Auteur Topic:  kilometerheffing  (gelezen 14333 keer)

Offline gthq.peter

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
kilometerheffing
« Gepost op: 1 september 2016, 20:44:42 »
Zijn er al mensen die eens hebben nagedacht over het feit dat onze regering toch redelijk overtuigd is om in de nabije toekomst kilometerheffing toe te passen op personenwagens.
Als dit daadwerkelijk wordt toegepast, dan denk ik dat op het moment dat dit voorstel wet wordt.....
Voor veel liefhebbers van de M, zal dit waarschijnlijk een goeie reden zijn om dan toch nog een M aan te schaffen.
Toch vooral diegenen die niet van plan zijn van veel km's af te leggen ermee.
want dan zal het voordeliger zijn dan nu het geval is.
dan wordt de jaarlijkse taks afgeschaft, en vervangen door x aantal eurokes per km.
om het voor iedereen toch wat betaalbaar te houden, zal het dus sowieso gooedkoop zijn voor personen die niet veel km rijden met hun wagen, of het nu een V8 of een vierpitter is.
Ik zou het een goeie beslissing vinden, want iedereen weet toch dat als je met een lichte wagen 100.000km aflegt per jaar, en met een zwaarder(bvb V8) maar 10.000, dat je met die V8 minder het milieu belast.
ik zie ze al vechten om dan de laatste tweedehands M3's snel te kunnen kopen, want ik denk dat ze zouden uitgevochten worden.
Nu, het zijn nog maar voorstellen, we zijn nog nie zover. Ik ben benieuwd

Offline neil

• Qualifying
Re: kilometerheffing
« Reactie #1 Gepost op: 1 september 2016, 20:49:02 »
ik hoop dat ze het land plat leggen  :)
voor het werk doe ik al 30.000km, dus wat gaat me dat kosten? Dan zetten ze me beter op de dop, zo hou ik meer over en slijt de wagen niet.
Nu +-450 taks.. Neem nu nog 6cent per kilometer? 6*30.000 = 1800euro! (En het zal sowieso meer zijn dan 6 eurocent dus een grapje van 200euro per maand dat je kan aftrekken van je loon  :thinking: ).
Jammer genoeg verdiend niet iedereen meer dan 2000euro en gaan mensen die veel km doen omdat hun werk ver gelegen is daar de dupe van zijn.
« Laatst bewerkt op: 1 september 2016, 20:51:22 door neil »
Life's too short to drive boring cars

Offline Grote Smurf

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2016, 21:14:50 »
voor het werk doe ik al 30.000km, dus wat gaat me dat kosten? Dan zetten ze me beter op de dop, zo hou ik meer over en slijt de wagen niet.
Nu +-450 taks.. Neem nu nog 6cent per kilometer? 6*30.000 = 1800euro! (En het zal sowieso meer zijn dan 6 eurocent dus een grapje van 200euro per maand dat je kan aftrekken van je loon  :thinking: ).
Jammer genoeg verdiend niet iedereen meer dan 2000euro en gaan mensen die veel km doen omdat hun werk ver gelegen is daar de dupe van zijn.
Dan ga ik gewoon met de elektrische fiets werken..en  laad ik hem op met mijn door zonnepanelen opgewekte elektriciteit. ..

Offline neil

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 1 september 2016, 21:18:23 »
60km is me wat te ver en dan nog is naar huis  :razz:
Mijn Werkkoffer, helm etc zie ik me nog niet op een fiets zetten  :razz:

Offline Phantom Five

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2016, 06:00:31 »
Mijn Werkkoffer, helm etc zie ik me nog niet op een fiets zetten  :razz:

Dat zijn de dingen waar ze volgens vermoedelijk geen rekening mee houden.
Mensen die wel verplicht zijn om met hun wagen naar het werk te gaan omdat er voor hun job materialen en dergelijke in liggen die ze nodig hebben.

