Auteur Topic:  2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel / Öhlins test Nürburgring (video)  (gelezen 79590 keer)

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel / Nürburgring=> M2CS / Öhlins
« Reactie #810 Gepost op: 31 augustus 2020, 10:59:52 »
Is dat dan met goca attest? :)
Klopt; anders zou ik ze niet gekocht hebben ;)
Wat een last zou dat niet zijn; elk jaar ophanging wisselen + uitlijnen :(

Offline stevos

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #811 Gepost op: 14 september 2020, 07:15:29 »
Welke remblokken en remolie gebruik je momenteel?

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #812 Gepost op: 15 september 2020, 10:52:31 »
Welke remblokken en remolie gebruik je momenteel?

Op circuit en straat gebruik ik al jaren ATE Racing remolie. Qua remblokken gebruik ik terug Pagid RSL-29. Zeer tevreden van; heb in de loop der jaren verschillende Pagids en ook Endless getest. Op de M2 (en vroeger Z4M) genoot RS(L) 29 mijn voorkeur. De remolie wissel ik 1x per jaar en de Pagid remblokken steek ik enkel als ik op circuit ben.

Online GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #813 Gepost op: 15 september 2020, 10:57:37 »
Klopt; anders zou ik ze niet gekocht hebben ;)
Wat een last zou dat niet zijn; elk jaar ophanging wisselen + uitlijnen :(

Ik dacht dat een Öhlins R&T met camberplaten was, dus geen goca-attest, maar ik vergis me zie ik :)
De vraag was er ook omdat ik uit dit topic al verschillende keren heb gehaald dat jij niet iemand bent die jaarlijks een dag of twee aan de auto sleutelt voor de keuring :D

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #814 Gepost op: 15 september 2020, 11:05:06 »
Ik dacht dat een Öhlins R&T met camberplaten was, dus geen goca-attest, maar ik vergis me zie ik :)
De vraag was er ook omdat ik uit dit topic al verschillende keren heb gehaald dat jij niet iemand bent die jaarlijks een dag of twee aan de auto sleutelt voor de keuring :D
Klopt; daar zou ik mij elk jaar echt niet mee willen bezig houden. Is te veel tijdverlies voor mij. Ik was al zeer blij dat ik vroeger nooit problemen op de keuring had met de AP remmen op mijn Z4M :bow:

Ik heb inderdaad geen camberplaten...kan dus spijtig genoeg ook niet veel aan het camber veranderen. Maar niet het einde van de wereld. Ik denk dat er wel goedgekeurde camberplaten bestaan, maar ik wou zeker geen gedoe (op de keuring) en ook geen kans extra lawaai. De Öhlins was direkt goedgekeurd op de geokeuring en qua geluiden of comfort bij straatgebruik is ze alvast top 👌🏼

Offline Franzino

• World Champion
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel / Öhlins test Nürburgring (video)
« Reactie #815 Gepost op: 9 november 2020, 13:44:59 »
Ik ben afgelopen weekend voor de laatste keer dit jaar met de M2 naar Nürburgring geweest. Was ook de eerste test met de Öhlins ophanging en de iets andere uitlijning (geen camberplates). Ben zeer tevreden van de huidige set up qua grip, rijbalans, rijbeleving, stuurgevoel en algemeen rijplezier. Heb nu rondom met instelling 19 gereden, wat een redelijke zachte instelling is van de dempers. Ik hou sowieso wel van geen te harde ophanging in combinatie met de 4s straatbanden en het Nordschleife asfalt was ook redelijk koud.

Qua remmen (waar hier op BB al regelmatig over gesproken is) heb ik nog steeds Pagid RSL29 remblokken + standaard “blauwe” remklauwen + originele M2 schijven rondom (Tarox remschijven zijn er destijds redelijk snel terug af gegaan wegens fout met 1 schijf). Er staan sinds kort ook een setje extra remkoeling kanalen van een Porsche GT3 mee op (kleine aanpassing). Ik had vroeger al nooit fading (met de M2 op de ring) en nu ook niet (was ook wel redelijk fris).

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - Manueel / Öhlins test Nürburgring (video)
« Reactie #816 Gepost op: 9 november 2020, 17:13:22 »
Stevig, durf ik toch niet met mijn daily ::)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Online GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #817 Gepost op: 9 november 2020, 19:05:10 »

Ik ben zondag geweest :toofunny:

Ik ben afgelopen weekend voor de laatste keer dit jaar met de M2 naar Nürburgring geweest. Was ook de eerste test met de Öhlins ophanging en de iets andere uitlijning (geen camberplates). Ben zeer tevreden van de huidige set up qua grip, rijbalans, rijbeleving, stuurgevoel en algemeen rijplezier. Heb nu rondom met instelling 19 gereden, wat een redelijke zachte instelling is van de dempers. Ik hou sowieso wel van geen te harde ophanging in combinatie met de 4s straatbanden en het Nordschleife asfalt was ook redelijk koud.

