ze gaan natuurlijk niet overdrijven met die kilometerheffing, ze gaan het wel nog betaalbaar houden, maar voor diegenen die 30 a 50 duizend km per jaar rijden, en dan vooral autostrade, zullen het wel weten.
waar de regering vooral goed in is, is goed berekenen zodanig dat het nog net betaalbaar is, maar dat het toch weer een mooie frank (euro) opbrengt voor de schatkist (hun zakken dan vooral).
Ik begrijp dat de mensen die hier veel km afleggen per jaar steigeren, maar als je eerlijk bent dan is het in feite wel een meer eerlijke taks.
wie vervuild het meest?
wie gebruikt en dus verslijt de wegen het meest?
de kamions vooral door hun gewicht.
maar ook de wagens die veel km afleggen.
Een ouder persoon die bvb een zware mustang of camaro heeft, en hij rijdt er enkel in het weekend mee en doet zo'n 5000 km per jaar.
die hoeft voor mij geen 3000 euro jaarlijkse taks te betalen, dat vind ik belachelijk en vooral, heel oneerlijk.
als ze eerlijk blijven, zou het moeten redelijk blijven, want op die manier betalen de buitenlanders die onze wegen gebruiken ook die km heffing, en zouden ze het voor de Belgen zelf goedkoper kunnen maken.
Maar als ze dat ook daadwerkelijk zullen doen, ik twijfel er aan want tegenwoordig doen ze er alles aan om de belgen uit te melken, zoveel mogelijk.