De bedoeling van die kilometerheffing is volgens hun van "de vervuiler mag betalen". Dus als men veel rijd zal men veel betalen.
Ze willen op die manier de mensen ertoe aanzetten om het openbaar vervoer te nemen en te carpoolen met meerdere mensen in 1 auto.
Dit wil zeggen => minder file door minder verkeer en minder vervuiling om aan de Euronormen volgens de Europese Unie.

Maar ik wil inderdaad eens zien of mensen die tal van materialen voor hun job te doen ermee op het openbaar vervoer stappen of tegen de persoon die om de week rijd bereid is om zijn wagen vol te laden met materieel van een ander.

Ze stellen het zich allemaal simpel voor maar helaas is het alles behalve simpel. Ze zijn er echt een boeltje van aan het maken hoor  >:(

Maar dat de heren in de Wetstraat en hoogwaardigheid bekleders om de haverklap op een vliegtuig stappen om naar het buitenland te vliegen om er de belangen te behartigen, dat is geen vervuiling. Nee natuurlijk niet want dat dient voor de belangen van het land  ::)
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline peke

• Pole Position
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2016, 06:59:15 »
Vraag mij eigenlijk af hoe gaan ze die kilometers allemaal controleren?
En we zouden geen goede Belgen zijn dat mochten we één of ander manier vinden
om massaal te kunnen frauderen na een tijd.

Offline beemerbuddy

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2016, 07:38:52 »
Vraag mij eigenlijk af hoe gaan ze die kilometers allemaal controleren?
En we zouden geen goede Belgen zijn dat mochten we één of ander manier vinden
om massaal te kunnen frauderen na een tijd.

Volgens mij gaan ze daar die palen voor gebruiken die ze nu over de autowegen hebben geplaatst, om de kilometerheffing voor vrachtwagens te controleren... Want wij hebben een Satellic-tolkastje in de camion staan die wordt gevolgd via satelliet en GPS-signalen... Als ik ergens een oprit van een autoweg neem, begint dat al te tellen, en daar staan zo geen camera-palen... Ze zijn nu op de gewest-verbindingswegen ook van die mobiele km-heffing toestellen/camera's aan 't zetten, dus ik denk dat er op termijn voor personenwagens nummerplaatherkenning mee gemoeid gaat zijn... Ik kan moeilijk geloven dat we in onze personenauto's ook van die tolkastjes moeten installeren  :thinking:

Ik betaal nu met de camion 12cent/km. in Vlaanderen, 15cent/km in Wallonie en in de grote steden/centra loopt dit op tot 17cent... met Euro 5/6 motor, en voorlopig alleen op autowegen/gewestwegen... In de dorpskernen nog niet, voorlopig  :iono: wss zal het met het autoverkeer dezelfde richting uitgaan, en dan lijkt me dat toch een maximumtarief  :-\
1983 E28 525i Bahama-Blues (SOLD) - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady (SOLD) - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands (SOLD) - 1996 E36 320i Techno-Touring (SOLD)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #7 Gepost op: 2 september 2016, 08:23:03 »
Een bakje in elke auto, dat natuurlijk betaald wordt door de eigenaar van de auto is nu ook niet echt een probleem he, voor de wetgever.  ::)
Probleem is dat de brave eindgebruiker/partikulier alweer de dupe gaat zijn. Die betalen nu al de km-heffng van de vrachtwagens want die wordt gewoon door gerekend. Als we dan onze eigen auto gaan gebruiken zouden we een 2de keer een km-heffing moeten betalen.

Nu ... ik erger me al lang niet meer aan allerlei ballonnetjes die opgelaten worden. Als het concreet wordt heb ik daar nog tijd genoeg voor.  :-\

Offline neil

• Qualifying
« Reactie #8 Gepost op: 2 september 2016, 09:18:09 »
Stel u voor 18 cent  :thinking:
Dan ben ik 5400euro kwijt op enkel te gaan werken.
Een goeie 500 per maand, dan zou ik minder dan 1500euro per maand hebben en kan ik men huis niet af betalen. Wie gaat dat dan betalen als de mensen in de schulden zitten??
Openbaar vervoer van zulte naar zelzate met metalen werkkoffers dat wil ik wel eens zien XD ik begin om 7u dus best om 4u vertrekken dan?