Qua remmen (waar hier op BB al regelmatig over gesproken is) heb ik nog steeds Pagid RSL29 remblokken + standaard “blauwe” remklauwen + originele M2 schijven rondom (Tarox remschijven zijn er destijds redelijk snel terug af gegaan wegens fout met 1 schijf). Er staan sinds kort ook een setje extra remkoeling kanalen van een Porsche GT3 mee op (kleine aanpassing). Ik had vroeger al nooit fading (met de M2 op de ring) en nu ook niet (was ook wel redelijk fris).

Zijn dat van die piepende remblokken? :razz:

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #818 Gepost op: 9 november 2020, 19:27:00 »
En geen controle gehad?
Vroeg me af of het nu wel of niet mocht want sommige sites spreken van exceptie als je minder dan 48h verblijft en sommige geven aan dat het zowieso een test/quanrantaine is als ze je tegenhouden

Online GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #819 Gepost op: 9 november 2020, 20:58:48 »
En geen controle gehad?
Vroeg me af of het nu wel of niet mocht want sommige sites spreken van exceptie als je minder dan 48h verblijft en sommige geven aan dat het zowieso een test/quanrantaine is als ze je tegenhouden

Minder dan 24u verblijven mag dus blijkbaar, staat ergens in de kleine regels :)
Ik heb geen controle gehad of gezien. Ben binnendoor heen gereden en via autosnelweg terug.

"Alles" is wel dicht want Duitsland zit ook in lockdown. Dus enkel rondjes rijden mogelijk :)

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #820 Gepost op: 9 november 2020, 21:28:11 »
Ik ben zondag geweest :toofunny:

Zijn dat van die piepende remblokken? :razz:
RSL-29 = Piepen  :-\

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #821 Gepost op: 9 november 2020, 21:38:00 »
En geen controle gehad?
Het is perfect legaal om naar Duitsland te gaan en de Eifel regio te bezoeken. Opgezocht op Duitse overheid website en daar de regels gevonden (verschilt van regio tot regio). Er zijn wel enkel regels; je moet geen negatieve Covidtest kunnen voorleggen of in quarantaine als je minder als 24u in de Eifelregio verblijft. Op hotel gaan is NIET mogelijk; in elk Duits hotel moet je deze periode een negatieve Covidtest kunnen voorleggen + een bewijs dat je er bent voor zaken en niet als toerist. Maar een dagje rijden op TF is dus perfect legaal zonder test & quarantaine (als je niet blijft slapen en niet langer als 24u blijft). Ja er zijn geen resto's en bars dus qua eten ben je zeer beperkt (frietje steken of pizza afhalen kan wel). Wij zijn niet binnendoor gereden (geen reden voor) en zijn aan de Duitse grens ook Duitse politie tegen gekomen die ons zonder probleem lieten doorrijden.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #822 Gepost op: 10 november 2020, 20:54:14 »
Het is inderdaad ook mijn daily en ook mijn Nürburgring wagen. Het nadeel; er is een risico aan verbonden dat iedereen voor zich zelf moet afwegen.

Het voordeel; ik moet geen tweede pure trackwagen aankopen, verzekeren, onderhouden...die dan uiteindelijk maar een aantal keer per jaar echt een functie heeft en voor de rest zou stil staan bij mij. Eigenlijk heb ik de kost van die extra circuit wagen al 10 jaar uitgespaard (ik kom sinds 2010 regelmatig op circuit) ;)

Wat ook wel wat is bij mij; als je af en toe voluit op circuit komt dan heb ik persoonlijk weinig behoefte om met dezelfde wagen nog echt zot te rijden op de openbare weg. Waar het risico (bij dezelfde rijstijl) in mijn ogen veel groter is.

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #823 Gepost op: 11 november 2020, 12:29:44 »
Ik had het het al gezien op instagram dat je nog eens daar was.

Blij om te lezen dat je öhlins meevalt!

Offline Fred

• Pole Position
« Reactie #824 Gepost op: 23 november 2020, 19:04:51 »
Dat noemen ze nu "em eens goe tegen zin tanden geven"  :D. Mooi om te zien hoe je jouw lijn rijdt en aanhoudt.
Ik zou het zelf niet direct aandurven om zo op de limiet te rijden.