Auteur Topic:  2015 - F31 - Alpina D3 Biturbo Touring Allrad  (gelezen 7451 keer)

Offline thaenzy

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Re: 2015 - F31 - Alpina D3 Biturbo Touring Allrad
« Reactie #90 Gepost op: 3 juli 2018, 21:08:09 »
Te koop!
43000 euro met mogelijkheid tot overname BMW renting (nog 23 maanden)

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alpina-d3-3-0-d-biturbo-allrad-switch-tronic-diesel-blauw-2fe3766e-4e63-e445-e053-e250040a2469?cldtidx=10

In oktober gaan we voor de eerste keer naar iets non-bmw: Volvo V90 T8 Hybrid

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #91 Gepost op: 3 juli 2018, 21:36:25 »
Al gaan testen met de V90?
Benieuwd naar je ervaringen.

Offline Animal

• Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #92 Gepost op: 4 juli 2018, 18:26:36 »
Te koop!
43000 euro met mogelijkheid tot overname BMW renting (nog 23 maanden)

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alpina-d3-3-0-d-biturbo-allrad-switch-tronic-diesel-blauw-2fe3766e-4e63-e445-e053-e250040a2469?cldtidx=10

In oktober gaan we voor de eerste keer naar iets non-bmw: Volvo V90 T8 Hybrid

Ben benieuwd naar deze overgang !

Hybrid-verhaal waarschijnlijk ? of zou je ook deze keuze maken los van het fiscaal voordeel dat je hier uit haalt ?

Vind persoonlijk de Alpina hier niet mee te vergelijken

Vanwaar deze keuze ?

Offline thaenzy

• Pole Position
« Reactie #93 Gepost op: 4 juli 2018, 21:02:26 »
Al gaan testen met de V90?
Benieuwd naar je ervaringen.

Ben benieuwd naar deze overgang !

Hybrid-verhaal waarschijnlijk ? of zou je ook deze keuze maken los van het fiscaal voordeel dat je hier uit haalt ?

Vind persoonlijk de Alpina hier niet mee te vergelijken

Vanwaar deze keuze ?
Verschillende redenen
- Gezinsuitbreiding. In oktober gaat ons gezin +1 waardoor ik meer kofferruimte wil. (gaan nog 2 buggy's mee moeten nemen enzo. Dat werd allemaal redelijk krap met een 3 touring.)
- Fiscaal. Een zware diesel wordt jammer genoeg behoorlijk weggepest door onze regering waardoor deze in 2020 slechts voor 50% aftrekbaar zou zijn. Met de km's die ik doe zou ik er tegen dan 160.000 gereden hebben. Dat lijkt me ook al veel voor een potentiële Alpina koper. Blijft toch iets 'exclusiefs' dat je met zo weinig mogelijk km's wil.
- Een Alpina is zo een geweldig beest: te snel rijden + bijbehorende processen. Ik maak mezelf wijs dat ik hard rijden voor op circuit ga houden en met de V90 rustig naar het werk kan 8)

Ben dan op zoek gegaan naar iets 'normalers', groters en fiscaal interessanters. De wagen moest wel een 'beetje' potent blijven.
Eerst langs BMW: Testrit gedaan met X3, X5 en de 5 touring. Allemaal zeer fijne wagens maar worden na 2020 afgestraft (behalve de G30 530e maar ik wil minstens een break of een SUV). Vind het zéér jammer dat BMW in dit segment me niets aan kan bieden.

Ondertussen nog wat rondgeneusd bij de concurrentie
- Mercedes V-Klasse: testrit gedaan en heel interessante offerte gekregen. Ideaal voor het gezin maar fiscaal totaal niet interessant + het blijft toch wel echt een bus  ;D Andere wagens bij Mercedes zijn niet m'n smaak.
- Volvo XC90 hybrid niet meer interessant na 2020 owv te beperkte batterij
- Volvo V90 hybrid blijft interessant: nu 100% aftrekbaar, na 2020 +- 95%
- Heb nog getwijfeld over de nieuwe V60 hybrid eind dit jaar die ik ook waanzinnig mooi vind maar dat was dan weer geen vooruitgang qua ruimte

De markt is momenteel zeer beperkt voor mijn gevoel qua wagens met ruimte die fiscaal interessant zijn èn blijven.

De testrit met de V90 heb ik gedaan met een dieselvariant. Over de hybrid kan ik dus nog niets zeggen. Qua rijgedrag rijdt dat een stuk gezapiger en minder snedig dan de Alpina. Cruisegehalte is hoog, ik hoop dat dat m'n rechtervoet onder bedwang gaat houden  8) Snufjes als geïntegreerde spotify, een zeer goed werkende lane assist, de R-Design zetels en de Bowers & Wilkins audio maken het toch wel af.
Verder vind ik de V90 er gewoon imposant en stylish uit zien. Ik kijk er toch al naar uit  ;D en kan nog altijd met de BMW op de remork naar circuit  >:D

Feit blijft dat ik betwijfel of ik ooit nog met zo'n zalige wagen als de Alpina ga rijden. Dit is echt de perfecte allround machine. Bloedsnel en toch een fijne luxueuze gezinswagen. Ooit... wanneer de kinderen groter zijn... komt er weer een Alpina  >:D

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #94 Gepost op: 4 juli 2018, 21:09:47 »

De testrit met de V90 heb ik gedaan met een dieselvariant. Over de hybrid kan ik dus nog niets zeggen. Qua rijgedrag rijdt dat een stuk gezapiger en minder snedig dan de Alpina. Cruisegehalte is hoog, ik hoop dat dat m'n rechtervoet onder bedwang gaat houden  8) Snufjes als geïntegreerde spotify, een zeer goed werkende lane assist, de R-Design zetels en de Bowers & Wilkins audio maken het toch wel af.
Verder vind ik de V90 er gewoon imposant en stylish uit zien. Ik kijk er toch al naar uit  ;D en kan nog altijd met de BMW op de remork naar circuit  >:D

Die lane assist is the shit en die R-Design zetels zitten echt fenomenaal en de audio vind ik ook redelijk top  :thumbsup:

Proficiat alvast met deze opvolger  :thumbsup:
E91 '09 318d : 248k-SOLD - E46 '02 320i 173k - SOLD - BMW F650GS '04 - SOLD - SUZUKI GSF650 '11 - KAPUTSKI - Next Motorcycle : waiting for 08/2018

Offline Laurent1602

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #95 Gepost op: 4 juli 2018, 21:51:25 »
De T8 is zeker pittig genoeg, vooral bij accelereren vanuit stilstand natuurlijk. Op snelheid kom je geen pk's te kort en gaat het allemaal wel snel, maar het voelt niet altijd zo aan. Dat ga je misschien wel missen, maar het is wel een zalige cruiser. Goeie keuze! 👍
- BMW 1602 '75
- BMW Z3 Coupé 2.8 '98
- Volvo V40 '17 - Bedrijfshok