Gooi het land dan maar plat met die onzin!
Niet iedereen verdiend 5000-10000 zoals de mannen die het voorstellen, dan kan ik ook wel 500 in de maand missen  :toofunny:

Ze gaan bereiken dat de mensen het niet meer gaan kunnen betalen en gaan zeggen: fuck it! Beter stempelen... Neem nu dat je zoals sommigen 1300-1500 hebt, trek daar 500 vanaf.. Kan je beter stempelen  :razz:

Offline beemerbuddy

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 2 september 2016, 09:42:36 »
Stel u voor 18 cent  :thinking

Wie spreekt er over 18cent als eventuele km-heffing voor een personenauto??  :thinking: Als je op mijn post doelt, had ik het over een 26ton vrachtwagen  :wiggleyes:
Het is voor ons ook zo dat dit een aftrekbare kost is, dat was het eurovignet ook al, maar dat resulteert in een halvering van de effectieve kost, in mijn geval gaat het over ong. 3K/jaar heffing, die voorlopig nog niet doorberekend wordt...  ;)
Ik neem aan dat je als werknemer je woon-werk verplaatsingen toch ook op je belastingbrief kan recupereren voor een gedeelte ( of forfait :iono: )
1983 E28 525i Bahama-Blues (SOLD) - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady (SOLD) - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands (SOLD) - 1996 E36 320i Techno-Touring (SOLD)

Online Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #10 Gepost op: 2 september 2016, 09:56:49 »
Km heffing, allemaal goed en wel. Een GPS bakje in uw auto heeft een ander potentieel nadeel: dan weet vadertje staat altijd exact hoe snel je rijd en waar. Van die big brother toestanden hoef ik echt niet....
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline neil

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 2 september 2016, 10:15:12 »
Wie spreekt er over 18cent als eventuele km-heffing voor een personenauto??  :thinking: Als je op mijn post doelt, had ik het over een 26ton vrachtwagen  :wiggleyes:
Het is voor ons ook zo dat dit een aftrekbare kost is, dat was het eurovignet ook al, maar dat resulteert in een halvering van de effectieve kost, in mijn geval gaat het over ong. 3K/jaar heffing, die voorlopig nog niet doorberekend wordt...  ;)
Ik neem aan dat je als werknemer je woon-werk verplaatsingen toch ook op je belastingbrief kan recupereren voor een gedeelte ( of forfait :iono: )

Ik dacht dat je enkel een moto kan inbrengen?
Nu ja ik zie ze er nog niet snel aankomen, de walen zijn gelukkig tegen. Zo doen ze ook eens iets goeds :D
+ schending van de privacy...
Motokeuring hoor ik ook al 10 jaar en tegen dat die er ooit is

Offline Fredje330d

• Qualifying
« Reactie #12 Gepost op: 2 september 2016, 11:15:57 »
Je wagen kan je ook inbrengen hoor. Ik ben militair en wij krijgen geen woon--werk vergoeding. Ik doe 120 km per dag en dit kan je inbrengen in je belastingen. Je kan 0,15 Euro per km inbrengen. Voor mij is dat bv een goede 3780 Euro per jaar. Je krijgt steeds een forfait bedrag van de regering om in te brengen maar voor mij is de 3780 Euro hoger dan het bedrag dat ik als forfait zou krijgen. Dit moet je invullen in de rubriek beroepsonkosten. Natuurlijk krijgen sommigen van jullie een woonwerk vergoeding. Dit moet je dan aftrekken van het berekende bedrag dat je hebt. Dan moet je zelf maar uitmaken of het je voordeliger uitkomt. Een bewijs van gewerkte dagen moet je niet meer geven. Stel ze doen toch een controle dan zal de fiscus zo een attest bij jouw werkgever vragen.

