Auteur Topic: [ALG] Jb4. De voor en de nadelen?  (gelezen 833 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wesperformance

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 44
[ALG] Jb4. De voor en de nadelen?
« Gepost op: 30 november 2016, 09:36:48 »
Hey allemaal

Ik heb al eens rond gekeken en zou eens wat meer willen weten  over een jb4. Wat maakt deze zoveel beter als andere externe ecu's? Bij de meeste tuners zit er een bepald limiet op hun ecu's van 40 pk ongeveer en bij de jb4 kunnen ze zelfs  in stGes tunen. Ik twijfel namelijk tussen een jb4 en een externe ecu van ventura tuning in nederland.  Zijn er mensen hier die dit okk kunnen plaatsen en verstand hebben van die verschillende maps enz?
Het gaat om een 420i met de nieuwe b48 motor

Thx

Offline !FEUJ!

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 120
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2016, 16:13:09 »
Ik heb het nu al een half jaar op mijn M135 ik ben er zeer tevreden van. Ik kan er niets verkeerd over zeggen. Laat het zeker installeren bij  @darkiedm4 hij is de expert en geeft een goed service na verkoop. Ik raad de bluetooth module zeker aan dit kost 120euro ofzo extra je kan hiermee de wagen uitlezen en foutcodes wissen en geeft zeer veel diagnostische informatie weer. Je heb dan ook een App waarmee je de JB4 kunt bedienen. Ik heb in bijlage een screenshot van de aanpasbare interface toegevoegd. Je kan het ook gewoon wegnemen moest er iets met de wagen schelen. Als je hem laat chippen moet je terug naar de tuner.
2016-M135I

Offline Peter@Pure

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 908
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2016, 17:17:31 »
@!FEUJ! Merci. @Wesperformance zijn jb4 staat reeds in bestelling ;)
F21 M140i - currently stock - F80 M3 - 100-200: 4.6s - F20 M135i (sold) - 100-200: 6.26 s
peter@pureturbos.eu - peter@pureturbos.com - peter@protuningfreaks.com

Offline Wesperformance

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 44
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2016, 17:35:33 »
Bedankt voor de goede informatie! Toen ik dit postte kende ik hem nog niet.
Zoals vermeld is hijdus besteld en moet zeggen tot nu toe al zeer tevreden hoe hij je informeert enz!
Als je een jb4  wil echt een aanrader!

Offline stijnbwillems

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 93
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2018, 15:24:29 »
Bedankt voor de goede informatie! Toen ik dit postte kende ik hem nog niet.
Zoals vermeld is hijdus besteld en moet zeggen tot nu toe al zeer tevreden hoe hij je informeert enz!
Als je een jb4  wil echt een aanrader!

Hier ook al enige tijd aan het wachten op ECU remap maar lijkt maar niet uit te komen voor de B48-series.

Ben je nog steeds tevreden van de vermogenstoename van de JB4 mod? Ik overweeg deze aan te schaffen, want wil niet langer wachten 😝

Thanks voor feedback @Wesperformance


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline kriszty

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 30
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2018, 20:20:16 »
ik heb net een JB4 gekocht, deze wordt er zo ingezet ( m240i ) met blutooth module, ben benieuwd naar t resultaat

Offline stijnbwillems

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 93
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2018, 22:06:02 »
Bedankt voor de goede informatie! Toen ik dit postte kende ik hem nog niet.
Zoals vermeld is hijdus besteld en moet zeggen tot nu toe al zeer tevreden hoe hij je informeert enz!
Als je een jb4  wil echt een aanrader!

Wanneer wordt deze ge´nstalleerd? Je mag altijd je ervaring delen, ben benieuwd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline kriszty

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 30
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2018, 22:34:26 »
net geinstalleerd, even een stukje warm gereden, en ook een 100-200 time gemaakt, uiteraard niet via een vbox of e.d. maar zit met map 1 op ongeveer 8 a 8.5 seconden, auto rijdt voor de rest perfect, geen hick ups of gaten in het toerenbereik. staat nu op map 1 , volgens mij is map 2 toch wat sneller , of is dat te ??

Offline stijnbwillems

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 93
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2018, 08:08:12 »
net geinstalleerd, even een stukje warm gereden, en ook een 100-200 time gemaakt, uiteraard niet via een vbox of e.d. maar zit met map 1 op ongeveer 8 a 8.5 seconden, auto rijdt voor de rest perfect, geen hick ups of gaten in het toerenbereik. staat nu op map 1 , volgens mij is map 2 toch wat sneller , of is dat te ??

Merk je een duidelijk verschil na installatie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline kriszty

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 30
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2018, 08:13:52 »
je merkt zeker verschil,  ik denk ook nog dat de ECU zich even moet aanpassen aan de Box, maar het is wel merkbaar, zeker boven de 3000 rprm gaat ie af als een raket, mijn zoon heeft een M3 F80 , en van 100-200 zijn we nu nagenoeg net zo snel .

Offline ThomasD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 461
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2018, 08:32:34 »
heb je ook een back end flash gehad op je DME ?
en zou je soms een paar logs kunnen plaatsen hier ,
zou die wel ens wille vergelijken met de N55 motor ;)

Offline kriszty

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 30
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2018, 08:38:18 »
ik moet deze nog komende week aansluiten, ik zal dan een log maken, en deze posten hier

Offline Peter@Pure

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 908
Re: Jb4. De voor en de nadelen?
« Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2018, 14:17:23 »
Mijn M140 doet stock 100-200 op 11.2-11.4s volgens de dragy.
Met de JB4 op map2 (voor de rest stock wagen) is dit 9.2-9.4s op de dragy.

Toch een leuke 2s eraf voor een stock wagen is niet slecht. heb er nog enkele op stock indien gewenst.

F21 M140i - currently stock - F80 M3 - 100-200: 4.6s - F20 M135i (sold) - 100-200: 6.26 s
peter@pureturbos.eu - peter@pureturbos.com - peter@protuningfreaks.com