Lang niets van mij laten weten
De zwarte E34 stond motorisch helemaal perfect maar toen kwam ik een Cirrus Blauwe 520i tegen die verbouwd was.
Opzich sprak de wagen me helemaal niet aan vanwege het hoge 'Johny-gehalte'. Maar als ik er beetje over nadacht was het best wel een leuke basis.
Overigens was Cirrusblau mijn lievelingskleur bij E34's dus dan was de keuze snel gemaakt. (Uiteraard was het een vrij goede deal, anders was ik er nooit aan begonnen)
Aanschouw hier de E34 bij aanschaf :

Afschuwelijke lelijke velgen, overal carbonwrap en een dikke zonnenband (waarvan achteraf het nut wel duidelijk van werd, nl. het verbergen van een barst).
Wel was deze voorzien van 4x elek. ruiten, digitaal dashboard, V8 neus,M5 Grey Hurricane interieur, sportieve ophanging etc..
Na wat cosmetische werken, een verse velgenset en hoognodig onderhoud kwam dit uit de bus :


Niet perfect, maar voor mij begon dit toch aardig op een nette E34 te lijken.
In tussentijd kwam er vlakbij een E21 320/6 te koop, direct gaan kijken en ik was helemaal verkocht. Deze moest mee naar huis!

De E21 staat aan de kant en die knap ik langzamerhand op, zit ook geen haast achter. Rij nu enkele maanden met de 520i en betrap mezelf erop dat de wagen toch niet rijdt zoals ik zou willen. Het onderstel is best goed, heb dan ook draagarmen/subframerubbers/pitmansarmens etc vervangen en de vering is echt nog in super staat. Echter is het stuurhuis,bak en carrosserie er na die jaren en 275k km's niet beter op geworden. Voor een complete opknapbeurt is dit geen goede kandidaat, zeker ook omdat in mijn ogen de m20b20 net een beetje tekortschiet.
De meest voor de hand liggende keuze was een andere zoeken. Toch sedert enkele maanden dagelijks de bekende zoekertjessite's in BE/NL/FR/DE aan het afschuimen zonder enig succes. Ik kwam af en toe wat nette E34's tegen, enkel lagen deze (ver) boven mijn budget. Moet ook wel toegeven dat ik best kieskeurig ben.
Het moest minstens een 525i zijn, handgeschakeld, nette lak en dan nog liefst in het Cirrusblau,Calypsorot of Daytona Violet. Donkerblauw,Zwart,donkergrijs kon ook nog allemaal door de beugel. En deze moest ten laatste van '92 zijn vanwege de oldtimerregeling in België!
En eergisteren had ik raak, ik was weer even alle zoekertjes aan het doornemen en zag in Frankfurt een 525i.
Een grijze, handgeschakeld in erg goede staat! Direct een telefoon gepleegd naar de beste man, voorschot overgeschreven en gisteren op gaan halen.
Achteraf gezien heel veel geluk gehad, de beste man had tientallen telefoontjes gekregen en direct na mijn betaling het zoekertje offline gehaald.



De schoonzoon van de eigenaar had aan de telefoon alles tot in de puntjes beschreven, foto's gekregen van facturen en alle roestgevoelige punten. Enorm correcte kerel en had er meteen ook een goed gevoel bij, anders zou ik niet halsoverkop 400km rijden om naar een wagen te gaan kijken.
Eenmaal aangekomen was ik er aardig van verschoten hoe goed deze wagen was. De lak is op een paar puntjes (mag ook wel na 25j) na gewoon perfect, het interieur ziet er nog uit als nieuw net zoals de motorruimte. Direct mee naar huis gereden en wagen gaf geen krimp, stuurt als nieuw, zo goed als alles lijkt te werken!
Nu wat meer over de wagen..
- M50B25 met een gezonde 137xxx km's achter de kiezen
- LSD, Elektrische ruiten, Airco, Mtech stuur/pook,centrale vergrendeling (Die perfect werkt!), zonnescherm achteraan, velours vloermatten, elektrische koplampregeling,mistlichten, badges verwijderd achteraan,voor/naverwarming (moet me nog even verdiepen in deze functie),Bavaria RDS, zonnenband....
- 100% origineel en slecht 2 oudere eigenaars
- Absoluut roestvrij
- 08/2017 laatste Tüv keuring, altijd mooi meegenomen
Vorig jaar is de radiator,koelwaterslangen,thermostaat etc vervangen bij een BMW-dealer. De wagen stuurt enorm goed en alles voelt correct aan, en de M50B25 is gewoon een genot om mee te rijden, net wat zo'n E34 nodig heeft!
Ik heb er best wel wat plannen mee, maar enkel periode correcte aanpassingen! Mijn excuses aan de puristen onder ons
- M5 Grey Hurricane interieur
- M5 nummerplaathouder
- M5 instaplijsten
- Nette set 17" velgen
- Op termijn Bilstein ophanging, maar nu voldoet het nog allemaal perfect.
Zo zou het er dan moeten uitzien !