Verstuurd vanaf mijn D2303 met Tapatalk

Offline neil

• Qualifying
« Reactie #13 Gepost op: 2 september 2016, 11:49:17 »
Bedankt voor de uitleg

Offline gthq.peter

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 2 september 2016, 12:32:29 »
ze gaan natuurlijk niet overdrijven met die kilometerheffing, ze gaan het wel nog betaalbaar houden, maar voor diegenen die 30 a 50 duizend km per jaar rijden, en dan vooral autostrade, zullen het wel weten.

waar de regering vooral goed in is, is goed berekenen zodanig dat het nog net betaalbaar is, maar dat het toch weer een mooie frank (euro) opbrengt voor de schatkist (hun zakken dan vooral).

Ik begrijp dat de mensen die hier veel km afleggen per jaar steigeren, maar als je eerlijk bent dan is het in feite wel een meer eerlijke taks.

wie vervuild het meest?
wie gebruikt en dus verslijt de wegen het meest?
de kamions vooral door hun gewicht.
maar ook de wagens die veel km afleggen.

Een ouder persoon die bvb een zware mustang of camaro heeft, en hij rijdt er enkel in het weekend mee en doet zo'n 5000 km per jaar.
die hoeft voor mij geen 3000 euro jaarlijkse taks te betalen, dat vind ik belachelijk en vooral, heel oneerlijk.

als ze eerlijk blijven, zou het moeten redelijk blijven, want op die manier betalen de buitenlanders die onze wegen gebruiken ook die km heffing, en zouden ze het voor de Belgen zelf goedkoper kunnen maken.
Maar als ze dat ook daadwerkelijk zullen doen, ik twijfel er aan want tegenwoordig doen ze er alles aan om de belgen uit te melken, zoveel mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 2 september 2016, 12:37:34 door gthq.peter »

Offline midas

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 2 september 2016, 12:42:20 »

Wij betalen reeds met zijn allen een soort van kilometerheffing wanneer we gaan tanken,hoe meer kilometers men rijd hoe meer we moeten gaan tanken en hoe meer taxen er binnenkomen voor de staat.
Indien ze hun kilometerheffing gaan doordrukken hoop ik enkel dat de verkeersbelasting niet blijft bestaan want in B. moet men van niks verschieten.
Indien ik elektrisch wil rijden dan koop ik wel een step.

Offline gthq.peter

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 2 september 2016, 12:43:22 »
ik bedenk zonet nog iets.
Wat betekend dit voor al diegene die een elektrische wagen gekocht hebben....die zullen dus goed in t'zak gezet zijn he haha.
Of gaan zij geen km heffing moeten betalen.
oei oei, da wordt een moeilijke bevalling

Ahja, die met hun zware porche's die half elektrisch en half benzine zijn, gaan nie meer kunnen foefelen, toch nog een goeie kant aan deze zaak.

Offline gthq.peter

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 2 september 2016, 12:45:01 »
Wij betalen reeds met zijn allen een soort van kilometerheffing wanneer we gaan tanken,hoe meer kilometers men rijd hoe meer we moeten gaan tanken en hoe meer taxen er binnenkomen voor de staat.
Indien ze hun kilometerheffing gaan doordrukken hoop ik enkel dat de verkeersbelasting niet blijft bestaan want in B. moet men van niks verschieten.

Da's ook waar

Offline gthq.peter

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 2 september 2016, 12:47:18 »

Het zou inderdaad de bedoeling zijn dat verkeersbelasting wordt afgeschaft.

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 2 september 2016, 13:12:34 »
Het zou inderdaad de bedoeling zijn dat verkeersbelasting wordt afgeschaft.

Dan geven ze die verkeersbelasting een nieuwe naam maar afschaffen ? Ze hebben u al een heel diepe put welke ze nooit meer kunnen opvullen.

Offline Monky

• Premium Member
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
« Reactie #20 Gepost op: 2 september 2016, 13:48:38 »
Wat betekend dit voor al diegene die een elektrische wagen gekocht hebben....die zullen dus goed in t'zak gezet zijn he haha.

Ahja, die met hun zware porche's die half elektrisch en half benzine zijn, gaan nie meer kunnen foefelen, toch nog een goeie kant aan deze zaak.

:thinking:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline PIRRE.

