verleden eigenlijk altijd een blauw-mens geweest, of toch wanneer het op auto's aankomt. Estorilblau vind ik een waanzinnig mooie kleur, maar die was enkel verkrijgbaar in combinatie met een M-pack en aangezien ik een 220i te braaf vind om een M-kostuum aan te trekken, moest het toch wat anders worden. Het beschikbare Tiefseeblau vond ik te donker, het Midnight Blue iets te groenig. De M240i coupé waarin ik een weekje mocht rondtoeren was in het Melbourn Rot en ik vond dat eigenlijk ook wel een waanzinnig mooie kleur, dus waarom niet?
Volgens de chassisnummer-check werd onze 'Lady in Red' geproduceerd op 23 december, volgens de concessiehouder zal ze eind januari klaar staan om af te halen. Dat het voor mijn part snel eind januari mag zijn!
De optielijst (gekopieerd van chassisnummer-check):
Production Plant LEIPZIG
Production Date 2016-12-23
Options
1CA Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
2PA Locking Wheel Bolts
2VB Tyre Pressure Indicator
2VF Adaptiv M Suspension
230 Eu Specific Additional Equipment
24A 17"l.a. Wheels Double Spoke 655
249 Multi-function For Steering Wheel
255 Sports Leather Steering Wheel