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 2 september 2016, 15:22:44 »
Voor mij mag zoiets direct, als ze de jaarlijkse taks afschaffen.

Ook ni als ze beginnen met een gps tracker. Moet ik ni van weten.
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 2 september 2016, 16:01:32 »

+1, heb 2 wagens en doe nog geen 10000km per jaar met beide  ::)
Zou een pak goedkoper worden voor mij...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Jussi

• World Champion
« Reactie #23 Gepost op: 2 september 2016, 16:42:59 »
+1, heb 2 wagens en doe nog geen 10000km per jaar met beide  ::)
Zou een pak goedkoper worden voor mij...

En dan nog diesel rijden?

Offline Maxim87

• Qualifying
« Reactie #24 Gepost op: 2 september 2016, 16:55:20 »

Werk zelf voor porsche, de cayenne hybrides vliegen nu nog als zoete broodjes de deur uit.
Helft van de klanten zegt zelf dat ze de lader van hun auto nooit zullen gebruiken, die blijft gewoon in de doos... :iono:
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #25 Gepost op: 2 september 2016, 17:10:32 »
En dan nog diesel rijden?

Yep ik weet het "domme" koop geweest, toen ik deze +/- 3 jaar geleden kocht deed ik wel nog iets meer km. Maar eigenlijk toch ook te weinig voor een Diesel. Ik had toen een Audi S3, 4 cyl turbo 210pk en deze verbruikte toch wel wat benzine. Heb deze toen weg gedaan om een gechipte E91 320d te kopen. Deze is ruimer en heeft dezelfde pk's als de audi maar verbruikt toch een pak minder, echter rijd deze ook veel minder leuk dan een benzine...
Ik heb dan een tijdje getwijfeld om deze dan terug te verkopen maar omdat ik dan te veel moest opleggen voor iets anders dat me zou interesseren heb ik dan maar de E36 M3 bijgekocht  ;)
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline gthq.peter

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 2 september 2016, 17:34:01 »
:thinking:

ja inderdaad, dat ze met die porche niet meer kunnen foefelen om taksen te ontduiken vind ik een goeie zaak.
ik betaal ook de volle pot, zij dan ook, da's maar fair

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #27 Gepost op: 2 september 2016, 17:38:11 »
Km heffing, allemaal goed en wel. Een GPS bakje in uw auto heeft een ander potentieel nadeel: dan weet vadertje staat altijd exact hoe snel je rijd en waar. Van die big brother toestanden hoef ik echt niet....
Terecht  :clap:

Offline M Roels

• Pole Position
« Reactie #28 Gepost op: 2 september 2016, 17:57:00 »
Dan kopen ze wel iets anders... Die mensen gaan er ook geen traan voor laten eh, foefelen zou ik het ook niet noemen want er is niks illegaals aan.
Het is de staat zelf die deze auto's aantrekkelijker maakt, en de gewone werknemer kan deze toch niet betalen.
Zowieso komt er dan iets anders in de plaats dat dan weer aantrekkelijker is dan die wagens.

Net hetzelfde met het promoten van elektrische wagens (met alle voordelen erbij) degene die een degelijke kunnen betalen gaan er nooit niet om kraaien als die voordelen verdwijnen want dan kopen ze gewoon weer het laatste nieuwe stukje technologie dat dan weer van voordelen geniet...

De gewone belg gaat er nooit zijn voordeel uithalen, ook met dat rekeningrijden heb ik er mijn twijfels bij. Klinkt altijd mooi tot als het zover is... Hoop gewoon dat het weer mogelijk word om als autoliefhebber een dikke wagen aan te schaffen en niet ieder jaar een arm of been kwijt te geraken aan taksen..

Verzonden vanaf men iPheune

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #29 Gepost op: 2 september 2016, 17:58:35 »

Van mij ook hoor.
Ik heb het altijd oneerlijk gevonden dat een gepensioneerde met een 2l dieseltje met 10K /jaar, evenveel taks betaald als een manager die er 100K doet op een jaar.
We zullen wel zien wat het gaat geven. (Als het zover komt)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8